قرص نوروبیون برای مو چقدر تاثیر دارد؟

تاثیر قرص نوروبیون برای مو
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

یکی از علائم بسیار شایع کمبود ویتامین‌های گروه B، ریزش مو و نازک و شکننده شدن آن‌ است. بنابراین اولین اقدام برای جلوگیری از ریزش موی ناشی از کمبود ویتامین، جبران این کمبود از طریق مواد غذایی یا مکمل‌ها است. قرص نوروبیون از جمله محصولاتی است که به دلیل دارا بودن سه شکل از ویتامین‌های گروه B شامل ویتامین B1، B6 و B12 می‌تواند در این زمینه کمک‌کننده موثری باشد. در این مقاله میزان تاثیر قرص نوروبیون برای مو را از جنبه‌های مختلف بررسی می‌کنیم. در ادامه یکی از انواع قرص‌های نوروبیون موجود در بازار که بسیار پرفروش و پرطرفدار نیز می‌باشد، با نام قرص نورودینون به شما معرفی می‌شود.

ریزش موی ناشی از کمبود ویتامین B

همانطور که می‌دانید مشکل ریزش مو، به علت‌های گوناگونی مانند ژنتیک، استرس، عوامل هورمونی، زایمان، مصرف برخی داروهای خاص، شیمی درمانی و سایر عوامل موثر ممکن است رخ دهد. اما یکی از شایع‌ترین علل ایجاد ریزش مو، کمبود ویتامین و مواد معدنی است. به طور مثال کمبود آهن، زینک، ویتامین‌های گروه B، ویتامین C، ویتامین D، ویتامین E و حتی ویتامین A همگی می‌توانند در ریزش مو دخیل باشند.

اما سوال اینجاست که در میان این مواد معدنی، ویتامین‌های گروه B که مورد بحث امروز ما هستند، چه تاثیری بر افزایش شدت ریزش مو دارند؟ به زودی متوجه خواهید شد.

ویتامین‌های گروه نقش موثری در حفظ زیبایی مو، پوست و ناخن‌ها دارند. کمبود ویتامین B خیلی شایع نیست چرا که بسیاری از غذاها حاوی این ویتامین‌ها هستند. اما اگر جزو یکی از گروه‌های زیر باشید، احتمال کمبود ویتامین‌های B و به دنبال آن ریزش مو در شما افزایش خواهد یافت:

اگر خانم‌ها در دوران شیردهی یا بارداری به اندازه کافی ویتامین بدن را تأمین نکرده باشند، ممکن است فرزند در دوران کودکی تا بزرگسالی دچار کمبود این ویتامین شودهمچنین افرادی که سیگار و یا مشروبات الکلی مصرف می‌کنند، احتمالا دچار کمبود ویتامین خواهند شدمتخصصان هشدار می‌دهند که مصرف طولانی مدت آنتی بیوتیک‌ها نیز در برخی موارد باعث کاهش میزان ویتامین در بدن می‌شود.

تیامین (B1)، ریبوفلاوین (B2)، نیاسین (B3)، اسید پانتوتنیک (B5) پیروکسیدین (B6)، فولیک اسید (B9)، سیانوکبالامین (B12) و بیوتین (B7). همه این ویتامین‌ها برای سلامت مو مناسب هستند. اما بیشترین تاثیر را ویتامین‌های B1، B6، B7 و b12 دارند که در ادامه با خواص آن‌ها برای مو بیشتر آشنا می‌شویم.

ویتامین B7 یا بیوتین برای رشد مو

بیوتین به دریافت انرژی و مواد مغذی از کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها و چربی‌ها کمک می‌کند و نقش مهمی در تقویت پوست، سلامت مو و استحکام ناخن‌ها دارد؛ به همین دلیل بدن شما به این ویتامین ضروری نیاز دارد.

تاثیر ویتامین B1 برای مو

ویتامین ب۱ به افزایش تولید گلبول‌های قرمز خون کمک کرده و با بهبود گردش خون در بدن به تقویت فولیکول‌های مو و افزایش رشد آن‌ها کمک می‌کند.

تاثیر ویتامین‌های گروه B برای مو
تقریبا تمامی ویتامین‌های گروه B در تقویت فولیکول‌های مو تاثیرگذار هستند و کمبود آن‌ها با ریزش مو همراه است.

ویتامین B6 برای ریزش مو

ویتامین B6 در کمک به افزایش سطوح هموگلوبین و میزان اکسیژن موجود در خون نقش دارد. دریافت میزان کافی از ویتامین B6 به فولیکول‌های مو در دریافت اکسیژن کافی و سلامت آن‌ها برای رشد سالم و کاهش ریزش مو کمک می‌کند. کمبود ویتامین B6 می‌تواند عامل مشکلات پوستی از جمله درماتیت باشد که ممکن است منجر به ریزش مو شود.

میزان اثر ویتامین B12 برای مو

کمبود ویتامین B12 در بانوانی که از ریزش مو رنج می‌برند نسبتا شایع است. حفظ سطوح مناسب از ویتامین B12 در بدن و حصول اطمینان از توازن خوب در مصرف مواد غذایی مانند تخم مرغ و گوشت و یا استفاده از مکمل‌های حاوی آن می‌تواند به دریافت میزان کافی از این ویتامین کمک کند. افزایش سطوح ویتامین B12 روش خوبی برای کند کردن روند ریزش مو و تحریک رشد مو است.


انواع مکمل‌های ویتامین B

تا اینجا میزان تاثیرگذاری کمبود ویتامین‌های گروه B بر افزایش ریزش مو را به خوبی درک کردیم. بدیهی است مصرف مواد غذایی حاوی این ویتامین‌ها و یا استفاده از مکمل‌های ویتامین B می‌تواند به توقف ریزش مو و جلوگیری از آن بسیار کمک کند. همانطور که می‌دانید انواع بسیار زیادی از مکمل‌های حاوی ویتامین‌های گروه B در فرم‌های کپسول، قرص، شربت، قرص جوشان و آمپول وجود دارد. این مکمل‌ها در برندهای گوناگونی در بازار ایران وجود دارند.

می‌توان گفت نوروبیون معروف‌ترین دارو برای تامین ویتامین‌های گروه B است که بیشتر ما تا به حال فرم آمپول آن را حتما استفاده کرده‌ایم. اما تهیه و استفاده از آمپول نوروبیون به دلایل مختلفی کار ساده‌ای نیست و این دارو به راحتی در دسترس ما قرار نمی‌گیرد. به همین دلیل شرکت‌های دارویی، قرص نوروبیون که همان فرم خوراکی آمپول آن است، را تولید کرده‌ و به داروخانه‌ها ارائه داده‌اند.

از جمله این قرص‌های نوروبیون می‌توان به قرص نورودینون ویتاول اشاره کرد که حاوی ترکیبی از سه ویتامین B6, B1 و B12 است. در ادامه با این قرص بیشتر آشنا خواهیم شد.

خرید قرص نورودینون

قرص نوروبیون برای مو چه تاثیری دارد؟

همانطور که گفتیم ویتامین‌های گروه B این قابلیت را دارند که ریزش موی ناشی از کمبود ویتامین را درمان کنند. آمپول و قرص نوروبیون نیز از این قاعده مستثنی نیستند و با تامین ویتامین‌های B مورد نیاز برای مو می‌توانند در این زمینه کمک‌کننده باشند.

ویتامین‌های گروه B می‌توانند تولید دی هیدروتستوسترون (DHT) را مهار کنند. دی هیدروتستوسترون یا همان دی اچ تی به عنوان علت اصلی ریزش مو وابسته به آندروژن در نظر گرفته می‌شود. در واقع دی هیدروتستوسترون باعث کاهش سریع سلول‌های فولیکول مو می‌شود.

به طور واضح‌تر دی اچ تی با گذشت زمان در فولیکول‌ها مو جمع شده و چرخه رشد را مختل می‌نماید. با پیشرفت آلوپسی و ادامه تاثیر دی اچ تی بر روی فولیکول‌ها، موها نسبت به چرخه قبلی نازک‌تر، شکننده‌تر و اغلب سبک‌تر می‌شوند. در نهایت نیز فولیکول‌ها خاموش شده و دیگر مویی رشد نخواهد کرد.

در چنین شرایطی استفاده از قرص نوروبیون و مکمل‌های حاوی ویتامین‌های گروه B می‌تواند به کاهش دی هیدرو تستوسترون کمک کند. که این امر برای معکوس شدن روند ریزش مو ضروری می‌باشد.

قرص نورودینون یکی از انواع قرص نوروبیون

گفتیم که قرص نورودینون حاوی ترکیبی از سه ویتامین B1، B6 و B12 است و برای مصرف کسانی است که به هر دلیلی امکان فرم تزریقی نوروبیون را ندارند. این محصول به درمان کمبود ویتامین‌های ذکر شده و عوارض ناشی از این کمبود کمک می‌کند.

خرید قرص نورودینون ویتاول
جهت خرید قرص نورودینون ویتاول برای تامین ویتامین‌های گروه B و کنترل ریزش مو کلیک کنید.

ویتامین‌های ب۱، ب۶ و ب۱۲ موجود در این محصول در بهبود متابولیسم، رشد و عملکرد سلول‌ها، سلامت سیستم عصبی، تقویت سیستم گوارش و کنترل ریزش مو موثر هستند. همچنین در کنترل و کاهش دردهای بیماری‌های نوروپاتیک مانند بیماران دیابتی، سالمندان، افراد سیگاری و افراد با صدمات فیزیکی ناشی از ورزش یا تصادفات نقش بسزایی دارند.

این قرص ویتامین B به رفع ضعف و خستگی ناشی از سوء تغذیه، رژیم گیاه خواری و کم خونی نیز کمک کرده و سطح انرژی عمومی بدن را بالا می‌برد.

طریقه مصرف قرص نوروبیون

برای استفاده از این قرص لازم است با پزشک مشورت کنید و از بهترین طریقه مصرف مناسب با شرایط خود مطلع شوید. اما در صورتی که این قرص را بدون نسخه پزشک تهیه کرده‌اید می‌توانید روزانه یک عدد قرص نورودینون را بعد از غذا و به همراه آب فراوان میل کنید.

لازم به ذکر است خانم‌های باردار و شیرده و افرادی که به بیماری پارکینسون مبتلا هستند، باید قبل از مصرف قرص نورودینون با پزشک خود مشورت نمایند. همچنین در صورتی که از هر داروی دیگری استفاده می‌کنید، قبل از خوردن این قرص با پزشک یا داروساز در مورد تداخل‌های احتمالی صحبت کنید.

جمع بندی

قرص نوروبیون که فرم خوراکی آمپول نوروبیون می‌باشد، محصولی است که محبوبیت زیادی در بین مصرف‌کنندگان آن پیدا کرده است. این قرص در تامین ویتامین‌های گروه B موثر بوده و به حفظ سلامت بدن کمک می‌کنند. علاوه بر این قرص نوروبیون برای مو نیز مفید بوده و در کاهش و کنترل ریزش مو موثر عمل می‌کند.

شما می‌توانید جهت خرید قرص نورودینون و سایر مکمل‌ها به طور مثال قرصی که تمام ویتامین های گروه b را داشته باشد، به لینک دسته‌بندی زیر مراجعه کنید.

خرید قرص ویتامین b

هر سوال دیگری در مورد مکمل‌های مولتی ویتامین و نحوه مصرف آن‌ها داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

قرص نوروبیون را چند روز یکبار بخوریم؟

میزان مصرف این قرص را پزشک شما تعیین خواهد کرد و به شدت کمبود ویتامین‌های B در بدن شما و مورد مصرف آن بستگی دارد. اما به طور کلی مصرف روزانه یک عدد قرص نوروبیون برای کسانی که دچار کمبود ویتامین B هستند، مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

قرص نوروبیون برای چاقی موثر است؟

قرص نوروبیون یک مکمل چاقی یا افزایش وزن نیست. ولی مصرف این قرص می‌تواند در افرادی که به دلیل کمبود ویتامین‌های B دچار کم اشتهایی شده‌اند، باعث برگشت اشتهای طبیعی آن‌ها شود. و از این طریق مصرف این قرص در برخی افراد ممکن است باعث کمی افزایش وزن شود.

قیمت قرص نوروبیون خارجی چقدر است؟

قرص نوروبیون در برندهای مختلفی در بازار وجود دارد. یکی از انواع آن، قرص نورودینون ویتال است که نسخه ایرانی نوروبیون بوده و فروش بالایی دارد. این محصول قیمت مناسبی نسبت به نمونه‌های خارجی آن دارد که جهت اطلاع از قیمت و نحوه خرید آن می‌توانید به سایت داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه نمایید.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

6 دیدگاه دربارهٔ «قرص نوروبیون برای مو چقدر تاثیر دارد؟»

  1. بازتاب: نوروبیون خوراکی چیست؟ - مجله سلامت مفیدطب

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام قرص نورودینون یا همان قرص نوروبیون محتوی ویتامین های ب۱، ب۶ و ب۱۲ است که هر سه در تقویت مو موثر هستند. با این حال، افرادی که میخواهند موهای خود را تقویت کنند بهتر است از محصولات کاملتر مثلا از قرص یونی زینک استفاده کنند.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز 

  2. سلام روزتون بخیر
    من دانشجو هستم، حدودا ۵سال پیش ریزش مو در حد خیلی کم داشتم، دکتر رفتم تنبلی تخمدان داشتم، یک سال اسپیرونولاکتون خوردم و ریزش موهام همچنان همون قدر موند، بشکل سرخود مصرفشو قطع کردم و اتفاق خاصی هم نیفتاد
    از ابتدای عید امسال، به شکل وحشتناکی ریزش مو گرفتم طوری که دست توی موهای پشت سرم میکنم، یه مشت مو بین انگشتام جمع میشه و تمام خانواده هم از موهای من کف خونه عاجزن
    مدتی قرص یونی زینک میخوردم ولی ریزش موهام بیشتر شد و البته یه مقدار وزن اضافه کردم، پس قطعش کردم
    الان یه هفتس بعد ناهار قرص نوروبین میخورم، میخواستم بپرسم نظر شما درباره موهای من چیه چیکارکنم؟ این قرص جواب میده؟ اگه اره، چقدر باید صبر کنم؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      ریزش مو می تواند علت های مختلفی داشته باشد. قدم اول در درمان ریزش مو، تشخیص عامل آن است که معمولا با آزمایش و مراجعه به پزشک تعیین می شود. مثلا اگر عامل ریزش موی شما مشکل تیروئید یا عدم تعادل هورمون باشد، هر چقدر هم مکمل مصرف کنید ریزش موی شما برطرف نخواهد شد. پس لطفا به پزشک مراجعه کنید و درمان خود را اصولی پیگیری کنید.
      با احترام دکتر داروساز

  3. ببخشید روزی چندتا قرص نوروبیون بخوریم ؟؟؟
    روزی چندساعت وچندتا بخوریم قرص رو؟؟
    باید بامعده ی
    خالی میشه خورد و یا یه چیزی میل کنیم؟؟
    برم داروخونه ازاین قرصا میدن؟؟؟
    چون ۱۶ سالمه موهای سرمو ۲بهمن ۱۴۰۱توخونه کوتاه کردم میریزه

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام همانطور که در این صفحه نوشته شده است، قرص نورودینون روزی یک بار، یک عدد بعد از غذا باید میل شود.
      این قرص در داروخانه ها نیز توزیع می شود.
      با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره