کپسول ژلاتینی روغن گل مغربی برای چیست؟

کپسول ژلاتینی گل مغربی برای چیست
زمان مطالعه: ۱۰ دقیقه

گل مغربی یا Evening primrose یکی از ارزشمندترین گیاهان دارویی است که از قرن‌ها پیش به صورت سنتی از خواص آن استفاده می‌کردند. با اثبات شدن خواص این گیاه طی تحقیقات علمی، پای روغن گل مغربی به داروها نیز باز شد. مواد مؤثر عصاره‌ی گل مغربی برای سلامت جنسی زنان و مردان، مشکلات کبدی، مشکلات دوران قاعدگی، دردهای مفصلی و… بسیار مفید است. به همین دلیل هم امروزه روغن گل مغربی در قالب کپسول‌های ژلاتینی وارد بازار شده تا ما راحت‌تر بتوانیم از خواص این گیاه ارزشمند بهره ببریم. کپسول پریموژل یکی از انواع کپسول ژلاتینی روغن گل مغربی است که از عصاره‌ی استاندارد شده‌ی این گیاه تهیه شده و تأثیر چشمگیری در رفع مشکلات ذکر شده دارد.

از آنجا که بسیاری از افراد از خواص شگفت انگیز روغن گل مغربی اطلاع ندارند، ما این مقاله از مجله سلامت مفیدطب را به معرفی یکی از بهترین محصولات این گیاه و بررسی خواص آن اختصاص داده‌ایم. پس اگر می‌خواهید بدانید که کپسول ژلاتینی روغن گل مغربی برای چیست و چه تاثیری در بدنتان دارد، در ادامه با ما همراه باشید.

خواص قرص گل مغربی

  • ضد التهاب قوی (کاهش التهاب‌های داخلی و خارجی بدن)
  • کاهش خشکی و التهاب پوست
  • بهبود مشکلات گوارشی و علائم سندروم روده تحریک پذیر
  • کاهش دردهای دوران قاعدگی
  • بهبود علائم سندروم پیش از قاعدگی (PMS)
  • مؤثر در کاهش دردهای عضلانی و مفصلی
  • بهبود مشکلات جنسی مردان و زنان
  • کاهش عوارض یائسگی
  • کمک به زایمان طبیعی راحت‌تر

ترکیبات کپسول روغن گل مغربی پریموژل

شرکت دانا برای تولید این محصول خود از عصاره‌ی گیاه گل مغربی همراه با ویتامین E استفاده کرده و به جز این دو ماده‌ی طبیعی، ترکیب ثانویه‌ای در ترکیبات این کپسول دیده نمی‌شود.

کپسول روغن گل مغربی
در هر کپسول پریموژل ۱ گرم روغن گل مغربی گنجانده شده است.

در هر کپسول پریموژل ۱ گرم روغن گل مغربی گنجانده شده است. این روغن سرشار از اسیدهای چرب غیر اشباع است که برای بدن فواید زیادی دارد. موثرترین ماده‌ی موجود در روغن گل مغربی، گاما لینولنیک اسید (GLA) است که یکی از اسیدهای چرب امگا۶ محسوب می‌شود و خاصیت ضد التهابی بسیار قوی دارد.

ویتامین E نیز به عنوان یک آنتی اکسیدان و ضد التهاب قوی در کنار GLA در کپسول ژلاتینی روغن گل مغربی پریموژل قرار داده شده و در بهبود سلامت جنسی و رفع دردهای مفصلی نقش موثری دارد. در ادامه می گوییم که کپسول روغن گل مغربی برای چیست و چه دردهایی را درمان می‌کند.

کپسول گل مغربی برای چیست؟

همانطور که گفتیم روغن گل مغربی خواص زیادی برای بدن دارد. اما تاثیرگذاری این خواص بیشتر به نحوه‌ی مصرف کپسول روغن گل مغربی بستگی دارد که برای هر فرد باید با توجه به مشکل او تجویز شود. با این حال اگر مشکلات زیر را داشته باشید، روغن گل مغربی می‌تواند در رفع آن تأثیر چشمگیری داشته باشد. کپسول ژلاتینی روغن گل مغربی برای این مشکلات معجزه می‌کند.

کپسول روغن گل مغربی برای چیست
کپسول ژلاتینی روغن گل مغربی برای چیست؟ این کپسول برای زایمان طبیعی راحت‌تر و جلوگیری از تأخیر زمان زایمان مفید است (مصرف با مشورت پزشک).

فواید کپسول گل مغربی برای زایمان طبیعی

یکی از خواص گل مغربی که خیلی مورد توجه خانم‌های باردار قرار گرفته و برخی پزشکان متخصص نیز از بخاطر آن کپسول پریموژل را تجویز می‌کنند، کمک به زایمان طبیعی است. استفاده از کپسول روغن گل مغربی در اواخر بارداری به داشتن زایمان طبیعی راحت‌تر کمک می‌کند. در واقع آنتی اکسیدان های قوی موجود در این گیاه، از جمله GLA و ویتامین E، سفتی دهانه‌ی رحم را کاهش می‌دهند و باعث می‌شوند در طول زایمان، دهانه رحم برای خروج جنین راحت‌تر باز شود.

بنابراین مادرانی که قصد زایمان طبیعی دارند، می‌توانند با مشورت پزشک خود از کپسول گل مغربی برای زایمان راحت‌تر استفاده کنند. توجه کنید که این کپسول در دوران بارداری حتماً باید با مشورت و تجویز پزشک مصرف شود.

بهبود نوروپاتی دیابتی با کپسول روغن گل مغربی

آسیب دیدن اعصاب محیطی در اثر بالا بودن قند خون در افراد مبتلا به دیابت را نوروپاتی دیابتی می گوبند. این عارضه بخاطر کنترل نشدن قند خون در افراد دیابتی اتفاق می‌افتد که باعث لرزش دست و پا و در مراحل شدیدتر، بی حسی این اندام‌ها می‌شود.

مطالعه‌ای که روی ۸۰ نفر مبتلا به نوروپاتی دیابتی در هند انجام شد، نشان داده که مصرف روزانه ۵۰۰ الی ۱۰۰۰ میلی گرم از روغن گل مغربی به همراه ۴۰۰ میلی گرم ویتامین E می‌تواند در تسکین دردهای مربوط به نوروپاتی دیابتی مؤثر باشد. به همین دلیل هم این عصاره‌ی گیاهی در سال ۱۹۹۳ به عنوان درمان کمکی این عارضه پیشنهاد شد.

کپسول روغن گل مغربی برای چیست
کپسول گل مغربی پریموژل برای عوارض قاعدگی

کپسول ژلاتینی روغن گل مغربی برای دوران قاعدگی

خاصیت دیگری که روغن گل مغربی را به یکی از گیاهان دارویی مورد علاقه‌ی خانم‌ها تبدیل کرده، رفع اختلالات قاعدگی و یائسگی است. PMS یا سندروم پیش از قاعدگی یکی از عوارض شایع این دوره در خانم‌هاست که علائمی از جمله دردهای شدید ناحیه زیر دل و کمر، حالت تهوع، تغییر خلق و خو، حالت تهوع، نفخ و مشکلات گوارشی و افسردگی را در پی دارد. در واقع این علائم بخاطر بالا رفتن سطح پرولاکتین، التهاب تخمدان‌ها و تغییرات هورمونی در بدن ایجاد می‌شود. گاما لینولنیک اسید (GLA) موجود در گل مغربی با تبدیل شدن به یک ماده‌ای به نام پروستاگلاندین E1، اثرات پرولاکتین را مهار می‌کند و در پی آن نیز عوارض قاعدگی کاهش می‌یابد.

تحقیقات نشان داده که ویتامین E همراه را روغن گل مغربی می‌تواند در کاهش درد سینه در هنگام پریود و کاهش علائم سندروم پیش از قاعدگی مؤثر باشد. به همین دلیل پزشکان برای خانم‌ها مصرف کپسول ژلاتینی روغن گل مغربی را قبل از پریود توصیه می‌کنند.

بهبود ناتوانی جنسی در مردان و زنان

ویتامین E یکی از موثرترین عوامل افزایش تستوسترون و عملکرد طبیعی غدد جنسی در مردان است. کمبود این ویتامین در مردان باعث بروز مشکلاتی از جمله کاهش میل جنسی و اختلال نعوظ می‌شود. دلیل این عامل کاهش تستوسترون و عدم خون رسانی درست به آلت تناسلی در مردان است.

مصرف ویتامین E به عنوان یک عامل تنظیم کننده‌ی تستوسترون و یک آنتی اکسیدان قوی همراه با روغن گل مغربی به عنوان یک ضد التهاب قوی، می‌تواند در رفع این مشکلات مؤثر باشد. روغن گل مغربی با افزایش نیتریک اکسید در رگ‌های آلت تناسلی و گشاد کردن این رگ‌ها، خون رسانی به آلت تناسلی را افزایش می‌دهند. این مکانیسم مشکل اختلال نعوظ را در مردان برطرف می‌کند. از طرفی افزایش تستوسترون نیز باعث افزایش میل جنسی و بهبود عملکرد مردان در روابط زناشویی می‌شود.

گفتیم که روغن گل مغربی و ویتامین E در کنار هم از خشکی واژن جلوگیری می‌کنند. این یکی از فواید کپسول پریموژل برای بانوان است. مصرف این داروی گیاهی باعث افزایش میل جنسی در زنان و بهبود عملکرد رحم در زنان نابارور نیز می‌شود. بنابراین کپسول گل مغربی پریموژل هم برای سلامت جنسی مردان و هم زنان بسیار مؤثر است.

فواید قرص گل مغربی برای یائسگی

گرگرفتگی یکی از اصلی‌ترین عوارض یائسگی برای خانم‌های مسن است. این عارضه روی کیفیت خواب اثر می‌گذارد و باعث بی قراری می‌شود. خوشبختانه این عارضه با استفاده از کپسول پریموژل بهبود می‌یابد. در واقع از زمان‌های قدیم برای بهبود عوارض یائسگی با گیاهان دارویی، از روغن گل مغربی استفاده می‌شده؛ اما اکنون با تولید کپسول این گیاه، می‌توان بدون نگرانی از عوارض جانبی، از خواص آن برای یائسگی بهره برد.

کپسول گل مغربی برای چیست
کپسول روغن گل مغربی برای عوارض یائسگی

پریموژل نه تنها برای گرگرفتگی، بلکه برای درمان سایر عوارض یائسگی از جمله خشکی واژن، کاهش میل جنسی، افسردگی و… نیز مؤثر است. ویتامین E و اسیدهای چرب امگا۶ موجود در این کپسول، نقش مهمی در مرطوب نگهداشتن محیط واژن و افزایش سلامت جنسی زنان در دوران یائسگی دارند.

خرید سریع کپسول گل مغربی پریموژل

کپسول گل مغربی برای آرتریت روماتوئید

قبل‌تر گفتیم که هم GLA و هم ویتامین E، به عنوان دو ماهی مؤثر در قرص گل مغربی پریموژل، خواص آنتی اکسیدان و ضد التهاب دارند. این دو اثر برای دردهای مفصلی مانند مسکن شیمیایی عمل می‌کنند.

بیماری آرتریت روماتوئید نوعی آرتریت خود ایمنی است که مفاصل را به شدت درگیر می‌کند و در دردهای پیاپی در این نواحی ایجاد می‌کنند. طوری که افراد مبتلا به این بیماری از درد شدید توانایی تحرک خود را از دست می‌دهند. در واقع عامل اصلی این دردها هم التهاب ایجاد شده توسط رادیکال‌های آزاد و عوامل التهابی است.

کپسول گل مغربی پریموژل با کمک دو ماده‌ی مؤثر خود این التهاب را برطرف می‌کند. خاصیت ضد التهاب ویتامین E و GLA، اثر عوامل التهابی را به خوبی مهار کرده و التهاب مفاصل را کاهش می‌دهند. در نتیجه درد این نواحی نیز تسکین می‌یابد. از طرفی ویتامین E از خشکی مفاصل جلوگیری کرده و به ترمیم غضروف‌ها کمک می‌کند. با این توضیح، می‌توان یک پاسخ دیگر به سوال «کپسول ژلاتینی روغن گل مغربی برای چیست؟» داد.

بهترین زمان مصرف قرص گل مغربی پریموژل

نحوه مصرف قرص پریموژل به این صورت است که برای بهره بردن از خواص آن باید روزی دو عدد از آن را همراه با آب میل کنید. حتماً قبل از مصرف این دارو با پزشک مشورت کنید تا از بروز حساسیت و اختلالات دارویی جلوگیری شود.

بهترین زمان مصرف کپسول گل مغربی پریموژل همراه با غذاست. زیرا این کپسول حاوی ویتامین E و اسیدهای چرب است که هر دو همراه با غذا جذب بهتری در روده دارند.

عوارض کپسول روغن گل مغربی پریموژل

هرچند این دارو برای بسیاری از مصرف کنندگان عوارضی نداشته؛ اما در موارد نادری دیده شده که برخی افراد پس از مصرف کپسول روغن گل مغربی دچار ناراحتی‌های گوارشی از جمله تهوع، نفخ، اسهال و استفراغ شده‌اند.

درباره‌ی کپسول گل مغربی
پرسش و پاسخ درباره قرص پریموژل

پرسش و پاسخ درباره کپسول گل مغربی پریموژل

حال که با خواص و کاربردهای کپسول ژلاتینی روغن گل مغربی بیشتر آشنا شدید، می‌خواهیم در ادامه به سوالاتی پاسخ دهیم که ممکن است قبل از خرید کپسول پریموژل در در ذهنتان ایجاد شود. مسلماً دانستن پاسخ این سؤالات نگرانی شما را درباره‌ی این داروی گیاهی برطرف می‌کند و باعث می‌شود با آگاهی بیشتری این محصول را خریداری کنید.

قرص گل مغربی برای کیست؟

قرص گل مغربی برای همه‌ی بزرگسالان می‌تواند مؤثر باشد. هر فردی که از مشکل درد مفاصل، دردهای قاعدگی، مشکلات جنسی و عوارض یائسگی رنج می‌برد، می‌تواند با مشورت پزشک از خواص شگفت انگیز این داروی گیاهی برای رفع مشکل خود استفاده کند.

مصرف کپسول گل مغربی در بارداری عوارض ندارد؟

استفاده از خواص روغن گل مغربی در اواخر بارداری برای زایمان طبیعی راحت‌تر، فکر خوبی به نظر می‌رسد. اما حتماً باید قبل از مصرف این دارو یا هر داروی دیگر در زمان بارداری با پزشک مشورت کنید. در صورت تائید پزشک، مصرف کپسول روغن گل مغربی در بارداری مشکلی نخواهد داشت.

آیا کپسول روغن گل مغربی چاق کننده است؟

برخی فکر می‌کنند به دلیل وجود اسیدهای چرب غیر اشباع و ویتامین E در این محصول، احتمال افزایش وزن با مصرف کپسول گل مغربی وجود دارد. باید بگوییم که این تصور غلط است و کپسول پریموژل هیچ تاثیری در افزایش وزن شما ندارد.

روغن گل مغربی برای ریزش مو خوب است؟

اگر ریزش موی شما به دلیل کمبود ویتامین E و اسیدهای چرب امگا۶ باشد، احتمالاً پس از مصرف یک دوره کپسول روغن گل مغربی، کاهش ریزش مو را نیز تجربه خواهید کرد. اما این خاصیت عمومیت ندارد و ممکن است در همه‌ی افراد ایجاد نشود.

بهترین برند کپسول گل مغربی خارجی چیست؟

در این متن شما را با یکی از بهترین انواع کپسول روغن گل مغربی ایرانی آشنا کردیم. کپسول پریموژل در اثرگذاری تفاوتی با همتاهای خارجی خود ندارد. با این حال در بین محصولات خارجی، کپسول ژلاتینی روغن گل مغربی هلث اید (تحت لیسانس) یکی از بهترین‌ها محسوب می‌شود.

کپسول گل مغربی برای پوست مفید است؟

بله. همه‌ی ما می دانیم که آنتی اکسیدان‌ها چقدر می‌توانند برای جلوگیری از چروک شدن و محافظت از بافت پوست مؤثر باشند. ویتامین E و GLA موجود در کپسول روغن گل مغربی پریموژل، هر دو آنتی اکسیدان‌های قوی هستند که این خواص را برای پوست دارند. علاوه بر این، ویتامین E از رطوبت پوست حفاظت کرده و خشکی پوست را بهبود می‌دهد. در نتیجه این کپسول برای پوست نیز مؤثر است.

روغن گل مغربی؛ روغنی شگفت انگیز برای زنان و مردان

در این مطلب گفتیم که کپسول روغن گل مغربی چه خواصی برای ما دارد و چگونه به بدن کمک می‌کند! در واقع همراهی ویتامین E با روغن گل مغربی در کپسول پریموژل، بهترین ترکیب را برای بدن ما به وجود آورده و در رفع چندین مشکل می‌تواند به ما کمک کند.

اگر به دنبال راهی سریع برای خرید کپسول گل مغربی پریموژل یا انواع قرص گیاهی برای تنظیم قاعدگی و دردهای PMS هستید، کافی است وارد اپلیکیشن یا وبسایت داروخانه آنلاین مفیدطب شوید. در مفیدطب می‌توانید محصول خود را از بین بهترین برندها انتخاب کنید و در زمانی کوتاه آن را سفارش دهید. سفارش شما در کمترین زمان ممکن به دستتان می‌رسد.

خرید بهترین مکمل‌های دوران قاعدگی

اگر تجربه‌ای در استفاده از کپسول روغن گل مغربی دارید، آن را با ما در میان بگذارید. همچنین می‌توانید سؤالات خود را درباره این محصول، در قسمت نظرات از ما بپرسید. ما سؤالات شما را با نظر دکتر داروساز پاسخ می‌دهیم.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

58 دیدگاه دربارهٔ «کپسول ژلاتینی روغن گل مغربی برای چیست؟»

  1. سلام وقت بخیر،خانم دکتر من کیست سینه دارم،کپسول گل مغربی مصرف میکنم،اگه قرص گین اپ مصرف کنم،مشکلی نداره.ممنون میشم پاسخ بدید.

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام، در ایران فراورده ای به نام قرص گین آپ موجود نیست. و این محصول تنها به صورت پودر توسط شرکت کارن تولید می گردد. و هر فرم دیگر از آن فاقد لیبل اصالت می باشد و اکیدا توصیه می شود از مصرف محصولات فاقد لیبل اصالت مورد تایید غذا و دارو بپرهیزید.
      با احترام دکتر داروساز

  2. سلام و وقت بخیر.در مورد مصرف کپسول پریموژل سوالی داشتم.
    من سال پیش دکتر زنان مراجعه کردم و بعد معاینه گفتن پولیپ دارم و بعد طی عملی اونو برداشتن .امسال دوباره با علایمی مثل لکه بینی بعد پریود مراجعه کردم گفتن باز پولیپ هست و علتش تغییرات هورمونی و استرسهای روزانه هست.
    من میتونم از این کپسول استفاده کنم؟
    در ضمن قبل پریود هم از سردرد و تغییرات خلقی و …اذیت میشم.
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام دوست گرامی، روغن گل مغربی( پریموژل) می تواند به شما در بهبود علائم پیش از قاعدگی( PMS) به شما کمک کند اما جهت رفع پولیپ و تنظیم سطح هورمون ها حتما نیاز به مراجعه به متخصص زنان می باشد.
      با احترام دکتر داروساز

  3. سلام من کیست سینه دارم هر دوتا سینه بعد سونو گرافی معلوم شد تیرویید کم کا ر دارم استفاده از قرص گل مغربی عیب ی نداره

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام دوست گرامی، بین مصرف قرص لووتیروکسین (کم کاری تیروئید) و کپسول گل مغربی رعایت فاصله حداقل ۲ساعتی نیاز است.
      در خصوص کیست سینه چنانچه به درمان دارویی نیاز نباشد، استفاده از فرآورده های حاوی روغن گل مغربی می تواننددر کاهش درد مرتبط با کیست سینه، موثر باشند.
      با احترام دکتر داروساز

  4. سلام و عرض ادب
    عذر خواهم کپسول گل مغربی برای عوارض پیش یائسگی چه مدت باید مصرف کرد ودوز مصرفیش چه مقدار هست (عوارض پیش یایسگی درد مفاصل و سردرد وهمچنین کم شدن روزهای پریودی هست،)

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام دوست گرامی، به خاطر نبود مطالعات کافی در کتب مرجع گل مغربی برای این کاربرد مورد تایید نیست.
      اما در برخی مطالعات استفاده ازروغن گل مغربی با رنج درمانی ۱الی ۲گرم (۱تا۲کپسول)به مدت ۲تا۸ هفته به کاهش علایم یائسگی کمک کرده است.
      با احترام دکتر داروساز

  5. با سلام ، آیا کسانیکه ترومبوسایتوپنی ( پلاکت حدود ۱۱۰ هزار )دارن می‌توانند این قرص را مصرف کنند

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام دوست گرامی، استفاده از روغن گل مغربی در افراد مبتلا به مشکلات انعقادی(مانند ترومبوسایتوپنی)(با توجه به اثرات روغن گل مغربی بر روی پروستوگلاندین ها و ترومبوکسان ها) توصیه نمی شود.
      با احترام دکتر داروساز

  6. من کپسول گل مغربی رو به توصیه یکی از دوستان تهیه کردم برای کمترکردن علائم سندرم قبل از قاعدگی ، واقعا اثر گذار هست .به طوری که نه دیگه از اون سر دردهای دوران قاعدگی خبری هست نه از افسردگی و بی حوصلگی

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام دوست گرامی، با تشکر از اینکه تجربه خود را با ما درمیان گذاشتید.اما توجه داشته باشید یک نسخه را نمی توان برای همه ی افراد تجویز نمود به عنوان مثال روغن گل مغربی برای افرادی که داروهای ضدانعقاد خون مصرف می نمایند ویا بیمارانی که سابقه اپیلپسی دارند باید با احتیاط مصرف شود.
      با احترام دکتر داروساز

        1. دکتر مهلا دهقانپور

          باسلام دوست گرامی، روغن گل مغربی در کیست سینه منع مصرفی ندارد.و مطالعات نشان داده اند می تواند در کاهش درد های این دوران موثر باشد.البته تحت نظر و دستورپزشک حتما مصرف گردد.
          با احترام دکتر داروساز

  7. سلام و عرض ادب قرص گل مغربی رو تا اخر عمرهرروز بخوریم منعی نداره؟ ۲۴ سالمه ، تنبلی تخمدان دارم . پرولاکتینم بالاس وسینهام سالمه اما درد داره. بیشتر برای فوایدی ک برای پوست و مو و چاق کنندگیش علاقه دارم بخورم این ک همیشه بخوام بخورم عوراض نداره

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام دوست گرامی، خیر اصلا توصیه نمی شود گل مغربی را به صورت طولانی مدت استفاده کنید.شما می توانید برای افزایش وزن از سایر محصولات مانند پودر گین آپ استفاده نمایید.
      با احترام دکتر داروساز

  8. با سلام
    من حدود ۱ ماه این کپسول رو با ویتامین e مصرف میکنم و الان سر درد شدیدی گرفتم
    آیا میتونه از عوارض مصرف این داروها باشه ؟؟؟

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام دوست گرامی، عارضه سردرد تا‌کنون از عوارض جانبی گل مغربی مطرح نشده است. اما توصیه می کنم در صورت سردرد شدید مصرف دارو را قطع نمایید و با پزشک تجویز کننده مشورت داشته باشید.
      با احترام دکتر داروساز

  9. سلام وقت به خیر به خاطر کیست سینه قرص گل مغربی استفاده می کنم قبل از در پی آر پی مو باید مصرف قرص رو متوقف کنم یا نه؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام روغن گل مغربی می تواند فرآیند انعقاد خون را کُند کُنَد. به همین دلیل بهتر است از دو هفته قبل از پی آر پی مصرف این محصول را متوقف کنید.
      با احترام دکتر داروساز 

    2. با سلام، من با مصرف گل مغربی دلپیچه می گیرم راه حلی برای مشکل من هست .نمی خوام دارو و قطع کنم .لطفا راهنماییم کنید.

      1. دکتر مهلا دهقانپور

        باسلام دوست گرامی، شما می توانید به منظور کاهش عوارض گوارشی آن مصرف قرص را بعد را غذا همراه آب فراوان میل نمایید و نیم ساعت پس از مصرف دراز نکشید.
        با احترام دکتر داروساز

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      با سلام
      درصورتی که علایم گرگرفتکی دارید میتوانید یک دوره (۱-۲ ماه) استفاده نمایید و در صورتی که اثر داشت و در صورت نیاز به ادامه مصرف با پزشک خود مشورت نمایید.
      با احترام دکتر داروساز

      1. سلام کپسول پیدا نمیکنم واقعا برای گرگرفتگی وفشار خانم جواب داده لطفا برای تهیه آن راهنمایی کنید، پیدا نمیکنم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام برخی مطالعات نشان می دهد روغن گل مغربی می تواند به رفع لک و یکدستی و شفافیت پوست کمک کند.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز 

  10. سلام و درود. من به علت حجم خونریزی زیاد در ایام پریودی به دکتر مراجعه کردم، به من کپسول گل مغربی داده. اما نمیدونم از چه زمانی باید شروع به خوردن کنم. الان روز دوم عادت ماهانه هستم. بعد از پاک شدنم بخورم یا الان هم میتونم استفاده کنم؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام نیازی نیست تا پایان پریود صبر کنید. استفاده از روغن گل مغربی در روزهای پریودی ایرادی ندارد و می تواند به کاهش درد ناشی از قاعدگی هم کمک کند.
      ​​​​​​​​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

  11. سلام وقت بخیر آیا کپسول گل مغربی را می‌توان در زمان قاعدگی خورد ؟من نگرانم به دلیل تاثیری که روی دهانه رحم می‌گذاره باعث افزایش خونریزی بشه

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام مصرف کپسول روغن گل مغربی در روزهای پریود ایرادی ندارد. این محصول سبب افزایش شدت خونریزی پریود نمی شود.
      ​​​​​​​​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

  12. سلام وقت بخیر.من این کپسول رو به مدت یکماه استفاده کردم.به خاطر کیستهای پستان.آیا باید ادامه بدم؟همراه با ویتامین Eمصرف میکردم.ممنون

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام معمولا توصیه می شود مصرف روغن گل مغربی برای سه ماه ادامه پیدا کند.
      با احترام دکتر داروساز 

  13. سلام۴۸سال دارم دکتر زنان چون کیست تخمدان داشتم بهم این کپسول رو تجویز کردند.اما حالاکه پریود شدم ۲روز خونریزی کم داشتم وبعد پاک شدم دلیلش چیه

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام روغن گل مغربی می تواند خونریزی سنگین پریود را کاهش دهد. ممکن است همین تاثیر در شما سبب کوتاه شدن پریود شده باشد.
      با احترام دکتر داروساز

  14. سلام وقت بخیر من قرص اورژانسی یه مدت زیاد مصرف کردم الان صورتم شده پراز جوش های فعال حتی بدنم روغن گل مغربی بخورم جوش هام می‌ره

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام لطفا برای درمان جوش به پزشک مراجعه کنید جوش های فعال صرفا با استفاده از روغن گل مغربی از بین نمی روند. باید وضعیت هورمون های شما با آزمایش مشخص شود و سپس برای درمان تصمیم گیری شود.
      با احترام دکتر داروساز

  15. باسلام
    آیا مصرف روغن گل مغربی کیستهای متعدد
    وغیر بدخیم پستان را کامل از بین میبره؟ چه مدت باید استفاده بشه؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام بله روغن گل مغربی برای رفع کیست های خوش خیم پستان تاثیر و کاربرد دارد. معمولا برای این منظور، روغن گل مغربی به مدت ۳ تا ۱۲ ماه تجویز می شود.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام روغن گل مغربی در افرادی که کلسترول بالا دارند منع یا احتیاط مصرف ندارد.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام مطالعات نشان می دهد مصرف روغن گل مغربی در رفع درد سینه خانم ها و همچنین کیست های غیر بدخیم موجود در پستان، موثر است.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      اگر منظورتان تخمدان پلی کیستیک است، مصرف روغن رزماری در این مورد مفید است. اگر منظورتان کیست بدخیم تخمدان است، بهتر است روغن گل مغربی استفاده نشود.
      ​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام مصرف روغن گل مغربی یا کپسول آن در افرادی که کیست رحم دارند منعی ندارد. این روغن می تواند به تنظیم هورمون ها در این افراد کمک کند.
      ​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      برخی پزشکان روغن گل مغربی را برای آمادگی زایمان تجویز می کنند و معمولا به صورت داخل واژن استفاده می شود. اگر پزشک این دارو را برای شما تجویز کرده از آن استفاده کنید در غیر اینصورت قبل از مصرف با پزشکتان مشورت کنید.
      ​​​​​​​​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      برخی پزشکان روغن گل مغربی را برای آمادگی زایمان تجویز می کنند و معمولا به صورت داخل واژن استفاده می شود. اگر پزشک این دارو را برای شما تجویز کرده از آن استفاده کنید در غیر اینصورت قبل از مصرف با پزشکتان مشورت کنید.
      ​​​​​​​​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

  16. سلام خسته نباشید من ۴۷سال سن دارم.هفت ماه مریض نشدم بعد۵روزمریض شدم وپاک شدم تادیروزمریض شدم خونریزی زیاد دارم. میتونم ازگل مغربی استفاده کنم باتوجه به اینکه دارم یایسه میشم هست.اگه میتونم روش مصرفش چطوریست.درضمن من گرگرفتگی شدید دارم به این صورت که بدنم ریخته بیرون .ممنونم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام روغن گل مغربی در حجم خونریزی قاعدگی تاثیری ندارد و نمی تواند پریود را متوقف کند.
      روغن گل مغربی در رفع گرگرفتگی ناشی از یائسگی مفید است. میزان مصرف بسته به کارخانه تولید کننده متفاوت است و معمولا یک یا دو عدد در روز می باشد.
      با احترام دکتر داروساز

  17. سلام ممنون از مطالب مفیدتون

    آیا خانمی که تخمدان و رحم خود را تخلیه کرده و شیمی درمانی هم کرده ..‌‌‌‌‌‌مجاز به مصرف این کپسول هست یا نه ؟
    ممنون میشم جواب بدید و تحقیقات تون رو در این باره به اشتراک بذارید

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام با توجه به اینکه روغن گل مغربی سرشار از فیتواستروژن هاست، مصرف آن در افرادی که سرطان های حساس به هورمون دارند توصیه نمی شود.
      با احترام دکتر داروساز

      1. باسلام وقت بخیر کپسول گل مغربی رو میشه در قائدگی هم مصرف کرد یا در روزای قائدگی باید مصرف قطع بشه؟ ممنون میشم پاسخ بدید

        1. دکتر نفیسه کیامنش

          با سلام کپسول گل مغربی در روزهای پریود قابل استفاده است و نیازی به قطع مصرف ندارد.
          با احترام دکتر داروساز 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره