شربت فروگلوبین ب۱۲؛ بهترین شربت کم خونی برای همه سنین

شربت فروگلوبین برای کم خونی
زمان مطالعه: ۱۳ دقیقه

کم خونی یکی از مهم‌ترین مشکلات بدن هم در کودکی و هم در بزرگسالی است. زیرا اگر کم خونی در کودکان برطرف نشود، در بزرگسالی مشکلات سلامتی زیادی به سراغ آن‌ها خواهد آمد. کم خونی در بزرگسالان نیز برای سنین بالا و کهنسالی عوارض زیادی دارد. کم خونی معمولاً دلایل ارثی و مادرزادی دارد یا در پی تغذیه نادرست مادر در دوران بارداری ایجاد می‌شود. به همین دلیل در اکثر موارد خود ما در ایجاد کم خونی نقشی نداریم و فقط می‌توانیم به فکر درمان یا کنترل آن باشیم. یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش عوارض کم خونی و درمان آن در کنار تغذیه سالم، کمک گرفتن از انواع مکمل کم خونی است.

شربت فروگلوبین ب۱۲ یک شربت کم خونی بسیار قوی است که ترکیبات بسیار کاملی برای رفع کم خونی در اختیار ما قرار می‌دهد. از آنجا که کم خونی در همه‌ی سنین یکی از شایع‌ترین عارضه‌ها در کشور ما محسوب می‌شود، در این مطلب از مجله سلامت مفیدطب می‌خواهیم بهترین شربت کم خونی برای بزرگسالان و کودکان را به شما معرفی کنیم و ابهامات مربوط به آن را نیز پاسخ دهیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

انواع کم خونی در بزرگسالان و کودکان

اکثر ما وقتی اسم کم خونی را می‌شنویم اولین چیزی که به ذهنمان می‌رسد، فقر آهن است. در صورتی که کم خونی فقر آهن تنها یک نوع از کم خونی است، که شایع‌ترین نوع آن نیز محسوب می‌شود. خوشبختانه این عارضه با مصرف مکمل آهن بهبود می‌یابد.

انواع کم خونی
کم خونی عارضه‌ای بسیار شایع است که انواع مختلفی دارد.

یکی از مهم‌ترین عوامل برای درمان کم خونی، دانستن نوع آن است؛ زیرا عوامل و کمبودهای متفاوتی در بروز انواع کم خونی نقش دارند. از این رو در ادامه شما را با انواع کم خونی و دلایل بروز آن‌ها بیشتر آشنا می‌کنیم.

کم خونی فقر آهن

همانطور که گفتیم، شایع‌ترین نوع کم خونی در کشور، به خصوص میان زنان ۱۵ تا ۴۵ سال، کم خونی ناشی از فقر آهن است. طبق آمار منتشر شده از سازمان بهداشت کشور، ۳۰% از مادران باردار و ۳۰% از دختران در سن بلوغ دچار این نوع کم خونی هستند.

عنصر آهن در تشکیل زنجیره‌ی هِم در هموگلوبین (هم + گلوبین) نقش دارد و وظیفه‌ی اصلی آن نیز ترکیب شدن با ملکول‌های اکسیژن و حمل آن از طریق هموگلوبین در گلبول قرمز است. کافی نبودن آهن، بدن را برای تشکیل هموگلوبین و حمل اکسیژن کافی به سلول‌های بدن، دچار مشکل می‌کند. در نتیجه با خونرسانی و اکسیژن رسانی ناکافی، عملکرد همه‌ی بخش‌های بدن دچار اختلال می‌شود.

کم خونی ناشی از کمبود ویتامین

کمبود برخی ویتامین‌ها نیز نقش اساسی در بروز کم خونی دارند. برخی از این ویتامین‌ها در فرایند تولید پروتئین گلوبین و برخی در تولید گلبول قرمز نقش دارند. برخی هم برای جذب صحیح آهن در بدن ضروری هستند.

انواع کم خونی
کمبود برخی ویتامین‌ها باعث تولید گلبول‌های قرمز بزرگ اما بی مصرف می‌شود.

کمبود ویتامین‌های B9 (فولیک اسید) و B12 یا یکی از آن‌ها، کم خونی مگالوبلاستیک را سبب می‌شوند. این دو ویتامین در فرایند بلوغ و تکمیل ساخت گلبول‌های قرمز در مغز استخوان و تولید گلوبین نقش حیاتی دارند. کمبود این دو ویتامین باعث تولید گلبول‌های قرمز بزرگ اما ناقص و غیر طبیعی می‌شود که در حمل اکسیژن مشکل دارند. این نوع کم خونی (اگر ناشی از بیماری خود ایمنی نباشد) با استفاده از یک شربت کم خونی خوب رفع می‌شود.

کمبود خونی داسی شکل

کم خونی داسی شکل کاملاً ارثی است. در این عارضه، بدن توانایی تولید گلبول‌های قرمز طبیعی را از دست می‌دهد و گلبول‌هایی داسی شکل و چسبنده ایجاد می‌کند. این گلبول‌های قرمز داسی شکل توانایی عبور از عروق خونی کوچک را نداشته و با چسبیدن به دیواره‌ی رگ‌ها، خونرسانی را کند کرده و اکسیژن رسانی را دچار مشکل می‌کنند.

معمولاً برای این نوع کم خونی درمان خاصی وجود ندارد. اما می‌توان با داروها و پیروی از دستور العمل های پزشکان متخصص، عوارض این بیماری را کاهش داد.

کم خونی آپلاستیک

نادرترین و حادترین نوع کم خونی، آپلازی یا آپلاستیک است. در این عارضه که زمینه‌ی ارثی هم دارد، بدن قادر به ساخت گلبول قرمز نیست و به طور کلی سلول‌های بدن تغذیه نمی‌شوند.

نشانه‌ها و علائم کم خونی در بزرگسالان و کودکان

هرچند کم خونی انواع متفاوتی، اما چون در نهایت همه‌ی انواع آن روی میزان اکسیژن رسانی و تغذیه‌ی سلول‌ها اثر می‌گذارند، معمولاً علائم و نشانه‌های یکسانی در بدن ایجاد می‌کنند. البته نحوه‌ی تشخیص آن‌ها متفاوت است. این موارد رایج‌ترین علائم کم خونی محسوب می‌شوند:

  • خستگی
  • تنگی نفس
  • ضعف حافظه
  • شکنندگی ناخن‌ها
  • تپش قلب (آریتمی)
  • ریزش غیر طبیعی موها
  • سرد بودن کف دست و پا
  • رنگ پریدگی (زردی) پوست
  • مور مور شدن مکرر پاها و دست‌ها
  • کاهش اشتها به خصوص در کودکان
  • خستگی مزمن و کرختی دست و پا
  • اختلالات عصبی (در کم خونی شدید)
  • سرگیجه و سردرد (ناشی از کم خونی)
علائم کم خونی
سرگیجه و خستگی شدید از علائم شایع کم خونی هستند.

علائم کم خونی در افراد مختلف، بسیار متفاوت است و به شرایط بدن فرد، شدت کم خونی و نوع تغذیه‌ی او بستگی دارد. بنابراین نیاز نیست همه‌ی این علائم را در خود مشاهده کنیم تا متوجه کم خونی شویم. برای تشخیص کم خونی، شدت و نوع آن توسط پزشک، یک آزمایش خون کافی است.

ویژگی‌ها و فواید شربت کم خونی فروگلوبین

حال که با انواع کم خونی و علائم آن آشنا شدید، وقت آن رسیده که به سراغ معرفی یکی از بهترین مکمل‌های کم خونی در بازار برویم. شربت فروگلوبین ویتابیوتیکس یک محصول انگلیسی است که تمام ریزمغذی‌های لازم برای درمان کم خونی را برای ما فراهم می‌کند.

فواید شربت فروگلوبین ب12
شربت فروگلوبین برای درمان کم خونی ترکیبات کاملی دارد.

دلیل محبوبیت و فروش بالای این شربت کم خونی، ترکیبات کامل و جامع آن است که کمبودهای تغذیه‌ای شایع ما ایرانی‌ها را برطرف می‌کند. در ادامه به چند مورد از ویژگی‌های این شربت کم خونی بزرگسالان و کودکان اشاره کرده‌ایم:

  • حاوی آهن، ویتامین B12 و فولیک اسید
  • مناسب برای درمان کم خونی‌های شایع
  • تأمین ویتامین‌ها و املاح ضروری بدن
  • افزایش انرژی و شادابی
  • کمک به افزایش اشتهای کودکان و نوجوانان
  • مؤثر برای تقویت سیستم ایمنی
  • کاهش ریزش مو
  • مؤثر برای افزایش قد و بهبود رشد کودکان

ترکیبات شربت آهن فروگلوبین ب۱۲

تا اینجا چندبار اشاره کردیم که شربت فروگلوبین ویتابیوتیکس محتویات بسیار کاملی دارد و بیشتر به یک مکمل افزایش رشد و تقویت سیستم ایمنی شبیه است تا مکمل کم خونی! حال می‌خواهیم ببینیم این شربت در ترکیبات خود چه دارد که باعث فروش بالا و محبوبیت آن شده است؟

در جدول زیر ترکیبات شربت فروگلوبین ب۱۲ را با مقدار آن‌ها مشاهده می‌کنید:

ترکیبات مقدار در هر ۱۰ میلی‌لیتر
درصد نیاز مصرف روزانه
(تیامین) ویتامین B1 ۱۰mg ۲۸۶%
(ریبوفلاوین) ویتامین B2 ۲mg ۶۳%
ویتامین B6 ۲mg ۱۰۰%
ویتامین B12 ۱۰µg ۵۰۰%
فولیک اسید ۱۰۰µg ۷۵%
(دکسپنتنول) ویتامین B5 ۴mg **
گلیسروفسفات کلسیم ۲۰mg **
ویتامین B3 ۲۰mg ۴۴%
آهن ۲۰mg ۵۰%
زینک ۶mg ۳۳%
ویتامین C ۶۴mg **
مس ۰.۴mg **
منگنز ۰.۵mg **
لیزین ۴۰mg **
عسل ۱۰۰mg **
عصاره مالت ۵۰۰mg **

 

شربت فروگلوبین ب۱۲ برای چه مشکلاتی خوب است؟

اگر نگاهی به جدول ترکیبات شربت آهن فروگلوبین بی‌اندازید، متوجه می‌شوید که این شربت، علاوه بر عناصر ضروری برای درمان کم خونی (آهن، ویتامین B12 و B9)، ریزمغذی‌های ضروری دیگری را که در جذب بهتر آهن (ویتامین C) و ساخت گلبول قرمز (ویتامین B2، B3 و B1) ضروری هستند، نیز در ترکیبات خود جای داده است.

شربت فروگلوبین برای چیست
شربت فروگلوبین ب۱۲ هم برای کودکان و هم بزرگسالان فواید زیادی دارد.

این موضوع به ما می‌گوید که شربت فروگلوبین ب۱۲ هرچه را که بدن برای درمان کم خونی نیاز دارد، تأمین کرده است. به همین دلیل هم از آن برای اهداف مختلفی می‌توان استفاده کرد. در ادامه با چند مورد از مهم‌ترین کاربردهای این مکمل کم خونی آشنا می‌شوید.

خرید سریع شربت فروگلوبین ب۱۲

درمان انواع شایع کم خونی با شربت فروگلوبین

در بخش انواع کم خونی، توضیح دادیم که کم خونی فقر آهن و کم خونی ناشی از کمبود ویتامین‌های B12 و B9 (فولیک اسید) جزو شایع‌ترین انواع کم خونی در ایران و حتی جهان هستند. کمپانی ویتابیوتیکس با در نظر گرفتن این کمبودهای شایع، هم خود این ریزمغذی‌ها و هم عوامل مؤثر برای جذب بهتر آن را در شربت و قرص فروگلوبین B12 قرار داده است.

گاهی اوقات پیش می‌آید که برخی افراد به طور همزمان به هر دو نوع کم خونی‌ها شایع (فقر آهن و مگالوبلاستیک) مبتلا باشند. برای این افراد خرید شربت فروگلوبین بهترین انتخاب است زیرا همه‌ی نیازهای آن‌ها را تأمین می‌کند. به همین دلیل هم این محصول، به عنوان بهترین شربت برای کم خونی بزرگسالان و کودکان شناخته می‌شود.

شربت فروگلوبین؛ مکمل قوی برای ریزش مو

گفتیم یکی از مهم‌ترین وظایف و خواص آهن برای بدن، اکسیژن رسانی و تغذیه‌ی سلول‌های بدن است. بنابراین کمبود آهن و هر ریزمغذی دیگری که روی تغذیه‌ی فولیکول‌های مو اثر بگذارد (به خصوص زینک و ویتامین‌های گروه B) در ریزش مو نقش دارند.

شربت فروگلوبین برای چیست
ریزش موی ناشی از کم خونی با شربت فروگلوبین بهبود می‌یابد.

فولیکول‌های مو برای دریافت اکسیژن و غذای کافی به آهن، زینک، ریبوفلاوین و فولیک اسید نیاز دارند. از طرفی هم تعدادی از ریزمغذی‌ها مانند ویتامین C، زینک، ویتامین B5، ویتامین B2 و… مسئول رشد موها و حفاظت از آن‌ها در برابر عوامل مخرب هستند. بنابراین اگر همه‌ی این موارد برای بدن تأمین شود، موهایی سالم با رشد طبیعی و ریزش کم خواهیم داشت. همه‌ی این ترکیبات در شربت کم خونی فروگلوبین وجود دارند.

شربت فروگلوبین برای اشتهای کودکان

بی اشتهایی در کودکان رابطه‌ی مستقیم با کمبود آهن دارد. به همین دلیل هم بسیاری از والدین از مکمل‌های آهن مانند شربت فروگلوبین برای چاقی و افزایش وزن کودکان خود استفاده می‌کنند. البته تنها آهن نیست که روی بی اشتهایی و کاهش روند رشد کودکان تأثیر می‌گذارد، بلکه عوامل دیگری مانند کمبود زینک، فولیک اسید، مس، ویتامین B12 و B2 نیز رشد جسمی و عصبی کودک را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

شربت فروگلوبین برای چیست
آهن و زینک در شربت فروگلوبین ب۱۲ برای افزایش اشتهای کودکان موثر است.

به همین دلیل هم شرکت ویتابیوتیکس همه‌ی این ترکیبات مغذی را در ترکیبات شربت کم خونی خود جای داده تا در صورت کمبود در بدن کودک، جبران شود و وضعیت سلامت و رشد بهتر کودک نیز با مصرف این شربت بهبود یابد.

افزایش قد کودکان با شربت فروگلوبین B12

در سنین رشد سلول‌های بدن برای ساختن استخوان‌ها و ماهیچه‌های بیشتر و به اصطلاح قد کشیدن کودک، به مواد مغذی بیشتری نیاز دارند. علاوه بر این، افزایش بافت استخوانی (رشد طولی و قطری استخوان‌ها) به انرژی زیادی نیاز دارد. از این رو، عناصر و ویتامین‌های ضروری بیشتری باید برای بدن تأمین شود.

شربت فروگلوبین برای چیست
شربت فروگلوبین به رشد قد کودکان و نوجوانان کمک می‌کند.

بیشتر انرژی مورد نیاز سلول‌ها با حضور آهن، زینک و آمینو اسیدهای ضروری مانند لیزین تأمین می‌شود. البته زینک در کنار ویتامین C، ویتامین‌های گروه B و کلسیم در افزایش تراکم و رشد طولی استخوان‌ها نیز نقش دارد. همه‌ی این عوامل در کنار هم شرایط ایده آل برای افزایش قد طبیعی کودک را فراهم می‌کنند.

اگر کودک شما کمبود آهن دارد و بد غذا یا بی اشتها است، با استفاده از شربت فروگلوبین ب۱۲ می‌توانید مواد ضروری برای افزایش قد و رشد بهتر او را فراهم کنید.

خرید سریع قرص فروگلوبین ب۱۲

نحوه مصرف شربت کم خونی فروگلوبین برای همه‌ی سنین

یکی از ویژگی‌های مهم شربت فروگلوبین  این است که برای همه‌ی سنین از کودک یک ساله تا سالمند ۸۰ ساله قابل استفاده است. البته میزان مصرف این مکمل کم خونی برای هر رنج سنی متفاوت است که در ادامه به آن اشاره کرده‌ایم:

  • کودکان (۱ تا ۳ سال): ۱ قاشق مرباخوری ۱ بار در روز
  • کودکان (۴ تا ۶ سال): ۱ قاشق مرباخوری ۲ بار در روز
  • کودکان (۷ تا ۱۲ سال): ۲ قاشق مرباخوری ۱ تا ۲ بار در روز
  • بزرگسالان (مردان و زنان): ۲ قاشق مرباخوری ۲ بار در روز
  • خانوم ها در دوران قاعدگی و بارداری: ۱ قاشق مرباخوری ۳ بار در روز

عوارض شربت فروگلوبین برای کودکان و بزرگسالان

این شربت یک مکمل مولتی ویتامین است که برای رفع کم خونی، افزایش اشتها، افزایش انرژی بزرگسالان و بهبود رشد و افزایش قد کودکان تهیه شده. دوز ویتامین‌ها و املاح موجود در شربت فروگلوبین هم استاندار بوده و برای افراد مبتلا به کم خونی مناسب است. به همین دلیل تاکنون عوارض برای این مکمل آهن گزارش نشده. پس می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید.

سؤالات شما درباره‌ی شربت کم خونی فروگلوبین ب۱۲

تا اینجا سعی کردیم به طور کامل شما را با ویژگی‌ها و کاربردهای شربت فروگلوبین B12 آشنا کنیم. همانطور که می دانید، محصول هرچه پرفروش‌تر باشد، سؤالات بیشتری هم راجب آن در ذهن خریدار شکل می‌گیرد. به همین دلیل ما در ادامه پرتکرارترین سؤالات شما درباره این شربت کم خونی را انتخاب کرده‌ایم و با نظر دکتر داروساز به آن‌ها پاسخ داده‌ایم.

پرسش و پاسخ درباره‌ی شربت فروگلوبین
اگر سوالی درباره ی شربت فروگلوبین دارید، از ما بپرسید.

دانستن پاسخ این سؤالات به شما کمک می‌کند که با اطمینان خاطر و آگاهی بیشتری این محصول را خریداری کنید.

شربت فروگلوبین دندان را سیاه نمی‌کند؟

تاکنون هیچ مصرف کننده‌ای سیاه شدن دندان پس از مصرف فروگلوبین را گزارش نکرده است. با این حال، با توجه به ماهیت آهن و اثر آن روی دندان‌ها نمی‌توان به طور ۱۰۰% اطمینان داشت که این محصول باعث تغییر رنگ دندان‌ها نمی‌شود. خوشبختانه با رعایت نکات ساده مانند مصرف شربت با سرنگ یا شستن سریع دندان‌ها پس از مصرف می‌توانید جلوی این اتفاق را در کودک خود بگیرید.

شربت فروگلوبین برای نوزاد ۸ ماهه قابل استفاده است؟

خیر. با توجه به راهنمای مصرف در کاتالوگ این محصول، شربت فروگلوبین برای کودک یک ساله و بزرگتر قابل استفاده است.

بهترین زمان مصرف شربت فروگلوبین چه موقع است؟

از آنجا که این مکمل کم خونی، آهن و زینک را باهم دارد، بهترین زمان مصرف آن نیم ساعت قبل از غذا با شکم خالی است. همچنین بهتر است نیم ساعت قبل از مصرف این مکمل، شیر ننوشید. اگر با این دستور مصرف دچار ناراحتی‌های گوارشی می‌شوید، آخر شب و قبل از خواب برای شما زمان بهتری است.

شربت فروگلوبین برای چاقی و افزایش وزن اثر دارد؟

بله. کمبود زینک، آهن و ویتامین C به طور مستقیم باعث کاهش اشتها، بد غذایی و در نتیجه کاهش وزن در کودکان و بزرگسالان می‌شود. شرب فروگلوبین با تأمین این ریزمغذی‌ها و رفع کمبود آن‌ها در بدن، به افزایش اشتها و افزایش وزن طبیعی کودکان کمک می‌کند.

مصرف شربت فروگلوبین در بارداری ضرری ندارد؟

خیر. این شربت به عنوان یک مکمل کم خونی، از بروز فقر آهن یا کمبود فولیک اسید ناشی از بارداری در خانم‌ها جلوگیری کرده و در رشد بهتر جنین نیز نقش دارد. البته پزشکان تاکید دارند که در سه ماه اول بارداری از هیچ مکملی به جز قرص آهن (در صورت نیاز) استفاده نشود. پس از این زمان نیز حتماً قبل از خرید شربت فروگلوبین ب۱۲ با پزشک خود مشورت کنید.

بهترین شربت کم خونی بزرگسالان و کودکان را از ما بخواهید

در این متن گفتیم که انواع کم خونی چیست و کدام نوع آن شایع‌تر است. همچنین گفتیم که شربت فروگلوبین ب۱۲ چگونه می‌تواند کم خونی‌های شایع از جمله فقر آهن و کمبود فولیک اسید و B12 را بهبود دهد. البته این مکمل آهن کاربردهای دیگری هم دارد که در متن به طور مفصل به آن پرداخته‌ایم. نکته‌ای که در انتها باید یادآور شویم، این است که مصرف مکمل بدون تغذیه سالم کافی نیست و تأثیر چندانی ندارد. پس قبل از خرید شربت کم خونی فروگلوبین، به فکر اصلاح برنامه‌ی غذایی خودتان یا کودکتان باشید.

خرید بهترین مکمل کم خونی

برای خرید شربت فروگلوبین ب۱۲ یا سایر مکمل‌های کم خونی، وبسایت یا اپلیکیشن داروخانه اینترنتی مفیدطب بهترین و سریع‌ترین راه است. زیرا در مفیدطب می‌توانید از بین بهترین برندهای مکمل آهن، محصول مناسب خود را انتخاب کنید و در کمتر از یک دقیقه آن را سفارش دهید.

در نهایت خوشحال می‌شویم اگر تجربه‌ی خود از مصرف شربت فروگلوبین را با ما به اشتراک بگذارید. همچنین اگر سوالی درباره‌ی مکمل‌های کم خونی دارید، می‌توانید در بخش نظرات از ما بپرسید تا با نظر دکتر داروساز به آن پاسخ دهیم.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره