بهترین شربت گریپ میکسچر خارجی برای نفخ و دل درد نوزاد

گریپ میکسچر خارجی
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

اگر به تازگی مادر شده‌اید، به احتمال زیاد عارضه‌هایی مانند نفخ، کولیک، یبوست، دل درد، ترش کردن و گریه‌های بی وقفه به گوشتان بسیار آشنا است. زیرا اکثر نوزادان در ماه‌های اول زندگی خود با این مشکلات رو به رو می‌شوند و خواب را از چشم والدین خود می‌گیرند. برای رفع این مشکل داروهای زیادی در بازار موجود است. اما تنها چند مورد از آن‌ها اثرگذاری خوبی دارد و عوارضی برای نوزاد شما ایجاد نمی‌کند. یکی از آن‌ها، شربت گریپ میکسچر خارجی است که مادران زیادی از آن برای رفع دل درد نوزاد خود استفاده کرده‌اند.

با اینکه شربت گریپ میکسچر نوزادان زیادی را از دل درد و نفخ نجات داده است، اما هنوز مادرانی که به تازگی صاحب فرزند شده‌اند، در هنگام خرید این دارو نگرانی‌هایی دارند. اگر شما هم به تازگی به جمع مادران پیوسته‌اید، در این مطلب از مجله سلامت مفیدطب با ما همراه باشید تا شما را با بهترین شربت ضد نفخ نوزاد آشنا کنیم و به سؤالات پرتکرار شما درباره این محصول پاسخ دهیم.

معرفی شربت گریپ میکسچر خارجی

محصولی که در این مطلب می‌خواهیم درباره آن صحبت کنیم و بیشتر با ترکیبات و عملکرد آن آشنا شویم، شربت گریپ میکسچر نرس هارویز است که در زبان محاوره، با عنوان «شربت گرمیچر» هم شناخته می‌شود. این محصول اصالتی انگلیسی دارد و با کیفیت بسیار بالایی ساخته شده است. در ایران، شربت نرس هارویز تحت لیسانس ویتان فارما لیمیتد انگلستان Vitane Pharma Limited تولید می‌شود. به همین دلیل هم والدین با خیال راحت‌تر و مطمئن‌تر این محصول را برای رفع دل درد نوزاد خود انتخاب می‌کنند.

در ادامه به شما می گوییم که چرا گریپ میکسچر یکی از بهترین شربت‌های ضد نفخ و دلپیچه نوزادان محسوب می‌شود.

شربت گریپ میکسچر خارجی
اسانس شوید یکی از ترکیبات شربت گرمیچر خارجی است.

ترکیبات شربت گریپ میکسچر؛ بهترین شربت برای دل درد و نفخ نوزاد

مواد تشکیل دهنده شربت گریپ میکسچر اصلی‌ترین دلیل اثرگذاری خوب و رضایت والدین از این محصول هستند. شربت نرس هارویز برای تهیه این شربت از خواص گیاهان دارویی استفاده کرده است. این عصاره‌ها پس از استخراج به صورت استاندارد درآمده و در ترکیبات این شربت گنجانده شده‌اند. در ادامه با ترکیبات گریپ میکسچر خارجی و خواص آن‌ها بیشتر آشنا خواهید شد.

عصاره شوید

رنگ سبز پر رنگ شوید نشان دهنده حضور مقدار زیادی آهن و فولات در این گیاه است. علاوه بر این، ویتامین‌های گروه B نظیر B6 نیز به وفور در عصاره این گیاه یافت می‌شود. این ریزمغذی‌ها برای عملکرد سالم دستگاه گوارش در نوزادان یک ماهه اهمیت زیادی دارند. به همین دلیل هم از شوید برای بهبود یبوست و دلپیچه در شربت شربت گرمیچر استفاده شده است.

عصاره زیره سیاه

تقریباً همه ما با اثرات ضد نفخ زیره آشنا هستیم. زیرا از کودکی تا بزرگسالی ما، نوشیدن دمنوش زیره ساده همیشه یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای درمان نفخ بوده و هست! دلیل این اثرگذاری خوب، وجود آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضد اسپاسم در عصاره این گیاه است. زیره ریز مغذی‌هایی از جمله ویتامین‌های C، B1، B2، B3 و B6 و آهن را در خود دارد. این ترکیبات هم در هضم بهتر غذا و هم جلوگیری از رفلاکس نوزادان نقش مهمی دارند.

جوش شیرین

بی کربنات سدیم یا جوش شیرین یک ترکیب کاملاً ضد اسیدی (قلیایی) است که اسید اضافی معده را خنثی می‌کند و نمی‌گذارد وارد لوله مری شود. تأثیر این ماده برای رفع رفلاکس در نوزادان و بزرگسالان بسیار مهم است. جوش شیرین برای کاهش سوزش معده هم کاربرد دارد.

بهترین شربت ضد نفخ نوزاد
گریپ میکسچر نرس هارویز؛ بهترین شربت برای دل درد و نفخ نوزاد

شربت گرمیچر برای چی خوبه؟

حال که با ترکیبات بهترین شربت برای نفخ نوزاد آشنا شدید، می‌خواهیم از کاربردها و نحوه عملکرد آن در بدن برای شما بگوییم. دانستن اینکه «شربت گریپ میکسچر برای چی خوب است؟» نگرانی‌های شما را درباره اثرات آن روی نوزاد خود کم می‌کند.

گریپ میکسچر خارجی برای یبوست

اگر نوزاد شما هنگام مدفوع پاهای خود را جمع می‌کند و به خودش فشار می‌آورد طوری که صورتش سرخ می‌شود، به احتمال زیاد دچار یبوست شده است. عوامل زیادی از جمله تغذیه مادر، عدم فعالیت کودک، کم آبی بدن و… ممکن است نوزاد شما را دچار یبوست کند.

برای درمان یبوست کودکان داروهای گیاهی زیادی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. اما همانطور که می دانید برای یبوست نوزادان باید محتاط‌تر عمل کنید.

عصاره‌های گیاهی موجود در محلول خوراکی گریپ میکسچر برای نوزادان استاندارد شده‌اند و بیشترین سازگاری را با سیستم گوارشی آن‌ها دارند. زیره و شوید هر دو سرشار از فیبر هستند و با ورود به روده‌ها، باعث نرم شدن مدفوع و خروج راحت‌تر آن می‌شوند. در نتیجه شربت گریپ میکسچر برای یبوست نوزادان هم ایمن است هم تاثیرگذار.

بهترین شربت برای کولیک و نفخ نوزاد
شربت گریپ میکسچر برای کولیک و نفخ نوزاد

شربت گریپ میکسچر برای نفخ و کولیک نوزاد

اگر نوزاد شما بین یک ماهگی تا ۴ ماهگی باشد، به احتمال زیاد تا این لحظه با نشانه‌های سرسام آور نفخ و کولیک نوزاد آشنا شده‌اید. بی قراری و گریه‌های مداوم، جمع کردن پاها در شکم و زور زدن حالت‌هایی است که نشان می‌دهد کودک شما دچار نفخ یا کولیک شده است.

عصاره شوید و زیره با ترکیبات آنتی اکسیدان و ضد اسپاسم خود حرکات دودی روده را تحریک کرده و با کاهش انقباض روده، به خارج شدن گاز محبوس شده در شکم کمک می‌کنند. در نتیجه محلول خوراکی گریپ میکسچر برای درمان نفخ نوزاد شما نیز راه حلی دارد.

محلول خوراکی گریپ میکسچر برای رفلاکس نوزاد

رفلاکس را تقریباً همه نوزادان تجربه می‌کنند. زیرا در ماه‌های اولیه تولد هنوز میزان اسیدهای گوارشی در معده تنظیم نیست و اسفنکتر ابتدایی معده نیز هنوز به درستی کار نمی‌کند. همین عوامل هم باعث بازگشت اسید معده به درون مری (رفلاکس) می‌شود. اکثر ما این پدیده را به اسم‌ترش کردن می‌شناسیم.

برای درمان رفلاکس در نوزادان یک ماهه، شربت گریپ میکسچر خارجی بهترین انتخاب است. زیرا بی کربنات سدیم موجود در این محصول کاملاً برای نوزادان بی خطر بوده و به راحتی می‌تواند اسید معده را خنثی کند. علاوه بر این، عصاره زیره با کمک به هضم بهتر غذا و خروج کیموس از معده از رفلاکس جلوگیری می‌کند.

مقدار مصرف شربت گریپ میکسچر

از دیگر ویژگی‌های این شربت که آن را در لیست بهترین شربت‌های ضد نفخ نوزاد قرار داده، این است که برای نوزاد یک ماهه نیز ایمن و قابل استفاده است. البته که میزان مصرف خاص و محدودی دارد که در ادامه به آن اشاره کرده‌ایم:

  • برای نوزادان ۱ تا ۶ ماه: در هر وعده ۵ میلی لیتر
  • برای نوزادان ۶ تا ۱۲ ماه: در هر وعده ۱۰ میلی لیتر

عوارض محلول خوراکی گریپ میکسچر برای نوزاد

بیشترین نگرانی والدین برای استفاده از دارو برای نوزاد خود، عوارض آن‌ها است. خوشبختانه شربت گریپ میکسچر نرس هارویز هیچ عوارضی برای کودک شما ندارد. به شرط اینکه آن را درست طبق دستور پزشک یا دستور مصرف روی بروشور به نوزاد خود بدهید.

استفاده بیش از حد از این شربت هم مانند هر داروی دیگری عوارض دارد و باعث بالا رفتن مقدار سدیم خون (هیپرناترمیا) می‌شود. این پدیده علائمی از جمله خواب آلودگی، تب، افزایش تعداد تنفس و در موارد شدیدتر تشنج را در نوزاد ایجاد می‌کند.

سوالات پرتکرار درباره شربت گرمیچر خارجی

سؤالات پرتکرار شما درباره شربت گریپ میکسچر خارجی

بالاخره به مهم‌ترین بخش این متن رسیدیم. در این بخش، سؤالات مهم و پرتکرار شما درباره شربت گریپ میکسچر خارجی را پاسخ می‌دهیم تا نگرانی شما درباره این محصول کمتر شود و با خیال راحت‌تر بتوانید آن را برای نوزاد خود تهیه کنید.

گریپ میکسچر برای نوزاد ۲۰ روزه خوب است؟

نه! بی کربنات سدیم یا همان جوش شیرینی که در ترکیبات گریپ میکسچر وجود دارد، برای نوزادان زیر یک ماه و تازه متولد شده خوب نیست. برای درمان نفخ نوزاد خود، به جای این محصول، بهتر است از قطره ضد نفخ نوزاد استفاده کنید.

مشاهده محصولات نفخ و دلپیچه نوزاد

چقدر از شربت گریپ میکسچر به نوزاد بدهیم؟

تعداد دفعات استفاده از شربت گریپ میکسچر برای نوزاد شما به شرایط بدن و شدت عارضه‌ی او بستگی دارد و باید توسط پزشک مشخص شود. اما توصیه می‌شود بیشتر از ۶ بار در روز این شربت را به نوزاد خود ندهید.

آیا شربت گریپ میکسچر خواب آور است؟

خیر. این شربت ضد نفخ نوزاد اگر به میزان توصیه شده مصرف شود، اثر خواب آوری ندارد. اما مصرف بی رویه آن ممکن است باعث خواب آلودگی نوزاد شما شود.

برای درمان نفخ نوزاد، دایمتیکون بهتر است یا گریپ میکسچر؟

دایمتیکون هم یکی از ترکیبات ضد نفخ مشهور است که در تولید داروهای ضد نفخ کودکان از آن استفاده می‌شود. اما این ترکیب برای نوزادان یک ماهه مناسب نیست. به همین دلیل گریپ میکسچر گزینه ایمن‌تری برای درمان نفخ نوزاد است.

گریپ میکسچر؛ ایمن‌ترین شربت ضد نفخ نوزاد

در این مطلب شما را با ترکیبات و عملکرد شربت ضد نفخ انگلیسی گریپ میکسچر خارجی آشنا کردیم و با پاسخ دادن به سؤالات شما درباره این محصول سعی کردیم نگرانی والدین دلسوز و حواس جمعی مانند شما را برطرف کنیم. اگر این متن را خوانده باشید، احتمالاً با اطمینان بیشتری به سراغ خرید شربت گریپ میکسچر می‌روید.

اگر به دنبال راهی سریع و آسان برای خرید گریپ میکسچر خارجی هستید، کافی است وارد اپلیکیشن یا وبسایت داروخانه آنلاین مفیدطب شوید. در مفیدطب می‌توانید این محصول را در کمتر از یک دقیقه سفارش دهید و آن را در کوتاه‌ترین زمان ممکن درب منزل تحویل بگیرید.

بازهم اگر سوالی درباره شربت گریپ میکسچر یا داروهای ضد نفخ نوزاد ذهنتان را مشغول کرده، آن را با ما در میان بگذارید تا با نظر دکتر داروساز به شما پاسخ دهیم. همچنین می‌توانید تجربیات خود از مصرف این شربت را با ما به اشتراک بگذارید و از دکتر مشورت بگیرید.

خرید شربت گریپ میکسچر نرس هارویز


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید. 

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

حتما تا به حال نام پروبیوتیک‌ها و مکمل‌های آن را شنیده‌اید. این باکتری‌های سودمند در درمان مشکلات گوارشی به ویژه اسهال به کار گرفته می‌شوند.

قرص پریوتین چیست

قرص پریوتین چیست؟

ریزش مو و مشکلات پوست و ناخن، از مسائلی است که برای بسیاری از افراد حائز اهمیت بوده و اغلب به دنبال راه‌هایی برای رفع