قرص ضد اضطراب گیاهی
زمان مطالعه: ۹ دقیقه

قرص ضد اضطراب گیاهی و سایر محصولاتی که حاوی ترکیبات غیر شیمیایی هستند، برای درمان آشفتگی و بیقراری‌های مزمن، موثر واقع می‌شوند. البته باید به نکته‌ای مهم در زمینه مصرف داروهای گیاهی توجه داشت. محصولی مانند قرص ضد اضطراب گیاهی سودمند است و معمولا عوارض جانبی خاصی بروز نمی‌دهد. با این وجود در مواردی که اضطراب بسیار شدید یا بسیار مزمن باشد باید از پزشک متخصص کمک بگیرید و به خود درمانی بسنده نکنید.

در مقاله حاضر از مجله سلامت مفیدطب می‌خواهیم بدانیم انواع قرص ضد اضطراب گیاهی و محصولات مشابه در چه مواردی پیشنهاد می‌شوند. از آنجایی که مشکل اضطراب در جوامع امروزی بسیار فراگیر شده، تصمیم گرفتیم ابتدا به این موضوع بپردازیم. به نظر می‌رسد ایجاد چشم انداز دقیق‌تر، به مخاطبان در اقدام صحیح جهت درمان اضطراب کمک می‌کند. لطفا با ما همراه باشید.

اضطراب چیست؟

اضطراب (Anxiety) به حالتی گفته می‌شود که فرد احساس آشفتگی و بیقراری دارد. همچنین اغلب نمی‌تواند عامل یا عوامل اصلی این احساس را پیدا کند. اضطراب بنا بر دلایل مختلف مانند اتفاقات ناگوار در گذشته، افسردگی، کمال گرایی، مشکلات مالی و… رخ می‌دهد. اگر اضطراب تبدیل به مشکلی مزمن شود تقریبا بر تمام جوانب زندگی فرد، تاثیرات منفی خواهد داشت. بنابراین توصیه می‌کنیم پیش از قرار گرفتن در چنین شرایطی، با استفاده از قرص ضد اضطراب گیاهی یا درمان‌های تخصصی، سلامت روان خود را ارتقا دهید.

افراد کم درآمد، میانسالان و سالمندان بیش از سایرین، درگیر اضطراب هستند.

تفاوت استرس و اضطراب چیست؟

بسیاری افراد به اشتباه تصور می‌کنند اضطراب و استرس (Stress) با هم تفاوتی ندارند. استرس به فشارهای روحی گفته می‌شود که معمولا گذرا هستند. برای مثال استرس می‌تواند در شرایطی مانند سخنرانی در سالن کنفرانس، پیش از یک مسابقه یا امتحان سرنوشت ساز و… رخ دهد.

عموما نیازی به مقابله با استرس در چنین شرایطی ندارید زیرا با حذف عامل، بهبود می‌یابید. پس پیش از مصرف قرص ضد اضطراب گیاهی یا هر داروی دیگر، میزان عادی یا غیر عادی بودن حالات خود را در نظر بگیرید. همچنین به یاد داشته باشید که اگر عوامل ایجاد استرس، به صورت پی در پی سر راه شما سبز شوند، امکان گرفتار شدن به اضطراب مخصوصا از نوع مزمن بیشتر است. راه‌های غلبه بر اضطراب می‌توانند در بسیاری موارد، از تشدید اضطراب و استمرار آن جلوگیری کنند.

علایم اضطراب

تقریبا همه ما می‌توانیم علایم اضطراب را به راحتی نام ببریم. همچنین می‌توانیم این نشانه‌ها را در دیگران تشخیص دهیم. اضطراب برای بقای ما نیاز است اما باید همواره کنترل گردد. وقتی در وضعیت بحرانی مضطرب می‌شویم، شرایطی در مغز و سپس بدن به وجود می‌آید که بتوانیم بهتر تصمیم گیری کنیم. البته این نکته زمانی صدق می‌کند که میزان اضطراب ما طبیعی و کنترل شده باشد.

علایم اضطراب معمولا عبارتند از:

  • بالا رفتن تپش قلب
  • بالا رفتن فشار خون
  • سرد شدن دست و پا
  • تعریق
  • پریدگی رنگ چهره
  • تنگی نفس
  • بی‌خوابی
  • پایین آمدن آستانه خشم
  • و…

وقتی اضطراب به سراغتان بیاید و زندگی شما یا اطرافیان را با مشکل رو به رو کند، نیاز به اقدامات درمانی دارید. اگر وضعیت بحرانی یا نگران کننده نیست، می‌توانید از قرص ضد اضطراب گیاهی یا سایر محصولات مشابه برای درمان کمک بگیرید.

عوامل اضطراب

همان طور که در بخش‌های قبلی هم اشاره کردیم، منشا اضطراب بسیار گسترده است. می‌توان عوامل اضطراب را به شکل زیر دسته بندی کرد:

عوامل جسمی

عوامل متعددی در بدن وجود دارند که باعث اضطراب و استمرار آن می‌شوند. از جمله مهم‌ترین عوامل جسمی که منشا اضطراب شناخته شده، اختلالات هورمونی هستند. کم کاری یا پرکاری تیرویید، بیماری‌های مرتبط با غدد فوق کلیوی، بارداری، قاعدگی، یائسگی و… جزو مواردی هستند که در بدنمان تغییرات هورمونی ایجاد کرده و بعضا اضطراب را به وجود می‌آورند. قرص ضد اضطراب گیاهی می‌تواند برای درمان مواردی مانند اضطراب ناشی از یائسگی و قاعدگی موثر باشد.

نکته: علاوه بر اختلالات هورمونی، پایین بودن قند خون نیز می‌تواند منجر به اضطراب شود.

عوامل محیطی و اجتماعی

عوامل محیطی و اجتماعی به نوبه خود نقش پر رنگی در ایجاد اضطراب دارند. مواردی مانند مشکلات و تنش‌های خانوادگی، احساس جدایی و طرد شدگی، مرگ عزیزان، طلاق، مشکلات اقتصادی، حوادثی مانند تصادف رانندگی و… در بسیاری مواقع باعث اضطراب مخصوصا اضطراب مزمن می‌شوند.

تنش‌های خانوادگی عامل اضطراب
تنش‌های خانوادگی در کودکی می‌توانند عامل اضطراب مزمن در بزرگسالی باشند.

افرادی که با چنین مشکلاتی رو به رو هستند و به واسطه آن به اضطراب دچار شده‌اند، باید برای درمان به روان درمانگر مراجعه کنند. در مراحل بعدی ممکن است برای درمان اضطراب، نیاز به دارو درمانی باشد که توسط پزشک متخصص تجویز می‌گردد. اگر شرایط روحی شما حاد نیست می‌توانید از قرص ضد اضطراب گیاهی برای درمان کمک بگیرید. همچنین با بهترین قطره گیاهی ضد اضطراب آشنا شوید و درباره خواص آن مطالعه کنید.

عوامل ژنتیکی

مطالعات و تحقیقات نشان داده‌اند که اضطراب می‌تواند ناشی از عوامل ژنتیکی نیز باشد. این تحقیقات بر اساس مطالعه مشکل اضطراب در دوقلوهای همسان با خانواده‌های مجزا انجام شده است. البته ترکیب برخی ژن‌ها، زمینه اضطراب را ایجاد می‌کنند و نمی‌توان فقط یک ژن را به عنوان عامل اصلی معرفی کرد. اگر اضطراب ناشی از عوامل ژنتیکی باشد نیاز به درمان‌های تخصصی‌تری دارید و محصولاتی مانند قرص ضد اضطراب گیاهی به عنوان راه حل اصلی پیشنهاد نمی‌شود.

عوامل جانبی

تعدادی از عوامل ایجاد اضطراب را در بخش‌های قبلی نام بردیم. تصمیم گرفتیم تعدادی از عوامل جانبی اما معمول را در این دسته‌بندی قرار دهیم. مواردی که در ادامه می‌خوانید عموما به طور مستقیم یا غیر مستقیم باعث ایجاد اضطراب هستند.

  • تغذیه نادرست (عدم تامین اسید آمینه‌ها، منیزیم، اسید فولیک و ویتامین ب ۱۲ برای بدن)
  • مصرف مواد مخدر یا دخانیات
  • ضایعه‌های مغزی

توجه داشته باشید که اگر هر یک از این موارد جانبی، باعث ایجاد اضطراب باشد نمی‌توان صرفا به واسطه قرص ضد اضطراب گیاهی، آن را درمان کرد. برای حل این مشکلات و درمان اضطراب باید به پزشک مراجعه کنید و تحت درمان قرار بگیرید.

درمان اضطراب
توجه داشته باشید که اگر هر یک از موارد جانبی مانند تغذیه نادرست، مواد مخدر یا ضایعه مغزی، باعث ایجاد اضطراب باشد نمی‌توان صرفا به کمک قرص ضد اضطراب گیاهی، آن را درمان کرد.

عوارض اضطراب

میزان طبیعی اضطراب برای بدن ما مضراتی به همراه ندارد. اضطراب در برخی شرایط به ما کمک می‌کند تا بهتر و دقیق تر عمل کنیم. با این وجود اگر اضطراب مزمن باشد، عوارض خطرناکی برای سلامتی به وجود می‌آورد. اگر دستگاه عصبی بدن به واسطه عوامل درونی یا بیرونی نتواند به اضطراب پایان دهد، بدن در حالتی شبیه به آماده باش باقی می‌ماند. چنین حالتی، موجب بیماری‌های جسمی و روحی متعددی خواهد شد.

اضطراب مزمن ممکن است احتمال ابتلا به اختلال وسواس فکری – عملی، افسردگی، اختلالات دستگاه گوارش و ده‌ها بیماری دیگر را افزایش دهد.

در چه مواردی قرص ضد اضطراب گیاهی سودمند است؟

در بخش‌های قبلی، معمول‌ترین عوامل اضطراب را برشمردیم. حال می‌خواهیم توضیح دهیم که در چه مواردی مصرف قرص ضد اضطراب پیشنهاد می‌گردد؟ به طور کلی اگر مساله اضطراب مزمن یا بحرانی نیست، می‌توانید از انواع محصولات مانند قطره ضد اضطراب گیاهی یا داروهای مشابه استفاده کنید.

اضطراب در مردان
به طور کلی اگر مساله اضطراب مزمن یا بحرانی نیست، می‌توانید از انواع محصولات مانند قطره ضد اضطراب گیاهی یا داروهای مشابه استفاده کنید.

همچنین بهتر است پیش از مصرف هر نوع دارو، حتی قرص ضد اضطراب گیاهی، با داروساز مشورت کنید. به این ترتیب در مسیر صحیح‌تری قرار می‌گیرید و در درمان اضطراب موفق‌تر خواهید بود. در صورتی که مساله اضطراب زندگی شما یا اطرافیان را به شکل محسوسی مختل کرده، برای درمان به پزشک متخصص اعصاب و روان مراجعه کنید.

معرفی قرص ضد اضطراب گیاهی نروکسین

قرص نروکسین با ترکیبات گیاهی موثر، دارویی برای رفع افسردگی و اضطراب است. این قرص حاوی عصاره علف چای بوده و بر خلاف داروهای شیمیایی، عوارض جانبی خاصی به همراه ندارد. قرص نروکسین دینه در دسته بندی قرص ضد اضطراب گیاهی قرار می‌گیرد و با بهبود عملکرد مغز، افسردگی و اضطراب را از بین می‌برد.

ما در دوره‌های مختلف زندگی ممکن است با افسردگی یا اضطراب رو به رو شویم. چنانچه به مصرف داروهای شیمیایی تمایل ندارید می‌توانید از قرص ضد اضطراب گیاهی مانند قرص نروکسین کمک بگیرید. البته باید دقت داشته باشید که این محصول برای درمان افسردگی یا اضطراب خفیف و متوسط کاربرد دارد. به عبارتی چنانچه وضعیت سلامت روحی شما بحرانی است باید در اسرع وقت به پزشک متخصص اعصاب و روان مراجعه کنید و از خود درمانی بپرهیزید.

قرص نروکسین برای کاهش اضطراب و استرس، کمک به بهبود سندرم قاعدگی،‌ بهبود خلق و خو در دوران یائسگی و درمان بی‌خوابی و اختلالات خواب پیشنهاد می‌گردد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات دقیق‌تر یا خرید قرص ضد اضطراب گیاهی نروکسین، روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید قرص نروکسین

معرفی قرص ضد اضطراب گیاهی جینکوگل

قرص جینکوگل محصولی از شرکت گل دارو است. این قرص حاوی عصاره خشک برگ جینکوبیلوبا بوده و در بهبود جریان خون مغز به خوبی عمل می‌کند. جینکوبیلوبا گیاهی بومی کشور چین است که آن را با نام کهن دار نیز می‌شناسیم. فواید بسیاری در رابطه با مصرف برگ کهن دار به اثبات رسیده‌اند.

با مصرف قرص جینکوگل می‌توانید علایم آلزایمر را کاهش دهید یا از آن پیشگیری کنید. همچنین قرص جینکوگل برای کاهش اضطراب، رفع افسردگی، تقویت حافظه، افزایش تمرکز و… پیشنهاد می‌گردد. فراموش نکنید که فواید مصرف برگ جینکوبیلوبا محدود به موارد مذکور نیستند و تاثیرات شگفت انگیز آن بسیار چشمگیر به نظر می‌رسند.

اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره قرص جینکوگل به دست بیاورید می‌توانید روی دکمه زیر کلیک کنید. البته خرید این محصول نیز به سهولت کلیک روی دکمه زیر است.

خرید قرص جینکوگل

معرفی قطره گل سرخ برای کاهش اضطراب

در بخش‌های قبلی به معرفی دو قرص ضد اضطراب گیاهی پرداختیم. اگر ترجیح می‌دهید برای رفع اضطراب از محصولات گیاهی استفاده کنید می‌توانید فواید قطره گل سرخ را نیز در این زمینه بررسی نمایید. قطره خوراکی گل سرخ باریج، از جمله بهترین پیشنهادهای ما در این زمینه است.

با مصرف قطره گل سرخ، اضطراب را کاهش می‌دهید، افسردگی را بهبود می‌بخشید، حس نشاط و شادی را به وجودتان باز می‌گردانید، از حمله‌های میگرنی جلوگیری می‌کنید. همچنین قطره گل سرخ برای افزایش میل جنسی در خانم‌ها و آقایان نیز پیشنهاد می‌شود.

شما می‌توانید برای مطالعه دقیق‌تر فواید قطره گل سرخ، روی دکمه زیر کلیک کنید. همچنین با کلیک روی این دکمه، امکان خرید آنلاین قطره گل سرخ باریج به راحتی فراهم می‌گردد.

خرید قطره گل سرخ

معرفی شربت گاو زبان برای کاهش اضطراب

محصول دیگری که می‌خواهیم در راستای کاهش و درمان اضطراب معرفی کنیم، شربت گاو زبان است. شربت گاو زبان با تکیه بر طب سنتی ایران و علم پزشکی مدرن تولید می‌گردد. از دیرباز درباره فواید گل گاو زبان برای کاهش استرس و اضطراب بسیار خوانده و شنیده‌ایم. در شربت گاو زبان علاوه بر گل گاو زبان، ترکیبات گیاهی سودمند دیگری نیز وجود دارند.

گل بنفشه، هلیله سیاه، افتیمون، باد رنجبویه، اسطوخودوس و… از جمله ترکیبات شربت گاو زبان هستند. شما می‌توانید برای کاهش اضظراب، افزایش آرامش، دفع اخلاط سوداوی، افزایش انرژی، بهبود عملکرد قلب و مغز از شربت گاو زبان کمک بگیرید.

اگر سوالاتی درباره طریقه مصرف، موارد مصرف یا عوارض جانبی احتمالی شربت گاو زبان دارید می‌توانید روی دکمه زیر کلیک کنید. البته برای خرید شربت گاو زبان نیز به همین آسانی، فقط نیاز به کلیک روی دکمه زیر دارید.

خرید شربت گاو زبان

کلام آخر

بسیاری از ما برای مدت طولانی با اضطراب و استرس درگیر بوده‌ایم. گاهی اجتناب از اضطراب در زندگی، گریز ناپذیر است و آرام آرام سلامت جسمی و روحی ما را تحت شعاع قرار می‌دهد. اگر در چنین شرایطی هستید، می‌توانید با رژیم غذایی سالم، عادت‌های سازنده مانند ورزش منظم، انجام مدیتیشن، تقویت دیدگاه معنوی و… به کاهش اضطراب کمک کنید.

به یاد داشته باشید که افزایش یا استمرار اضطراب برایتان بسیار مضر است. بنابراین اگر احساس می‌کنید اضطراب شما، خارج از کنترل شده یا اطرافیان چنین نکته‌ای را گوشزد کرده‌اند، باید در اسرع وقت به روان درمانگر مراجعه نمایید تا درمان در مسیر صحیح آغاز گردد.

برای خرید انواع شربت، قرص و قطره گیاهی ضد اضطراب به اپلیکیشن داروخانه آنلاین مفید طب مراجعه کنید. اگر درباره مصرف داروهایی که در این مقاله نام بردیم، تجربه‌ای دارید با ما در بخش نظرات در میان بگذارید. همچنین در این بخش، داروسازان مفید طب آماده پاسخگویی به پرسش‌های شما درباره داروها و موضوع این مقاله هستند.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

حتما تا به حال نام پروبیوتیک‌ها و مکمل‌های آن را شنیده‌اید. این باکتری‌های سودمند در درمان مشکلات گوارشی به ویژه اسهال به کار گرفته می‌شوند.

قرص پریوتین چیست

قرص پریوتین چیست؟

ریزش مو و مشکلات پوست و ناخن، از مسائلی است که برای بسیاری از افراد حائز اهمیت بوده و اغلب به دنبال راه‌هایی برای رفع