عوارض کپسول هیالورون پلاس
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

عوارض قرص هیالورون پلاس در مقابل فواید این محصول، بسیار ناچیز است. ترکیبات هیالورون پلاس شامل موادی مانند کلاژن، ویتامین C، هیالورونیک اسید و… هستند که همگی به نوعی در جوانسازی پوست و مو تاثیر دارند. تحقیقات نشان داده‌اند که ترکیبات این محصول می‌توانند در سلامت عضلات، استخوان‌ها و مفاصل هم موثر باشند.

می‌خواهیم در مقاله پیش رو از مجله سلامت مفید طب به بررسی عوارض قرص هیالورون پلاس بپردازیم. به این منظور، مواد تشکیل دهنده کپسول هیالورون پلاس را نام می‌بریم. امیدواریم مطالب ما، چشم انداز دقیق‌تری برای شما ترسیم کنند.

کپسول هیالورون پلاس برای چیست؟

کپسول هیالورون پلاس محصولی است که معمولا برای جوانسازی پوست و مو پیشنهاد می‌گردد. مهم‌ترین مواد تشکیل دهنده کپسول هیالورون پلاس عبارتند از: هیالورونیک اسید، کلاژن، ویتامین ث و بیوتین. این ترکیبات می‌توانند به صورت مستقیم و غیر مستقیم برای سلامت پوست و مو تاثیر داشته باشند. همچنین نتایج نشان داده‌اند که مصرف محصولاتی مانند کپسول هیالورون پلاس، علاوه بر زیبایی پوست و مو، بر سلامت استخوان‌ها و مفاصل هم تاثیر مثبت دارد.

فواید مصرف کپسول هیالورون پلاس

معمولا کپسول هیالورون پلاس برای خانم‌های بالای ۲۰ سال تجویز می‌شود. با این حال مصرف آن برای آقایان نیز مانعی ندارد. خواص کپسول هیالورون پلاس عبارتند از:

  • افزایش سلامت پوست، مو و ناخن
  • رفع چین و چروک‌های ریز صورت
  • ترمیم بافت آسیب دیده پوست
  • کاهش التهاب مفاصل و بهبود علائم آرتروز
  • تقویت عضلات
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • و…

خرید هیالورون پلاس

بررسی ترکیبات کپسول هیالورون پلاس

در بخش مقدمه گفتیم، برای بررسی عوارض قرص هیالورون پلاس بهتر است ترکیبات محصول را بررسی کنیم. مواد تشکیل دهنده کپسول هیالورون پلاس، دارای عوارض جانبی خاصی نیستند و مانند اغلب مکمل‌های غذایی برای پیشگیری یا درمان بیماری‌ها کاربرد ندارند. بلکه می‌توانند با تامین ریزمغذی‌های ضروری، سلامت بدن را ارتقا دهند.

تنها لازم است توجه کنید که یکی از ترکیبات جانبی قرص هیالورون پلاس، پروپیل پارابن می‌باشد. بنابراین، اگر به پارابن حساسیت دارید، بهتر است از این محصول استفاده نکنید.

ویتامین C در قرص هیالورون پلاس چه نقشی دارد؟

ویتامین C از جمله مهم‌ترین ریزمغذی‌هایی است که برای حفظ جوانی و زیبایی پوست کاربرد دارد. البته از آنجایی که ویتامین C دارای خواص آنتی اکسیدان است، رادیکال‌های آزاد را در بدن خنثی می‌کند. رادیکال‌های آزاد، ترکیبات مخربی هستند که در عملکرد صحیح بدن اختلال ایجاد می‌نمایند. برای مثال به وجود آمدن چین و چروک‌ها روی صورت، افتادگی پوست، ریزش مو و… جز تاثیرات مخرب رادیکال‌های آزاد هستند.

مواد آنتی اکسیدان می‌توانند رادیکال‌های آزاد را خنثی کنند. ویتامین C  در بدن ما، چنین تاثیری داشته و به این ترتیب برای جوانسازی پوست، موثر واقع می‌شود. ویتامین C با خنثی کردن رادیکال‌های آزاد، مانع تخریب هیالورونیک اسید و کلاژن می‌گردد. همچنین ویتامین C می‌تواند در تحریک ساخت کلاژن، نقش داشته باشد و به این شکل در ترمیم پوست وغضروف موثر واقع شود. شایان ذکر است که ویتامین C برای تقویت سیستم ایمنی بدن هم بسیار مفید است.

ویتامین c در هیالورون پلاس
ویتامین C با خنثی کردن رادیکال‌های آزاد، مانع تخریب هیالورونیک اسید و کلاژن می‌گردد.

برای افزایش سلامت پوست می‌توانید فرم‌های مختلفی از ویتامین C را به کار ببرید. کپسول‌های بلعیدنی، قرص جوشان، سرم‌های موضعی پوست و… از جمله محصولاتی هستند که در دسترس شما قرار دارند.  در ترکیبات کپسول هیالورون پلاس، مقادیری ویتامین C گنجانده شده است. درباره عوارض قرص هیالورون پلاس به این نکته اشاره می‌کنیم که، ویتامین C جز ترکیبات محصول است و عوارض جانبی خاصی به همراه ندارد.

هیالورونیک اسید در قرص هیالورون پلاس برای چیست؟

اگر به مطالب مرتبط با زیبایی و جوانسازی پوست، علاقه داشته باشید حتما نکاتی درباره خواص هیالورونیک اسید خوانده یا شنیده‌اید. هیالورونیک اسید یکی از مهم‌ترین اجزای ساختار پوست است. ۵۰ درصد از کل هیالورونیک اسید موجود در بدن، برای پوست به کار رفته است. همچنین این ماده در ساختار غضروف و سایر بافت‌های بدن وجود دارد. هیالورونیک اسید دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی، آب رسانی و… است.

هیالورونیک اسید با تحریک ساخت کلاژن و الاستین، در ترمیم زخم، رفع چین و چروک و افزایش حالت ارتجاعی پوست موثر است. به طور کلی می‌توان گفت، وجود مقادیر کافی از هیالورونیک اسید به جوانسازی پوست کمک می‌کند. این ماده برای تقویت مو  و ناخن مفید بوده، التهاب و درد مفاصل را نیز کاهش می‌دهد. کپسول هیالورون پلاس حاوی ۵۰ میلی گرم هیالورنیک اسید است. بنا بر تمام خواصی که بر این ماده نام بردیم، متوجه می‌شویم چگونه کپسول هیالورون پلاس برای جوانسازی پوست، مو و ناخن کاربرد دارد وهمچنین به کاهش التهاب مفاصل کمک می‌کند.

مصرف ۵۰ میلی گرم هیالورونیک اسید (که در کپسول هیالورون پلاس وجود دارد) ایمن بوده و عارضه جانبی خاصی به همراه نمی‌آورد. بنابراین این نکته را هم در زمینه بررسی عوارض قرص هیالورون پلاس به خاطر داشته باشید.

چرا کلاژن در ترکیبات کپسول هیالورون پلاس وجود دارد؟

کلاژن نوعی پروتئین است که در ساخت بافت‌های مختلف بدن نقش دارد. بیشترین مقدار کلاژن در ساختار استخوان‌ها، غضروف و پوست به کار می‌رود. هر چه میزان کلاژن در سلول های پوست بیشتر باشد، حالت الاستیسیته پوست هم بیشتر است. معمولا بعد از ۲۰ سالگی، میزان ساخت کلاژن، در بدن ما کاهش می‌‌یابد و با افزایش سن، ساخت کلاژن کمتر و کمتر می‌شود. متخصصان برای حفظ جوانی پوست، مکمل‌های حاوی کلاژن را پیشنهاد می‌کنند. همچنین محصولات موضعی که حاوی کلاژن هستند، تاثیرات شگفت انگیزی در جوانسازی پوست ایجاد می‌نمایند.

کلاژن در قرص هیالورون پلاس
هر چه میزان کلاژن در سلول های پوست بیشتر باشد، حالت الاستیسیته پوست هم بیشتر است.

نکته دیگر اینکه وجود مقادیری کلاژن، به بهبود مفاصل کمک می‌کند. کلاژن در غضروف سازی و کاهش التهاب مفصل‌ها نقش دارد. به همین دلیل است که مکمل‌های خوراکی حاوی کلاژن می‌توانند هم در سلامت پوست و هم کاهش درد‌های مفاصلی مفید باشند. در کپسول هیالورون پلاس، حدود ۲۵۰ میلی گرم، کلاژن هیدرولیزات وجود دارد. کلاژن هیدرولیزات، ترکیبی از آمینو اسیدهایی است که سلول‌های بدن را برای ساخت کلاژن تحریک می کنند. مصرف کلاژن به صورت خوراکی عوارض جانبی خاصی به همراه ندارد. پس این نکته را هم در زمینه بررسی عوارض قرص هیالورون پلاس به خاطر داشته باشید.

چرا در ترکیبات هیالورون پلاس، بیوتن به کار رفته است؟

بیوتین یا ویتامین B7 از جمله ریزمغذی‌های مفید برای سلامت پوست، مو و ناخن است. همچنین بیوتین در سنتز ویتامین B6 و B12 نقش داشته و می‌تواند به بهبود علائم افسردگی کمک کند. برخی محققان بر این باور هستند که مصرف ویتامین B7 پس از ۳۰ سالگی، به بهبود وضعیت بدن کمک می‌کند و محصوصا در حفظ سلامت پوست، مو و ناخن موثر واقع می‌شود. مقادیری ویتامین B7 یا بیوتن در ترکیبات کپسول هیالورون پلاس وجود دارد. این ویتامین نیز مانند سایر ترکیبات هیالورون اسید، بی‌خطر بوده و مصرف آن عوارض جانبی خاصی به همراه نمی‌آورد.

بهترین زمان مصرف قرص هیالورون پلاس

بهترین زمان مصرف کپسول هیالورون پلاس، ظهر و به همراه وعده ناهار است. توجه داشته باشید که مصرف این محصول برای بزرگسالان مجاز بوده و برای کودکان توصیه نمی‌گردد.

کپسول هیالورون پلاس برای چاقی صورت

به طور کلی هیچ دارو یا مکملی برای چاقی موضعی وجود ندارد. ممکن است با افزایش وزن، صورت شما هم چاق‌تر شود. کپسول هیالورون پلاس دارای مواد مغذی است که برای سلامت و جوانسازی پوست مفید واقع می‌شود. بنابراین ممکن است با مصرف کپسول هیالورون پلاس، پوست بانشاط‌‌تری داشته باشید اما توسط اطرافیان به چاقی صورت تعبیر شود. نظرات در مورد کپسول هیالورون پلاس که توسط مصرف کنندگان، در فضای مجازی به اشتراک گذاشته می‌شوند، معمولا رضایت بخش هستند.

جوانسازی پوست با هبالورون پلاس
نظرات در مورد کپسول هیالورون پلاس که توسط مصرف کنندگان، در فضای مجازی به اشتراک گذاشته می‌شوند، معمولا رضایت بخش هستند.

عوارض کپسول هیالورون پلاس

عوارض قرص کلاژن آپوویتال یا همان کپسول هیالورون پلاس، شامل موارد قابل توجه نیست. در موارد نادر، مصرف کنندگان این محصول، عوارض گوارشی ناچیز را گزارش می‌کنند.

قیمت قرص هیالورون پلاس

برای اطلاع از قیمت قرص هیالورون پلاس می‌توانید به داروخانه‌های معتبر سراسر کشور مراجعه نمایید. پیشنهاد می‌کنیم برای خرید بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو یا سلامت پوست به داروخانه اینترنتی مفید طب سری بزنید. کافی است روی دکمه زیر کلیک کنید تا از قیمت کپسول هیالورون پلاس آگاه شوید، اطلاعات دقیق‌تر به دست بیاورید و در صورت نیاز این محصول را خریداری نمایید.

در آخر

مقاله‌ای که برای شما حاضر کرده بودیم درباره عوارض قرص هیالورون پلاس توضیحاتی ارائه داد. در کنار سبک زندگی سالم، رژیم غذایی مناسب، ترک مصرف دخانیات، استفاده از محصولات مناسب پوست و… می‌توانید سلامت پوست را ارتقا دهید. در همین راستا، مصرف مکمل‌های غذایی مانند کپسول هیالورون پلاس نیز پیشنهاد می‌شوند.

اگر درباره قرص هیالورون پلاس، سوالی دارید لطفا در بخش نظرات مطرح کنید. داروسازان در داروخانه آنلاین مفید طب، پاسخگوی شما خواهند بود.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

22 دیدگاه دربارهٔ «عوارض قرص هیالورون پلاس (بررسی محصول)»

  1. سلام وقت بخیر قرص هیالورون پلاس برای کسی که کیست سینه داره مشکلی نداره؟ باعث بزرگ شدن کیست سینه نمیشه؟

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام دوست گرامی، قرص هیالورون پلاس در افراد مبتلا به کیست سینه منع مصرفی ندارد.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام قرص هیالورون پلاس با پروسه های لیزر تداخلی ایجاد نمی کند.
      با احترام دکتر داروساز 

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام هیالورون پلاس در کمکاری تیروئید ممنوعیت مصرف ندارد. این محصول همچنین با لووتیروکسین تداخلی ایجاد نمی کند.
      با احترام دکتر داروساز

  2. سلام وقت بخیر
    من چندین ماه هست هیالورون استفاده کردم خواستم ببینم این کپسول رو واسه همیشه میشه ادامه داد یا یه مدت باید بینش استراحت بدم و بعد دوباره مصرف کنم یا اینکه هنینطور ادامه بدم؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام کپسول هیالورون پلاس محتوی ویتامین سی، بیوتین، کلاژن و هیالورونیک اسید است.
      حداقل مدت زمان لازم برای شروع اثرگذاری کلاژن، ۸ هفته و برای هیالورونیک اسید، ۲ ماه می باشد.
      حداکثر مدت زمان مصرف کپسول هیالورون پلاس، محدود نیست و می توانید به مدت دلخواه از این مکمل استفاده کنید. نیازی به فاصله انداختن بین دوره های مصرف این محصول وجود ندارد.
      با احترام دکتر داروساز

  3. سلام وقت بخیر من قبلا این قرص رو استفاده کردم اگر درست خاطرم باشه حاوی پارابن هست که در مقاله اشاره ای نشده بود

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام یکی از ترکیبات جانبی قرص هیالورون پلاس، پروپیل پارابن می باشد. میزان پروپیل پارابن موجود در این محصول از رِنجی که بتواند عارضه جانبی ایجاد کند، کمتر است و بنابراین، اهمیت بالینی ندارد.
      در هر حال، با سپاس از شما بابت نظری که ثبت کردید، وجود پارابن در این محصول، در متن مقاله گنجانده شد تا احیانا اگر کسی حساسیت به پارابن دارد، از هیالورون پلاس استفاده نکند.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

  4. باسلام و احترام
    من تازه این کپسول هیالورون تهیه کردم
    برای پریودی تاثیر بدی نداره؟
    چاق کننده هست یا خیر
    چون نمیخام چاق بشم
    ممنون از پاسخ شما

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام کپسول هیالورون پلاس برای پریودی تاثیر بدی ندارد. این محصول سبب افزایش وزن هم نمی شود.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام هیالورون سائور پلاس با توجه به ترکیباتی که دارد در دوران شیردهی قابل استفاده می باشد.
      با احترام دکتر داروساز

  5. سلام
    چه تفاوت بین کپسول هیالورون پلاس آپوویتال و کپسول هیالورون سایور پلاس کلاژن و بیوتن یوروویتال وجود داره ؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام هر دو محصولی که نام بردید نوع و مقدار ترکیباتشان یکسان است. فقط برند دو محصول متفاوت است که یکی محصول برند آپوویتال و دیگری یوروویتال می باشد.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام هیالورون پلاس در بانوان سالمند قابل استفاده است. این محصول نه تنها به حفظ سلامت و شادابی پوست و مو کمک می کند، بلکه در رفع درد و التهاب مفاصل نیز موثر است.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام هیالورون پلاس محتوی ویتامین سی، بیوتین، کلاژن و هیالورونیک اسید است. بعید است عامل جوش صورت شما کپسول هیالورون پلاس باشد. بهتر است برای تشخیص عامل آکنه به پزشک مراجعه کنید.
      با احترام دکتر داروساز

  6. سلام من این قرص رو برای ریزش وتار نازکی موهام وکلاژن سازی گرفته بودم ،با مصرف این قرص ریزش موهام چندین برابر شدن

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام چنین واکنشی به کپسول هیالورون پلاس تا کنون گزارش نشده است.
      ممکن است بدن شما نسبت به یکی از اجزای این محصول ناسازگاری نشان داده باشد، یا ریزش موی شما ناشی از این کپسول نبوده باشد.
      به هر حال قطع محصول و مراجعه به پزشک بهترین راه حل می باشد.
      با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره