کپسول فروگلوبین برای کم خونی
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

کپسول فروگلوبین ویتابیوتیکس، آهن پایدار را برای بدن شما فراهم می‌کند که به کاهش خستگی، بهبود عملکرد سیستم ایمنی و عملکرد شناختی کمک می‌نماید. این کپسول دارای خاصیت آهسته رهش (Slow Release) می‌باشد تا اطمینان حاصل شود که آزادسازی مواد مغذی آن به آرامی انجام می‌شود و برای معده ملایم است. در این مقاله از مجله سلامت مفید طب به معرفی این محصول می‌پردازیم و توضیح می‌دهیم که چگونه کپسول فروگلوبین برای کم خونی می‌تواند مفید باشد. همچنین به سوالات متداول درباره آن پاسخ می‌دهیم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

کپسول فروگلوبین چیست؟

کپسول فروگلوبین یک مکمل آهن به همراه زینک و ویتامین‌های B است که برای رساندن مقدار ایده‌آل آهن به بدن فرموله شده است و در عین حال برای معده نیز ملایم است.

آهن علاوه بر اینکه برای خون مهم است، به عملکرد طبیعی سیستم ایمنی و عملکرد شناختی نرمال نیز کمک می‌کند. این عنصر برای تعدادی از عملکردهای بدن مهم است، اما گاهی اوقات رژیم غذایی ما متعادل نیست و آهن کافی را در اختیار بدن قرار نمی‌دهد. گاهی فعالیت‌های روزانه ما برای مثال نوشیدن چای و قهوه می‌تواند مانع جذب آهن شود.

کپسول فروگلوبین برای چیست؟

آهن موجود در کپسول فروگلوبین برای کم خونی می‌تواند مفید باشد. آهن به تشکیل طبیعی گلبول‌های قرمز و هموگلوبین و انتقال طبیعی اکسیژن در بدن کمک می‌کند. هموگلوبین اکسیژن را به قلب، مغز، ماهیچه‌ها و بافت‌های سراسر بدن می‌رساند.

با وجود سیستم انتقال آهسته رهش مخصوص فروگلوبین، از وجود آهن بیش از حد در معده جلوگیری می‌شود. این مسئله تضمین می‌کند که آزادسازی مواد مغذی خون‌ساز به تدریج انجام شود. به این ترتیب این کپسول برای معده ملایم می‌باشد.

آهن به کاهش خستگی کمک می‌کند. علاوه بر این به سلامت کلی، عملکرد شناختی نرمال، آزادسازی طبیعی انرژی و عملکرد طبیعی سیستم ایمنی نیز کمک می‌نماید.

کپسول فروگلوبین، منبع ایده آلی از آهن به همراه سایر مواد مغذی خون ساز از جمله فولیک اسید، ویتامین B6 و ویتامین B12 است که به خون سازی طبیعی کمک می‌کنند و به این ترتیب کپسول فروگلوبین برای کم خونی می‌تواند سودمند باشد.

چه کسانی ممکن است به مکمل آهن نیاز داشته باشند؟

افراد زیر ممکن است به مکمل آهن نیاز داشته باشند:

  • زنان در دوران قاعدگی
  • زنان در دوران بارداری
  • کودکان در حال رشد
  • ورزشکاران

ترکیبات کپسول فروگلوبین 

در جدول زیر ترکیبات کپسول فروگلوبین را مشاهده می‌کنید:

عنوان

مقدار متوسط در هر کپسول 

%NRV (ارزش غذایی مرجع)

ویتامین B6 ۵ میلی‌گرم ۳۵۷
فولیک اسید ۵۰۰ میکروگرم ۲۵۰
ویتامین B12 ۱۰ میکروگرم ۴۰۰
آهن (به صورت فومارات) ۲۴ میلی‌گرم ۱۷۱
زینک ۱۲ میلی‌گرم ۱۲۰
مس ۲۰۰۰ میکروگرم ۲۰۰

این محصول فاقد رنگ مصنوعی، مواد نگهدارنده، چربی، مخمر و گلوتن است و بدون تست حیوانی می‌باشد.

کپسول فروگلوبین با عملکرد آهسته رهش فرموله شده تا برای معده ملایم باشد.

مکمل‌های غذایی نباید جایگزین یک رژیم غذایی متعادل و سبک زندگی سالم شوند. 

افراد زیر باید قبل از مصرف این محصول (مانند هر مکمل دیگری) با پزشک یا داروساز مشورت کنند:

  • افراد تحت نظر پزشک
  • زنان باردار یا شیرده
  • افراد مبتلا به صرع
  • افراد مبتلا به هموکروماتوز یا بیش آهنی
  • افرادی دچار آلرژی غذایی یا آلرژی به هر کدام از ترکیبات این محصول

توجه: این محصول برای کودکان مناسب نیست.

کپسول فروگلوبین را در مکانی خشک و زیر ۲۵ درجه و دور از دید و دسترس کودکان نگهداری کنید.

نحوه مصرف کپسول فروگلوبین

روزانه یک عدد کپسول همراه با وعده غذایی اصلی میل شود. 

کپسول را همراه با آب یا یک نوشیدنی سرد قورت دهید و آن را نجوید. به خاطر داشته باشید که کپسول فروگلوبین را فقط با معده پر مصرف کنید.

شما می‌توانید تا هر زمان که نیاز است از کپسول فروگلوبین استفاده کنید. این محصول جایگزین سایر محصولات فروگلوبین می‌باشد.

فروگلوبین در بارداری

شاید مایل باشید بدانید که آیا می‌توان از فروگلوبین در بارداری استفاده کرد یا خیر. 

در دوران بارداری بدن بیش از حدی که انتظارش را داشتید به آهن نیاز پیدا می‌کند. آهن به تشکیل هموگلوبین برای گلبول‌های قرمز کمک می‌کند. آهن همچنین به انتقال اکسیژن در بدن کمک می‌نماید.

فروگلوبین می‌تواند برای دوران بارداری مناسب باشد؛ در صورتی که برای شما تجویز شده یا فکر می‌کنید لازم است برای دریافت آهن کافی از آن استفاده کنید. 

جمع‌بندی

در این مقاله از مجله سلامت مفید طب به معرفی کپسول فروگلوبین ویتابیوتیکس پرداختیم. همان‌طور که گفته شد کپسول فروگلوبین حاوی آهن و سایر مواد مغذی خون ساز از جمله فولیک اسید، ویتامین B6 و ویتامین B12 است که به خون سازی طبیعی کمک می‌کنند. به این ترتیب کپسول فروگلوبین برای کم خونی می‌تواند مفید باشد.

شما می‌توانید برای تهیه کپسول فروگلوبین از سایت داروخانه آنلاین مفید طب روی دکمه زیر کلیک کنید:

خرید کپسول فروگلوبین

سوالات متداول

کپسول فروگلوبین برای چه تولید شده است؟

کپسول فروگلوبین برای تامین مواد مغذی ضروری از جمله فولیک اسید، ویتامین B6، ویتامین B12 و آهن تولید شده است که به کاهش خستگی کمک می‌کنند. این ترکیب منحصر به فرد برای زنان در دوران بارداری و دوران قاعدگی مناسب است. مواد مغذی موجود در کپسول فروگلوبین برای ورزشکاران و افراد لاغرتر نیز مفید است.

کپسول فروگلوبین برای چه کسانی است؟

کپسول فروگلوبین برای افراد از همه سنین و به‌ویژه برای زنان در دوران بارداری یا قاعدگی، ورزشکاران و افراد لاغرتر مناسب است. این محصول برای استفاده بلند مدت فرموله شده است و می‌تواند تا هر زمان که نیاز باشد مصرف شود.

آیا می‌توان از کپسول فروگلوبین همزمان با داروها استفاده کرد؟

به طور کلی، می‌توان از فروگلوبین در کنار داروها استفاده کرد. زیرا فقط حاوی مقادیر متوسطی از ویتامین‌ها و مواد معدنی است. توصیه می‌کنیم برای دریافت توصیه‌های خاص درباره مصرف فروگلوبین با داروهایتان با پزشک یا داروساز مشورت کنید.

در قورت دادن کپسول مشکل دارم، چه کار کنم؟

مشکل داشتن در قورت دادن کپسول یک تجربه کاملا شایع است. ویتابیوتیکس به صورت گسترده در این مورد تحقیق کرده است و توصیه می‌کند پس از جویدن مقداری خوراکی (مثلا موز) و درست قبل از قورت دادن آن، کپسول را در دهان خود بگذارید و آن را همراه با غذای جویده شده قورت دهید و سپس مقداری مایعات بنوشید. گلو برای بلعیدن غذای جویده شده بازتر می‌شود و بنابراین کپسول آسان‌تر پایین می‌رود. همچنین می‌توان کپسول را با مایعات غلیظ تر مانند ماست یا اسموتی قورت داد.

قرص فروگلوبین را چه زمانی مصرف کنیم؟

روزانه یک عدد کپسول همراه با وعده غذایی اصلی یا بلافاصله بعد از آن توصیه می‌شود. این کپسول را با مقدار کافی آب یا یک نوشیدنی سرد قورت دهید و همراه آن از چای یا قهوه استفاده نکنید. مصرف این کپسول همراه یک وعده غذایی بزرگ، جذب مواد مغذی آن را به حداکثر می‌رساند.

کپسول فروگلوبین حاوی چه مواد مغذی‌ای است؟

مواد مغذی کلیدی موجود در کپسول فروگلوبین ویتامین B6، فولیک اسید، آهن، ویتامین B12، زینک و مس می‌باشند.

ویتامین B12 چیست؟

ویتامین B12 یکی از هشت ویتامین گروه B است. نام دیگر این ویتامین کوبالامین است. سازمان بهداشت بریتانیا توصیه می‌کند بزرگسالان روزانه ۱.۵ میکروگرم ویتامین B12 مصرف نمایند. البته بسیاری از متخصصان معتقدند در مواقعی، سطح بالاتر ویتامین B می‌تواند مفید باشد.

ویتامین B12 برای چیست؟

ویتامین B12 به آزادسازی طبیعی انرژی کمک می‌کند. به همین دلیل این ویتامین با کاهش خستگی مرتبط است. ویتامین B12 در کنار فولیک اسید به متابولیسم طبیعی هوموسیستئین (یک فاکتور مهم در سلامت قلب) کمک می‌کند. علاوه بر این، ویتامین B12 به عملکرد نرمال سیستم ایمنی، حمایت از سیستم عصبی و عملکرد روانی طبیعی کمک می‌نماید.

سطح برخی از مواد مغذی موجود در کپسول فروگلوبین بیشتر از ۱۰۰% ارزش غذایی مرجع (NRV) است. این مسئله ایمن است؟

مصرف برخی از ویتامین‌ها در حد ده‌ها یا حتی صدها برابر NRV ایمن است، در حالی که برای برخی دیگر سطح ایمن بسیار نزدیک به NRV است. بنابراین هر ویتامین باید به صورت مجزا از نظر بالاترین اندازه ایمن آن بررسی شود. ارزش غذایی مرجع یا NRV، میزانی از ویتامین یا ماده معدنی است که برای پیشگیری از کمبود اساسی آن ماده مغذی در عموم مردم محاسبه شده است. با این حال نشان داده شده بعضی از ویتامین‌ها و مواد معدنی در سطوح بهینه بالاتر از NRV، فوایدی برای برخی از جنبه‌های سلامتی دارند. به همین دلیل است که سطح NRV برخی از مواد مغذی در بعضی از محصولات ویتابیوتیکس بیشتر از ۱۰۰% است. همه محصولات ویتابیوتیکس با استفاده از آخرین تحقیقات تولید شده‌اند و دارای سطح موثری از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند و در عین حال در تولید این محصولات، به حد بالای ایمن رسمی ویتامین‌ها و مواد معدنی توجه شده و از مقادیر بیش از حد آن‌ها پرهیز شده است.

آیا می‌توانم همزمان از پرگناکر و فروگلوبین در بارداری استفاده کنم؟

با وجود اینکه مصرف فروگلوبین در دوران بارداری ایمن است، اما مصرف همزمان فروگلوبین و پرگناکر باعث افزایش دریافت برخی از مواد مغذی می‌شود. بنابراین توصیه می‌کنیم درباره نیازهای تغذیه‌ای خاص خود با پزشک، ماما یا داروساز مشورت کنید و بپرسید که آیا مصرف یک مکمل آهن اضافه مثل فروگلوبین علاوه بر پرگناکر برای شما مناسب است یا خیر.

منبع: سایت Vitabiotics


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

برای درمان کم خونی چه بخوریم؟

با علائم کم خونی و انواع آن آشنا شوید

درمان کم خونی در طب سنتی

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیاد دیگری نیز به همراه دارد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره