نحوه خرید قرص هیرویت
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

اگر تا به حال برای پیدا کردن یک مکمل برای پیشگیری و درمان ریزش مو جستجو کرده باشید، حتما اسم قرص هیرویت را بارها شنیده‌اید. قرص هیرویت یکی از محبوب‌ترین و موثرترین مکمل‌های جلوگیری از ریزش مو است که نه تنها در ایران، بلکه در سراسر جهان، پزشکان و متخصصان مصرف آن را توصیه می‌کنند. این مقاله به شما کمک می‌کند تا درمورد نحوه مصرف قرص هیرویت اطلاعات لازم را به دست آورید و بتوانید به راحتی از این مکمل برای تقویت موهای خود استفاده کنید.

قبل از هر چیز اجازه دهید با هم بررسی کنیم چرا برخی از افراد دچار ریزش مو می‌شوند ولی برخی دیگر همیشه موهای پرپشت و زیبایی دارند. به نظر شما راز داشتن موهای پرپشت و سالم چیست؟

علل ریزش مو

طبیعی است که مشخص کردن علت ریزش مو مخصوصا اگر به طور ناگهانی باشد، اولین و مهم‌ترین راه برای درمان آن است. عامل‌های مختلفی می‌تواند موجب ایجاد مشکل ریزش مو شود که در ادامه به طور مختصر با آن‌ها آشنا خواهیم شد:

ریزش مو آندروژنیک

ریزش مو آندروژنیک شایع‌ترین علت برای این اتفاق است که معمولا با افزایش سن بروز می‌کند.  این نوع ریزش الگو‌ی خاصی در مرد‌ها و زن‌ها دارد. در مردها رستنگاه مو به عقب می‌رود و دو طرف پیشانی ممکن است خالی از مو شود اما تاج سر بدون تغییر باقی بماند. در خانم‌ها معمولا این نوع ریزش در وسط سر و تاج سر اتفاق می‌افتد. متاسفانه ریزش مو آندروژنیک دائمی بوده و پزشکان تنها می‌توانند از پیشروی بیشتر این ریزش مو جلوگیری کنند.

ریزش مو هورمونی

برخی از شرایط در خانم‌ها مانند یائسگی و بارداری که باعث بالا و پایین شدن هورمون‌ها می‌شوند، می‌تواند موجب ریزش مو یا کاهش کیفیت و ضخامت مو شود. در آقایان نیز ریزش موی هورمونی ممکن است با افزایش سن اتفاق بیفتد. استرس و مشکلات تیروئیدی نیز از دیگر علت‌های ریزش مو هورمونی به شمار می‌روند.

مصرف برخی داروهای خاص

استفاده از برخی داروها ممکن است به مرور باعث کم پشت شدن موها شود. به طور مثال داروهای ضد انعقاد خون، داروهای ضد تشنجی، داروهای ضد بارداری، اینترفرون‌ها و لیتیوم می‌توانند موجب ریزش مو در برخی افراد شود. همچنین داروهای ضد سرطان که تقریبا صد در صد افراد مصرف‌کننده را دچار ریزش موی شدید می‌کند.

استرس‌های فیزیکی

جراحی‌های سنگین و کاهش وزن در مدت کم با محدودیت‌های رژیم غذایی (مخصوصا پروتئین)، از جمله مشکلات فیزیکی تلقی می‌شوند که ممکن است باعث ریزش مو ناگهانی شوند. در این نوع ریزش که با کم حجم شدن مو در تمامی سر همراه است، گاهی اوقات چند سال طول می‌کشد تا موها به حالت اولیه خود بازگردند.

کمبود ریز مغذی‌ها

اما کمبود برخی از ویتامین‌ها و ریزمغذی‌های مفید یکی دیگر از علت‌های ریزش مو در بسیاری از موارد است. ویتامین C، ویتامین A، ویتامین D، ویتامین E، ویتامین‌های گروه B، آهن و زینک از جمله مهم‌ترین ریزمغذی‌هایی هستند که کمبود آن‌ها در مشکلات مربوط به مو موثر خواهد بود.

بدیهی است با تامین این مواد به میزان مورد نیاز بدن می‌توان تا حد زیادی از ریزش مو جلوگیری کرد. قرص هیرویت که در این مقاله مورد بحث ماست، یک انتخاب مناسب از بین انواع مکمل‌های موجود در بازار است. این قرص حاوی ویتامین‌های گروه B، آهن، زینک، اسیدهای آمینه ضروری و کلاژن است. خب همانطور که می‌بینید ترکیبات این قرص به گونه‌ای است که می‌تواند بسیاری از ریزمغذی‌های مورد نیاز برای تقویت مو را تامین کند. در ادامه با مکانیسم اثر کپسول هیرویت بیشتر آشنا می‌شویم.

خواص قرص هیرویت برای مو

قرص هیرویت یک مولتی ویتامین مینرال است که توسط شرکت داروسازی انگلیسی هلث اید تهیه شده و آزمایش‌های مربوط به میزان اثرگذاری و سلامت دارو را نیز در معتبرترین آزمایشگاه‌های این کشور گذرانده است. این محصول به طور موثری باعث تقویت فولیکول‌های مو و جلوگیری از ریزش آن‌ها می‌شود.  افزایش ضخامت مو و بهبود بافت آن از دیگر فواید مصرف هیرویت است.

این مکمل محبوب که غنی از ویتامین‌های گروه ب، اسید‌های آمینه و املاح معدنی چون زینک و آهن است، فاقد هرگونه ترکیبات طعم‌دهنده و نگهدارنده است. استفاده از این محصول برای کسانی که به لاکتوز حساسیت دارند مشکلی ایجاد نخواهد کرد و بیماران مبتلا به سلیاک نیز می‌توانند با خیال راحت این مکمل را مصرف نمایند.

خرید قرص هیرویت
قرص هیرویت برای درمان ریزش مو و جلوگیری از آن

اما خواص قرص هیرویت فقط به جلوگیری و درمان ریزش مو ختم نمی‌شود. از مهم‌ترین ویژگی‌های قرص هیرویت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درمان شکنندگی ناخن‌ها و افزایش ضخامت آهن‌ها
  • درمان ریزش موی ناشی از کم خونی
  • جلوگیری از پیری زودرس پوست
  • مؤثر برای افزایش ضخامت موها
  • مناسب برای خانم‌ها و آقایان
  • جلوگیری از افزایش ریزش مو
  • کمک به رشد مجدد موها
  • تقویت پوست و ناخن‌ها
  • بهبود عملکرد سیستم عصبی
  • تقویت سیستم ایمنی

ترکیبات این قرص همگی به صورت مستقیم و غیر مستقیم نقش مهمی در حفظ سلامت موها ایفا کرده و تاثیر یکدیگر را تقویت می‌کنند. ویتامین‌های گروه ب (B complex) از جمله ترکیبات موجود در این کپسول می‌باشند که در بهبود رشد و حفظ سلامت و شادابی پوست، مو و ناخن تاثیر بسزایی دارند.

زینک و آهن نیز که در ترکیبات این قرص وجود دارند از مهم‌ترین عوامل تقویت مو می‌باشند. کمبود زینک در بسیاری از موارد عامل اصلی ریزش مو است که جبران آن می‌تواند به راحتی این مشکل را حل کند.

نحوه مصرف قرص هیرویت

درصورتی که پزشک این دارو را برای شما تجویز کرده باشد، مطابق با دستور پزشک خود عمل کنید. در غیر این صورت می‌توانید روزانه یک کپسول همراه با وعده غذایی میل کنید. این مکمل برای بزرگسالان و افراد بالای ۱۶ سال تهیه شده است. طبق توصیه متخصصان بهترین زمان مصرف قرص هیرویت هنگام صبحانه است و از آنجایی که هیرویت حاوی ویتامین‌هایی است که می‌تواند سطح هوشیاری را افزایش دهد بهتر است با فاصله از زمان خواب مصرف شود.

اما درمورد دوره مصرف قرص هیرویت باید بگوییم، برای آنکه بتوانید حداکثر تاثیر مصرف این مکمل را بر روی موهای خود مشاهده کنید، میبایست استفاده از آن را ۳ الی ۶ ماه ادامه دهید. پس از گذشت این مدت ریزش موها به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرده و کیفیت و سلامت مو نیز افزایش پیدا می‌کند.

این دوره مصرف برای همه یکسان نیست، کسانی که رژیم غذایی مناسبی دارند در مدت زمان کوتاه‌تری تاثیر مثبت مصرف قرص هیرویت را احساس خواهند کرد. در صورتی که پس از گذشت سه ماه از مصرف این مکمل بهبودی در ریزش مو‌های خود مشاهده نکردید، توصیه می‌کنیم به پزشک متخصص مراجعه کنید تا دیگر دلایل احتمالی برای ریزش مو (مشکلات هورمونی، عفونت‌های قارچی، ژنتیک و…) را در شما بررسی کند.

خرید قرص هیرویت

در هنگام استفاده از قرص هیر ویت لازم است به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • در هنگام بارداری و شیردهی قبل از مصرف این قرص با پزشک خود مشورت کنید.
  • افراد دارای سابقه حساسیت، به ویژه حساسیت به مخمر، ژلاتین و سویا می‌بایست کپسول هیرویت را با احتیاط مصرف کنند.
  • به دلیل آنکه این قرص حاوی املاحی چون زینک و آهن است، توصیه می‌شود مصرف آن با دو ساعت فاصله زمانی از فیبرهای غذایی، لبنیات، سبوس و مواد حاوی فسفات، کلسیم و کافئین باشد.
  • اگر از داروهای ضدتشنج استفاده می‌کنید، پیش از مصرف این کپسول که حاوی فولیک اسید است، با پزشک یا داروساز مشورت کنید.
  • به صورت کلی اگر مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای می‌باشید و یا به طور مزمن دارو مصرف می‌کنید، توصیه می‌شود پیش از مصرف قرص هیرویت با پزشک یا داروساز مشورت نمایید.

عوارض قرص هیرویت

تاکنون عارضه جانبی خاصی درمورد قرص هیرویت گزارش نشده است. برخی از افراد بعد از مصرف این قرص متوجه تغییر رنگ در ادرار خود می‌شوند که این امر به دلیل وجود ویتامین B2 در این مکمل بوده و طبیعی است.

اما درمورد اینکه آیا قرص هیرویت چاق کننده است یا خیر؟ باید بگوییم این محصول همانند سایر مکمل‌های حاوی زینک و ویتامین‌های گروه B، می‌تواند اشتها را به سطح نرمال خود بازگرداند. اما این اتفاق فقط در افرادی می‌افتد که به دلیل کمبود این ریزمغذی‌ها دچار کم‌اشتهایی شده باشند و در نتیجه با جبران این کمبود، افزایش اشتها به صورت طبیعی مشاهده خواهد شد.

سخن پایانی

در این مقاله شما را با مکمل بسیار پرطرفدار تقویت ریزش مو یعنی قرص هیرویت آشنا کردیم. بسیاری از کاربران درمورد نحوه مصرف قرص هیرویت سوالات مشابهی پرسیده بودند. در این مطلب سعی کردیم به تمامی سوالات شما پاسخ داده و نکات لازم درمورد این قرص را جمع‌آوری نماییم.

برای خرید کپسول هیرویت و انواع بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو می‌توانید از طریق لینک زیر اقدام نمایید و سفارش خود را به صورت اینترنتی ثبت کنید.

خرید بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو

هر سوال دیگری در مورد قرص هیرویت و سایر محصولات داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

ایا قرص هیرویت باعث رویش مجدد مو میشود؟

این قرص موجب تحریک فولیکول‌های مو می‌شود. این مکمل برای افرادی که به دلیل کمبود ریزمغذی‌ها دچار ریزش مو شده‌اند موجب رشد مجدد موها نیز خواهد شد.

مصرف قرص هیرویت در شب مناسب است؟

از آنجایی که هیرویت حاوی ویتامین‌هایی است که می‌تواند سطح هوشیاری را افزایش دهد بهتر است با فاصله از زمان خواب مصرف شود. بهترین زمان مصرف قرص هیرویت زمان صبحانه و همراه با وعده غذایی صبح است.

تاثیر قرص هیرویت بر پوست صورت چگونه است؟

به طور کلی ترکیباتی که برای سلامت مو مهم هستند بر روی کیفیت پوست نیز اثر مثبتی دارند. برای مثال طبق مطالعات انجام شده مصرف مداوم قرص هیرویت در یک زمان معین می‌تواند باعث کاهش تعداد آکنه و شدت آن شود و به زیبایی پوست نیز کمک کند.

قرص هیرویت برای چاقی نیز اثر دارد؟

این محصول یک مکمل تخصصی برای تقویت مو است. برخی افراد که به دلیل کمبود ویتامین‌ها و زینک دچار کاهش اشتها شده‌اند، با مصرف قرص هیرویت کمی افزایش وزن پیدا می‌کنند. اما نمی‌توان از قرص هیرویت برای چاقی استفاده کرد و بهتر است از مکمل‌های تخصصی و اشتهاآور استفاده کنید.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

2 دیدگاه دربارهٔ «نحوه مصرف قرص هیرویت»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط