قرص گل مغربی برای تنظیم قاعدگی
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

قرص گل مغربی برای تنظیم قاعدگی گزینه مناسبی است. این محصول با توجه به ترکیبات موثری مانند روغن گل مغربی، باعث تنظیم هورمون‌ها در زنان شده و به نظم قاعدگی کمک می‌کند. خانم‌ها می‌دانند نظم در قاعدگی یکی از مهم‌ترین فاکتور‌های سلامتی بوده و هر مشکلی در این زمینه نیاز به بررسی دارد.

وقتی می‌توان مشکل را با داروی گیاهی موثر و بدون عوارض جانبی، حل کرد قطعا نیازی به روش‌های درمانی طولانی مدت نیست. به همین دلیل شما می‌توانید از قرص گل مغربی برای تنظیم قاعدگی استفاده کنید. البته فراموش نکنید که پیش از مصرف این محصول یا داروهای مشابه، با متخصص زنان یا داروساز مشورت نمایید.

صفحه‌ای از مجله سلامت مفید طب را به صحبت درباره تاثیرات قرص گل مغربی برای تنظیم قاعدگی اختصاص داده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم همراه ما باشید تا از خواص شگفت انگیز این گیاه برای سلامت زنان بیشتر بدانیم.

چرا گل مغربی برای تنظیم قاعدگی مفید است؟

روغن گل مغربی دارای مقدار زیادی اسید چرب بوده و به همین دلیل در درمان برخی بیماری‌ها و اختلالات کاربرد دارد. دانه گل مغربی حاوی اسید گاما لینولینک (GLA) و اسیدهای چرب دیگری همچون لینولینک اسید، اولئیک اسید و پالمتیک اسید است. گاما لینولنیک اسید، نوعی اسید چرب غیر اشباع است و در تنظیم هورمون‌های بدن نقش مهمی ایفا می‌کند. به همین دلیل است که قرص گل مغربی برای تنظیم قاعدگی کاربرد دارد.

چرا گل مغربی برای تنظیم پریود
دانه گل مغربی حاوی اسید گاما لینولینک (GLA) و اسیدهای چرب دیگری همچون لینولینک اسید، اولئیک اسید و پالمتیک اسید است که به تنظیم هورمون‌ها کمک می‌کنند.

نظم سیکل قاعدگی مستقیما به میزان هورمون‌هایی خاص در بدن زنان ارتباط داشته و اختلالات جزیی در این زمینه، باعث بر هم خوردن دوره‌ها می‌گردد. روغن گل مغربی جهت تنظیم سطح هورمو‌ن‌ها در زنان موثر واقع می‌شود. البته فواید روغن گل مغربی محدود به این مورد نیست و دامنه گسترده‌ای از تاثیرات مثبت بر سلامتی را در برمی‌گیرد.  برای مثال اسیدهای چرب (که به میزان قابل قبولی در روغن گل مغربی وجود دارند) در ساخت سلول‌ها و پیش ساخت پروستاگلاندین‌ها ضروی هستند. با توجه به این که اسیدهای چرب ضروری در بدن ساخته نمی‌شوند، باید آن‌ها را از طریق غذا یا مکمل‌ها فراهم نمایید.

در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا در این زمینه بیشتر صحبت کنیم.  در بخش‌های بعدی بررسی می‌کنیم که کپسول ژلاتینی روغن مغربی برای چیست.

چه کسانی می‌توانند از قرص گل مغربی برای تنظیم قاعدگی استفاده کنند؟

تقریبا همه خانم‌ها می‌توانند از قرص گل مغربی برای تنظیم قاعدگی کمک بگیرند. موارد اندکی در رابطه با منع مصرف این قرص یا محصولات مشابه آن وجود دارند که در ادامه مطلب، به آن‌ها اشاره می‌کنیم. همچنین این نکته را در نظر بگیرید که نامنظم بودن پریود، معمولا همراه با علایم آزاردهنده‌ای مانند لکه بینی، تغییرات منفی در خلق، حساسیت سینه‌ها پیش از شروع سیکل، درد‌های عضلانی و… است. عصاره گل مغربی علاوه بر تنظیم پریود، اختلالات هورمونی زنانه را بهبود داده و به این شکل اکثر علایم آزاردهنده مذکور را نیز کاهش می‌دهد.

درد پریود
تقریبا همه خانم‌ها می‌توانند از قرص گل مغربی برای تنظیم قاعدگی کمک بگیرند و همچنین علایم آزاردهنده پریود را کاهش دهند.

قرص باریج ای پی ا یکی از محصولات محبوبی است که با استفاده از روغن گل مغربی تولید می‌گردد. کپسول نرم روغن گل مغربی باریج علاوه بر تنظیم قاعدگی می‌تواند در بهبود بیماری آرتریبت روماتوئید و درمان نوروپاتی دیابتی موثر باشد. همچنین مصرف این محصول برای بهبود سندرم پیش از قاعدگی، درد و حساسیت سینه و گرگرفتگی دوران یائسگی پیشنهاد می‌شود.

اگر نیاز به اطلاعات دقیق‌تری درباره قرص باریج ای پی ا دارید یا می‌خواهید این محصول را تهیه کنید، روی دکمه زیر کلیک نمایید.

خرید قرص باریج ای پی ا

در چه مواردی مصرف قرص گل مغربی ممنوع است؟

قرص گل مغربی برای تنظیم قاعدگی یا سایر اهداف در موارد محدودی ممنوع است که در این بخش، تعدادی از آن‌ها را نام می‌بریم.

  • مبتلایان به صرع یا افرادی که داروهای مرتبط با این بیماری را مصرف می‌کنند.
  • افرادی که داروهای ضد انعقاد خون مانند وارفارین مصرف می‌کنند (مصرف محصولات حاوی روغن گل مغربی می‌تواند باعث افزایش ریسک خونریزی شود).
  • افرادی که داروهای مربوط به اسکیزوفرنی مانند داروهای نورولپتیک شامل کلرپرومازین و فنوتیازین‌ها مصرف می‌کنند.

روغن گل مغربی یا محصولاتی که حاوی این ماده هستند، در دوران بارداری یا شیردهی باید با مشورت پزشک یا داروساز مصرف شوند.

عوارض قرص گل مغربی چیست؟

عوارض جانبی خاصی در رابطه با مصرف قرص گل مغربی یا سایر محصولاتی که حاوی عصاره این گیاه هستند، گزارش نشده است. احتمال به وجود آمدن تهوع، نفخ، اسهال و استفراغ با مصرف قرص گل مغربی در تعداد کمی از افراد وجود دارد.

سایر فواید قرص گل مغربی

در بخش‌های قبلی گفتیم قرص گل مغربی برای تنظیم قاعدگی موثر است. همچنین اشاره کردیم که فواید مصرف گل مغربی فقط محدود به این مورد نیست. تعدادی از مهم‌ترین خواص قرص گل مغربی عبارتند از:

  • کاهش التهاب و خشکی پوست
  • بهبود علایم سندرم روده تحریک پذیر
  • کاهش دردهای پریودیک سینه
  • کاهش علایم آزاردهنده پیش از قاعدگی
  • بهبود دردهای عضلانی و آرتریت روماتوئید
  • کنترل چربی خون بالا
  • بهبود دهنده عملکرد سیستم عصبی
  • کاهش علایم آزاردهنده دوران یائسگی
  • بهبود اختلال نعوظ
گل مغربی برای کاهش درد پریود
با مصرف قرص گل مغربی، به بهبود درد‌های عضلانی پریود کمک می‌کنید.

با مصرف کپسول ژلاتینی روغن گل مغربی می‌توانید به تنظیم قاعدگی کمک کنید. همچنین از سایر فواید روغن گل مغربی بهره‌مند شوید. این محصول علاوه بر روغن گل مغربی حاوی مقداری ویتامین E است. برای کسب اطلاعات دقیق تر یا خرید اینترنتی کپسول ژلاتینی روغن گل مغربی روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید کپسول ژلاتینی روغن گل مغربی

چه زمانی از قرص گل مغربی برای تنظیم قاعدگی استفاده کنیم؟

بهتر است برای اطمینان از نظم پریودها، تاریخ شروع هر دوره را یادداشت کنید. اگر قاعدگی بیش از ۲ دوره، نامنظم شده باید به پزشک مراجعه کرده و علت را بررسی نمایید. همچنین اگر تصمیم گرفته‌اید از قرص گل مغربی برای تنظیم قاعدگی کمک بگیرید، توصیه می‌کنیم پیش از تهیه و مصرف این محصول، از داروساز راهنمایی بخواهید.

پریموژل محصولی حاوی روغن گل مغربی است. کپسول ژلاتینی پریموژل علاوه بر روغن گل مغربی، محتوی مقداری ویتامین E و امگا ۶ بوده و می‌تواند برای پوست نیز سودمند باشد. برای خرید محصول یا کسب اطلاعات جامع‌تر، روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید کپسول پریموژل

سخن پایانی

نظم قاعدگی از جمله مهم‌ترین فاکتور‌ها در سلامت زنان است. اگر برای چکاپ به متخصص زنان مراجعه کرده باشید، حتما متوجه شده‌اید که قاعدگی‌های منظم تا چه اندازه نقش تعیین کننده‌ای در بررسی سلامت شما دارند. در برخی موارد مانند سال‌های اولیه بلوغ و یا پیش از شروع یائسگی، پریود نامنظم می‌شود اما این بی‌نظمی جزو سیر طبیعی بدن است. با این حال با توجه به اینکه بدن افراد، شرایط متفاوتی دارد، لازم است همواره نظر متخصصان را در این زمینه جویا شوید.

جهت تهیه انواع مکمل و قرص گیاهی برای تنظیم قاعدگی و کنترل PMS و سایر محصولات مرتبط با سلامت زنان به داروخانه آنلاین مفید طب مراجعه کنید. اگر تجربه‌ای در زمینه مصرف قرص گل مغربی برای تنظیم قاعدگی دارید، لطفا در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. همچنین می‌توانید سوالات خود را درباره این محصول مطرح کنید تا داروسازان مفید طب در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

2 دیدگاه دربارهٔ «قرص گل مغربی برای تنظیم قاعدگی»

  1. سلام
    من چند ماهی است از کپسول گل مغربی استفاده کردم بسیار مفید بوده
    قاعدگیم تنظیم شده و بدون درد هست

    فقط یه سوال دارم خوردن این کپسول در زمان قاعدگی مشکلی دارد؟

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام دوست گرامی، مصرف کپسول روغن گل مغربی در زمان قاعدگی ممنوعیت مصرفی ندارد.بلکه موجب بهبود و تسکین درد های قاعدگی نیز خواهد شد.
      با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

زینک اکساید روشن کننده پوست

زینک اکساید روشن کننده پوست

احتمالا با خواص زینک اکساید به عنوان یکی از در دسترس‌ترین ترکیبات در قالب کرم و پماد (به خصوص ضد آفتاب) تا حدی آشنا باشید.