طریقه مصرف قرص اوابوست
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

کپسول اوابوست فیرهون هلث یک مکمل تقویت کننده قدرت باروری بانوان با اثرگذاری بر سلامت تخمک ها و بهبود عملکرد تخمدان هاست. در این مقاله از مجله سلامت داروخانه آنلاین مفیدطب، ضمن آشنایی با این مکمل محبوب، طریقه مصرف قرص اوابوست را توضیح می‌دهیم. همچنین درباره عوارض اوابوست به همراه نکاتی برای ارتقای سلامت تخمک ها برای خانم ها صحبت می‌کنیم. با ما همراه باشید.

قرص اوابوست چیست؟

قرص اوابوست فیرهون هلث یک مکمل تقویت باروری برای خانم‌ها است که در بهبود کیفیت تخمک و ارتقای عملکرد تخمدان تاثیر دارد. این محصول در تقویت قوای باروری خانم‌ها محصول پرطرفداری محسوب می‌شود، چرا که با داشتن فرمولی ویژه متشکل از ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌ها، به سلامت تخمک ها کمک می‌کند.

کپسول اوابوست محصولی از برند فیرهون هلث Fairhavenhealth آمریکا است که در ایران تحت لیسانس این کمپانی تولید می‌شود. این مکمل را در برخی مواقع با عنوان «قرص اوابوست» یا «قرص اووبوست» نیز می‌شناسند که ما در این مقاله هم از این عناوین استفاده کرده‌ایم. کپسول اوابوست فیرهون هلث در دو نوع بسته‌بندی قوطی‌های ۶۰ عددی یا ۱۲۰ عددی به بازار ارائه می‌گردد.

خرید کپسول اوابوست ۶۰ عددی

کپسول اوابوست خانم ها فیرهون هلث

پس از آشنایی با ترکیبات این محصول و فواید آن در بخش‌های بعد، به طور کامل توضیح می‌دهیم که طریقه مصرف قرص اوابوست چگونه است.

ترکیبات قرص اوابوست

قرص اوابوست حاوی ویتامین E، فولات، میواینوزیتول و ترکیب ویژه‌ای متشکل از آلفا لیپوئیک اسید، عصاره دانه انگور، کوآنزیم کیوتن (CoQ10) و ملاتونین است. بر روی ترکیب این مواد مفید، تحقیقات خوبی انجام شده و اثرگذاری آن‌ها مورد آزمایش قرار گرفته است.

تحقیقات نشان داده‌اند ویتامین B9 یا فولیک اسید از مشکلات نقص لوله عصبی در کودک مانند لَب‌شِکَری یا لَبِ شکافته و مهره‌شکاف جلوگیری می‌کند.

کپسول اوابوست با داشتن آلفا لیپوئیک اسید، کو کیوتن، ویتامین E و عصاره هسته انگور که آنتی اکسیدان‌هایی قوی هستند، به خنثی کردن رادیکالهای آزاد کمک می‌کند.

به علاوه، کو کیوتن موجود در قرص اوابوست به سلول تخمک بارورشده، انرژی می‌‌دهد تا فرآیندهای لانه گزینی، تقسیم و بلوغ انرژی زیادی را که نیاز دارند، در اختیار داشته باشند.

عنوان ترکیب مقدار ترکیب ارزش روزانه
ویتامین E ۶۷ میلی‌گرم ۴۴۷%
فولات ۳۴۰ میکروگرم ۸۵%
میواینوزیتول ۲۰۰۰ میلی‌گرم *
ترکیب ویژه: آلفا لیپوئیک اسید، عصاره دانه انگور، کوآنزیم کیوتن، ملاتونین ۲۴۲ میلی‌گرم *

قرص اوابوست برای چی خوبه؟

قرص اوابوست یک مکمل تقویت باروری و تخمک گذاری در خانم هاست که از ترکیبی موثر از ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌ها شامل میو اینوزیتول، فولات، ملاتونین، کوآنزیم کیوتن، عصاره دانه انگور و آلفا لیپوئیک اسید برخوردار است که همگی برای داشتن تخمک هایی سالم مفید هستند.

اوابوست برای تخمک گذاری سالم و افزایش کیفیت تخمک ها در خانم های سالمی که در حال تلاش برای بارداری هستند، یک مکمل مفید و کاربردی محسوب می‌شود. این محصول به طور خلاصه ویژگی‌های زیر را برای خانم ها به همراه دارد:

  • فرمول ویژه: قرص اوابوست حاوی ترکیبات ویژه و مهمی مثل کوآنزیم کیوتن است که اثر محافظت‌کننده از سلول‌های تخمک ها در برابر رادیکال‌های آزاد به همراه دارد. این ماده همچنین به سلول‌های تخمک کمک می‌کند تا انرژی لازم برای لقاح و لانه‌گزینی موفق را تولید کنند.
  • کیفیت تخمک ها: با افزایش سن، هم کیفیت و هم کمیت تخمک هایی که بدن خانم ها تولید می‌کند، کاهش می‌یابد. قرص اوابوست به نگهداری و بهبود کیفیت تخمک ها کمک می‌کند.
  • تخمک های سالم تر: در صورت رعایت صحیح طریقه مصرف قرص اوابوست، این قرص به طور روزانه ۲ گرم میو اینوزیتول به همراه فولیک اسید و ملاتونین در اختیار بدن قرار می‌دهد که همگی به سلامت تخمک ها کمک می‌کنند.
قرص اوابوست برای سلامت تخمک ها خوبه
قرص اوابوست برای نگهداری و بهبود کیفیت تخمک ها و سلامت آن‌ها فواید زیادی دارد.

طریقه مصرف قرص اوابوست

طریقه مصرف قرص اوابوست به صورت روزانه ۴ عدد همراه با آب و غذا است. برای جلوگیری از عوارض گوارشی احتمالی، بهترین زمان مصرف قرص اوابوست همراه با وعده‌های غذایی است. می‌توانید هر کدام از ۴ قرص را در چهار وعده غذایی متفاوت مصرف کنید و یا برای استفاده راحت تر، صبح و شب هر بار ۲ قرص (مجموعا ۴ قرص) را با وعده‌های غذایی صبحانه و شام میل نمایید.

همانطور که گفتیم ملاتونین یک هورمون خواب است و در اوابوست از فواید دیگر آن استفاده شده است؛ اما مقدار ملاتونین موجود در این محصول احتمالا به اندازه‌ای نیست که تاثیری بر روی خواب شما داشته باشد. با این حال اگر مصرف این محصول باعث خواب آلودگی شما شد، می‌توانید هر ۴ قرص را قبل از خواب مصرف کنید.

قرص اوابوست در بسته های ۶۰ عددی و ۱۲۰ عددی موجود است که با مصرف ۴ عدد قرص در روز، به ترتیب برای ۱۵ روز و ۳۰ روز کافیست.

توجه داشته باشید که لازم است به محض تایید بارداری مصرف قرص اوابوست را قطع نمائید.

عوارض قرص اوابوست چیست؟

قرص اوابوست عوارض جانبی شناخته شده‌ای ندارد. با این حال قبل از شروع مصرف هر مکملی، لازم است جهت جلوگیری از تداخلات دارویی با پزشک یا داروساز مشورت کنید. به خصوص اگر داروهای اعصاب و روان (حتی داروهای گیاهی، مثلا داروی حاوی گیاه علف چای) مصرف می‌کنید، در مصرف قرص اوابوست احتیاط نمایید.

راهکارهای بهبود سلامت تخمک ها

در ادامه مهمترین توصیه‌هایی را که می‌توان برای بهبود سلامت تخمک ها و افزایش کیفیت آن‌ها انجام داد، می‌خوانید:

سیگار را ترک کنید:

سیگار می‌تواند به طور دائم از دست دادن تخمک در تخمدان‌ها را تسریع کند.

استرس را مدیریت کنید:

استرس ترشح هورمون های کورتیزول و پرولاکتین را افزایش می‌دهد و این هورمون ها می‌توانند در تخمک گذاری اختلال ایجاد کنند و ساخت تخمک را تحت تاثیر قرار دهند.

رژیم غذایی سالمی انتخاب کنید:

غذاهای سالم به طور کلی سلامت بدن را بهبود می‌دهند که این شامل کیفیت و سلامت تخمک ها و سلامت باروری است.

شاخص توده بدنی (BMI) خود را بهبود دهید:

مشاهده شده است که چاقی با کاهش باروری و کاهش کیفیت تخمک ها مرتبط است. این موضوع به خاطر تغییر عملکرد در سطح میتوکندری، استرس اکسیداتیو و عدم تعادل هورمون است که نهایتا به فرایند تخمک گذاری آسیب می‌رساند.

جریان خون بدن را بهبود دهید:

سلامت کامل تخمک به جریان خون که غنی از اکسیژن است، بستگی دارد. جریان خون با کاهش آب بدن (دهیدراته شدن) به سرعت کاهش پیدا می‌کند؛ پس با مصرف آب کافی به این هدف کمک کنید. همچنین برخی از حرکات ورزشی یوگا مانند حالت نیلوفری (لوتوس)، قهرمان خوابیده (reclining hero) و وضعیت کودک می‌تواند به بهبود جریان خون کمک کند.

بهبود جریان خون با حرکت لوتوس برای سلامت تخمک ها
برخی از حرکات ورزشی یوگا مانند حالت نیلوفری (لوتوس) به افزایش جریان خون در جهت سلامت تخمک ها مفید است.

مکمل مصرف کنید:

همانطور که در این مقاله هم خواندید، مکمل‌های حاوی برخی از ترکیبات می‌توانند به سلامت تخمک کمک زیادی کنند، از جمله کو آنزیم کیوتن، ملاتونین و روغن ماهی. قرص اوابوست یک گزینه مناسب است چرا که حاوی ترکیبات مفید برای این منظور بوده و یک مکمل ویژه برای سلامت تخمک محسوب می‌شود.

جمع بندی

در این مقاله با طریقه مصرف قرص اوابوست آشنا شدید و خواندید که این محصول چه ترکیبات و ویژگی‌هایی دارد. در صورت داشتن هرگونه مشکل پزشکی لطفا پیش از مصرف این مکمل، با پزشک خود مشورت نمایید.

برای تهیه کپسول اوابوست کافیست به داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه کرده و سفارش خود را به صورت اینترنتی ثبت کنید. مفیدطب کالاهای مورد نیازتان را از طریق پست پیشتاز در سریع‌ترین زمان ممکن به دست شما می‌رساند.

خرید کپسول اوابوست ۶۰ عددی

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط