قرص آیزن پلاس eisen plus چیست؟ ترکیب جادویی برای درمان کم خونی

قرص آیزن پلاس برای درمان کم خونی
زمان مطالعه: ۹ دقیقه

کم خونی یکی از بیماری‌های شایع در ایران است کهخصوصا بانوان بیشتر در معرض آن قرار دارند. کمبود آهن در کنار عوامل دیگری مانند کمبود فولیک اسید و ویتامین B12 از عواملی هستند که می‌توانند از همان بدو تولد باعث بروز کم خونی شوند. علائمی مانند خستگی زودرس، کاهش ایمنی بدن، کاهش انرژی، مشکلات گوارشی متعدد نشانه‌هایی هستند که از کم خونی خبر می‌دهند. اگر به کم خونی مبتلا هستید یا علائمی دارید که باعث شده در مورد کم خونی نگران باشید، بهترین راهکار برای شما استفاده از مکمل‌هایی مانند قرص eisen plus (آیزن پلاس) است که کمبود آهن، فولیک اسید و ویتامین B12 را در بدن شما جبران کنند.

قرص آیزن پلاس یک ترکیب قوی برای درمان و پیشگیری از کم خونی دارد که در بازار با عنوان مکمل کم خونی آلمانی نیز شناخته می‌شود. اگر نمی‌دانید آیزن پلاس چیست، چه ترکیباتی دارد و چرا به عنوان بهترین مکمل آهن شناخته می‌شود، در ادامه این مطلب همراه ما در مجله سلامت مفیدطب باشید تا به همه سؤالات شما در مورد قرص eisen plus پاسخ دهیم.

آیزن پلاس چیست؟

مکمل کم خونی آیزن پلاس یا قرص Eisen plus، یک مکمل تغذیه‌ای حاوی ترکیبات جادویی برای کمک به خونسازی، پیشگیری از کم خونی ناشی از فقر آهن و اسید فولیک است. به طور کلی کمبود آهن، اسید فولیک و ویتامین B12 شایع‌ترین دلایل کم خونی غیر تالاسمی هستند. قرص آهن آیزن پلاس به دلیل تأمین کامل نیاز بدن به آهن، اسید فولیک و ویتامین B12 به همراه ویتامین C و ویتامین B6 بهترین گزینه برای درمان کم خونی محسوب می‌شود.

قرص آهن آیزن پلاس
مکمل آهن آیزن پلاس برای درمان کم خونی و افزایش اشتها

به همین دلیل از بین انواع مکمل کم خونی، مکمل آهن آیزن پلاس محبوبیت بسیار زیادی در بازار دارد. ترکیبات قرص آیزن پلاس علاوه بر کمک به درمان کم خونی به افزایش انرژی و جلوگیری از خستگی ناشی از کم خونی نیز کمک می‌کند. در هر بسته آیزن پلاس، ۶۰ عدد قرص وجود دارد که می‌تواند برای مصرف حدود دوماه کافی باشد. در ادامه بیشتر با ویژگی‌ها و ترکیبات قرص آیزن پلاس آشنا می‌شویم.

قرص آهن آیزن پلاس به دلیل تأمین کامل نیاز بدن به آهن، اسید فولیک و ویتامین B12 به همراه ویتامین C و ویتامین B6 بهترین گزینه برای درمان کم خونی محسوب می‌شود.

ویژگی‌های قرص آیزن پلاس (Eisen plus) یوروویتال

  • جلوگیری از کم خونی ناشی از فقر آهن و فولیک اسید
  • جلوگیری از بی حالی و خستگی زودرس
  • افزایش انرژی
  • کمک به بهبود ایمنی بدن
  • بهبود خون رسانی
  • کمک به بهبود شایع ترین انواع کم خونی

خرید سریع قرص آیزن پلاس

ترکیبات کپسول آیزن پلاس، مکمل آهن و داروی ضد کم خونی

قرص آهن آیزن پلاس (Eisen Plus) یورو ویتال، هر آنچه که برای خون سازی و ایجاد هموگلوبین‌های سالم نیاز دارید را در اختیار شما قرار می‌دهد. این قرص آهن و داروی مکمل کم خونی تمام نیازهای روزانه به آهن، ویتامین C، فولیک اسید، ویتامین B6 و ویتامین B12 را تأمین می‌کند و با مصرف آن به هیچ مکمل جانبی برای خونسازی، جلوگیری از کمبود آهن و کم خونی یا مکمل افزایش انرژِی بدن دیگری نیاز نخواهید داشت. این ترکیب موثر، قرص آهن آیزن پلاس را به گزینه‌ای ایده آل برای درمان کم خونی ناشی از فقر آهن و اسید فولیک تبدیل می‌کند. در ادامه با هریک از ترکیبات قرص Eisen Plus آشنا می‌شویم.

آهن مهم ترین عنصر برای رفع کم خونی
آهن؛ مهم ترین پیش نیاز برای درمان کم خونی

آهن، مهم‌ترین پیش نیاز خون سازی

تقریباً ۷۵ درصد آهن موجود در بدن انسان در هموگلوبین و میوگلوبین که سلول‌های خونی هستند، ذخیره می‌شود. تمامی انسان‌ها برای خون سازی به آهن نیاز دارند و این ماده معدنی علاوه بر این که مهم‌ترین مکمل برای کم خونی است در تنفس سلولی نیز نقش مهمی ایفا می‌کند. با این حال، معمولاً میزان آهن در بدن انسان بسیار ناچیز است.

از طرفی میزان قابل توجهی از آهن در هنگام خونریزی دوران عادت ماهیانه و بارداری از دست می‌رود. از این رو زنان بیشتر در معرض خطر فقر آهن و در نتیجه کم خونی قرار دارند. قرص آیزن پلاس یوروویتال به عنوان یک مکمل آهن برای کم خونی فوق العاده حاوی ۲۰ میلی گرم آهن است که ۱۴۳ درصد از نیاز روزانه را پوشش می‌دهد. یعنی بیش از آنچه که بدن به آن نیاز دارد. البته جای نگرانی نیست! چرا که همیشه درصدی از آهن موجود در مکمل جذب می شود نه همه آن.

فولیک اسید، مکملی برای جلوگیری از کم خونی و مشکلات گوارشی

دومین دلیل عمده کم خونی، فقر فولیک اسید است. از این رو در بسیاری از مکمل‌های کم خونی از جمله مکمل آهن ایزن پلاس از فولیک اسید نیز استفاده می‌شود. البته اهمیت این ماده به اندازه‌ای است که  قرص فولیک اسید به صورت جدا نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. فولیک اسید یا فولات شکل خاصی از ویتامین B است که کمبود آن باعث کم خونی و ناتوانی روده‌ها در جذب مواد مغذی می‌شود.

مصرف فولیک اسید از بروز این مشکلات جلوگیری می‌کند. زنان باردار یا زنانی که قصد باردار شدن دارند نیز معمولاً طبق دستور پزشک از فولیک اسید استفاده می‌کنند تا از نوعی ناهنجاری جنینی جلوگیری کنند. فولیک اسید یکی از ترکیبات مهم کپسول آیزن پلاس است و در هر قرص Eisen Plus 200 میکروگرم از آن وجود دارد. این مقدار برابر با ۱۰۰ درصد نیاز روزانه انسان به فولیک اسید است.

ویتامین ب12 ضروری برای ساخت گلبول قرمز
ویتامین ب۱۲؛ عنصر ضروری برای تولید گلبول قرمز

ویتامین B12، ماده‌ای ضروری برای ساخت گلبول‌های قرمز

سومین ماده مهمی که در ترکیبات قرص آیزن پلاس وجود دارد، ویتامین B12 است. این ویتامین نقش اساسی و ضروری در ساخت گلبول‌های قرمز خون دارد و کمبود آن در بدن علاوه بر کم خونی مشکلاتی مانند اسهال، کم اشتهایی، حالت تهوع یا حتی یبوست را به دنبال دارد. کمبود ویتامین B12 بعد از کمبود آهن و فولیک اسید سومین عامل اصلی در کم خونی محسوب می‌شود که معمولاً در سنین بالاتر ظاهر می‌شود. مصرف یک قرص مکمل آهن آیزن پلاس یورو ویتال حاوی ۳ میکروگرم ویتامین B12 می‌تواند تمام نیاز روزانه به این ویتامین را تأمین کند و به این ترتیب از کم خونی ناشی از فقر ویتامین B12 جلوگیری می‌کند.

کمبود ویتامین B12 بعد از کمبود آهن و فولیک اسید سومین عامل اصلی در کم خونی محسوب می‌شود که معمولاً در سنین بالاتر ظاهر می‌شود.

ویتامین C؛ کمک به جذب آهن و جلوگیری از کم خونی

ویتامین C یکی دیگر از ترکیبات مهم مکمل کم خونی آیزن پلاس است. کمبود ویتامین C می‌تواند یکی از دلایل کم خونی باشد. زیرا بدن برای ساخت سلول‌های خونی سالم نیاز به ویتامین C دارد. از طرفی ویتامین C به جذب آهن نیز کمک می‌کند. با توجه به اهمیت ویتامین ث در خون سازی و جلوگیری از کم خونی ناشی از فقر آهن، هر قرص eisen plus حاوی ۱۹۰ میلی گرم از این ویتامین است که ۲۳۸ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین C را تأمین می‌کند.

ویتامین B6؛ کمک به تولید هموگلوبین

ویتامین B6 نقش مهمی در تولید هموگلوبین برای رفع کم خونی دارد و می‌تواند عوارضی همچون خستگی، کسلی، سردرد، سرگیجه و بی حالی را کاهش دهد. خانم‌ها، به خصوص خانم‌های باردار، و افرادی که در دوران عادت ماهیانه قرار دارند با مصرف ویتامین ب ۶ می‌توانند سرعت خونسازی را افزایش دهند و از کم خونی جلوگیری کنند.

ویتامین B6 اهمیت زیادی در قرص مکمل کم خونی آیزن پلاس دارد. به همین دلیل ۵.۷ میلی گرم (معادل ۴۰۷ درصد نیاز روزانه بدن)، از ویتامین B6 در هر قرص eisen plus موجود است. دلیل استفاده از این میزان ویتامین B6 این است که علاوه بر کمک به تولید هموگلوبین بتواند به افزایش انرژی بدن نیز کمک کند.

بهترین زمان مصرف مکمل آیزن پلاس
قرص آیزن پلاس را با معده‌ی خالی بخورید.

بهترین زمان مصرف eisen plus

همانطور که اشاره کردیم هر عدد قرص آیزن پلاس می‌تواند کل نیازهای روزانه آهن، فولیک اسید، ویتامین B6، B12 و ویتامین C را تأمین کند. بنابراین مصرف روزانه یک عدد قرص eisen plus کافی است. از آن جایی که این قرص حاوی آهن است و مصرف آن با سایر مواد غذایی یا با معده پر ممکن است باعث اختلال در جذب آهن شود، بهترین زمان مصرف eisen plus در صبح و هنگام بیدار شدن از خواب با معده خالی است. اگر با مصرف قرص آیزن پلاس دچار درد معده شدید بهتر است زمان مصرف را به بعد از صبحانه تغییر دهید. توجه داشته باشید مصرف چای، قهوه و نوشابه های کافئین دار باعث کاهش جذب آهن می شود پس این نوشیدنی ها را با یک یا دو ساعت فاصله از قرص آیزن پلاس استفاده کنید.

پاسخ به سؤالات پر تکرار در مورد قرص آیزن پلاس

تا این لحظه، اطلاعات خوبی در مورد مکمل آهن آیزن پلاس به دست آوردیم و با ترکیبات مهم آن آشنا شدیم. اما اگر هنوز هم سوالاتی در ذهن شما وجود دارد که قبل از خرید قرص آیزن پلاس باید به آن‌ها پاسخ داده شود، در ادامه همراه ما باشید. ما لیستی از سؤالات پرتکرار در مورد eisen plus را برای شما جمع آوری کرده‌ایم تا اطلاعات بیشتری را در مورد این مکمل آهن فوق العاده در اختیار شما قرار دهیم.

آیا قرص آیزن پلاس برای ریزش مو استفاده می‌شود؟

از آنجایی که کمبود آهن و اسید فولیک یکی از دلایل مهم در ضعیف شدن فولیکول‌ها و ریزش مو است، مصرف قرص آیزن پلاس برای ریزش مو نیز توصیه شده است. علاوه بر آهن و اسید فولیک، ویتامین C، ویتامین B6 و ویتامین B12 موجود در آیزن پلاس به حفظ سلامت پوست و مو کمک می‌کنند.

آیا قرص آیزن پلاس باعث چاقی می‌شود؟

به طور کلی در بعضی از تحقیقات دیده شده که مکمل آهن باعث افزایش اشتها می‌شود. ویتامین B6 و B12 نیز ممکن است باعث افزایش اشتها شوند. در نتیجه ممکن است در اثر افزایش اشتها، بعد از مصرف مکمل آهن آیزن پلاس، بعضی از افراد وزن اضافه کنند. با این حال اگر نگران افزایش وزن خود هستید می‌توانید قرص eisen plus را در هنگام خواب و چند ساعت بعد از آخرین وعده غذایی مصرف کنید تا اثرات افزایش اشتهای آن روی شما تأثیر کمتری بگذارد.

مصرف قرص آیزن پلاس در بارداری
مصرف قرص آهن آیزن پلاس در بارداری و شیردهی برای رشد بهتر جنین مفید است.

قرص آهن آیزن پلاس در بارداری مفید است؟

مصرف قرص آیزن پلاس در بارداری یکی از سؤالات بسیاری از مادران است. به طور کلی ترکیبات مکمل جلوگیری از کم خونی آیزن پلاس برای زنان باردار مفید هستند. با این حال توصیه می‌شود که در دوران بارداری و شیردهی این داروی مکمل طبق دستور پزشک یا دکتر داروساز مصرف شود تا با خیال راحت بتوانید از آن استفاده کنید.

عوارض قرص آیزن پلاس چیست؟

مانند بسیاری از مکمل‌های ویتامین و آهن دیگر، عوارض قرص آیزن پلاس نیز شامل مشکلات خفیف گوارشی می‌شود. همچنین وجود آهن باعث تیرگی مدفوع می‌شود که مشکل چندان مهمی نیست. همچنین برای اطمینان، افرادی که به بیماری‌هایی همچون آلرژی، آسم، مشکلات کبدی، التهاب روده، کولیت، الکلیسم و آرتریت روماتوئید دچار هستند، بهتر است قبل از مصرف eisen plus با پزشک مشورت کنند.

قبل از خرید مکمل آهن، نیازهای بدن خود را در نظر بگیرید

همانطور که در متن هم اشاره کردیم، کم خونی انواع مختلفی دارد که علت آن به کمبود ریزمغذی‌های متفاوتی باز می‌گردد. به همین دلیل اگر برای درمان کم خونی خود به دنبال یک مکمل آهن خوب و تاثیرگذار هستید، بهتر است ابتدا با یک آزمایش خون از کمبودهای بدن خود آگاه شوید و سپس به سراغ خرید مکمل آهن بروید.

خرید بهترین مکمل کم خونی

برای خرید قرص آیزن پلاس یا یک مکمل آهن خوب، کافی است وارد اپلیکیشن یا وبسایت داروخانه آنلاین مفیدطب شوید. در مفیدطب می‌توانید از بین بهترین مکمل‌های کم خونی، گزینه مناسب خود را در کمتر از یک دقیقه خریداری کنید و آن را پس از مدت زمان کوتاهی درب منزل تحویل بگیرید.

در نهایت خوشحال می‌شویم اگر تجربیات، نظرات و سؤالات خود درباره قرص آیزن پلاس و سایر مکمل‌های آهن را با ما درمیان بگذارید. ما سؤالات شما را با نظر دکتر داروساز پاسخ می‌دهیم.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

5 دیدگاه دربارهٔ «قرص آیزن پلاس eisen plus چیست؟ ترکیب جادویی برای درمان کم خونی»

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام دوست گرامی، با توجه به اینکه ویتامین دی محلول در چربی می باشد بهترین زمان استفاده پس از وعده غذایی اصلی(ناهار)می باشد.
      و بهترین زمان استفاده از فراورده های آهن(مانند آیزن پلاس)با معده خالی( یک ساعت پیش از غذا و یا دوساعت پس از غذا) می باشد.چنانچه بعد مصرف فراورده آهن دچار دل درد شدید می توانید مصرف آن را به بعد از غذا موکول نمایید.
      با احترام دکتر داروساز

  1. یه کاربر گوگولی

    درود و خسته نباشید من صبح قرص زینک میخورم و ظهر ویتامین E
    قرص آهن رو چطوری مصرف کنم یعنی مشکل و تداخلی با ویتامین E و زینک نداره ؟؟ یا باید وقتی مصرف E و زینک تموم شد قرص آهن بخورم ؟؟ ممکنه لطفا بهم بگید .
    متشکرم .

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام شما می توانید قرص زینک و قرص آهن را در یک روز بخورید اما سعی کنید بین زمان مصرف این دو ۴ ساعت فاصله باشد.
      قرص آهن با ویتامین ئی تداخلی ندارد و می تواند همزمان با آن مصرف شود.
      ​​​​​​​​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره