آیا قرص هیرویت چاق کننده است؟
زمان مطالعه: ۱۰ دقیقه

آیا کپسول هیرویت چاق کننده است؟ زیبایی و حجم موها تأثیر غیر قابل انکاری بر جذابیت ظاهری دارد. متاسفانه در دنیای امروز عوامل مخربی وجود دارند که زیبایی پوست و مو را از بین می‌برند. به همین دلیل باید برای تقویت پوست و مو از مکمل‌های غذایی کمک بگیریم. هیرویت مکمل غذایی مناسبی برای حل مشکل ریزش مو بوده و در بین محصولات مشابه طرفداران بسیاری دارد. با اینکه هیرویت تاثیرات شگفت انگیزی برای درمان ریزش مو و تسریع رشد مجدد آن‌ها دارد، برخی از مصرف کنندگان نگران خاصیت چاق کنندگی این مکمل هستند.

برای اینکه بتوانیم این مساله را با دقت بررسی کنیم، باید درباره محتویات هیرویت اطلاعاتی داشته باشیم. برای مثال هیرویت شامل کدام ویتامین‌ها و مینرال‌ها است؟ کدام یک از این محتویات می‌توانند به طور مستقیم یا غیر مستقیم بر افزایش وزن تأثیر داشته باشند؟ در این مطلب از مجله سلامت مفیدطب بررسی می‌کنیم که آیا قرص hair vit چاق کننده است؟ محتویات آن را نام می‌بریم و عوامل احتمالی افزایش وزن را در این محصول جستجو می‌کنیم. ابتدا به معرفی کپسول هیرویت می‌پردازیم. با ما همراه باشید تا اطلاعات دقیقی درباره قرص هیرویت در اختیار شما قرار دهیم.

معرفی کپسول هیرویت

کپسول هیرویت هلث اید مکملی حاوی ویتامین‌های گروه B، برخی مینرال‌ها و اسید آمینه‌های ضروری برای رشد مو و جلوگیری از ریزش آن است. البته این محتویات سودمند برای سلامت پوست و ناخن‌ها نیز مفید بوده و همچنین به تقویت سیستم ایمنی بدن نیز کمک می‌کنند. معمولا خانم‌ها جزو مصرف کنندگان اصلی قرص هیرویت هستند اما مصرف این مکمل برای آقایان نیز منعی ندارد.

این محصول می‌تواند مشکل ریزش مو در خانم‌ها و آقایان را برطرف کند و فرآیند رشد موها را تسریع نماید.

قرص هیرویت با تقویت فولیکول‌های مو از ریزش آن‌ها جلوگیری می‌کند. همچنین رشد مجدد موها را تسریع کرده و ضخامت تارهای مو را افزایش می‌دهد. به همین دلیل است که پس از پایان دوره مصرف تاثیرات شگفت انگیز این محصول را مشاهده خواهید کرد. عوارض جانبی خاصی حتی به میزان اندک در رابطه با مصرف قرص هیرویت گزارش نشده است. برخی از مصرف کنندگان نگران هستند که آیا کپسول هیرویت چاق کننده است؟ خیر. این مکمل پوست و مو نمی‌تواند باعث افزایش وزن شود. مخاطبان محترم برای کسب اطلاعات دقیق‌تر درباره این مکمل می‌توانند به لینک قرص هیرویت در داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه نمایند. همچنین در ادامه مطلب این محصول و چگونگی اثر آن بر وزن را به صورت موشکافانه بررسی خواهیم کرد.

خرید قرص هیرویت

قرص هیرویت برای چه افرادی مناسب است؟

می‌دانیم که متقاضیان زیادی برای مولتی ویتامین‌ها و مکمل‌های غذایی وجود دارند. این محصولات تحت نام‌های مختلف توسط کارخانه‌های ایرانی و خارجی تولید می‌گردند. برای همین است که غالبا انتخاب مکمل غذایی مناسب کمی سر در گم کننده است. توصیه می‌کنیم برای انتخاب بهترین مولتی ویتامین یا مکمل، وضعیت بدنی و رژیم غذایی خود را بررسی نمایید. برای مثال قرص هیرویت (Hair-vit) همان‌ طور که از نامش مشخص است جهت تقویت موها پیشنهاد می‌شود.

قرص هیرویت چاق کننده است؟
کپسول Hair-vit برای درمان ریزش مو پیشنهاد می‌گردد.

حال می‌خواهیم بدانیم قرص هیرویت برای چه افرادی مناسب است؟ افرادی که انواع مختلفی از ریزش مو را تجربه می‌کنند می‌توانند جهت حل این مشکل از قرص هیرویت کمک بگیرند. مصرف این مکمل در تمام رده‌های سنی بزرگسالان و در آقایان و خانم‌ها بلا مانع است. البته اگر درگیر بیماری خاصی هستید یا داروی دیگری مصرف میکنید باید پیش از مصرف هر نوع مکمل غذایی با پزشک مشورت کنید. اگر تردیدهایی در رابطه با اینکه آیا کپسول هیرویت چاق کننده است دارید، بخش‌های بعدی این مطلب را از دست ندهید.

به طور کلی قرص هیرویت به گروه‌های زیر پیشنهاد می‌گردد:

  •     افرادی که به دلیل استرس، ریزش  مو دارند.
  •     خانم‌ها و آقایانی که شاهد کاهش حجم و نازک شدن تار موها هستند.
  •     خانم‌هایی که به دلیل خونریزی شدید در دوران قاعدگی دچار فقر آهن و به دنبال آن ریزش مو شده‌اند. (توجه داشته باشید که برای رفع کم‌خونی فقر آهن باید به پزشک مراجعه کنید)
  •     افرادی که رژیم‌های گیاه‌خواری دارند.
  •     اشخاصی که به دلیل عادات غذایی نادرست با کمبود منابع آهن، زینک و گروه ویتامین‌های B رو به رو هستند.

نکته ۱: مصرف قرص هیرویت در دوران بارداری و شیردهی مانعی ندارد اما باید برای احتیاط بیشتر با پزشک مشورت کنید. برخی از راهکارهای درمان ریزش مو در طب سنتی برای خانم‌های باردار و مادران شیرده مناسب است. همچنین مادران باردار و شیرده می‌توانند برای تقویت موهای خود در این دوران از انواع مولتی ویتامین مخصوص بارداری و شیردهی استفاده کنند. 

نکته ۲: در صورتی که به هر یک از بیماری‌های پپتیک اولسر و یا بیماری‌های کبدی مبتلا هستید پزشک یا داروساز را در جریان بگذارید؛ چرا که نیاسین موجود در هیرویت در این بیماری‌ها احتیاط مصرف دارد.

بررسی تأثیر محتویات قرص هیرویت بر افزایش وزن

در این بخش محتویات قرص هیرویت را بررسی می‌کنیم. با بررسی ویژگی‌های احتمالی آن‌ها در رابطه با افزایش وزن، به طور دقیق‌تر می‌توانیم پاسخ دهیم آیا قرص hair vit چاق کننده است یا خیر.

  •     ویتامین B1 (تیامین)

ویتامین B1 جزو گروه ویتامین های B بوده و در محتویات قرص هیرویت گنجانده شده است. این ویتامین در متابولیسم بدن تاثیر گذار بوده و به سلول‌ها کمک می‌کند به شکل موثرتری از مواد غذایی برای رشد استفاده کنند. همین ویژگی در تقویت سلول‌های مو، پوست و ناخن نقش داشته و برای سلامت آن‌ها مفید است. اگر بدن دچار کمبود ویتامین B1 شود علایمی مانند احساس خستگی، ضعف عضلانی و ریزش مو بروز می‌کنند. آیا کپسول هیرویت چاق کننده است (به واسطه ویتامین B1)؟ خیر. این ویتامین به طور مستقیم و غیر مستقیم باعث افزایش وزن نمی‌شود.

  •     ویتامین B2 (ریبوفلاوین)

ویتامین B2 نقش مهمی در حفظ سلول‌های قرمز خون و سلامت پوست و مو دارد. در واقع این ویتامین از آسیب‌های اکسیداتیو ناشی از آلودگی هوا جلوگیری می‌کند. بنابراین در مبارزه با رادیکال‌های آزاد نیز موثر است. عوارض ناشی از کمبود ویتامین B2 شامل بروز مشکلات پوستی و ریزش مو هستند. حال با بررسی ویژگی‌های ویتامین B2، آیا کپسول هیرویت چاق کننده است؟ همان‌طور که متوجه شدید ویتامین B2 در هیرویت وجود دارد اما باعث چاقی نمی‌شود.

 

ریزش مو
یکی از علایم کمبود ویتامین‌های گروه B ریزش مو است.
  •     ویتامین B3 (نیاسین)

ویتامین B3 با نام اسید نیکوتینیک شناخته می‌شود و مانند سایر ویتامین‌های گروه B محلول در آب است. این ویتامین در قرص هیرویت وجود دارد و در جهت درمان ریزش مو بسیار مؤثر عمل می‌کند. ویتامین B3 به گردش خون در پوست سر کمک کرده و التهابات این ناحیه را کاهش می‌دهد. در نهایت بازسازی کراتین از ریزش مو جلوگیری می‌کند. تراکم فولیکول‌های مو و افزایش ضخامت ساقه آن از جمله فواید نیاسین است. حال با توجه به وجود نیاسین آیا کپسول هیرویت چاق کننده است؟ این ویتامین نیز در افزایش وزن تأثیری ندارد.

  •     ویتامین B5 (اسید پانتوتنیک)

بر اساس مطالعات مشخص شده است که کمبود ویتامین B5 در بدن می‌تواند باعث آسیب فولیکول‌ها مو و تضعیف ریشه آن‌ها باشد. همچنین این ویتامین به همراه سایر ویتامین‌های گروه B به متابولیسم چربی‌ها و پروتئین‌ها کمک می‌کنند. به این ترتیب است که ویتامین B5 می‌تواند در حفظ سلامت پوست و مو نقش مهمی ایفا کند. ویتامین B5 در درمان خارش‌های پوست سر و شوره نیز مفید واقع می‌شود. این ویتامین در قرص hair vit وجود دارد و عاملی برای افزایش وزن به شمار نمی‌رود.

  •     ویتامین B6 (پریدوکسین)

ویتامین B6 نقش مهمی در ترشح و تولید سبوم دارد. سبوم روغن طبیعی است که در پوست سر و برای حفظ سلامت مو‌ها ترشح می‌گردد. افزایش یا کاهش این روغن بر موها تاثیرات منفی داشته و عاملی برای ریزش آن‌ها است. ویتامین B6 با حفظ تعادل در میزان تولید و ترشح سبوم از ریزش مو‌ها جلوگیری می‌کند. آیا کپسول هیرویت به واسطه ویتامین B6 چاق کننده است؟ خیر. این ویتامین نیز بر افزایش وزن تاثیری ندارد.

  •     ویتامین B7 (بیوتین)

از جمله محبوب‌ترین و پرکاربردترین ویتامین‌های گروه B که برای درمان ریزش مو به کار می‌رود ویتامین B7 (بیوتین) است. این ویتامین به افزایش تولید کراتین کمک کرده و رشد فولیکول‌ها را تسریع می‌نماید. همچنین بیوتین می‌تواند بر افزایش استحکام ناخن‌ها تأثیر مثبت داشته باشد. علاوه بر این ویتامین B7 برای حفظ سلامت و زیبایی پوست نیز پیشنهاد می‌شود. برخی آزمایش‌ها نشان داده‌اند که ویتامین B7‌می‌تواند باعث افزایش اشتها شود.

البته این ویژگی بسیار محسوس نیست و حتی ممکن است برخی افراد پس از مصرف بیوتین افزایش اشتها را تجربه نکنند. بنابراین آیا کپسول هیرویت چاق کننده است چرا که مقادیری بیوتین در آن وجود دارد؟ ممکن است افزایش اشتها باعث افزایش وزن شود اما این مشکل با کنترل میزان مواد غذایی مصرفی به راحتی حل می‌گردد.

 

هیرویت برای سلامت موها
بیوتین می‌تواند باعث افزایش اشتها شود اما خاصیت چاق کنندگی ندارد.
  •     ویتامین B12

ویتامین B12 یکی دیگر از ویتامین‌های گروه B است که در درمان ریزش مو تاثیر داشته و در قرص hair vit وجود دارد. این ویتامین در بهبود گردش خون و رساندن اکسیژن به سلول‌ها مفید است. به همین دلیل برای تقویت فولیکول‌های مو سودمند می‌باشد. ویژگی‌های ویتامین ‌B12 در برخی افراد باعث واکنش‌هایی مانند افزایش اشتها می‌شود. پس اگر با مصرف قرص هیرویت افزایش اشتها را تجربه کنید و بدون توجه به کالری غذاها، آن‌ها را مصرف نمایید چاق می‌شوید! در غیر این صورت ویتامین B12 نمی‌تواند به خودی خود باعث افزایش وزن گردد.

  •     آهن

آهن از جمله مهم‌ترین مینرال‌ها برای حفظ سلامت بدن است. نقش این عنصر به اندازه‌ای حیاتی است که کمبود آن باعث بروز مشکلات جدی می‌شود. برای مثال کم خونی ناشی از فقر آهن یکی از این مشکلات است. بسیاری از افراد (مخصوصا خانم‌ها) که به کمبود آهن مبتلا می‌شوند، ریزش مو را نیز تجربه می‌کنند. با ادامه کمبود آهن و عدم درمان، رفته‌رفته مو‌ها کم حجم شده و استحکام خود را از دست می‌دهند. آهن، این ماده معدنی حیاتی در قرص هیرویت وجود دارد.

تامین آهن مورد نیاز بدن قطعا تاثیر مثبتی بر سلامت مو‌ها داشته و یک راه حل اساسی برای درمان ریزش مو به حساب می‌آید. اگر کمبود آهن دارید و همواره احساس ضعف می‌کنید می‌توانید با مصرف مکمل‌های دارای آهن این مشکل را رفع کنید. به همین واسطه ممکن است مقداری افزایش اشتها را نیز تجربه کنید. پس اگر احساس می‌کنید کپسول هیرویت چاق کننده است به رژیم غذایی خود دقت کنید. اگر میزان دریافت کالری بیش از میزان مصرف آن باشد چاق می‌شوید! بنابراین آهن در رابطه با چاق شدن افراد بی‌گناه است.

  •     روی

عنصر روی که معمولا با نام زینک شناخته می‌شود نقش حساس و کلیدی در سلامت بدن ایفا می‌کند. این عنصر در فرآیند ترمیم سلول‌های آسیب دیده فولیکول‌ها موثر است. همچنین مصرف زینک باعث می‌شود پوست و ناخن‌های زیباتری داشته باشید. زینک می‌تواند باعث تقویت سیستم ایمنی شود و به این ترتیب با مصرف قرص هیرویت علاوه بر دریافت ویتامین‌ها و آهن، مقادیر کافی از زینک را نیز به بدنتان می‌رسانید. در ضمن زینک ممکن است سبب افزایش اشتها شود اما معمولا تاثیر معناداری در افزایش وزن ندارد.

آیا قرص هیرویت برای چاقی صورت مفید است؟

هیچ مکمل یا دارویی نمی‌تواند به شکل موضعی چاق کننده باشد. ممکن است با افزایش اشتها به واسطه مصرف قرص هیرویت، غذاهای بیشتری بخورید و وزن اضافه کنید. معمولا به نسبت میزان اضافه وزن، صورت شما هم چاق‌تر می‌شود. بنابراین قرص هیرویت برای چاقی صورت به صورت مستقیم تاثیری ندارد. البته باید به این نکته توجه کنید که عموما مصرف قرص‌های مکمل پوست، نشاط را به صورت شما بازمی‌گردانند. در اغلب موارد این تغییرات در چهره، باعث می‌شود اطرافیان تصور کنند صورت شما چاق‌تر شده است.

سخن پایانی

با بررسی محتویات این مکمل غذایی آیا می‌توان گفت کپسول هیرویت چاق کننده است؟ خیر. البته هیرویت به طور غیرمستقیم و به واسطه افزایش اشتها توسط ویتامین‌های گروه ب و روی می‌تواند منجر به افزایش وزن شود، اما می‌توان به کمک کنترل میزان کالری دریافتی روزانه از این امر جلوگیری کرد. برای کاهش کالری دریافتی، رژیم غذایی سالم داشته باشید و برای افزایش کالری مصرفی، ورزش کنید. 

قرص hair vit مکمل غذایی محبوب و موثری است که به شما در رفع مشکل ریزش مو کمک خواهد کرد. برای شروع مصرف این مکمل با پزشک یا داروساز مشورت کنید و به شایعات اهمیت ندهید. چنانچه پس از مصرف هیرویت افزایش اشتها داشتید، خوراکی‌هایی با کالری بالا مصرف نکنید و سبزیجات را جایگزین تنقلات نمایید. همچنین سعی کنید ورزش منظم را در برنامه خود بگنجانید. ورزش علاوه بر کنترل وزن، به بهبود سلامت پوست و مو هم کمک می کند.

اگر به قرص هیرویت نیاز دارید می‌توانید این مکمل را از داروخانه اینترنتی مفید طب تهیه نمایید. همچنین در بخش نظرات، سؤالات خود را درباره قرص هیرویت مطرح کنید تا متخصصان مفید طب در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.

خرید قرص هیرویت

سوالات متداول

تاثیر قرص هیرویت بر پوست صورت چگونه است؟

قرص هیرویت حاوی ویتامین‌های گروه B، برخی مینرال‌ها و اسید آمینه‌های ضروری برای رشد مو و جلوگیری از ریزش آن است. البته این محتویات برای سلامت پوست و ناخن‌ها نیز تاثیر ویژه‌ای داشته و همچنین به تقویت سیستم ایمنی بدن نیز کمک می‌کنند. قرص هیرویت به واسطه ترکیبات مفید آن برای پوست می‌تواند شادابی را برای پوست به همراه آورد.

لاغری با قرص هیرویت امکان پذیر است؟

قرص هیرویت یک مکمل محبوب پوست و مو است که حاوی چندین ویتامین و ماده معدنی مهم است. در ترکیبات این قرص، ماده‌ای برای لاغر شدن وجود ندارد. حتی می‌توان گفت که به واسطه وجود زینک و ویتامین های گروه ب، ممکن است سبب افزایش اشتها شده و اگر این اشتهای زیادتر کنترل نشود، باعث چاقی نیز بشود.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیاد دیگری نیز به همراه دارد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره