طریقه مصرف پودر آب پنیر برای بدنسازی

طریقه مصرف پودر آب پنیر برای بدنسازی
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

حتما می‌دانید که یکی از پرکاربردترین مکمل‌های ورزشی که تقریبا همه بدنسازان از آن استفاده می‌کنند، پودر پروتئین وی Whey است. پروتئین وی که با ارزش‌ترین نوع پروتئین به شمار می‌رود، همان پودر آب پنیر است که با نام ماءالجبن نیز شناخته می‌شود. کمک به کاهش وزن، ساخته عضله و تشکیل ماهیچه از مهم‌ترین فواید پودر آب پنیر برای بدنسازی هستند. در این مقاله تمامی اطلاعات لازم درمورد انواع پودر آب پنیر را در اختیار شما می‌گذاریم.، تا با خواص فوق‌العاده این ماده بی‌نظیر آشنا شوید. با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

پودر آب پنیر چیست؟

شیر از دو پروتئین کازئین و وی ساخته شده است که پروتئین وی را می‌توان از کازئین موجود در شیر جدا کرد. پروتئین وی یا همان آب پنیر یک پروتئین کامل محسوب می‌شود چرا که حاوی تمام ۹ اسیدآمینه ضروری بدن بوده و محتوای لاکتوز آن کم است. پروتئین آب پنیر مخلوطی از بتالاکتوگلوبولین، آلبومین سرم گاو و ایمونوگلوبین‌ها می‌باشد.

تاکنون فواید بسیار زیادی در ارتباط با مصرف پروتئین پودر آب پنیر شناخته شده است، با این حال محققان به طور مداوم درمورد خواص درمانی احتمالی این ماده تحقیق و بررسی می‌کنند و به موارد جدیدی دست می‌یابند. از نظر طب سنتی نیز این ماده غذایی دارای پروتئین ویژه‌ای است که معادل طبیعی دیگری ندارد.

پودر آب پنیر یکی از کامل‌ترین مکمل‌های غذایی حاوی پروتئین برای ورزشکاران به خصوص بدنسازان است که در افزایش قدرت عضلات، افزایش متابولیسم، ساخت توده‌های عضلانی، تقویت سیستم ایمنی، تامین اسیدهای آمینه ضروری و پاکسازی و سم‌زدایی بدن نقش موثری دارد.

پروتئین آب پنیر دارای خواص زیادی است که در ادامه به بیان برخی از مهم‌ترین آن‌ها به صورت تیتروار می‌پردازیم تا به مبحث اصلی خود یعنی پودر آب پنیر برای بدنسازی برسیم:

  • تصفیه و پاکسازی خون
  • رفع یبوست و دارای خاصیت ملین
  • بهبود لکه‌های پوستی
  • تامین اسیدهای آمینه ضروری
  • ساخت توده‌های عضلانی از طریق ساخت پروتئین در عضله‌ها
  • افزایش متابولیسم و موثر در کاهش وزن
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • کاهش کلسترول بدن
  • دارای خواص ضد سرطانی
  • تنظیم فشار خون و موثر در سلامت قلب و عروق
  • افزایش قدرت عضلات و مناسب برای ورزشکاران و بدنسازان

البته باید توجه داشته باشید که نوع شیر به کار رفته در تولید آب پنیر و موادی که در ادامه روند تولید به آن اضافه می‌شود، برخی از خواص ماءالجبن به دست آمده را تعیین خواهد کرد. به طور مثال ماءالجبن افتیمونی یکی از انواع آب پنیر دارویی است که با افزودن گیاه افتیمون و هلیله به آب پنیر بدست می‌آید و در رفع یبوست، زخم معده، التهاب کلیه و کبد و سلامت پوست و مو تاثیر بسزایی دارد.

پودر آب پنیر برای بدنسازی

تا اینجا با پودر آب پنیر و برخی از مهم‌ترین خواص این ماده شگفت‌انگیز آشنا شدید. در این بخش می‌خواهیم درمورد یکی از مهم‌ترین کاربردهای این پروتئین یعنی پودر آب پنیر برای بدنسازی صحبت کنیم. این پودر سفید و پرخاصیت یکی از پرطرفدارترین انواع مکمل‌ها برای بدنسازان به شمار می‌رود.

مکمل وی پروتئین یا پودر آب پنیر همراه با ورزش‌های مقاومتی می‌تواند به بهبود سنتز پروتئین عضله کمک کرده و رشد توده بافت بدون چربی را تقویت کند. پودر آب پنیر در بین ورزشکاران، بدنسازان، مدل‌های تناسب اندام و همچنین افرادی که به دنبال بهبود عملکرد خود در سالن بدنسازی هستند، محبوب است.

افزایش عضله با پودر پروتئین وی

پروتئین وی از راه‌های مختلفی باعث افزایش عضله می‌شود. این پروتئین با تامین اسیدهای آمینه ضروری بدن که به عنوان عناصر سازنده رشد عضلانی شناخته می‌شوند، در این امر موثر است. در واقع پودر آب پنیر باعث ترشح هورمون‌های آنابولیک مانند انسولین شده که می‌توانند رشد عضلات را تحریک کنند.

علاوه بر این پروتئین وی سرشار از اسید آمینه لوسین است که به عنوان تحریک‌کننده سنتز پروتئین عضله در سطح مولکولی و ژنتیکی شناخته شده است.

ویژگی دیگر پروتئین آب پنیر نسبت به سایر پروتئین‌ها مانند سویا و… جذب سریع‌تر آن است. طبق تحقیقات ثابت شده که وقتی پروتئین وی دقیقا قبل از تمرین یا بعد از تمرین مصرف شود، در افزایش رشد عضلات موثر است. سنتز پروتئین عضله معمولا در دوره زمانی بعد از تمرین به حداکثر می‌رسد.

کاهش وزن با پودر آب پنیر

در یک مطالعه از ۱۵۸ فرد که در مجله Nutrition & Metabolism منتشر شد، کسانی که آب پنیر استفاده کرده بودند، به طور قابل توجهی چربی بدن را از دست دادند و حفاظت بیشتری از ماهیچه خالص در مقایسه با مصرف نوشیدنی‌های کنترلی نشان دادند.

این پودر مکمل باعث افزایش سوخت و ساز و متابولیسم بدن می‌شود و موجب خواهد شد که مدت طولانی‌تری احساس سیری داشته باشید. از همین رو مقدار کالری دریافتی شما کمتر می‌شود. البته توجه داشته باشید در برخی مکمل‌ها پودر آب پنیر با مواد مغذی مانند نشاسته، شکر و یا پودر سفیده تخم مرغ ترکیب می‌شود که در این صورت آن را به یک مکمل افزایش وزن تبدیل خواهد کرد.

میزان پروتئین پودر آب پنیر

میران پروتئین در انواع مختلف پودر آب پنیر متفاوت است. همانطور که قبلا گفتیم نوع شیر استفاده شده در تولید آب پنیر نیز می‌تواند متفاوت باشد. به طور مثال بهترین شیر برای تولید این ماده دارویی، شیر بز است اما از شیر گاو یا شتر نیز می‌توان استفاده کرد. انواع پروتئین وی یا پودر آب پنیر که برای بدنسازی مصرف می‌شوند، را می‌توان به صورت زیر دسته‌بندی نمود:

وی کنسانتره

این پودر پروتئین حاوی مقدار کمی چربی و کربوهیدرات است. درصد میزان پروتئین موجود در وی کنسانتره به میزان غلظت آن بستگی دارد. کنسانتره‌های سطح پایین دارای ۳۰ درصد پروتئین هستند و بالاترین سطح آن‌ها تا ۹۰ درصد پروتئین دارند.

وی ایزوله

این نوع پروتئین وی برای از بین بردن تمام چربی و لاکتوز پردازش می‌شود. وی ایزوله معمولا حاوی حداقل ۹۰ درصد پروتئین بوده و بیشترین میزان پروتئین را دارا می‌باشند.

وی هیدرولیز شده

این پروتئین تحت هیدرولیز جزئی قرار گرفته است که به جذب بهتر پروتئین در بدن کمک زیادی می‌کند. بنابراین وی هیدرولیز شده نسبت به دو شکل دیگر پروتئین وی، به زمان کمتری برای هضم احتیاج دارد. برای افرادی که نمی‌توانند وی کنسانتره معمولی را تحمل کنند، شاید وی ایزوله یا هیدرولیز مناسب‌تر باشد.

طریقه مصرف پودر آب پنیر برای بدنسازی

بهترین زمان برای مصرف پودر آب پنیر برای بدنسازی بعد از تمرین است چرا که در این هنگام ماهیچه‌های بدن به پروتئین بیشتری نیاز دارند و جذب آن افزایش می‌یابد. نوشیدن یک شیک سبک مخلوط پودر آب پنیر با آب سرد یا شیر در عرض ۳۰ تا ۶۰ دقیقه از اتمام تمرین ورزشی، روند ریکاوری را با تامین آمینواسیدها در جریان خون شما بهتر خواهد کرد. این مسئله موجب می‌شود که آمینو اسیدها به سرعت به سلول‌های ماهیچه‌ای برسند تا بافت ماهیچه جدید به راحتی ایجاد شود.

دوز توصیه شده پروتئین وی برای ورزشکاران ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری (حدود ۲۵ تا ۵۰ گرم) در روز است، که معمولا بعد از تمرین مصرف می‌شود. با این حال قبل از ورزش نیز می‌توان از پودر آب پنیر استفاده کرد. بهتر است طبق دستورالعمل نوشته شده روی بسته‌بندی محصول عمل کنید، چرا هر برند ویژگی‌ها و روش مصرف مخصوص به خود را دارد.

قیمت پودر آب پنیر بدنسازی

برای تهیه پودر آب پنیر می‌توانید به داروخانه‌های سطح شهر خود مراجعه کنید. اما یک راه آسان‌تر جهت خرید و اطلاع از قیمت پودر آب پنیر برای بدنسازی سفارش اینترنتی این محصول از سایت داروخانه آنلاین مفیدطب است. این فروشگاه با ارائه تخفیفات ویژه و تامین انواع مکمل‌های اصل و معتبر، سفارشات شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن درب منزل تحویل می‌دهد. شما می‌توانید جهت خرید انواع مکمل بدنسازی از جمله پروتئین وی به لینک دسته بندی زیر مراجعه نمایید.

خرید انواع مکمل بدنسازی

هر سوال دیگری در مورد مکمل‌ها و محصولات گیاهی ما داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

طریقه مصرف پودر آب پنیر برای چاقی چگونه است؟

نکته‌ای که درمورد مصرف پودر آب پنیر برای چاقی باید در نظر داشته باشید این است که پودر آب پنیر یک مکمل برای کاهش وزن به حساب می‌آید. در صورتی که همراه با برخی مواد دیگر مانند نشاسته، شکر و یا پودر سفیده تخم مرغ ترکیب شده باشد، می‌تواند موجب افزایش وزن شود. همچنین باید مصرف آن را به صورت طولانی مدت ادامه دهید تا به وزن‌گیری بیشتر شما کمک کند.

طریقه مصرف پودر آب پنیر برای لاغری چگونه است؟

برای کاهش وزن و لاغری از طریق پودر آب پنیر دقت داشته باشید که محصول حاوی پودر آب پنیر بدون افزودنی مانند نشاسته، شکر یا پودر سفیده تخم مرغ باشد. در صورتی که روزانه ۱ الی ۲ قاشق غذاخوری از پودر آب پنیر را در آب حل کنید، می‌تواند به متابولیسم بدن شما کمک کند و احساس سیری را به مدت طولانی‌تری در شما ایجاد نماید.

پودر آب پنیر را از کجا تهیه کنیم؟

جهت تهیه انواع پودر آب پنیر یا مکمل‌های ورزشی پروتئین وی می‌توانید به سایت داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه نمایید. سفارش خود را به صورت اینترنتی ثبت نمایید تا در کمترین زمان ممکن درب منزل شما تحویل داده شود.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

دوره مصرف پیگمنتا

دوره مصرف پیگمنتا چه مدت است؟

پیگمنتا درمکس یک مکمل محبوب و پرطرفدار برای روشن کردن پوست و رفع لک های تیره پوستی است. این مکمل همچنین با داشتن فرمولی ویژه،

قرص فارماتون چیست؟

قرص فارماتون یک مکمل غذایی است که شامل ترکیباتی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی و عصاره جینسینگ می‌باشد. این قرص به منظور کاهش خستگی روزانه و