طریقه مصرف قرص فمی لاکت
زمان مطالعه: ۱۰ دقیقه

فمی لاکت توپلاس یک کپسول سین بیوتیک است و از ترکیب پروبیوتیک‌ها و پری بیوتیک‌ها تشکیل می‌شود. مصرف این کپسول انتریک به دلیل کمک به حفظ سلامت کلی بدن در هر شرایطی مفید است. از قرص فمی لاکت برای پیشگیری و درمان انواع اسهال، سندروم روده تحریک پذیر، بیماری‌های التهابی و بهبود هضم استفاده می‌شود. این قرص اثرات و کاربردهای دیگری نیز دارد که در این مقاله به بررسی آن‌ها می‌پردازیم و شما را با طریقه مصرف قرص فمی لاکت توپلاس نیز آشنا خواهیم کرد.

همانطور که گفتیم کپسول فمی لاکت توپلاس یک فرآورده سین بیوتیک (پروبیوتیک + پری بیوتیک) است. قبل از آشنایی با خواص و موارد مصرف بسیار متنوع کپسول فمی لاکت بهتر است با هم بررسی کنیم که منظور از پروبیوتیک و پری بیوتیک چیست.

توجه داشته باشید که فمی لاکت، یک محصول سین بیوتیک از شرکت زیست تخمیر است. “سین بیوتیک” به محصولاتی گفته می‌شود که هم محتوی پروبیوتیک‌ها (باکتری‌های مفید) و هم محتوی پره‌بیوتیک‌ها (مواد مغذی برای باکتری‌های مفید) می‌باشند.

شرکت زیست تخمیر همچنین محصولی با نام کپسول فمی لاکت توپلاس تولید می‌کند که تفاوت اصلی آن با فمی لاکت در این است که مقاوم به اسید معده می‌باشد. در نتیجه فمی لاکت توپلاس می‌تواند درصد بیشتری از ترکیبات خود را به روده برساند و در نتیجه اثرگذاری بهتری دارد. همچنین فمی لاکت توپلاس، بر خلاف فمی لاکت، نیازی به نگهداری در یخچال ندارد.

با توجه به این برتری‌ها، کپسول فمی لاکت توپلاس را در داروخانه آنلاین مفید طب در دسترس شما عزیزان برای خرید قرار داده‌ایم و در این مقاله هم به بررسی ویژگی‌ها و تاثیرات فمی لاکت توپلاس پرداخته‌ایم. کلیه مطالب گفته شده در این مطلب اعم از ترکیبات، موارد مصرف، نحوه مصرف و… مربوط به “کپسول فمی لاکت توپلاس زیست تخمیر” می‌باشد.

پروبیوتیک چیست؟

یک و نیم کیلوگرم از وزن بدن هر انسانی را باکتری‌ها تشکیل می‌دهند که البته تمام این باکتری‌ها مفید نیستند. پروبیوتیک‌ها در واقع باکتری‌های سودمند فلور میکروبی دستگاه گوارش هستند. منظور از فلور میکروبی دستگاه گوارش، مجموعه‌ای از میکروب‌ها از جمله باکتری‌ها، آرکی‌ها و قارچ‌ها است که در لوله گوارش انسان زندگی می‌کنند. روده محل اصلی استقرار این میکروارگانیسم‌ها می‌باشد.

فلور میکروبی علاوه بر تاثیر روی عملکرد گوارش انسان، به حفظ شرایط بافت پوششی روده و ایمنی ذاتی نیز کمک کرده و در ایجاد بیماری‌های مختلفی از قبیل عفونت، التهاب، آلرژی و اختلالات ایمنی نقش دارد. بنابراین زمانی که جمعیت پروبیوتیک‌ها یا همان باکتری‌های سودمند فلور میکروبی دستگاه گوارش کاهش پیدا کند، مشکلاتی بر بدن به ویژه مشکلات گوارشی و آلرژی‌ها ایجاد خواهد شد.

یکی از مهم‌ترین عواملی که بر کاهش جمعیت پروبیوتیک‌ها تاثیر می‌گذارد، استرس است. از دیگر عوامل دخیل در کم شدن این باکتری‌های سودمند می‌توان به وجود برخی بیماری‌ها مانند سندرم روده تحریک پذیر، عفونت‌های کاندیدایی در خانم‌ها و مصرف طولانی مدت آنتی‌بیوتیک‌ها و… اشاره کرد.

مصرف پروبیوتیک‌ها چه از طریق مواد غذایی و چه مکمل‌های حاوی آن در حفظ و بهبود سلامت کلی بدن تاثیر بسزایی خواهد داشت. به همین دلیل امروزه استفاده از پروبیوتیک‌ها مخصوصا به صورت مکمل رواج زیادی پیدا کرده است. رایج‌ترین نمونه‌های پروبیوتیکی از دو جنس لاکتوباسیلوس و بیفیدوباکتریوم هستند و علاوه بر آن از استرپتوکوکوس ترموفیلوس و مخمر ساکارومایسس بولاردی نیز به عنوان پروبیوتیک استفاده می‌شود.

پری بیوتیک چیست؟

از پری بیوتیک‌ها به عنوان غذای پروبیوتیک‌ها یا باکتری‌های سودمند یاد می‌شود. در واقع پری بیوتیک‌ها ترکیبات مکملی هستند که در روده کوچک، هیدرولیز و جذب نمی‌شوند و به عنوان ماده غذایی در دسترس باکتری‌های فلور روده بزرگ قرار می‌گیرند.

این ترکیبات غیر قابل هضم به صورت انتخابی باعث تحریک رشد و فعالیت تعدادی از گونه‌های باکتریایی فلور گوارشی می‌شوند و در نتیجه تعادل روده میزبان را بهبود می‌بخشند.

رایج‌ترین پری بیوتیک‌ها کربوهیدرات‌هایی با سایزهای متفاوت هستند و از انواع آن می‌توان به فروکتوالیگوساکارید و اینولین اشاره نمود.

گنجاندن غذاهایی که باکتری‌های مفید روده ترجیح می‌دهند (یعنی پری بیوتیک‌ها) در رژیم غذایی، می‌تواند به افزایش تعداد باکتری‌های خوب روده که باعث سلامت دستگاه گوارش می‌شوند، کمک کند.

منابع پری بیوتیک و پروبیوتیک

در گذشته مردم، غذای خود را از مواد تازه تهیه می‌کردند و به دلیل مصرف بسیار سبزیجات، میوه‌ها و غذاهای فیبردار بسیار کمتر از امروز به اختلالات گوارشی مبتلا می‌شدند. یکی از بهترین راه حل‌ها برای مواجهه با مشکلات گوارشی مصرف محصولات پروبیوتیک و افزایش جمعیت باکتری‌های سودمند است.

از مهم‌ترین منابع خوراکی و غذایی طبیعی پروبیوتیک‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کفیر (نوعی نوشیدنی که ظاهری شبیه به ماست یا دوغ دارد و از تخمیر شیر و دانه‌های کفیر تهیه می‌شود)
  • کیمچی (نوعی غذای تخمیری ترشی مانند است که زادگاه آن کشور کره می‌باشد. اما امروزه در سراسر دنیا طرفدار پیدا کرده است.)
  • کامبوجیا (نوشیدنی زرد یا نارنجی رنگ حاصل تخمیر چای سیاه یا چای سبز است.)
  • ماست (ماست پروبیوتیک یکی از محبوب‌ترین مواد غذایی حاوی باکتری‌های مفید است که در دسترس همه ما می‌باشد.)
  • سرکه سیب (علاوه بر خواص بسیار زیادی که دارد حاوی پروبیوتیک نیز می‌باشد.)
  • ترشی خیار (در صورتی که با خیار ارگانیک، آب و نمک دریایی تهیه شود، از منابع طبیعی پروبیوتیک‌ها خواهد بود.)
  • پنیر (پنیر تهیه شده از شیر بز دارای مقادیر بالایی از باکتری‌ها و مخمرهای مفید برای سلامتی است.)
  • نان خمیر ترش (این نان از تخمیر طولانی مدت خمیر نان با استفاده از باکتری‌ها و مخمرهای مفید به دست می‌آید.)

پری بیوتیک‌ها نیز در مواد غذایی مانند غلات کامل، موز، عسل، مارچوبه، کنگر فرنگی، پیاز، سیر، حبوبات مانند نخود و عدس، میوه‌ها و سبزیجات سبز، جو دو سر، گندم و بسیاری از مواد دیگر یافت می‌شود.

منابع طبیعی پروبیوتیک‌ها و پری‌بیوتیک‌ها
منابع طبیعی و غذایی سرشار از پری بیوتیک ها

علاوه بر منابع طبیعی پری بیوتیک‌ها و پروبیوتیک‌ها، مصرف مکمل‌های پروبیوتیک نیز می‌تواند بسیار سودمند باشد. امروزه بسیاری از شرکت‌ها اقدام به تولید محصولات غذایی، دارویی و مکمل‌های پروبیوتیک برای حفظ باکتری‌های مفید بدن کرده‌اند. مصرف مکمل پروبیوتیک از برخی جهات بر محصولات غذایی آن ارجحیت دارد. یکی از مهم‌ترین علل برتری مکمل‌ها این است که میزان باکتری‌‏های فعال و زنده در آن‌ها، اغلب چندین برابر محصولات غذایی است.

خواص کپسول فمی لاکت توپلاس

یکی از انواع مکمل‌های پرطرفدار پروبیوتیک موجود در بازار قرص فمی لاکت توپلاس محصول شرکت داروسازی زیست تخمیر است. فمی لاکت توپلاس یک کپسول سین بیوتیک است و از ترکیب پروبیوتیک‌ها و پری بیوتیک‌ها تشکیل می‌شود. به این معنی که فمی لاکت علاوه بر دارا بودن مقادیر بالای باکتری‌های مفید، حاوی غذای آن‌ها یعنی پری‌بیوتیک‌ها نیز می‌باشد.

خرید قرص فمی لاکت

کپسول فمی لاکت توپلاس همانند سایر مکمل‌های پروبیوتیک به حفظ سلامت کلی بدن کمک کرده و مصرف آن‌ها در هر شرایطی مفید خواهد بود. خواص کپسول فمی لاکت بسیار متنوع است و در زمینه‌های مختلف تاثیرگذار می‌باشند. به طور کلی موارد مصرف قرص فمی لاکت توپلاس زیست تخمیر را می‌توان به صورت زیر بیان کرد:

  • پیشگیری و یا کاهش طول دوره و شدت انواع اسهال شامل اسهال ناشی از مصرف آنتی بیوتیک، اسهال ناشی از کلستریدیوم دیفیسل، اسهال مسافرتی و اسهال ناشی از روتاویروس
  • بهبود علائم سندروم روده تحریک پذیر (IBS) مانند کاهش دردهای شکمی، نفخ، یبوست، دفعات اجابت مزاج و بهبود قوام مدفوع
  • کاهش علائم بیماری‌های التهابی روده (IBD) مانند کولیت اولسراتیو، جلوگیری از عود بیماری و کمک به درمان التهاب مزمن رکتوم مصنوعی  (Chronic Pouchitis)
  • افزایش سنتز اسید فولیک و ویتامین‌های B6 ،B3 ،B2 و B12
  • بهبود هضم و جذب مواد مغذی مانند پروتئین‌ها و چربی‌ها
  • بهبود بیماری‌های قلبی- عروقی شامل بالا بودن کلسترول خون و پرفشاری خون
  • کمک به هضم لاکتوز (قند شیر) و تامین کلسیم در افراد مبتلا به عارضه عدم تحمل لاکتوز
  • پیشگیری و کنترل افزایش قند خون در افراد مبتلا به دیابت (کمک به کاهش قند خون ناشتا و کاهش مقاومت به انسولین)
  • کمک به کاهش آنزیم‌های آمینوترانسفراز کبدی، کلسترول تام و مقاومت به انسولین در بیماران مبتلا به کبد چرب غیرالکلی

قرص فمی لاکت برای چیست؟

پروبیوتیک‌های موجود در قرص فمی لاکت توپلاس شامل موارد زیر است:

لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس، لاکتوباسیلوس کازئی، لاکتوباسیلوس رامنوسوس، لاکتوباسیلوس سالیواریوس، لاکتوباسیلوس روتری، بیفیدوباکتریوم لاکتیس، بیفیدوباکتریوم لانگوم و بیفیدوباکتریوم بفیدوم

قرص فمی لاکت توپلاس با فرمولاسیون جدید و بهره‌گیری از مقادیر مناسبی از پروبیوتیک‌های گفته شده فوق به همراه پری بیوتیک فروکتوالیگوساکارید، در تامین پروبیوتیک روزانه برای اعضای خانواده به خوبی عمل می‌کند. این فرآورده با بازسازی فلور نرمال گوارشی باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش و تعدیل سیستم ایمنی می‌گردد.

کپسول سین بیوتیک فمی لاکت در پیشگیری و کاهش دوره اسهال ناشی از مصرف آنتی بیوتیک، اسهال مسافرتی و اسهال‌های ویروسی، بهبود علائم سندروم روده تحریک پذیر، کنترل بیماری‌های التهابی روده و رفع عدم تحمل لاکتوز موثر است.

از دیگر موارد مصرف قرص فمی لاکت توپلاس زیست تخمیر بهبود بیماری‌های قلبی-عروقی مانند کلسترول بالا و پرفشاری خون است. این محصول همچنین با کاهش قند خون ناشتا و کم کردن مقاومت به انسولین، در پیشگیری و کنترل افزایش قند خون در افراد مبتلا به دیابت کمک‌کننده خواهد بود. همچنین موجب افزایش سنتر اسید فولیک و ویتامین‌های گروه B می‌شود.

خرید کپسول فمی لاکت زیست تخمیر
جهت خرید کپسول فمی لاکت زیست تخمیر مکمل پروبیوتیک و پری بیوتیک کلیک کنید.

طریقه مصرف قرص فمی لاکت توپلاس

طبق بروشور این محصول می‌توانید روزانه ۱ تا ۲ کپسول فمی لاکت را همراه با آب میل نمایید. اما همانند هر داروی دیگری بهتر است قبل از مصرف این قرص، شرایط بالینی، داروهایی که مصرف می‌کنید و بیماری‌های زمینه‌ای خود را با پزشک در میان بگذارید و درمورد بهترین نوع طریقه مصرف قرص فمی لاکت برای شما مشورت کنید.

بهترین زمان استفاده از قرص فمی لاکت توپلاس ۱ ساعت قبل از غذا و با معده خالی در نظر گرفته شده است. اما در صورتی که از آنتی بیوتیک‌ها استفاده می‌کنید، لازم است این دو دارو حداقل با فاصله زمانی ۲ ساعت از یکدیگر مصرف شوند.

  • نکته: نحوه مصرف بیان شده مربوط به کپسول فمی لاکت توپلاس زیست تخمیر است که با طریقه مصرف قرص فمی لاکت زیست تخمیر متفاوت می‌باشد.

یکی از مزایای فمی لاکت توپلاس زیست تخمیر این است که به صورت کپسول انتریک (مقاوم به شیره معدی) تهیه و تولید می‌شود. استفاده از کپسول‌های انتریک در این محصول، احتمال بروز آسیب و یا کاهش تعداد باکتری‌ها را در هنگام عبور از معده به صفر می‌رساند. همچنین بسته بندی خاص این محصول، سد مقاوم در برابر نفوذ رطوبت بوده و باعث تضمین کیفیت، پایداری و حفظ تعداد باکتری‌ها در شرایط نگهداری می‌شود.

هنگام استفاده از قرص فمی لاکت توپلاس لازم است موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • در صورت داشتن شرایط خاصی مثل نقص سیستم ایمنی و ایدز، مصرف داروهای سرکوب‌کننده سیستم ایمنی و داروهای شیمی درمانی، استفاده از کاتتر وریدی، ابتلا به بیماری دریچه‌ای قلب، کولیت اولسراتیو فعال، سندروم روده کوتاه، وجود علائم عفونت (مانند تب، استفراغ، اسهال خونی و درد شکمی شدید) و هرگونه سابقه حساسیت دارویی یا غذایی، قبل از مصرف فرآورده با پزشک مشورت نمایید.
  • بر اساس مطالعات متعدد علمی، استفاده از پروبیوتیک‌ها در دوران بارداری و شیردهی ایمن می‌باشد، اما بهتر است مصرف آن با مشورت پزشک صورت بگیرد.
  • در صورت ابتلا به پانکراتیک حاد و یا وجود سابقه حساسیت به هریک از اجزا فرآورده از مصرف آن خودداری نمائید.

عوارض قرص فمی لاکت

به طور کلی می‌توان گفت پروبیوتیک‌ها فرآورده‌های کاملا ایمنی هستند و به خوبی توسط بدن تحمل می‌شوند. تنها در برخی موارد و افرادی که معده حساسی دارند، ممکن است مصرف پروبیوتیک ایجاد نفخ کند که معمولا با ادامه مصرف بهبود می‌یابد. اما در صورتی که این علائم تشدید یافته و یا طولانی شدند، مراجعه به پزشک ضروری خواهد بود.

همچنین در صورت مشاهده علائم عفونت (مثل تب بالا، لرز و سرفه پایدار) و یا واکنش‌های حساسیتی مانند راش پوستی، خارش، کهیر، تورم صورت، سرگیجه شدید، سرفه، تنگی قفسه سینه و اشکال در تنفس، بلافاصله پزشک یا داروساز را مطلع نمایید.

جمع بندی

اگر به حفظ سلامت خود و خانواده اهمیت می‌دهد، بهتر است مصرف مکمل‌های پروبیوتیک مانند کپسول فمی لاکت توپلاس را در برنامه خود قرار دهید. در طول این مقاله با خواص بسیار متنوع این محصول آشنا شدیم و طریقه مصرف قرص فمی لاکت زیست تخمیر را توضیح دادیم.

شما می‌توانید جهت خرید کپسول فمی لاکت توپلاس و سایر انواع محصولات گیاهی مانند بهترین قرص برای تقویت روده به لینک دسته‌بندی زیر مراجعه کنید.

خرید بهترین قرص برای تقویت روده

هر سوال دیگری در مورد مکمل‌های پروبیوتیک و نحوه مصرف آن‌ها داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

آیا می‌توان از فمی لاکت برای یبوست استفاده کرد؟

نتایج برخی مطالعات نشان می‌دهد که استفاده از مکمل‌های پروبیوتیک مانند قرص فمی لاکت می‌تواند به بهبود یبوست، سندروم روده تحریک‌پذیر و سایر مشکلات مربوط به هضم و دستگاه گوارش کمک کند.

کپسول فمی لاکت برای لاغری نیز استفاده می‌شود؟

یکی از اثرات کپسول فمی لاکت بهبود بیماری‌های روده‌ای و کمک به هضم بهتر است. این مزیت می‌تواند در مصرف طولانی مدت باعث کاهش وزن و لاغری نیز بشود.

طریقه مصرف قرص فمی لاکت چگونه است؟

بهتر است برای مصرف قرص فمی لاکت با پزشک خود مشورت کنید. اما در صورتی که نسخه ندارید می‌توانید طبق بروشور این محصول، روزانه ۱ الی ۲ عدد کپسول همراه با آب و قبل از وعده غذایی (با معده خالی) میل نمایید.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

8 دیدگاه دربارهٔ «طریقه مصرف قرص فمی لاکت توپلاس»

  1. سلام وقت بخیر
    آیا میتونم فمی لاکت رو بطور دائم مصرف کنم؟
    چون من بخاطر مشکل معده ، دهنم بو میده گاها
    بامصرف فمی لاکت خیلی بهتر شدم، مبتونم همیشگی مصرف کنم یاخیر؟؟ ممنونم از شما

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام، تاکنون هیچ عارضه جانبی خاصی و مورد سمیت برای پروبیوتیک ها گزارش نشده است.
      با این وجود بهتر است بین دوره های استفاده وقفه ای قرار دهید و سپس در صورت نیاز تمدید نمایید.
      با احترام دکتر داروساز

  2. سلام خسته نباشید
    قرص فمی لاکت توپلاس و میشه با مولتی ویتامین مینرال مصرف کرد؟
    مولتی ویتامین پلاتینیوم شرکت ماسل تک

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام، مصرف فمی لاکت توپلاس همراه با مولتی ویتامین مینرال ها بالامانع است.
      با احترام دکتر داروساز

  3. سلام من پسرم ۷سالشه و ویروس اسهال و استفراغ گرفته است دارو‌هایی که دکتر تجویز کردن رو خورد اما همچنان بیرون روی با شدت کمتر ادامه داره سایه های کیدی لاکت رو به سختی مصرف می‌کنه .میتونم کپسول فمی لاکت رو بهش بدم

  4. سلام خسته نباشید ببخشیداگریبوست شدی داشته باشیم .وازطرفی کمبوداهن رنج ببریم .چه بایدکرد.مشکلات روده ویبوست هست مشکل کمبودوفقراهن هست کوچکترین قرص آهن یبوست بیشترمیکند چه مکملی کناراهن میشه خوردک ب رفع یبوست کمک کند ممنون از شما

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام در وهله اول، در انتخاب مکمل آهن دقت کنید. برخی از ملح ها و فرمولاسیون های آهن عوارض گوارشی کمتری دارند. مثلا سیدرال فورت که فرمولاسیون لیپوزومال دارد به مراتب احتمال کمتری برای ایجاد یبوست دارد. علاوه بر این، اقدامات زیر در پیشگیری و رفع یبوست موثر هستند:
      ۱- سعی کنید رژیم غذایی سرشار از فیبر داشته باشید. فیبرها برای سلامت دستگاه گوارش مفید هستند و همچنین با حفظ آب در روده، از یبوست جلوگیری می کنند. منبع غنی فیبر، حبوبات، سبوس، سبزیجات، میوه جات و پاپ کورن است. محصول پسیلیوم نیز غنی از فیبر می باشد.
      ۲-در روز مقدار کافی آب بنوشید. متخصصان معتقدند نمی شود نیاز همه افراد به آب را یکسان دانست و برای همه مقدار مشخصی آب در روز تعیین کرد.، اما هر فرد باید به میزان مورد نیاز بدن خود حتما آب بنوشد. برای اینکه مطمین شوید آب کافی دریافت می کنید، به رنگ ادرار دقت کنید. معمولا وقتی ادرار پررنگ باشد، به این معنی است که شما آب کافی ننوشیده اید.
      ۳- از استرس دوری کنید. یبوست در بسیاری از افراد منشا عصبی دارد. برای رفع استرس می توانید از یوگا، مدیتیشن، پیاده روی، دو، نوشتن، آواز یا پرداختن به هر کار دیگری که مورد علاقه تان است کمک بگیرید. اگر اضطراب شما شدید باشد، لازم است به پزشک متخصص اعصاب و روان مراجعه نمایید.
      ۴- مصرف غذاهای آماده و نیمه آماده، فست فود، چیپس و پفک، نوشیدنی های شکری، کیک و بیسکویت را به حداقل برسانید. این مواد غذایی ناسالم، محتوای چربی و نمک و نگهدارنده بالا و ارزش غذایی پایینی دارند. مصرف مداوم این مواد غذایی ناسالم، سبب یبوست می شود.
      ۵- در تهیه غذاهای خانگی، سعی کنید روغن، نمک و شکر را به حداقل برسانید. همچنین سعی کنید در آشپزی، بجای سرخ کردن، از تفت دادن و بخارپز کردن کمک بگیرید. سعی کنید در تهیه وعده های غذایی از منابع تازه و متنوع پروتئین، و همچنین سبزیجات تازه استفاده بیشتری بکنید.
      ۶- هر وعده را در زمان ثابتی میل کنید. بهتر است هر روز ظهر و عصر یک میان وعده سالم مثلا مغزیجات، شیر یا میوه میل بفرمایید.
      ۷- بصورت منظم ورزش کنید چرا که ورزش در رفع یبوست تاثیر بسزایی دارد. این ورزش می تواند پیاده روی، دو، دوچرخه سواری یا هر ورزش دیگری که به آن علاقه دارید باشد؛ تنها چیزی که مهم است این است که ورزش در زندگی شما نهادینه و تبدیل به عادت شما شود.
      ۸- استفاده از محصولات پروبیوتیک مانند کپسول فمی لاکت با تعدیل فلور میکربی روده به رفع مشکلات گوارشی از جمله یبوست کمک می کند.
      ۹- توجه داشته باشید استفاده مداوم از فرآورده های گیاهی ضد یبوست حاوی سنا توصیه نمی شود.
      احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیاد دیگری نیز به همراه دارد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره