قرص گیاهی کاهش اشتها، راهی موثر برای کنترل اشتها و لاغری

قرص گیاهی کاهش اشتها
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

کنترل و کاهش اشتها یکی از اصلی‌ترین چالش‌ها در روند کاهش وزن است. اشتهای بیش از حد می‌تواند مسیر کاهش وزن را پیچیده و طولانی کند. استفاده از ترکیبات گیاهی به عنوان یک راهکار طبیعی و موثر می‌تواند در این مسیر کمک بزرگی باشد. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب به بررسی ترکیبات گیاهی مختلف کاهش اشتها و انواع بهترین قرص گیاهی کاهش اشتها و قرص لاغری حاوی این ترکیبات، می‌پردازیم و در پایان، کپسول ردوکسا را به عنوان یکی از قویترین قرص های کاهش اشتها و لاغری معرفی می‌کنیم. با ماه همراه باشید.

معرفی ترکیبات انواع قرص گیاهی کاهش اشتها

انواع قرص کاهش اشتها گیاهی در بازار دارویی ایران موجود هستند که می‌توانند به شما در راستای هدف کاهش وزن و سالم تر شدنتان کمک کنند. بسیار توصیه می‌شود که در این زمینه از داروها و مکمل های دارای مجوز سازمان غذا و دارو استفاده کنید. قبل از پرداختن به معرفی این دسته داروها، ابتدا با چند گیاهی که در این محصولات استفاده می‌شود، آشنا می‌شوید.

چند نمونه از گیاهانی که معمولا در انواع داروی گیاهی کاهش اشتها به کار می‌روند و یا به طور کلی می‌توان از آن‌ها برای افزایش احساس سیری و کمک به لاغری بهره‌مند شد، عبارتند از:

عصاره چای سبز

ترکیب چای سبز را شاید در نمونه‌های زیادی از قرص گیاهی کاهش اشتها دیده باشید. به این خاطر که طبق بسیاری از تحقیقات، عصاره چای سبز ممکن است برای کاهش وزن مؤثر باشد، به علاوه فواید سلامتی دیگری نیز دارد. چای سبز حاوی دو ترکیب است که می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند: کافئین و کاتچین‌ها. کافئین یک محرک است که چربی سوزی را افزایش و اشتها را کاهش می‌دهد، در حالی که کاتچین‌های چای سبز – به ویژه اپی‌گالوکاتچین گالات (EGCG) – ممکن است متابولیسم را افزایش داده و چربی را کاهش دهند.

نویسندگان یک بررسی اشاره کرده‌اند که مصرف چای سبز با سطوح ECGC بین ۱۰۰-۴۶۰ میلی‌گرم در روز به مدت ۱۲ هفته ممکن است به کاهش وزن بدن و چربی بدن کمک کند، در حالی که افزودن کافئین به میزان ۸۰-۳۰۰ میلی‌گرم در روز ممکن است اثر را افزایش دهد.

مطالعه دیگری در سال ۲۰۱۲ نشان داد که نوشیدن نوشیدنی‌های حاوی فیبر محلول، ECGC و کافئین می‌تواند باعث کاهش تمایل افراد به خوردن غذا در وعده بعدی شود.

گارسینیا کامبوجیا

گارسینیا کامبوجیا از میوه‌ای به همین نام، که همچنین به عنوان گارسینیا گومی-گوتا شناخته می‌شود، به دست می‌آید. پوست این میوه حاوی غلظت بالای اسید هیدروکسی سیتریک (HCA) است که ممکن است خواص کاهش وزن داشته باشد و برخی قرص های گیاهی کاهش اشتها قوی نیز حاوی این ترکیب هستند.

یک بررسی در سال ۲۰۲۲ از هشت آزمایش، با داده‌هایی برای ۵۳۰ شرکت‌کننده، نشان داد که مکمل‌های گارسینیا ممکن است به کاهش موارد زیر کمک کنند:

  • وزن بدن
  • درصد چربی بدن
  • دور کمر

با این حال، مطالعات بیشتری برای تأیید دقیقتر ایمنی و اثربخشی مکمل‌های گارسینیا HCA برای مدیریت وزن مورد نیاز است.

شنبلیله

شنبلیله گیاهی از خانواده حبوبات است. دانه‌های شنبلیله پس از خشک شدن و آسیاب شدن، بیشترین استفاده را دارند. این گیاه حاوی فیبرهای محلول و غیر محلول است که می‌تواند احساس سیری را افزایش دهد و به کاهش مصرف غذا کمک کند.

در یک مطالعه، ٩ زن کره‌ای دارای اضافه وزن، قبل از حضور در بوفه غذا، چای شنبلیله، چای رازیانه یا چای پلاسبو مصرف کردند. در مقایسه با دیگر شرکت‌کنندگان، افرادی که چای شنبلیله نوشیدند موارد زیر را تجربه کردند:

  • گرسنگی کمتر
  • تمایل کمتر به خوردن
  • احساس سیری بیشتر

با این حال، هیچ تفاوتی در مقدار غذایی که گروه‌ها خوردند، مشاهده نشد. علاوه بر این، این یک مطالعه کوچک بود و مشخص نبود که این اثر به دلیل فیبر یا سایر مواد موجود در شنبلیله است. تحقیقات بیشتری برای تأیید فواید شنبلیله در کاهش اشتها مورد نیاز است.

قهوه

مطالعات نشان می‌دهند که کافئین موجود در قهوه ممکن است با افزایش سوزاندن کالری، افزایش تجزیه چربی و کاهش اشتها به کاهش وزن کمک کند. به همین دلیل هم این ترکیب طبیعی در انواع داروی گیاهی برای کاهش اشتها و لاغری به چشم می‌خورد.

به نظر می‌رسد که مصرف کافئین ۰.۵-۴ ساعت قبل از غذا می‌تواند بر تخلیه معده، هورمون‌های اشتها و احساس گرسنگی تأثیر بگذارد. با این حال، توجه داشته باشید که مصرف زیاد کافئین ممکن است در برخی افراد باعث افزایش فشار خون شود.

عصاره قهوه سبز

قهوه سبز حاوی اسید کلروژنیک است. برخی تحقیقات نشان می‌دهند که قهوه سبز ممکن است به کاهش وزن کمک کند. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف قهوه فوری غنی شده با اسید کلروژنیک موجب کاهش چربی بدن و کاهش وزن می‌شود که بخشی از آن به دلیل کاهش جذب گلوکز است. این کاهش جذب گلوکز، به افزایش مصرف ذخایر چربی (چربی سوزی) کمک می‌کند.

چندین مطالعه کوچک نشان دادند که افرادی که قهوه سبز مصرف نمودند، ۱.۳ تا ۲.۲ کیلوگرم بیشتر از افرادی که مصرف نکردند، وزن کم کردند. قهوه سبز ممکن است با کاهش قند خون و جلوگیری از تجمع چربی اثر خود را بگذارد. همچنین به نظر می‌رسد قهوه سبز در برخی افراد به کاهش فشار خون بالا کمک می‌کند.

زنجبیل

ترکیبات فعال موجود در زنجبیل موجب آن می‌شوند که این گیاه به عنوان یک محرک طبیعی عمل کرده و از این طریق باعث افزایش انرژی بدن و بهبود هضم شود. در نتیجه این موضوع، احساس گرسنگی کاهش می یابد. به همین دلیل هم از زنجبیل در انواع بهترین قرص کاهش اشتها گیاهی استفاده می‌کنند.

مطالعات نشان داده‌اند که مصرف زنجبیل می‌تواند کالری سوزی را افزایش داده و احساس گرسنگی را کاهش دهد، و با کاهش وزن در بزرگسالان دارای اضافه وزن مرتبط است. همچنین زنجبیل در ایجاد تغییرات مثبت در کلسترول، قند خون، فشار خون، پروتئین‌های التهابی و سلامت کبد موثر دیده شده است.

عصاره زعفران

مطالعاتی نشان داده‌اند که مصرف عصاره زعفران باعث کاهش احساس گرسنگی در زنان می‌شود.

تحقیقات نشان می‌دهند که زعفران ممکن است به کاهش اشتها و مدیریت وزن، به ویژه در افرادی که چاقی دارند، کمک کند. به عنوان مثال، مطالعه‌ای در سال ۲۰۲۳ نشان داد که مصرف روزانه ۶۰ میلی‌گرم زعفران به مدت ۱۲ هفته به طور قابل‌توجهی نسبت به دارونما در کاهش شاخص توده بدنی (BMI)، دور کمر و وزن مؤثرتر بود.

اگرچه اطلاعات کافی درباره مکانیسم دقیق اثر زعفران به عنوان سرکوب‌کننده اشتها وجود ندارد، اما پتانسیل استفاده از آن در کاهش اشتها قابل توجه است.

دانه پسیلیوم

ترکیبات مهمی که در پسیلیوم وجود دارد، فیبرهای محلول و نامحلول هستند. دانه‌های پسیلیوم موجب ایجاد احساس سیری می‌شوند و می‌توانند به کاهش سطح قند خون و بهبود جذب انسولین کمک کنند. همچنین، پسیلیوم به کاهش کلسترول، فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی کمک می‌کند.

فلفل قرمز

فلفل قرمز (Cayenne Pepper) حاوی کپسایسین است که ممکن است به کاهش وزن کمک کند. کپسایسین یک ترکیب فعال در فلفل قرمز است که می‌تواند میزان سوخت و ساز بدن را افزایش دهد و اشتها را کاهش دهد.

مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۴ نشان داد که افرادی که با هر وعده غذا فلفل قرمز مصرف کردند، احساس سیری بیشتری داشتند و میل کمتری به غذا خوردن داشتند. نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که افزودن کپسایسین به رژیم غذایی می‌تواند اشتها را سرکوب کرده و به کاهش مصرف کالری و افزایش کاهش وزن  کمک کند.

علاوه بر افزایش متابولیسم، فلفل قرمز به دلیل تندی موجب کالری سوزی می‌شود. مصرف فلفل تند باعث افزایش دمای بدن می‌شود که بدن را مجبور می‌کند به حالت خنک کردن وارد شود و این فرایند موجب سوزاندن کالری می‌شود.

بهترین قرص های گیاهی کاهش اشتها خیلی قوی

حال که با ترکیبات مرسوم در قرص گیاهی کاهش اشتها آشنا شدید، می‌خواهیم مکمل‌هایی را به شما معرفی کنیم که دقیقا در پاسخ به سوال اصلی این مطلب هستند، یعنی بهترین نمونه‌های داروهای گیاهی برای کاهش اشتها. این مکمل‌ها کمک می‌کنند که مسیر کاهش وزن و لاغری خود را راحت‌تر طی کنید.

انواع بهترین داروی گیاهی برای کاهش اشتها قوی که دارای مجوز از سازمان غذا و دارو هستند، عبارتند از:

  • قرص لاغری هزال
  • کپسول باری اسلیم باریج اسانس
  • قرص اسلیم کوئیک گل دارو
  • کپسول گارسینوفیت (گارسینیا کامبوجیا) بهتا دارو
  • کپسول ابسی لس گیاه اسانس
  • قرص نیچرفیت دیموند
  • کپسول ردوکسا نوتراکس

خوب است تاکید کنیم که انواع قرص گیاهی برای کاهش اشتها قرار نیست معجزه کنند! در واقع این موارد، نیروهای کمکی هستند که بتوانید در مسیر کاهش وزن آسان‌تر جلو بروید و رژیم غذایی خود را راحت‌تر رعایت کنید. البته همانطور که هر ترکیب گیاهی را بررسی کردیم، بسیاری از گیاهان از راههای دیگر مثل افزایش متابولیسم و… نیز به کاهش وزن کمک می‌کنند.

در بخش بعدی با آخرین مورد این لیست داروهای گیاهی کاهش اشتها یعنی قرص ردوکسا بیشتر آشنا می‌شوید.

قرص ردوکسا، قرص گیاهی موثر برای کاهش اشتها

قرص ردوکسا یک قرص لاغری گیاهی از برند نوتراکس است که خاصیت کاهش اشتهای کاذب و کمک به کاهش وزن دارد. این فرآورده گیاهی در افزایش متابولیسم و سوخت و ساز نیز موثر است.

نوتراکس ردوکسا فرآورده‌ای طبیعی حاوی ترکیب مراتریم (عصاره دو گیاه یعنی گل اسفرانتوس ایندیکوس و پوسته میوه گارسینیا منگوستاتا) می‌باشد. این قرص گیاهی نقش مفیدی در کاهش اشتها، کم کردن میل به پرخوری و رفع چاقی افراد دارای اضافه وزن ایفا نموده و این اثر حتی در دو هفته پس از مصرف فرآورده به طور  قابل توجهی می‌تواند مشاهده گردد.

از ویژگی‌های قرص ردوکسا می‌توان به این اشاره کرد که این قرص گیاهی کاهش اشتهای قوی، فاقد سویا، شیر، گندم، گلوتن، تخم مرغ، هرگونه شیرین‌کننده و نگهدارنده می‌باشد و برای افراد زیادی قابل استفاده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این محصول از جمله نحوه مصرف و همچنین تهیه آن به صورت اینترنتی، به لینک زیر در داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه کنید:

مشاهده و خرید ردوکسا

قرص ردوکسا یک قرص گیاهی کاهش اشتها قوی
ردوکسا نوتراکس یکی از بهترین و قویترین گزینه های قرص گیاهی کاهش اشتها است.

 

روش های خانگی برای کاهش اشتها

در کنار کمک گرفتن از قرص ها و داروهای گیاهی برای کاهش اشتها، راهکارهای ساده اما کاربردی دیگری نیز برای مسیر کاهش وزن شما توصیه می‌کنیم:

  1. پروتئین بیشتر و چربی‌های سالم‌تری مصرف کنید.
  2. اگر می‌توانید نیم ساعت قبل از غذا آب بخورید.
  3. غذاهای دارای فیبر بالا استفاده کنید.
  4. قبل از وعده غذایی خود ورزش کنید.
  5. غذاهای حجیم اما کم کالری مصرف کنید.
  6. سعی کنید استرس کمتری داشته باشید.
  7. هنگام غذا خوردن در لحظه حال باشید.
  8. از خوراکی‌های ضد اشتهای قوی خانگی مانند دانه چیا استفاده کنید.

جمع بندی

این روزها استفاده از قرص گیاهی کاهش اشتها به عنوان راه‌حلی طبیعی برای کنترل وزن و مدیریت اشتها، بسیار محبوب شده است. در این مقاله ضمن بررسی ترکیبات طبیعی و گیاهی کاهش دهنده اشتها، چند قرص قوی برای کمک به جلوگیری از پرخوری معرفی کردیم.

در این زمینه ترکیبات گیاهی مانند عصاره زعفران، زنجبیل، قهوه سبز و فلفل قرمز به دلیل اثر مثبت بر کاهش اشتها و افزایش متابولیسم، مورد توجه قرار گرفته‌اند. تحقیقات نشان می‌دهند که بسیاری از این ترکیبات می‌توانند به کاهش شاخص توده بدنی (BMI)، دور کمر و وزن کمک کنند. مصرف داروی کاهش اشتها گیاهی، با بهره‌گیری از خواص طبیعی این گیاهان، می‌تواند به عنوان یک روش مؤثر و سالم برای کاهش وزن عمل کند.

شما می‌توانید انواع قرص کاهش اشتهای گیاهی قوی را از داروخانه آنلاین مفیدطب تهیه کنید.

مشاهده و خرید قرص های کاهش اشتهای گیاهی

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط