آیزن پلاس برای ریزش مو
زمان مطالعه: ۱۲ دقیقه

آیا قرص آیزن پلاس برای درمان ریزش مو پیشنهاد می‌شود؟ این قرص دارای منابع قابل توجهی از آهن، ویتامین C ، فولیک اسید، ویتامین B6 و ویتامین B12 است. کمبود این ترکیبات در بدن می‌تواند به صورت مستقیم یا غیر مستقیم بر ریزش مو‌ها تأثیر داشته باشد. بیماری‌ها، عوامل استرس زا، عوارض دارویی و ده‌ها دلیل دیگر وجود دارند که باعث ریزش مو می‌شوند. این مشکل مخصوصا در خانم‌ها بسیار آزار دهنده است چرا که پس از مدتی حجم موها کاهش پیدا کرده و گاهی علاوه بر این‌ها هر تار مو نیز ضخامت و استحکام خود را از دست می‌دهد.

اگر درگیر مشکل ریزش مو باشید خوب می‌دانید که این موضوع بر اعتماد به نفس شما تأثیر منفی دارد. به هر حال وضعیت ظاهری مساله مهمی است که اغلب افراد در حفظ زیبایی آن می‌کوشند. به دلیل اهمیت این موضوع بر آن شدیم در این صفحه از مجله سلامت مفید طب به بررسی فواید قرص آیزن پلاس برای ریزش مو بپردازیم. لطفا دقت داشته باشید که برای درمان ریزش مو ابتدا به شناخت عوامل آن نیاز داریم. بنابراین اجازه بدهید در کنار بررسی قرص آیزن پلاس برای ریزش مو، درباره مهم‌ترین علل این مشکل نیز صحبت کنیم.

تعریف ریزش مو

ریزش مو یک عبارت بسیاری عمومی است که برای انواع مختلفی از کاهش موی سر به کار می‌رود. ریزش مو به دلایل مختلف اتفاق می‌افتد و معمولا افراد به یک‌باره متوجه آن نمی‌شوند بلکه تعداد موهایی که هر روزه از سر جدا می‌شوند افزایش می‌یابد. غالبا مشاهده تارهای مو روی لباس، بالش یا شانه اولین مرحله آگاهی از ریزش مو هستند. بسته به علل ریزش و میزان آن فرد پس از مدتی متوجه کاهش حجم موها می‌شود. ریزش مو می‌تواند دلایل مختلفی مانند اختلالات هورمونی، بیماری‌های خود ایمنی، کمبود ترکیبات ضروری در بدن وداشته باشد. در بسیاری از مواردی که نام بردیم قرص ایزن پلاس برای ریزش مو سودمند است و به عنوان یک مکمل غذایی روند درمان را تسریع می‌کند. لطفا با ما همراه باشید تا در این باره اطلاعاتی بیشتری در اختیار شما قرار دهیم.

قرص آیزن پلاس برای ریزش مو
بسته به علل ریزش و میزان آن فرد پس از مدتی متوجه کاهش حجم موها می‌شود.

علل ریزش مو

در بخش مقدمه به این نکته اشاره کردیم که شناخت عامل اصلی ریزش مو برای درمان این عارضه ضروری است. اگر شما در مراحل اولیه ریزش مو هستید یعنی به تازگی متوجه شده‌اید که نسبت به گذشته هر روزه تار موهای بیشتری از دست می‌دهید، به عللی که نام می‌بریم دقت کنید. احتمالا علل ریزش مو شما در یکی از دسته بندی‌ها خواهد بود. اگر ریزش مو بسیاری شدید و غیر طبیعی است در اسرع وقت به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه نمایید.

۱. فقر آهن و کم خونی ناشی از آن

کم خونی ناشی از فقر آهن از جمله مشکلات بسیار شایع در بین زنان است. متأسفانه این مشکل به طور عمده بین زنان ایرانی نیز مشاهده می‌شود. زمانی که آهن کافی از طریق مواد غذایی مصرفی به بدن نرسد پس از مدتی با کمبود آن مواجه می‌گردید . بدیهی است که اگر این روند ادامه پیدا کند اصطلاحا با فقر آهن رو به رو خواهید بود. وقتی در بدن آهن به میزان کافی وجود نداشته باشید سطح هموگلوبین نیز کاهش می‌یابد. هموگلوبین نقش موثری در اکسیژن رسانی برای تولید و ترمیم سلول‌های مختلف بدن دارد. همچنین اگر اکسیژن رسانی و خون رسانی به پوست سر محدود گردد با ریزش مو مواجه می‌شوید.

باید به یک نکته مهم دقت کنید که حتی اگر عامل ریزش مو‌ها چیزی غیر از کمبود آهن باشد، کمبود این عنصر در ادامه به ریزش بیشتر موها دامن می‌زند. بنابراین فرص ایزن پلاس برای ریزش مو از این جهت مفید است که می‌تواند با تأمین آهن در بدن، به درمان یا حداقل بهبود شرایط موها کمک کند. برای تشخیص قطعی کمبود یا فقر آهن در بدن نیاز به آزمایش خون دارید. با این حال اگر به طور مداوم احساس خواب آلودگی می‌کنید، پس از انجام فعالیت‌های فیزیکی به سرعت خسته می‌شوید، میزان خون‌ریزی در قاعدگی شما زیاد است وبرای بررسی کمبود احتمالی آهن در بدن به پزشک مراجعه نمایید.

۲. اختلالات یا تغییرات هورمونی

اختلالات یا تغییرات هورمونی در خانم‌ها و آقایان عامل بسیار مهمی است که منجر به ریزش مو می‌شود. خانم‌ها در دوره‌های مختلف زندگی تغییرات هورمونی را تجربه می‌کنند. تعدادی از این موارد جز روند طبیعی بدن زنان بوده و گریزناپذیر است. برای مثال بارداری و یائسگی همراه با تغییرات شدید هورمونی هستند که در بسیاری از افراد باعث ریزش مو می‌شود. همچنین برخی خانم‌ها در دوره‌های دیگر زندگی تغییرات هورمونی را مشاهده می‌کنند که غالبا این مشکلات ناشی از عوامل ژنتیکی است.

در تمام این موارد خانم‌ها باید تحت نظر پزشک متخصص قرار بگیرند و از وخامت وضعیت جلوگیری کنند. در این موارد ممکن است پزشک علاوه بر دارو‌های مورد نیاز، قرص آیزن پلاس برای ریزش مو نیز تجویز کند. قرص eisen plus با منابع آهن، ویتامین C و فولیک اسید در روند درمان مفید است. این مکمل غذایی در رشد موهای تازه و مقاوم‌تر مؤثر واقع می‌شود.

نکته: تغییرات هورمونی آقایان در برخی موارد بر گیرنده‌های آندوژن در پوست سر تأثیر منفی دارد. همین مساله باعث می‌شود که فولیکول‌های مو کوچکتر شوند و ریزش مو افزایش یابد.

۳. ترومای پس از حوادث

برخی افراد پس از حوادث سخت یا دردناک دچار تروما یا شوک شدید روانی می‌شوند. گاهی اوقات این تروما بر جسم نیز تأثیر می‌گذارد. برای مثال افرادی که تصادف‌های شدید رانندگی را تجریه می‌کنند، عزیزی را از دست می‌دهند یا بیماری صعب العلاجی را از سر می‌گذارند دچار تروما می‌شوند. در‌ واقع این شوک شدید می‌تواند بر روند طبیعی رشد و حیات موها تأثیر منفی داشته باشد. معمولا ریزش مو در اثر ترومای حوادث تا حدود ۶ ماه ادامه خواهد داشت و سپس بهبود می‌یابد. ممکن است قرص آیزن پلاس برای ریزش مو یا تسریع رشد موهای جدید توسط پزشک پیشنهاد شود.

۴. کاهش شدید وزن

بسیاری از افراد برای کاهش وزن به رژیم‌های غذایی سخت و زجر آور متوسل می‌شوند. معمولا این رژیم‌ها توسط افرادی به کار می‌روند که به دنبال نتیجه فوری هستند. از آنجایی که میزان کالری دریافتی به شدت کاهش می‌یابد، کاهش وزن نیز به سرعت اتفاق می‌افتد. اما مساله این است که منابع مفید نیز برای بدن تأمین نمی‌شوند و صدمات جدی به بخش‌های مختلف جسم وارد می‌گردد. ریزش شدید مو یکی از این موارد است. البته در مواردی مشاهده می‌کنیم که رژیم غذایی فرد بسیار مشکل است اما مواد ضروری برای بدن در آن گنجانده شده است. کاهش وزن نیز به سرعت اتفاق می‌افتد و صدماتی مانند ریزش شدید مو نیز وجود دارد. احتمالا کاهش ناگهانی وزن بدن را دچار شوک کرده و اختلالاتی به وجود می‌آید که ریزش مو تنها یکی از آن‌ها است.

با این حساب بسیار اهمیت دارد رژیم غذایی که برای لاغری انتخاب می‌شود، متعادل بوده و کاهش وزن در مدت زمان قابل قبولی اتفاق بیفتد. اگر اضافه وزن دارید یا دچار چاقی شده‌اید برای دریافت رژیم غذایی به متخصص رجوع کنید. پزشک متخصص با بررسی وضعیت کلی بدن، بیماری‌ها، عادت‌های غذایی ورژیم مناسبی برای شما تنظیم می‌کند که در مدت زمان استاندارد قابل اجرا خواهد بود. همچنین در روند کاهش وزن مکمل‌های غذایی مانند آیزن پلاس برای ریزش مو تجویز می‌گردد. (نوع مکمل غذایی که متخصص رژیم درمانی تجویز می‌کند بر اساس نیاز بدن شما است).

۵. روش نادرست آرایش مو

موهای زیبا بخش مهمی از زیبایی ظاهر را تشکیل می‌دهند. به جرأت می‌توان گفت موهای پر حجم و آراسته برابر با جذابیت ظاهری است. متأسفانه برخی افراد از روش‌های نادرست برای آراستن موها کمک می‌گیرند که در دراز مدت باعث ریزش مو یا سست شدن ریشه آن‌ها می‌شود. برای مثال بستن مو با کش‌ها و گیره‌های محکم ممکن است منجر به ریزش مو در ناحیه جلوی سر شود. مخصوصا مدل موی دم اسبی برای طولانی مدت گزینه مناسبی نیست. یکی دیگر از روش‌های نادرست برای آرایش مو استفاده زیاد از سشوار است. آقایانی که به طور ژنتیکی دارای موهای کم حجم هستند نباید از باد گرم سشوار برای خشک کردن یا حالت دادن به مو استفاده کنند.

قرص آیزن پلاس برای ریزش مو در جوانان
برای خشک کردن و حالت دادن مو، سشوار را در فاصله مناسب نگاه دارید.

به طور کلی استفاده زیاد از سشوار (به شکلی که باد گرم از فاصله نزدیک به پوست سر برخورد کند)، مصرف مداوم ژل یا موس مو، بستن مو برای ساعات طولانی وباعث ریزش مو می‌شوند. اگر شما نیز از روش‌های نادرست برای آراستن مو استفاده کرده‌اید، عادت‌ها را در این باره اصلاح کنید. همچنین در خاطر داشته باشید که مکمل‌های غذایی مانند آیزن پلاس برای ریزش مو مؤثر بوده و به رشد مجدد آن‌ها کمک می‌کنند.

۶. مصرف برخی داروها

بسیاری از افراد برای درمان بیماری‌ها ناگزیر به مصرف دارو‌ها هستند. متأسفانه برخی از این دارو‌ها با عوارض جانبی همراه می‌باشند. برای مثال دارو‌های رقیق کننده خون در مواردی باعث ریزش مو می‌شوند. همچنین دارو‌های کنترل فشار خون، ضد افسردگی، ضدالتهاب، درمان روماتیسم ونیز عاملی برای ریزش مو تلقی می‌گردند. البته واکنش بدن افراد به این داروها متفاوت است و لزوما مصرف داروهای مذکور در همه افراد باعث ریزش مو نیست. اگر چنین دارو‌هایی مصرف می‌کنید و حال شاهد ریزش مو هستید، این موضوع را با پزشک متخصص خود مطرح نمایید.

۷. استرس

تأثیر منفی استرس را بر بدن جدی بگیرید! متأسفانه در دنیای پر تنش امروز استرس به یک معضل جدی تبدیل شده است. با این حال افرادی که بنا بر دلایل مختلف درگیر استرس شدید هستند در بسیاری از موارد شاهد ریزش مو نیز خواهند بود. استرس شرایط بدن را از جهات مختلف دچار پیچیدگی و اختلالات می‌کند. برای مثال در پاره‌ای موارد به دلیل استرس، تغییرات هورمونی بروز می‌نمایند. احتمالا پزشک نمی‌تواند تشخیص دهد استرس عامل نوسانات هورمونی شده یا نوسانات هورمون استرس را تشدید کرده‌اند. به بیان دیگر تمامی این عوامل به صورت زنجیره‌وار سلامت جسم را بر هم می‌زنند.

با این حال توصیه می‌کنیم برای کاهش استرس و تنش، سبک زندگی سالم را دنبال کنید. با تمرین‌هایی که متخصصان روان‌شناسی پیشنهاد می‌کنند خشم خود را کنترل نمایید، از نشخوار فکری بپرهیزید، تغییرات مثبت ایجاد کنید و با مسائل غیر قابل حل کنار بیایید. در کنار این تمرین‌ها می‌توانید از مکمل‌های غذایی مانند آیزن پلاس برای ریزش مو کمک بگیرید.

۸. افزایش سن

افزایش سن به عنوان یک اختلال یا بیماری دسته بندی نمی‌شود و روند طبیعی حیات است. با این حال می‌دانیم که با افزایش سن، بسیاری از سلول‌های بدن تضعیف شده یا به خوبی عمل نخواهند کرد. غالبا پس از سن ۵۰ یا ۶۰ سالگی مو‌ها تا حدودی دچار ریزش می‌شوند. همچنین ممکن است در این سنین ضخامت و استحکام مو نیز کاهش پیدا کند.

ریزش مو در سالمندان
با افزایش سن معمولا موها کم حجم می‌شوند اما ممکن است برخی افراد همچنان موهای زیبایی داشته باشند.

۹. ژنتیک

عوامل ژنتیکی از جمله مهم‌ترین دلایل ریزش مو هستند. متأسفانه مبارزه کردن با علل ژنتیکی ریزش مو بسیار دشوار است. بنابراین اگر دچار این مشکل شدید (مخصوصا آقایان) باید از روش‌هایی مانند مزوتراپی یا کاشت مو کمک بگیرید.

۱۰. بیماری‌های خاص

برخی بیماری‌های خاص مانند لوپوس یا دیگر بیماری‌های خود ایمنی می‌توانند منجر به ریزش مو شوند. کنترل یا درمان ریزش مویی که به دلیل بیماری‌ها اتفاق افتاده نیاز به درمان‌های تخصصی دارد.

عوامل دیگری که باعث ریزش مو می‌شوند

عوامل دیگری وجود دارند که باعث ریزش مو می‌شوند. در این بخش تعدادی از این عوامل را نام می‌بریم که به نوعی می‌توانند در دسته بندی‌های مذکور نیز قرار بگیرند.

  • اعتیاد به سیگار و الکل

  • بارداری

  • کم کاری تیروئید

  • سندرم تخمدان پلی کیستیک

  • شیمی درمانی

  • کمبود ویتامین‌های گروه B

پیشگیری و درمان ریزش مو

در بخش‌های قبلی اشاره کردیم که تشخیص دلیل اصلی ریزش مو، اولین مرحله درمان است. بنابراین توصیه می‌کنیم در صورتی که احساس می‌کنید تعداد تار موهایی که در طول روز از دست می‌دهید نسبت به گذشته افزایش داشته به متخصص پوست و مو مراجعه نمایید. متخصص پس از تشخیص عامل اصلی داروها یا مکمل‌های غذایی مانند آیزن پلاس برای ریزش مو تجویز خواهد کرد. از آنجایی که همواره پیشگری بهتر از درمان است، برای جلوگیری از ریزش مو موارد زیر را نیز در نظر داشته باشید:

  • نوع مو و پوست سر خود را بشناسید. استفاده از شامپو‌های متناسب باعث می‌شوند حیات موهای شما بسیار باکیفیت‌تر باشد.

  • سبک زندگی سالم را پیش بگیرید. رژیم غذایی صحیح داشته باشید و مصرف سیگار و الکل را قطع کنید.

  • اگر از استرس و تنش دور بمانید. چنانچه به واسطه شغل یا شرایط زندگی فشارهای روحی زیادی را تحمل می‌کنید، روش‌های مدیریت احساسات را نیز یاد بگیرید.

  • پیش از بارداری، در طول بارداری و پس از آن تحت نظر پزشک متخصص باشید. پزشک با بررسی شرایط بدن شما و با تجویز مکمل‌های غذایی یا دارو‌ها می‌تواند از ریزش مو یا دیگر عوارض تغییرات هورمونی ناشی از حاملگی جلوگیری کند.

  • روش‌های صحیح آراستن و مراقبت از مو را یاد بگیرید.

  • اگر متوجه شدید دچار بیماری‌هایی از قبیل افسردگی، اختلالات هورمونی، کم کاری تیرویید، کم خونی وهستید در اسرع وقت برای درمان اقدام کنید. معمولا روند درمان این نوع بیماری‌ها طولانی است پس دلسرد نشوید و دستورات پزشک را به دقت پیگیری نمایید.

  • با انجام چکاپ‌های ساده و منظم از وضعیت کلی بدن خود اطلاع پیدا کنید. در بسیاری از موارد استفاده از مکمل‌های غذایی مانند  قرص eisen plus  برای ریزش مو بسیار مؤثر خواهند بود.

  • اگر به مصرف داروهای گیاهی برای سلامت موها تمایل دارید می‌توانید مطلب سلامت مو در طب سنتی را مطالعه کنید.

نکته مهم

گاهی اوقات مشکل ریزش مو می‌تواند فشار روحی زیادی برای فرد به همراه داشته باشد. اگر یکی از افراد خانواده شما درگیر این مشکل شده، او را درک کنید و با همدلی از استرس او بکاهید. بسیاری از اشخاصی که با مشکل ریزش مو درگیر هستند درباره استرس ناشی از آن صحبت نمی‌کنند. اگر رابطه نزدیک و دوستانه‌ای بین شما و فرد مبتلا وجود دارد با معرفی متخصصان باتجربه می‌توانید او را راهنمایی کنید. درباره وضعیت ظاهری دیگران نظرات منفی ارائه ندهید زیرا کلمات به ظاهر ساده ممکن است فرد را از نظر اعتماد به نفس در شرایط بحرانی قرار دهند.

معرفی قرص آیزن پلاس برای ریزش مو

قرص eisen plus یورو ویتال حاوی آهن، ویتامین C و فولیک اسید بوده و به رشد موها کمک می کند. آیزن پلاس یورو ویتال (قرصEisen plus) مکمل غذایی مفیدی است که برای تأمین ویتامین B6 و ویتامین B12 نیز پیشنهاد می‌شود. این ترکیبات سودمند می‌توانند در رفع کم خونی ناشی از فقر آهن، ریزش مو، افزایش اشتها و تقویت سیستم ایمنی بدن مؤثر باشند. در این مطلب راجع به ریزش مو و عوامل بروز آن صحبت کردیم. همان‌ طور که متوجه شدید در بسیاری از موارد کمبود ترکیبات ضروری در بدن (مخصوصا آهن و ویتامین های گروه B) باعث ریزش مو می‌شوند.

چنانچه با بررسی آزمایش‌ها یا تشخیص پزشک متوجه شده‌اید که دلیل ریزش موی شما کمبود آهن یا ویتامین B است، می‌توانید از مکمل غذایی آیزن پلاس برای ریزش مو استفاده کنید. هر چند این قرص فواید دیگری نیز برای بدن دارد. برای اطلاعات بیشتر در این باره به لینک قرص eisen plus  مراجعه نمایید.

خرید قرص Eisen Plus

در پایان

امیدواریم مطلب مفصلی که درباره قرص آیزن پلاس برای ریزش مو حاضر کردیم برای شما سودمند واقع شود. در جوامع امروزی مساله زیبایی ظاهر خود به یک دل‌مشغولی تبدیل شده است. حال این دغدغه می‌تواند عامل مضاعفی برای استرس باشد. استرس نیز کیفیت زندگی را کاهش می‌دهد که برابر با از بین رفتن طراوات و شادابی است. به این ترتیب زنجیره‌ای از مشغله‌های ذهنی زیبایی ظاهر ما را تخریب می‌کنند. آرامش داشته باشید، علاوه بر زیبایی ظاهر بر افزایش مهارت‌ها و عزت نفس تمرکز کنید. با رژیم غذایی صحیح و مصرف مکمل‌های غذایی مناسب از ریزش مو جلوگیری نمایید. چنانچه مشکل ریزش مو حاد شده با کمک متخصصان مساله را حل کنید.

اگر به قرص eisen plus نیاز دارید به داروخانه آنلاین دکتر اصیلی (مفید طب) مراجعه کنید. همچنین می‌توانید با ثبت سؤالات خود در بخش نظرات منتظر پاسخ متخصصان مفید طب باشید. متخصصان ما در اسرع وقت پاسخگوی مخاطبان محترم هستند.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره