مضرات قرص لاغری هزال
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

قرص هزال یک قرص لاغری گیاهی است که از راه سوخت و ساز چربی ها و کاهش جذب قند، به کاهش وزن و لاغری کمک می‌کند. آمار رضایت مصرف کنندگان این قرص بالاست و حتی برخی معتقدند که هزال یک نمونه از انواع بهترین قرص لاغری موجود در داروخانه است. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب، مضرات قرص لاغری هزال را بررسی می‌کنیم و موارد دیگری از جمله شرایط منع مصرف، احتیاطات و نحوه مصرف این قرص لاغری گیاهی را توضیح می‌دهیم.

معرفی قرص لاغری هزال

قرص لاغری هزال یک داروی گیاهی برای کاهش وزن و کاهش اشتها تولید شده توسط شرکت داروسازی سینا فرآور است. این قرص لاغری گیاهی حاوی ترکیب چندین گیاه دارویی است که با توجه به دستور طب سنتی تهیه شده است. این قرص علاوه بر کاهش وزن و لاغری، اثرات مثبت دیگری از جمله پاکسازی بدن، تقویت معده، کاهش کلسترول و کاهش تری گلیسیرید نیز دارد.

مکانیسم اثر این قرص به این صورت است که میزان جذب قند را کاهش داده و چربی سوزی را تحریک می‌کند. قرص لاغری هزال در واقع به مسیر کاهش وزن شما سرعت می‌بخشد.

تاثیرات قرص هزال بر لاغری و کاهش وزن پس از انجام تحقیقات و مطالعات بالینی به اثبات رسیده است. بر اساس بررسی‌های انجام شده، مصرف قرص هزال به همراه رژیم غذایی و ورزش، در طی یک دوره ۸ هفته‌ای یا بیشتر باعث کاهش توده چربی و وزن می‌شود.

مطالعات مختلفی نیز روی تمامی این اجزا به صورت جداگانه صورت گرفت که اثرات مثبت آن‌ها را در افزایش سوخت و ساز چربی‌ها، کاهش اشتها و مکانیسم‌های دیگر کاهش وزن ثابت کرده‌اند.

خرید قرص لاغری هزال

مضرات قرص لاغری هزال چیست؟

پس از آشنایی بیشتر با قرص لاغری هزال، در این بخش بررسی می‌کنیم که این قرص لاغری قوی، به صورت بالقوه چه مضراتی ممکن است داشته باشد و عوارض جانبی احتمالی این قرص چیست.

قرص لاغری هزال به صورت طبیعی و با استفاده از گیاهان دارویی تهیه شده است و ترکیبات تشکیل دهنده آن شامل زنیان، رازیانه، سداب، زیره سیاه، مرزنجوش، اشق، لاک مغسول و… است. برای این قرص عوارض جانبی خاصی گزارش نشده است. لازم به ذکر است که برخلاف بسیاری از داروهای لاغری موجود در بازار که اثر ملینی دارند و ممکن است به معده و روده‌ها آسیب برسانند، مصرف قرص هزال اغلب تاثیر منفی بر روی سلامت بدن ندارد. با این وجود، در ادامه به برخی از عوارض احتمالی مهم‌ترین گیاهان استفاده شده در ترکیبات این قرص اشاره می‌کنیم:

آلرژی به ترکیبات هزال

هر گیاه دارویی ممکن است برای افراد خاص آلرژی زا باشد. بنابراین به ترکیبات هر داروی گیاهی که مصرف می‌کنید، حتما توجه کنید. در رابطه با قرص هزال، در نظر داشته باشید که اگر به گیاهان زیر آلرژی دارید، ممکن است به این قرص نیز واکنش‌های آلرژیک نشان دهید. پس در صورت آلرژی به این گیاهان، هزال را با احتیاط مصرف کنید:

  • گیاهان خانواده نعنائیان مانند ریحان، زوفا، اسطوخودوس، نعنا، پونه کوهی و مریم گلی
  • کرفس و هویج

عوارض دیگر ترکیبات قرص لاغری هزال

همانطور که در ابتدای این بخش نیز اشاره شد، گیاهان دارویی استفاده شده در ترکیبات هزال، در صورت عدم وجود آلرژی، معمولا در مقادیر پایینتر و مصرف کوتاه مدت، عارضه ای ندارند. با این وجود، بهتر است بدانید که:

  • مصرف بیش از حد زنیان می‌تواند باعث ایجاد نفخ شکم شده و در نهایت منجر به رفلاکس اسید معده شود.
  • عوارض احتمالی رازیانه شامل تنگی نفس، احتقان سینه و گلو، درد قفسه سینه، تهوع، استفراغ، کَهیر، راش و خارش یا التهاب پوست است.
  • سداب ممکن است باعث ایجاد گرفتگی عضلات، خواب آلودگی و سرگیجه شود. البته به میزانی که در داروها استفاده می‌شود، به احتمال زیاد، خوراکیِ ایمنی است.
  • زیره سیاه معمولا به خوبی تحمل می‌شود. به طور کلی زیره سیاه برای مصرف کوتاه مدت ایمن محسوب می‌شود.
  • مصرف مرزنجوش به عنوان دارو به صورت کوتاه مدت، احتمالا برای بیشتر افراد ایمن است. اما مصرف آن برای طولانی مدت توصیه نمی‌شود.

موارد منع مصرف قرص لاغری هزال

در شرایط زیر قرص لاغری هزال منع مصرف دارد:

  • مصرف قرص هزال در بارداری ممکن است موجب کوتاه شدن زمان بارداری، اختلال در جذب مواد مغذی برای جنین و کاهش فشار خون گردد.
  • استفاده از این داروی لاغری در دوران شیردهی نیز به دلیل احتمال تغییر طعم شیر و ایجاد عوارض عصبی در نوزاد توصیه نمی‌شود.
  • توصیه می شود ۲ هفته پیش از انجام عمل جراحی با مشورت پزشک مصرف این دارو را قطع کنید.
  • استفاده از قرص لاغری هزال برای کودکان کمتر از ۱۲ سال توصیه نمی‌شود.

احتیاطات مصرف قرص هزال

برای تکمیل موضوع مضرات قرص لاغری هزال، بهتر است به شرایطی که باید در مصرف قرص هزال احتیاط کنید نیز اشاره کنیم:

  • مصرف همزمان قرص هزال با داروهای حساس کننده به نور چون تتراسایکلین، داکسی سایکلین، سیپروفلوکساسین، لووفلوکساسین و آمی تریپتیلین ممکن است این عارضه را تشدید کند.
  • اگر از داروهای ضدانعقاد خون، داروها با عارضه کبدی، داروهایی که توسط کبد متابولیزه می‌شوند، داروهای آنتی کولینرژیک (مانند ایپراتروپیوم)، استروژن‌ها، تاموکسیفن و استیل کولین استراز (پیریدوستگیمین و نئوستیگمین) استفاده می‌کنید، بهتر است به منظور کاهش تداخلات احتمالی با پزشک یا داروساز مشورت کنید.
  • مصرف همزمان فراورده‌های حاوی گیاهان گل گاو زبان، علف چای، انگور خرس، جنسینگ، سیر و جینکگو را با پزشک یا داروساز در میان بگذارید.
  • مصرف قرص هزال به خصوص به دلیل وجود زنیان، ممکن است موجب افزایش آنزیم‌های کبدی، بهبود پروفایل چربی و کاهش فشار خون گردد که این موارد می‌توانند در نتیجه آزمایش‌ها تداخل ایجاد کنند.
  • به دلیل آنکه این قرص لاغری حاوی مقادیری از رازیانه است، افراد با شرایط حساس نسبت به هورمون‌ها مانند سرطان سینه و رحم، اندومتریوزیس و فیبرویید رحمی بهتر است در مصرف این فرآورده احتیاط کنند.
  • در صورتی که به بیماری‌های کبدی و  هپاتیت، انسداد روده یا دستگاه ادراری، سنگ صفرا، تشنج، فشار خون و خونریزی و زخم معده و دوازدهه مبتلا هستید، پیش از شروع مصرف این دارو با پزشک یا داروساز مشورت نمایید.
  • افراد مبتلا به دیابت، در مصرف قرص هزال احتیاط کنند، زیرا ترکیبات گیاهی این قرص ممکن است باعث کاهش ناگهانی قند خون شوند.
  • طبق آموزه‌های طب سنتی، مصرف زیاد غذاهایی که طبع موافق طبع بدن شما را دارند، توصیه نمی‌شود. بنابراین اگر طبع گرم و خشک دارید، در مصرف هزال احتیاط کنید و قبل از استفاده از این قرص با متخصص طب سنتی مشورت کنید. چرا که قرص لاغری هزال، طبع گرم و خشک دارد.

مقدار و نحوه مصرف

طریقه مصرف قرص هزال برای کاهش وزن روزانه دو بار، هر بار یک عدد قرص را نیم ساعت قبل از وعده‌های غذایی ناهار و شام به همراه آب است. شرکت سازنده توصیه کرده است که طی مصرف قرص هزال، در طول روز، دو تا سه لیوان عرق زیره نیز مصرف شود تا علائم گوارشی احتمالی، کاهش پیدا کند.

دستور مصرف قرص هزال برای کاهش اشتها، یک ساعت قبل از غذا است.

هر بسته از این محصول حاوی ۶۰ عدد قرص بوده و برای مصرف یک ماه کافی است.

توصیه می‌کنیم از آن جایی که این قرص لاغری ممکن است باعث دهیدراته شدن بدن شود، آن را به همراه آب زیاد مصرف کنید.

مجاز هستید تا دو ماه طبق دوز توصیه شده از قرص لاغری هزال استفاده کنید. برای مصرف بیش از ۳ ماه از این محصول، لازم است با پزشک مشورت کنید.

جمع بندی

در این مقاله با قرص هزال بیشتر آشنا شدید. همچنین مضرات قرص لاغری هزال و عوارض جانبی احتمالی آن را دانستید. توصیه می‌کنیم قبل از مصرف این قرص لاغری محبوب، علاوه بر موارد آلرژی، حتما به احتیاطات مصرف و موارد منع مصرف هزال نیز دقت کنید.

برای خرید قرص لاغری هزال از یک مرجع معتبر، می‌توانید به سایت یا اپلیکیشن داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه کنید و طی خرید اینترنتی آسان، محصول را تهیه کرده و در محل مورد نظرتان تحویل بگیرید:

خرید قرص لاغری هزال

سوالات متداول

ایا قرص لاغری هزال عوارض دارد؟

برای قرص لاغری هزال عوارض جانبی خاصی گزارش نشده است. با این حال در متن این مقاله بررسی کرده‌ایم که هر کدام از ترکیبات تشکیل دهنده این قرص چه عوارض احتمالی می‌توانند داشته باشند. به عنوان مثال ممکن است با عوارض گوارشی گیاهان مورد استفاده در هزال مواجه شوید؛ به همین دلیل شرکت سازنده توصیه کرده است که در هنگام مصرف قرص هزال، طی روز ۲ تا ۳ لیوان زیره مصرف شود.

خواص قرص لاغری هزال چیست؟

قرص لاغری هزال از گیاهان مختلفی تولید شده است که خواص بسیاری دارند. از جمله خواص قرص لاغری هزال میتوان به این موارد اشاره کرد: خاصیت چربی سوزی، کاهش وزن، کاهش اشتها، پاکسازی بدن، کاهش جذب قند، کاهش کلسترول، کاهش تری گلیسرید و خاصیت تقویت کنندگی معده.

قیمت قرص لاغری هزال در داروخانه ها چقدر است؟

با توجه به این که قیمت محصولات در نوسان است، شما می‌توانید برای اطلاع از به‌روزترین قیمت قرص لاغری هزال به داروخانه آنلاین مفید طب سر بزنید. لازم به ذکر است که قیمت مصرف‌کننده درج شده در محصولات مفید طب، توسط سازمان غذا و دارو انجام می‌گیرد و پس از تصویب در کل کشور یکسان است.

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی و نیز توسط متخصصین ما تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

6 دیدگاه دربارهٔ «مضرات قرص لاغری هزال»

  1. باسلام
    در دوران پریودی میشه استفاده کرد؟؟؟؟
    چون‌معمولا قرصهای لاغری تواون دوران نباید مصرف بشه؟

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام دوست گرامی،منع مصرفی جهت مصرف قرص هزال در دوران قاعدگی نمی باشد.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام استفاده از داروهای لاغری گیاهی در سنین رشد احتیاج به تجویز پزشک دارد. در این سنین به هیچ عنوان برای لاغری بدون مشورت پزشک اقدام نکنید.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام افرادی که سنگ صفرا دارند بهتر است از قرص هزال استفاده نکنند.
      با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره