قرص هزال برای لاغری
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

قرص هزال یکی از محبوب ترین داروهای گیاهی برای لاغری و کاهش وزن است. شاید با شنیدن نام قرص لاغری در لحظه اول در اثر گذاری آن شک کرده و یا از سلامت آن دارو مطمئن نباشید. در این مقاله از مجله سلامت داروخانه آنلاین مفیدطب ضمن معرفی دقیق‌تر قرص هزال برای لاغری، به ترکیبات و خواص مهمترینِ آن‌ها اشاره می‌کنیم و مکانیسم اثر این داروی لاغری گیاهی پرفروش را توضیح می‌دهیم. با ما همراه باشید.

قرص هزال چیست؟

قرص هزال یک قرص محبوب برای لاغری و کاهش وزن موجود در بازار دارویی ایران است. شرکت داروسازی سینافرآور این قرص را بر اساس آموزه‌های طب سنتی تهیه کرده است.

ترکیبات قرص هزال برای لاغری شامل چندین گیاه دارویی از جمله زنیان، رازیانه، سداب، زیره سیاه و… است که هر کدام خواص ویژه‌ای برای بدن دارند و از طریق مکانیسم‌های مختلف به کاهش وزن و لاغری کمک می‌کنند. از جمله مکانیسم‌های اثر هزال می‌توان به کم کردن اشتها، کاهش جذب قند، بهبود گوارش و افزایش چربی سوزی اشاره کرد که از این طریق می‌تواند به روند کاهش وزن شما سرعت بخشد.

در هر بسته بندی هزال تعداد ۶۰ قرص وجود دارد. بنابراین با توجه به دستور مصرف آن (روزی دو عدد)، یک بسته برای حدود یک ماه کافی است.

قیمت قرص هزال سینا فرآور نسبت به داروهای لاغری مشابه موجود در بازار قیمت مناسبی محسوب می‌شود و یکی از دلایل رضایت مصرف کنندگان این دارو همین موضوع است.

خرید اینترنتی قرص هزال

در بخش بعد به طور دقیق‌تر با خواص قرص هزال برای لاغری و سلامت بدن آشنا می‌شوید.

قرص هزال چه خواصی دارد؟

همانطور که در بخش قبلی خواندید، قرص گیاهی هزال برای لاغری و کاهش وزن مفید است؛ اما خواص این قرص به این کاربرد ختم نمی‌شود. هزال در واقع تاثیرات مثبت دیگری برای بدن دارد؛ از جمله این که به فرایند پاکسازی بدن کمک می‌کند، کاهش کلسترول و تری گلیسیرید را نتیجه می‌دهد و معده را تقویت می‌نماید.

ترکیبات هزال شامل زنیان، رازیانه، سداب، زیره سیاه، مرزنجوش، اشق، لاک مغسول و… می‌باشد. در ادامه با خواص برخی از گیاهان مورد استفاده در قرص هزال به طور خلاصه آشنا می‌شوید:

زنیان

احتمالا با این گیاه در قالب عرق زنیان آشنا باشید. زنیان یکی از معروف‌ترین گیاهان دارویی است که برای مشکلات معده به طور سنتی استفاده می‌شود. این گیاه با کمک به بهتر شدن هضم غذا، می‌تواند مانع انباشته شدن چربی و چاقی شود. به علاوه زنیان با افزایش سوخت و ساز بدن، به لاغری کمک می‌کند. وجود زنیان در ترکیبات هزال، به این قرص خواص ضد باکتریایی، ضد قارچ، ضد التهابی و کاهش دهنده کلسترول می‌دهد.

رازیانه

رازیانه یکی دیگر از گیاهان دارویی مورد استفاده در طب سنتی به خاطر کاربردش به عنوان ضد نفخ و ضد بلغم است. این گیاه پر خاصیت، همچنین به فواید زیادش برای زنان معروف است.

گیاه رازیانه با داشتن مقدار زیادی از فیبر به کاهش اشتها کمک می‌کند. به علاوه، این گیاه حاوی ترکیباتی است که به تجزیه بهتر چربی و کربوهیدرات کمک کرده و با این کار، می‌تواند لاغری و کاهش وزن را تسریع نماید.

زیره سیاه

زیره سیاه از گیاهان پر سِبقه در طب سنتی ایرانی است. این گیاه علاوه بر این که برای نفخ شکم، بهبود هاضمه و دل درد مورد استفاده قرار می‌گرفته است، برای کاهش وزن و لاغری نیز می‌تواند مفید باشد. در واقع این گیاه به تنظیم هورمون‌ها، متابولیسم یا سوخت و ساز چربی ها و کاهش اشتها کمک می‌کند.

مرزنجوش

مرزنجوش گیاهی مفید دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی می‌باشد. این گیاه به کار رفته در قرص هزال برای لاغری، به کاهش اضطراب نیز کمک میکند. به علاوه، به خاطر داشتن سطح بالایی از فیبر، این گیاه در کاهش اشتها نیز موثر است.

گیاه پر خاصیت مرزنجوش موجود در هزال می‌تواند علاوه بر تاثیر در روند کاهش وزن و لاغری، به تسکین کرامپ‌های شکمی، نفخ و اسهال کمک کند.

چکیده خواص هزال

همانطور که در ابتدای بخش گفتیم، قرص هزال علاوه بر چهار ترکیب ذکر شده در بالا، حاوی چند گیاه مفید دیگر نیز می‌باشد. در مجموع خواص هزال به عبارتی به صورت زیر است:

  • کاهش اشتها
  • کاهش وزن
  • پاکسازی بدن
  • تقویت کننده معده
  • بهبود عملکرد گوارش
  • کاهش جذب قند
  • کاهش کلسترول
  • کاهش تری گلیسرید

قرص هزال برای لاغری چقدر تاثیر دارد؟

شاید با شنیدن نام یک قرص لاغری یا جستجوی آن، به چیزی مانند یک معجزه فکر کرده باشید. اگر بخواهیم واقع نگرانه درباره قرص های لاغری گیاهی و البته مجاز فکر کنیم، بهتر است در نظر داشته باشید که این قرص ها اغلب در صورتی تاثیر گذارند که به عنوان مکمل در کنار رعایت رژیم غذایی مناسب و فعالیت کافی در مسیر کاهش وزن به شما کمک می‌کنند. در واقع این داروها را باید در کنار راهکارهای اصلی کاهش وزن به کار ببرید تا به طور سالم وزن کم کنید. قرص هزال برای لاغری نیز از این قاعده مستثنی نیست.

ضمن در نظر گرفتن نکته‌ای که ذکر کردیم، به تحقیقاتی که درباره قرص هزال انجام شده است، اشاره می‌کنیم.

تاثیرات قرص هزال بر لاغری و کاهش وزن پس از انجام تحقیقات و مطالعات بالینی به اثبات رسیده است. بر اساس بررسی‌ها، مصرف قرص هزال به همراه رژیم غذایی و ورزش، در طی یک دوره ۸ هفته‌ای یا بیشتر باعث کاهش توده چربی و وزن می‌شود.

آنتول، لینالیل استات، کارواکرول، تیمول، منتول و لیمونن چند تا از مهمترین مواد موثره قرص لاغری هزال هستند. علاوه بر تحقیق گفته شده، مطالعات مختلفی روی این اجزا نیز به صورت جداگانه انجام داده‌اند که اثرات مثبت آن‌ها را در افزایش سوخت و ساز چربی‌ها، کاهش اشتها و مکانیسم‌های دیگر در کاهش وزن ثابت کرده‌اند.

البته اثر داروها روی بدن هر فرد متفاوت است. تاثیر هزال نیز خصوصا به میزان فعالیت و مناسب بودن رژیم غذایی شما در کنار مصرف آن بستگی دارد.

طبق داده‌ها، قرص هزال در کنار رژیم غذایی مناسب، ورزش و اصلاح سبک زندگی می‌تواند به طور میانگین باعث کاهش حدود ۰.۷ کیلوگرم در هر هفته شود. این عدد میانگین است، یعنی ممکن است بیشتر یا کمتر از این مقدار کم کنید.

خرید قرص هزال

عوارض قرص هزال برای لاغری

در رابطه با عوارض قرص هزال برای لاغری، می‌توانیم بگوییم که این قرص به صورت کاملا طبیعی و با استفاده از گیاهان دارویی تهیه شده است و عوارض جانبی خاصی برای آن گزارش نشده است. گیاهان دارویی موجود در ترکیبات هزال، در صورت عدم وجود آلرژی، معمولا در مقادیر پایینتر و مصرف کوتاه مدت، عارضه‌ای ندارند.

اگر قرص هزال برای لاغری را به میزان بیشتر از حد توصیه شده و یا طولانی مدت مصرف کنید، ممکن است دچار عوارضی مانند نفخ شکم، رفلاکس اسید معده، تنگی نفس تهوع و… شوید؛ اما تاکید می‌کنیم که در صورت مصرف بیش از اندازه یا به مدت طولانی احتمال دچار شدن به این عوارض را خواهید داشت.

با اینحال در صورتی که هرگونه عارضه شدیدی را در اثر مصرف قرص هزال تجربه کردید، مصرف دارو را قطع کرده و در صورت عدم رفع آن به پزشک مراجعه کنید.

(اگر به کسب اطلاعات بیشتر تمایل دارید، مقاله مضرات قرص لاغری هزال را بخوانید.)

جمع بندی

در این مقاله با قرص هزال برای لاغری و خواص دیگر آن آشنا شدید. همچنین نحوه اثرگذاری این داروی گیاهی لاغری را دانستید. شما می‌توانید برای مشاهده و خرید انواع قرص لاغری به داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه کنید و پس از بررسی محصولات مجاز لاغری موجود در لیست، سفارش کالاهای مورد نظرتان را ثبت نموده و در کمترین زمان ممکن تحویل بگیرید.

خرید انواع قرص لاغری

پیشنهاد ویژه

دوره مصرف معمول قرص لاغری هزال ۲ تا ۳ ماه است. از طرفی هر بسته از این قرص، حاوی ۶۰ عدد قرص بوده و برای مصرف یک ماه کافی است. بر این اساس داروخانه اینترنتی مفیدطب پک لاغری ۲ ماهه هزال (حاوی دو بسته هزال) را با قیمت پایین تر برای مشتریان محترم ارائه می‌دهد. برای استفاده از این پیشنهاد ویژه و خرید پک لاغری دو ماهه هزال، به لینک زیر در داروخانه مفیدطب مراجعه کنید (روی تصویر کلیک نمایید):

خرید پک لاغری هزال

سوالات متداول

قرص لاغری هزال برای چه سنی مناسب است؟

قرص هزال یک داروی گیاهی لاغری برای بزرگسالان است. مصرف این قرص و هر قرص لاغری دیگری در افراد زیر ۱۸ سال و به طور کلی در سنین رشد، نیاز به تجویز پزشک دارد و به هیچ وجه نباید خودسرانه مصرف شود.

ایا قرص هزال باعث لاغری میشود؟

قرص هزال قرص هزال یک داروی گیاهی محبوب برای لاغری، کاهش اشتها و کاهش وزن است که توسط شرکت سینافرآور تولید شده است. مصرف این قرص میزان جذب قند را کاهش داده و در تحریک مکانیسم تجزیه چربی‌ها (چربی سوزی) موثر است.

قرص لاغری هزال قیمتش چنده؟

با توجه به این که قیمت محصولات در نوسان است، شما می‌توانید برای اطلاع از به‌روزترین قیمت قرص هزال به داروخانه آنلاین مفید طب سر بزنید. لازم به ذکر است که قیمت مصرف‌کننده درج شده در محصولات مفید طب، توسط سازمان غذا و دارو انجام می‌گیرد و پس از تصویب در کل کشور یکسان است. قرص هزال در اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳۸ هزار تومان است.

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

8 دیدگاه دربارهٔ «قرص هزال برای لاغری چگونه عمل می‌کند؟»

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام از اینکه تجربه خود را با ما به اشتراک گذاشتید سپاسگزاریم. 
      با احترام دکتر داروساز

  1. نکته قابل توجه این است که زنیان و زیره لاغر می کنند ولی پوست صورت به شدت در اثر استفاده ی طولانی مدت چروک شده و شُل می شود برای همین در خوردن این محصول هم باید دقت کنید .

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      سلام دوست عزیز
      در هیچ منبع معتبر مدرن یا سنتی گفته نشده که زنیان و زیره سبب چروک و شل شدن پوست می شوند.
      در هر حال، بابت اینکه نظر خودتون رو با ما به اشتراک گذاشتید سپاسگزاریم.
      با آرزوی سلامتی برای شما

  2. سلام من دقیقا سه دوره همراه با رژیم و ورزش سبک خوردم اصلا تغییری در سایز شکم پهلو نداشتم قرص هزال اصلا به هیچ عنوان تو لاغری اثر نداره

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام از اینکه تجربه خود را با ما به اشتراک گذاشتید سپاسگزاریم. 
      با احترام دکتر داروساز

  3. من یک دوره ۳۰ روزه روزی ۲ عدد مصرف قرص هزال داشتم
    هیچ تأثیری نداشت برام.
    البته خب هم فصل زمستان بود وهم کمتراز اللن رژیم غذاییم رو رعایت میکردم.

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام از اینکه تجربه خود را با ما به اشتراک گذاشتید سپاسگزاریم. 
      با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید