خرید قرص هماتینیک برای پوست صورت

قرص هماتینیک برای پوست صورت
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

حتما تا به حال نام قرص هماتینیک را به عنوان یکی از معروف‌ترین و بهترین قرص‌های آهن ایرانی شنیده‌اید. کپسول هماتینیک رازک از جمله مکمل‌های آهن است که در درمان انواع خاصی از کم‌خونی‌ها کاربرد دارد. سوالات زیادی از سوی مصرف‌کنندگان این محصول از کارشناسان ما پرسیده می‌شود. یکی از پرسش‌های متداول این است که آیا قرص هماتینیک برای پوست صورت نیز تاثیر دارد؟ در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب با بررسی فواید قرص آهن برای پوست صورت، به این پرسش پاسخ می‌دهیم.

کپسول هماتینیک بهترین قرص آهن ایرانی

کپسول هماتینیک رازک که برخی آن را با نام قرص هماتینیک نیز می‌شناسند، به دلیل ترکیبات کامل و عوارض کمی که دارد، در بین مکمل‌های آهن محبوبیت زیادی پیدا کرده است. دلیل نامگذاری هماتینیک به مواد تشکیل‌دهنده آن مربوط است چرا که حاوی آهن، فولیک اسید و ویتامین B12 می‌باشد. کپسول هماتینیک رازک برای رفع نقص در جذب آهن که به دلیل کمبود فاکتورهای داخلی ایجاد می‌شود، کاربرد دارد.

آهن موجود در قرص هماتینیک از ملح فروس فومارات است که یکی از کم‌عارضه‌ترین املاح آهن می‌باشد. این نوع آهن یک کمپلکس آلی با بیشترین مقدار آهن است. دیگر ویژگی قرص آهن هماتینیک حضور ویتامین C در ترکیبات آن است که منجر به افزایش جذب آهن فروس فومارات از دستگاه گوارش می‌گردد. در بخش‌های بعد شما را با تمامی فواید کپسول هماتینیک آشنا می‌کنیم تا بهتر بتوانیم میزان تاثیر قرص هماتینیک برای پوست صورت را مورد بررسی قرار دهیم.

خرید قرص هماتینیک

قرص هماتینیک برای چیست؟

از کپسول هماتینیک رازک در جهت بهبود برخی از انواع رایج کم خونی استفاده می‌شود. کم خونی ناشی از فقر آهن، کم خونی در زنان باردار، کم خونی مگالوبلاستیک و کم خونی ناشی از سوءتغذیه از جمله مواردی است که می‌توانید از خواص قرص هماتینیک بهره ببرید. از نقش کپسول هماتینیک در جهت جبران کمبود احتمالی آهن و ویتامین B12 نیز نمی‌توان چشم‌پوشی کرد.

خرید قرص هماتینیک برای پوست صورت
کپسول هماتینیک برای رفع کم خونی و جبران کمبود ویتامین ب۱۲ و فولیک اسید

وجود فولیک اسید و آهن در کنار یکدیگر باعث شده که بتوان از قرص هماتینیک در بارداری بیشترین بهره را برد. چرا که مصرف این دو ماده در دوران بارداری منجر به کاهش احتمال نقص لوله عصبی جنین می‌شود. همچنین سطح هموسیستئین موجود در خون در حال گردش را کاهش می‌دهد.

خواص قرص هماتینیک در پریودی نیز قابل توجه است، چرا که از بروز کم خونی که در این دوران شدت بیشتری دارد، جلوگیری می‌کند. به طور کلی می‌توان مصرف کپسول هماتینیک را به افرادی که کم خونی شدیدی دارند، مبتلایان به آنمی فقر آهن، خانم‌های باردار و افرادی که دچار سوءتغذیه هستند، توصیه کرد. با این حال قبل از مصرف این مکمل باید با پزشک خود مشورت کنید.

آیا قرص هماتینیک برای پوست صورت تاثیر دارد؟

برای پاسخ به این پرسش که آیا قرص هماتینیک برای پوست صورت تاثیر دارد، اجازه دهید میزان اثرگذاری ترکیبات این قرص بر روی پوست صورت را به طور مجزا بررسی کنیم. همانطور که قبلا اشاره کردیم، کپسول هماتینیک رازک حاوی ۳۵۰ میلی‌گرم آهن به فرم فروس فومارات، ویتامین ب۱۲، ویتامین ث و فولیک اسید (ویتامین ب۹) می‌باشد.

فواید قرص آهن برای پوست صورت

آهن مهمترین ماده مینرال در بدن است و کمبود آن موجب مشکلات زیادی در عملکرد سیستم‌های مختلف می‌شود. به طور کلی آهن وظیفه تولید هموگلوبین‌های خون و رساندن اکسیژن به اندام‌ها را برعهده دارد که پوست نیز یکی از مهم‌ترین این اندام‌ها به شمار می‌رود. در حالت کلی قرص‌های آهن می‌توانند فواید زیر را برای پوست داشته باشند:

  • اکسیژن‌رسانی و تغذیه سلول‌های پوست
  • جلوگیری از اگزما و خشکی پوست
  • رفع تیرگی پوست
  • رفع جوش‌ها و کمک به جلوگیری از ایجاد آن‌ها
  • رفع رنگ پریدگی صورت ناشی از کم خونی
  • تقویت سیستم ایمنی و مقابله با رادیکال‌های آزاد مخرب پوست

قرص ویتامین C برای پوست

برای آنکه تاثیر قرص هماتینیک برای پوست صورت را بسنجیم، لازم است این مکمل را از نظر وجود ویتامین سی در آن نیز بررسی کنیم. خواص و تاثیرات مثبت ویتامین C برای پوست دست کمی از معجزه ندارد. مهم‌ترین اثر ویتامین ث برای پوست، کمک به ساخت کلاژن است. از همین رو ویتامین C را ویتامین ضد پیری نیز می‌نامند چرا که می‌تواند به کاهش ایجاد چین و چروک کمک کند. از دیگر فواید ویتامین c برای پوست می‌توان به بهبود جای زخم و سوختگی‌ها، درمان آفتاب سوختگی، درمان اگزما، جلوگیری از ابتلا به سرطان پوست، کاهش لکه‌های پوستی، کنترل آکنه، بهبود بافت پوست و محافظت در مقابل عفونت‌های پوستی اشاره کرد.

ویتامین ب۱۲ برای پوست

این ماده مغذی در بسیاری از عملکردهای بدن ویتامین B12 با تنظیم تولید ملانین پوست از تیره شدن و ایجاد لکه‌های پوستی جلوگیری می‌کند. این ویتامین از پیری زودرس جلوگیری کرده و به حفظ خاصیت ارتجاعی پوست صورت کمک می‌نماید. درمان اگزما، پیشگیری از آکنه و کاهش التهاب از دیگر موارد کمک‌کننده ویتامین ب۱۲ برای پوست به شمار می‌روند. قرص هماتینیک برای پوست صورت می‌تواند تاثیرگذار باشد، چرا که ویتامین B12 موجود در آن باعث بازسازی سلولی می‌شود و این فرایند به حفظ جوانی و سلامت پوست بدن کمک می‌کند.

فولیک اسید برای پوست صورت

اسید فولیک نیز همانند سایر ترکیبات موجود در قرص هماتینیک برای پوست صورت نقش مفیدی ایفا می‌کند. چرا که این ویتامین نیز به عملکرد کلی سلول و رشد سلولی کمک می‌کند و در کاهش علائم پیری موثر است. فولیک اسید همچنین پوست را آبرسانی کرده و از آن در برابر نور خورشید محافظت می‌کند. علاوه بر این می‌تواند از بروز آکنه جلوگیری کند. این ویتامین با رنگدانه‌های پوستی ناشی از کمبود فولات مبارزه می‌کند. استفاده منظم از مکمل‌های فولیک اسید پوست را تحریک کرده تا کلاژن بیشتری تولید کند.

قرص ففول یک مکمل فولیک اسید و آهن تولید ایران و تحت لیسانس شرکت اینترافارم انگلستان است. شما می‌توانید جهت خرید این قرص به لینک زیر مراجعه کنید:

خرید قرص ففول

میزان تاثیر قرص هماتینیک برای پوست صورت

همانطور که در بخش‌های قبل مشاهده کردید، هر یک از ترکیبات قرص هماتینیک به تنهایی دارای فواید زیادی برای پوست هستند. همین مسئله نشان می‌دهد که هماتینیک به عنوان یک مکمل که ترکیبی از آهن، ویتامین C، ویتامین B12 و فولیک اسید است، با تامین این مواد مغذی می‌تواند به سلامت پوست کمک کند.

وجود آهن در این قرص در اکسیژن‌رسانی و تغذیه سلول‌های پوست موثر بوده و تیرگی‌های پوست صورت را از بین می‌برد. مصرف این قرص به واسطه حضور آهن، ویتامین سی و ویتامین ب۱۲ از بروز آکنه روی پوست صورت جلوگیری کرده و می‌تواند به کاهش آن‌ها کمک کند. علاوه بر این، ترکیبات موجود در قرص هماتینیک برای پوست صورت دارای اثر ضد پیری هستند و چین و چروک را کاهش می‌دهند. به طور کلی این ترکیبات می‌توانند در بازسازی و رشد سلولی اندام‌های بدن تاثیرگذار باشند که پوست یکی از مهم‌ترین این اندام‌ها می‌باشد.

مصرف قرص هماتینیک برای پوست صورت
مصرف قرص هماتینیک برای پوست صورت می‌تواند به کاهش چین و چروک، رفع تیرگی، آبرسانی بیشتر و کاهش خشکی پوست کمک کند.

نحوه مصرف قرص هماتینیک برای پوست صورت

برای اطلاع دقیق از میزان و نحوه مصرف قرص هماتینیک برای پوست صورت بهتر است به پزشک مراجعه کنید. پزشک بهتر از هر منبع دیگری می‌تواند شما را در این زمینه راهنمایی کند. در حالت کلی اگر مبتلا به کم خونی ناشی از فقر آهن، فولات یا B12 هستید، مصرف روزانه یک عدد از این کپسول نیز می‌تواند به رفع کم خونی شما کمک کند.

بهترین زمان برای اثرگذاری بیشتر قرص آهن هماتینیک رازک، مصرف آن همراه با غذا یا پس از غذا است. زیرا هم عوارض گوارشی به حداقل می‌رسد و هم در این زمان آهن، B9 و B12 جذب بهتری خواهند داشت.

خرید قرص آهن برای پوست صورت

در این مقاله در مورد میزان تاثیر قرص هماتینیک برای پوست صورت صحبت کردیم. این قرص آهن ایرانی که به واسطه کیفیت بالا و تاثیرگذاری مناسب خود شهرت زیادی پیدا کرده است، در رفع برخی از موارد کم خونی کاربرد دارد. اما همانطور که در طول مطلب گفته شد، ترکیبات موجود در این فرآورده، همگی در بهبود سلامت پوست و زیبایی بیشتر آن مفید هستند. با این حال توصیه می‌کنیم قبل از خرید هر مکمل یا قرص آهنی، با یک پزشک مشورت کنید تا شرایط شما بررسی شود و از خرید داروهایی که به آن‌ها نیاز ندارید، پرهیز کنید.

شما می‌توانید جهت خرید و اطلاع از قیمت قرص هماتینیک و سایر مکمل‌های کم خونی مانند انواع قرص خون ساز قوی خارجی و ایرانی به لینک دسته‌بندی زیر مراجعه کنید.

خرید قرص خون ساز قوی

سوالات متداول

کپسول هماتینیک برای چیست؟

کپسول هماتینیک یک مکمل آهن ایرانی است که برای درمان انواع خاصی از کم‌خونی‌ها، از قبیل کم خونی ناشی از کمبود آهن، کم خونی مگالوبلاستیک، کم خونی دوران بارداری و کم خونی ناشی از سوء تغذیه کاربرد دارد.

قرص هماتینیک چاق کننده است؟

واقعیت این است که کپسول هماتینیک در بهبود اشتها نقش دارد. این در صورتی است که به خاطر کم‌خونی دچار کاهش اشتها شده باشید، طبیعی است که با مصرف این کپسول اشتهای از دست رفته خود را بازیابید.

مکمل هماتینیک برای کودکان قابل استفاده است؟

استفاده از این قرص آهن ایرانی برای کودکان زیر ۱۲ سال توصیه نمی‌شود. برای کودکان بالای ۱۲ سال نیز بهتر است قبل از مصرف، با پزشک مشورت کنید.

هر سوال دیگری در مورد مکمل‌های آهن و کم خونی و نحوه مصرف آن‌ها داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط