شربت ایمیونس برای کودکان
زمان مطالعه: ۱۳ دقیقه

برخی از کودکان مکررا به بیماری های عفونی مخصوصا سرماخوردگی مبتلا می شوند. منشا این موضوع می تواند کمبود ریزمغذی هایی مثل زینک، تغذیه ناسالم، بی اشتهایی یا ژنتیک باشد. به هر حال، ابتلای مکرر به بیماری های عفونی، سبب کاهش وزن کودکان و غیبت آنها از مدرسه می شود و به همین دلیل، بسیاری از والدین به دنبال داروی تقویت ایمنی برای فرزند خود هستند.

شربت ایمیونس یک مکمل تقویت سیستم ایمنی است که به رفع کمبودهای تغذیه‌ای شایع در کودکان و بهبود رشد جسمی و ذهنی آن‌ها نیز کمک می‌کند. از آنجا که بسیاری از والدین نگران ضررها و عوارض مکمل‌ها برای کودکان هستند، می‌خواهیم در این مطلب از مجله سلامت مفیدطب اثرات شربت ایمیونس برای کودکان را بررسی کنیم تا به این نگرانی والدین پاسخ دهیم. پس اگر شما هم جزو این دسته از والدین هستید، این مطلب را از دست ندهید.

خواص شربت ایمیونس برای کودکان

قبل از معرفی کامل شربت immunace برای کودکان، ابتدا به مهمترین ویژگی ها و خواص این محصول اشاره می‌کنیم:

  • حاوی انواع ویتامین‌ها و املاح ضروری بدن
  • فاقد رنگ مصنوعی، لاکتوز، نمک و مخمر
  • کمک به وزن گیری و رشد بهتر کودکان
  • مؤثر در کاهش علائم سرماخوردگی
  • تقویت سیستم ایمنی کودکان
  • افزایش قد کودکان و نوجوانان
  • افزایش اشتهای کودکان
  • افزایش انرژی بدن

ترکیبات شربت ایمیونس برای تقویت ایمنی

برای اینکه بیشتر با فواید شربت ایمیونس آشنا شویم، ابتدا باید بدانیم چه ترکیباتی دارد و کدام مواد مغذی ضروری بدن را در خود جای داده است.

شرکت انگلیسی ویتابیوتیکس برای تولید شربت ایمیونس سعی کرده تمام ریزمغذی‌های مورد نیاز بدن برای تقویت سیستم ایمنی و افزایش انرژی بدن را در کنار هم قرار دهد. از این رو، در ترکیبات این شربت تقویت ایمنی، ۱۸ ریزمغذی مختلف از جمله ویتامین‌ها، املاح معدنی، بتاکاروتن ها و سایر ترکیبات مؤثر برای تقویت بدن یافت می‌شود. در ادامه با مهم‌ترین و موثرترین ترکیبات شربت ایمیونس آشنا می‌شویم.

ویتامین‌های شربت ایمیونس

با توجه به اهداف تولید شربت ایمیونس، در این داروی تقویت سیستم ایمنی، ویتامین‌های ضروری برای عملکرد صحیح سیستم دفاعی بدن دیده می‌شود. این ویتامین‌ها شامل ویتامین‌های گروه B و ویتامین D است که در ادامه با خواص آن‌ها برای بدن آشنا می‌شویم:

ویتامین ب۱:

ویتامین B1 که با نام تیامین هم شناخته می‌شود، برای تنظیم سوخت و ساز سلول‌ها، فعالیت سلول‌های عصبی و تغذیه بهتر سلول‌های بدن ضروری است. وجود این ویتامین در عملکرد صحیح همه‌ی بافت و اندام‌های بدن تاثیرگذار است.

ویتامین ب۳:

یکی از ویتامین‌های مؤثر در رشد بهتر سیستم عصبی و بهبود گردش خون مغزی، ویتامین B3 است. این ویتامین برای افزایش رشد موها، بهبود سریع‌تر زخم‌ها، هضم غذا و ساخت کلسترول خوب در بدن ضروری است.

ویتامین ب۵:

این ویتامین در تبدیل چربی به انرژی نقش دارد. همچنین ویتامین B5 یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است که از آسیب سلول‌های بدن در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد بدن و استرس اکسیداتیو جلوگیری می‌کند. این اثر برای حفاظت از پوست و مو و عملکرد سیستم ایمنی بسیار حیاتی و مهم است.

ویتامین ب۶:

ویتامین B6 در بلوغ و تولید گلبول‌های سفید و قرمز خون شرکت دارد. وجود مقدار کافی این ویتامین برای گردش خون کافی و صحیح و تقویت سیستم ایمنی ضروری است. همچنین ویتامین B6 یکی از اصلی‌ترین ریزمغذی‌ها برای نمو مغز کودکان محسوب می‌شود.

ویتامین ب۷:

بسیاری از ما بیوتین یا ویتامین B7 را به عنوان یک ریزمغذی مهم برای کاهش ریزش مو و تقویت ناخن‌ها می‌شناسیم. علاوه بر این، بیوتین برای تولید پروتئین‌های حیاتی و مواد مغذی مورد نیاز سلول‌های بدن نیز نقش اساسی دارد.

ویتامین ب۱۲:

کوبالامین یا ویتامین B12 نیز مانند B6 در تولید و به بلوغ رسیدن گلبول‌های قرمز خون نقش دارد. کمبود این دو ویتامین در بدن باعث نقص در گردش خون شده و خونرسانی به سلول‌های بدن را دچار مشکل می‌کند. این موضوع روی رشد تمامی بافت‌ها و اندام‌ها در کودکان اثر دارد. کمبود ویتامین B12 عامل اصلی کم خونی مگالوبلاستیک است.

ویتامین دی ۳:

ویتامین D3 برای جذب بهتر کلسیم در بدن، رشد طولی استخوان‌ها و افزایش تراکم آن‌ها، عملکرد بهتر قلب و عروق و تقویت سیستم ایمنی مهم است. این ویتامین محلول در چربی باعث رشد طبیعی قد در کودکان و کاهش ریسک ابتلا به بیماری‌های عفونی در آن‌ها می‌شود. همچنین تحقیقات نشان داده که ویتامین دی و کرونا باهم ارتباط داشته و مصرف کافی ویتامین دی می‌تواند در پیشگیری از ابتلا به کروناویروس مؤثر باشد.

بتاکاروتن ها:

بتاکاروتن ها در واقع یکی از اصلی‌ترین پیش سازهای ویتامین A محسوب می‌شوند و نقش‌های مهمی در بدن به عهده دارند. این ترکیبات با خاصیت آنتی اکسیدانی خود تولید گلبول‌های سفید را افزایش داده و سیستم ایمنی را تقویت می کنند. بتاکاروتن ها همچنین از ایجاد استرس اکسیداتیو در بدن جلوگیری می‌کنند.

املاح معدنی و ترکیبات مؤثر دیگر

بدن برای رشد اندام‌ها، تامین انرژی، تنظیم هورمون‌ها و تقویت سپر دفاعی خود در برابر عوامل بیماری ‌زا، در کنار ویتامین‌ها، به املاح معدنی نیز نیاز دارد. در ادامه خواص مهم‌ترین املاح معدنی برای بدن، که در ترکیبات ایمیونس یافت می‌شود، را شرح داده‌ایم.

زینک:

از آنجا که زینک در فعال شدن بیش از ۱۰۰ آنزیم حیاتی در بدن نقش دارد، یکی از مهم‌ترین ریزمغذی‌ها برای رشد کودکان محسوب می‌شود. از خواص زینک برای بدن می‌توان به رشد بهتر مغز و سیستم عصبی، رشد استخوان‌ها، تنظیم هورمون‌های مهم بدن، تولید برخی پروتئین‌های حیاتی، کاهش حساسیت‌های پوستی و تقویت پوست، مو و ناخن‌ها اشاره کرد.

آهن:

آهن برای اکسیژن رسانی و تغذیه سلول‌های بدن نقش دارد. کمبود این عنصر باعث کم خونی فقر آهن شده و باعث ضعف ایمنی، بی حالی، بی اشتهایی، کاهش انرژی بدن، مشکلات گوارشی و… در کودکان می‌شود.

منیزیم:

منیزیم هم مانند زینک در فعالیت بیش از ۳۰۰ آنزیم در بدن نقش دارد. همچنین بدن این ریزمغذی را برای تنظیم فشار خون، تنظیم انقباض عضلات و رشد بهتر استخوان‌ها نیاز دارد.

ید:

ید مهم‌ترین ماده معدنی برای عملکرد صحیح تیروئید است. هورمون‌های تیروئید در مراحل رشد و نمو کودکان نقش بسیار مهمی دارند. دریافت ید کافی برای رشد طبیعی مغز و عملکرد شناختی در کودکان، جلوگیری از بیماری گواتر و کم کاری تیروئید بسیار ضروری است.

سلنیوم:

عنصر سلنیوم با تحریک آنتی بادی‌ها و افزایش آن‌ها در بدن باعث تقویت سیستم ایمنی و مبارزه با عوامل عفونی در بدن می‌شود. همچنین سلنیوم در بهبود عملکرد تیروئید، کاهش التهاب پوست، افزایش رشد موها نیز نقش دارد.

ال کارنیتین:

ال کارنیتین ترکیبی از دو آمینو اسید ضروری لیزین و متیونین تشکیل می‌شود و برای افزایش انرژی بدن ضروری است. وجود این ماده در ترکیبات شربت ایمیونس باعث بهبود عملکرد مغز، قلب، عضلات و کاهش چربی ذخیره‌ای در بدن می‌شود.

جدول ترکیبات شربت ایمیونس

همانطور که بالاتر هم مشاهده کردید، شربت ایمیونس بخش قابل توجهی از مواد ضروری روزانه برای بدن کودکان را تأمین می‌کند. به همین دلیل هم این شربت یکی از بهترین انواع مولتی ویتامین تقویت کننده سیستم ایمنی محسوب می‌شود و شربت ایمیونس را برای کودکان به محصولی کاربردی تبدیل می‌کند. در جدول زیر همه‌ی ترکیبات ایمیونس را با مقدار آن‌ها مشاهده می‌کنید:

ترکیبات مقدار در هر ۱۰میلی لیتر درصد نیاز مصرف روزانه
ویتامینD3 ۲۰۰IU  %۱۰۰
بتا کاروتن (به شکل بتا کاروتن ۲۰٪) ۱,۵mg **
ویتامینB1 ۳mg %۲۷۳
ویتامین B6 ۱,۵mg %۱۰۷
ویتامین B12 ۱,۸mcg ۷۲
ویتامین B3 ۱۵mg %۹۴
بیوتین (ویتامین B7) ۶۰mcg %۱۲۰
دکسپانتنول  (ویتامین B5) ۳mg **
آهن گلوکونات برابر با آهن عنصری ۸mg %۵۷
زینک گلوکونات معادل با عنصر زینک ۷mg %۷۰
منگنز ۱mg %۵۰
مس ۰,۶mg %۶۰
سلنیوم ۴۰mcg %۷۳
منیزیم ۲۰mg
ید ۵۰mcg %۳۳
کروم ۸mcg %۲۰
کولین بیتارترات ۱۰mg **
اِل -کارنیتین تارترات ۵mg **

شربت ایمیونس برای کودکان چه فوایدی دارد؟

ترکیبات این شربت تقویت سیستم ایمنی، در کنار هم خواص شگفت انگیزی برای تقویت و رشد کودکان دارند. به همین دلیل هم عجیب نیست که شربت تقویتی ایمیونس به یکی از پرفروش‌ترین مولتی ویتامین‌ها برای رشد بهتر کودکان تبدیل شده است. ما در ادامه می گوییم که ایمیونس چطور به رشد بهتر کودکان شما کمک می‌کند؟ پس در ادامه با ما همراه باشید.

خرید سریع شربت ایمیونس

شربت ایمیونس برای اشتها و چاقی کودکان

بسیاری از والدین در دوره‌ی خاصی، با مشکل بی اشتهایی کودک مواجه می‌شوند. کودکان معمولاً در سنین ۲ تا ۵ سالگی یا حتی پس از آن دچار بد غذایی و کاهش میل به غذا خوردن می‌شوند. ترفندهای مختلفی برای افزایش اشتیاق کودکان به غذا خوردن وجود دارد؛ اما گاهی اوقات  این ترفند ها جواب نمی دهند چون بی اشتهایی در واقع بخاطر کمبودهای تغذیه‌ای از جمله کمبود آهن، زینک و ویتامین B است.

شربت ایمیونس برای افزایش اشتها کودکان
شربت ایمیونس برای افزایش اشتها و رفع کمبودهای تغذیه ای کودکان موثر است.

از آنجا که از سن ۶ ماهگی به بعد کودک کم کم از شیر مادر جدا شده و باید غذاهای کمکی مصرف کند، تغذیه در رشد کودک در این سنین نقش اساسی بازی می‌کند. در نتیجه کم غذایی یا کاهش اشتها باعث کاهش وزن و اختلال در رشد کودک می‌شود. به همین دلیل هم والدین در چنین شرایطی به دنبال داروی اشتها آور برای کودکان خود هستند تا از بروز این اختلال‌ها جلوگیری کنند.

شربت ایمیونس با تأمین املاح و ویتامین‌های مؤثر در افزیش اشتها، نیازهای اساسی بدن کودک برای رشد بهتر را تأمین کرده و این مشکل را به راحتی برطرف می‌کند. پس اگر کودک شما بخاطر کمبودهای تغذیه‌ای دچار بی اشتهایی و کاهش وزن شده، خرید شربت ایمیونس می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای او باشد.

شربت ایمیونس برای افزایش قد کودکان و نوجوانان

به عنوان والدین حتماً شنیده‌اید که مهم‌ترین دوران رشد قدی برای دختران ۸ تا ۱۴ سالگی و برای پسران هم ۸ تا ۱۶ سالگی است. البته که رشد قد تا ۱۸ و حتی ۲۰ سالگی هم ادامه دارد؛ اما تحقیقات متعددی نشان داده است که بیشترین میزان رشد طولی استخوان‌ها از اواخر کودکی تا اواخر نوجوانی اتفاق می افتد. از این رو تأمین ریزمغذی‌های ضروری بدن در این سنین اهمیت بسیار زیادی برای رشد قدی کودکان و نوجوانان دارد.

شربت ایمیونس برای افزایش قد کودکان
شربت ایمیونس باعث افزایش رشد قد کودکان می‌شود.

کلسیم و ویتامین دی دو عامل مهم در استخوان بندی و رشد طبیعی قد هستند. ویتامین D3 با افزایش ظرفیت استخوان‌ها برای جذب بیشتر کلسیم باعث افزایش تراکم استخوان‌ها می‌شود. همچنین زینک و منیزیم نیز برای تحریک استخوان سازی در بدن ضروری هستند. در کنار این عناصر، آهن نیز برای خونرسانی و اکسیژن رسانی به سلول‌های بافت استخوانی لازم است.

همه‌ی این ریزمغذی‌ها در ترکیبات شربت ایمیونس ویتابیوتیکس موجود است. از این رو، مصرف این مکمل می‌تواند برای تقویت استخوان بندی و رشد طبیعی قد کودکان و نوجوانان مؤثر باشد.

شربت ایمیونس برای تقویت سیستم ایمنی کودکان

یکی از مهم‌ترین راه‌های تقویت سیستم ایمنی بدن، داشتن تغذیه سالم برای رفع کمبودهای ضروری بدن است. کمبودهای تغذیه‌ای شایع در کودکان از جمله کمبود آهن، کمبود زینک و کمبود ویتامین‌هایی از جمله ویتامین B12 و B6 نقش اساسی در ضعف ایمنی کودکان دارند. نبود این ریزمغذی‌های مهم بدن کودکان را در معرض انواع بیماری‌های شایع قرار می‌دهد.

شربت ایمیونس برای تقویت سیستم ایمنی
شربت ایمیونس نقش موثری در تقویت سیستم ایمنی کودکان دارد.

شربت ایمیونس همه‌ی ریزمغذی‌های مهم برای تقویت ایمنی را در ترکیبات خود جا داده است. آهن برای افزایش خونرسانی به اندامها، زینک برای  ارتقای عملکرد سیستم ایمنی، ویتامین‌های گروه ب برای تولید بیشتر گلبول های سفید، بتاکاروتن‌ها برای حفاظت از سلول‌های بدن در برابر رادیکال‌های آزاد، سلنیوم برای کاهش التهاب‌ و ویتامین D3 برای بهبود عملکرد گلبول‌های سفید، ضروری هستند و به نابودی سریع عفونت و علائم بیماری ها کمک می‌کنند.

درمان سرماخوردگی کودکان با شربت ایمیونس

کودکانی که با ضعف سیستم ایمنی و کمبودهای تغذیه‌ای مواجه هستند، ممکن است در طول یک سال بارها به بیماری‌های واگیردار شایع مانند سرماخوردگی یا آنفولانزا مبتلا شوند. از طرفی عفونت‌های ایجاد شده توسط این ویروس‌های واگیردار هم در کودکان به راحتی برطرف نمی‌شوند و ممکن است آسیب‌های دیگری به سلامتی آن‌ها وارد کند. به همین دلیل والدین با شروع فصل سرما به فکر تقویت سیستم ایمنی فرزندان خود برای پیشگیری از سرماخوردگی هستند.

درمان سرماخوردگی کودکان با شربت ایمیونس
شربت ایمیونس برای کاهش علائم سرماخوردگی در کودکان موثر است.

شربت ایمیونس حاوی ترکیبات موثری همچون بتاکاروتن‌ها، ویتامین‌های B12 و B6 است که در تولید گلبول‌های سفید خون نقش دارند. گلبول‌های سفید مهم‌ترین سربازهای دفاعی بدن هستند که در هنگام بیماری بدن به تعداد بیشتری از آنها نیاز دارد. این ریزمغذی‌ها باعث افزایش سربازهای دفاعی بدن می‌شوند.

علاوه بر این، زینک و آهن نیز در مبارزه با عوامل عفونی و ویروس‌ها در بدن نقش مهمی دارند. زینک با افزایش آنزیم‌های مرگبار برای ویروس‌ها و باکتری‌ها، باعث افزایش شدت حملات سیستم ایمنی در برابر این عوامل بیماری زا می‌شود. آهن نیز با خونرسانی و افزایش انرژی گلبول‌های سفید به بهبود عملکرد سیستم دفاعی کمک می‌کند. همه‌ی این فرایندها در کنار هم برای کاهش علائم سرماخوردگی و بهبود سریع آن نقش دارند.

شربت ایمیونس برای کودکان با چه سنی مناسب است؟

برای تقویت ایمنی کودکان بالای ۱ سال می‌توانید از شربت ایمیونس استفاده کنید. همچنین مصرف این شربت برای رشد طبیعی و وزن در کودکان بسیار تاثیرگذار است. اگر فرزندتان بی اشتها و کم انرژی است، این شربت می‌تواند برای افزایش انرژی بدن او بسیار مؤثر باشد.

خرید سریع شربت ایمیونس

بهترین زمان مصرف شربت ایمیونس در کودکان

دستور صحیح مصرف شربت ایمیونیس در کودکان سن ۱ تا ۱۲ سال، صبح و شب ۵ سی سی است. بهتر است مصرف شربت ایمیونیس با چای و لبنیات حدود ۲ ساعت فاصله داشته باشد تا جذب مواد معدنی موجود در آن به حداکتر برسد. بهتر است هنگام مصرف شربت ایمیونیس، معده کودک خالی نباشد.

مقدار مصرف شربت ایمیونس در کودکان

همانطور که اشاره شد، برای اثرگذاری کامل دارو، کافی است روزی دو بار از شربت تقویت سیستم ایمنی ایمیونس به فرزند خود بدهید. برای هر نوبت نصف تا ۱ قاشق مرباخوری از شربت معادل ۲.۵ تا ۵ میلی لیتر از آن کافی است.

اگر کودک شما بیماری دارد یا محصول دارویی یا تقویتی دیگری استفاده می کند، بهتر است قبل از خرید شربت ایمیونس، با پزشک مشورت کنید تا از مشکلاتی مثل تداخل یا زیاده روی در مصرف ویتامین‌ها و املاح پیشگیری شود.

نحوه مصرف شربت تقویت ایمنی ایمیونس برای کودکان
کودکان ۱ تا ۱۲ سال، نصف تا ۱ قاشق مرباخوری ۲ بار در روز شربت ایمونیس را مصرف کنند.

عوارض شربت ایمیونس برای کودکان

شربت immunace برای کودکانی که دچار کمبودهای تغذیه‌ای، بی اشتهایی و رشد کند هستند، یک مکمل تغذیه‌ای بسیار خوب است. با این حال ممکن است نگران عوارض احتمالی این محصول برای کودکان باشید. لازم به ذکر است که با دوز مصرفی توصیه شده، عوارض جانبی خاصی برای این شربت گزارش نشده است. گرچه عارضه تحریک معده در تعداد کمی از کودکان گزارش شده است. برای پیشگیری از بروز این عارضه، توصیه می‌شود ایمیونیس با معده پر مصرف شود.

پس شربت ایمیونس برای کودکان ضرر ندارد؟

خیر. این شربت در حالت عادی هیچ عوارضی برای کودکان ندارد؛ مگر در مواردی خاص که کودک به یکی از ویتامین‌ها یا املاح موجود در ترکیبات ایمیونس حساسیت داشته باشد.

پرسش و پاسخ درباره شربت ایمیونس
سوالات خود درباره شربت ایمیونس را از ما بپرسید.

شربت ایمیونس؛ کامل‌ترین شربت تقویتی برای کودکان

اگر این متن را به طور کامل خوانده باشید، متوجه می‌شوید که نه تنها شربت ایمیونس برای کودکان ضرری ندارد، بلکه خواص زیادی هم برای تقویت سیستم ایمنی، بهبود رشد، بهبود اشتها و رفع کمبودهای تغذیه‌ای دارد. بنابراین اگر به دنبال یک شربت تقویتی خوب برای فرزندتان هستید، خرید شربت ایمیونس می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد.

خرید بهترین مکمل‌های تقویت سیستم ایمنی

 برای خرید شربت ایمیونس یا سایر مکمل‌های تقویت سیستم ایمنی برای کودکان خود، کافی است وارد اپلیکیشن خرید آنلاین دارو مفیدطب شوید. در مفیدطب می‌توانید از بین برترین برندهای مکمل تقویتی و شربت تقویت سیستم ایمنی بدن مناسب‌ترین گزینه را برای فرزند خود انتخاب کنید و در زمان بسیار کمی آن را سفارش داده و در محل مورد نظر تحویل بگیرید.

اگر تجربه‌ی استفاده از شربت ایمونیس برای کودکان خود را دارید، آن را با ما در میان بگذارید. همچنین می‌توانید سؤالات خود درباره این محصول را از ما بپرسید. ما سؤالات شما را با نظر دکتر داروساز پاسخ می‌دهیم.

پرسش و پاسخ درباره شربت ایمیونس برای کودکان

حال که با تاثیرات و خواص شربت ایمیونس برای کودکان آشنا شدیم، در ادامه می‌خواهیم سؤالات پرتکرار شما والدین را درباره‌ی این شربت تقویت ایمنی پرفروش پاسخ دهیم. دانستن پاسخ این سؤالات به شما کمک می‌کند با اطمینان و آگاهی بهتری شربت ایمیونس را برای تقویت کودک خود خریداری کنید.

شربت ایمیونس برای کودک زیر یک سال هم قابل استفاده است؟

خیر. شربت ایمیونس تنها برای کودکان بالای ۱ سال قابل استفاده است.

مصرف شربت ایمیونس برای کودکان زیر دوسال مجاز است؟

شربت ایمیونس برای کودکان بالای ۱ سال قابل استفاده است. بنابراین فقط کودکان زیر یک سال نباید از این شربت استفاده کنند و مصرف برای کودک بین یک تا دو ساله مانعی ندارد.

بهترین زمان مصرف شربت ایمیونس در کودکان چه زمانیست؟

دستور صحیح مصرف شربت ایمیونیس در کودکان سن ۱ تا ۱۲ سال، صبح و شب ۵ سی سی است. بهتر است مصرف شربت ایمیونیس با چای و لبنیات حدود ۲ ساعت فاصله داشته باشد تا جذب مواد معدنی موجود در آن به حداکتر برسد. بهتر است هنگام مصرف شربت ایمیونیس، معده کودک خالی نباشد.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

39 دیدگاه دربارهٔ «آیا شربت ایمیونس برای کودکان ضرر دارد؟»

  1. سلام برای کودک یک ساله استفاده شود احتیاج هست در کنار این شربت مولتی ویتامین و قطره آهن استفاده شود

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام دوست گرامی، استفاده از شربت ایمونس در کودکان بالاتر از یک سال مجاز می باشد. استفاده هم زمان از سایر شربت های مولتی ویتامین و قطره آهن بسته به نیاز کودک شما و توسط پزشک متخصص اطفال بررسی شود.
      شربت ایمونس شامل برخی مولتی ویتامین ها و آهن می باشد اما با توجه به اینکه کودکان در سن رشد نیاز های تغذیه ای بیشتری دارند نیاز است دوز بندی انواع ویتامین ها و املاح توسط پزشک متخصص برای ایشان صورت گیرد.
      با احترام دکتر داروساز

  2. سلام من پسرم ۱۰ سالشه وکم خونی مینور داره آیا شربت ایمیونیس برای کودکانی که کم خونی مینور دارند ضرر داره ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام. در صورتی که داروهای دیگری برای مشکل ایشان من جمله قرص آهن تجویز شده، بهتر است با این دارو فاصله زمانی داشته باشد (حداقل ۲ ساعت). ولی به طور کل ضرری برای مشکل ایشان ندارد. مقدار کمی آهن در این محصول وجود دارد ولی جایگزین آهن دریافتی ایشان نمی شود و مشکلی نخواهد داشت. با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام برای کودک ۲۰ ماهه، صبح و شب یک بار هر بار ۲.۵ سی سی از شربت ایمیونیس کافیست.
      ​​​​​​​​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

  3. سلام وقتتون بخیر، پسرم چهارساله من این شربت به صورت دوبار در هفته به مدت یک ماه بهش میدم میتونم این کارو تا پایان سال ادامه بدم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام مصرف دو بار در هفته شربت ایمیونیس جهت کودک ۴ ساله بلامانع است. این روال را می توانید به مدت چند ماه ادامه دهید و مانعی ندارد.
      با احترام دکتر داروساز

  4. باسلام من چند سایت برای این شربت مطالعه کردم دو تا سوال داشتم اول اینکه ایا این شربت غلظتش سفته چون من یکی خریدم رنگش تقریبا ب قهوه ای تیره و حالت کشدار هستش ایا فاسد نیست . دوم در کنار مکمل زینک پلاس استفاده کنم ایرادی نداری ممنونم راهنمایی کنید.

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام بافت شربت ایمیونیس حالت غلیظ و کشدار دارد و قهوه ای رنگ می باشد. این شربت خود محتوی زینک و ویتامین های گروه بی است و نیازی به مصرف شربت زینک پلاس در کنار آن ندارید. می توانید این دو شربت را بصورت روز در میان استفاده کنید.
      با احترام دکتر داروساز

  5. سلام دختر من ۹ ساله هست و تقریبا به طور مداوم از ۵ سالگی ایموانس دادم ، تازگی دچار اریتمی قلبی شده قد ۱۴۰ وزن ۲۶ و لاغر ، ممکن اثر این دارو باشه خیلی نگرانم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام ایمیونیس نمی تواند ایجاد آریتمی قلبی کند. تا کنون هیچ مطالعه علمی یا گزارشی که نشان دهد ایمیونیس یا ترکیبات آن برای ریتم قلب مضر است منتشر نشده.
      با احترام دکتر داروساز

  6. سلام أین دارو وقت به پسرم میدهم پیش از حد پیش فعال میشود ایا روی مغزش ضرر ندارد دوسالش وچندماه هستش متشکرم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام تا کنون گزارشی مبنی بر ایجاد یا تشدید بیش فعالی توسط شربت ایمیونیس یا ترکیبات آن منتشر نشده است. بعید است بیش فعالی فرزند شما ناشی از ایمیونیس باشد. ضمنا ایمیونیس هیچ ضرری برای مغز ندارد.
      با احترام دکتر داروساز

      1. دکتر نفیسه کیامنش

        با سلام دوست عزیز لطفا توجه کنید بیش فعالی با افزایش انرژی متفاوت است. یک کودک می تواند انرژی زیادی داشته باشد اما بیش فعال نباشد.
        با احترام دکتر داروساز

  7. سلام این شربت برای کودک مبتلا به صرع که فنوباربیتال مصرف میکنه آیا منع مصرف داره و علت چیه چرا؟؟؟ چون بهش انواع مکمل دادم مشکلی نداشته

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام برخی مطالعات نشان داده اند مصرف برخی از ترکیبات شربت ایمیونیس از جمله کولین و ال کارنیتین می تواند آستانه بروز تشنج را پایین آورد، یعنی سبب افزایش احتمال تشنج شود. به همین دلیل بهتر است این شربت در کودکان مبتلا به صرع استفاده نشود.
      بهتر است قبل از مصرف هر شربتی، با پزشک درمانگر فرزند خود مشورت نمایید.
      با احترام دکتر داروساز

  8. سلام.وقت بخیر
    ایا مصرف شربت ایمیونس همزمان با ویتامین d3 هفتگی برای کودک ۵ساله مشکلی نداره؟
    یا همزمان نباید مصرف بشن

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام شربت ایمیونس تمام ویتامین دی مورد نیاز کودک را تامین می کند و لذا نباید در کنار آن از مکمل هفتگی ویتامین دی استفاده کنید.
      با احترام دکتر داروساز

  9. سلام.خانم دکتر…
    من به دخترم شربت irofix روزی پنج سی سی میدم.
    ۷سالشه و۱۶ کیلو.
    مدرسه میرومدام سرمامیخور…
    میتونم همزمان با irofixازاین شربت استفاده کنم…

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام اگر فرزند شما کمخونی نداشته باشد نیازی به استفاده از مکمل آهن ندارد. شربت آیروفیکس را بعد از اتمام، تمدید نکنید مگر اینکه پزشک توصیه کرده باشد.
      مصرف ایمیونیس و آیروفیکس در یک روز توصیه نمی شود. می توانید این دو را بصورت روز در میان استفاده کنید.
      با احترام دکتر داروساز

      1. سلام دختر ۲وشش ماهشه غذا کم میخوره و خیلی زود سرمامیخوره بنظرتون این دارو بهش بدم اذیتش نمیکنه؟ ۱۴کیلو هم وزنشه ممنون میشه جواب بدین

        1. دکتر نفیسه کیامنش

          با سلام شربت ایمیونیس در کودکان یک سال به بالا قابل استفاده است و عارضه جانبی ندارد. این شربت سیستم ایمنی کودکان را تقویت می کند و در کاهش ابتلا به سرماخوردگی موثر است.
          با احترام دکتر داروساز

  10. باسلام دوره درمان تقویتی با این شربت چه مدته یعنی بعد اینکه یه شیشه شربت مصرف کرد بازم باید مرتب بهش بدیم طولانی مدت؟پسرم چهار سالشه وزنش ۱۶ کیلوئه من روزی ۲/۵سی سی بهش میدم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز ایمیونس دوره مصرف ثابت و مشخصی ندارد. شما میتوانید به دلخواه خود مصرف را برای یک دوره دیگر تمدید کنید. مصرف طولانی مدت توصیه نمی شود.
      با احترام دکتر داروساز

  11. سلام وقت بخیر خانم دکتر پسرمن اشتها به غذا خیلی کم داره وکمبود اهن داره ومقداری ویتامین دی ورشدش خیلی کمه وسیتیم ایمنی بدنش کمه۱۱ سالشه وباغالعه ای هست نه درحد شدید
    میتونم بهش این شربتو بدم یا قرسشو چون قرص بهتر میخوره تا شربت

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام قرص ایمیونیس محصولی برای بزرگسالان است و برای کودکان توصیه نمی شود. می توانید برای فرزند خود از شربت ایمیونیس استفاده کنید. شربت ایمیونیس محتوی آهن و ویتامین دی است و با داشتن زینک، اشتها، رشد و سیستم ایمنی فرزندتان را تقویت می کند.
      اگر منظور شما از کلمه باغالعه ای، بیماری فاویسم است، باید بگویم شربت ایمیونیس در فاویسم منع یا ضرری ندارد.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام شربت ایمیونیس در موارد ابتلا به صرع، اختلالات تیروئید، هموکروماتوز و آلرژی به اجزای تشکیل دهنده منع مصرف دارد. این شربت در موارد خود ایمنی منع مصرف ندارد اما برای احتیاط توصیه می شود اگر بیماری خودایمنی دارید برای مصرف ایمیونیس با پزشک درمانگر خود مشورت کنید.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام مصرف شربت ایمیونیس یا شربت آسماویت در کودکانی که فاویسم دارند، بلامانع است. بهتر است این دو شربت در یک روز استفاده نشوند. می توانید این دو محصول را بصورت روز در میان مصرف کنید.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام ارتباطی بین مصرف ایمیونیس و ابتلا به بیش فعالی وجود ندارد.
      با احترام دکتر داروساز

      1. سلام وقتتون بخیر شربت ایمونیس طعم شیرین داره یا شبیه شربت های مولتی ویتامینه؟؟ پسر من اصلا هیچ‌شربت مولتی ویتامینی نمیخوره و با هر طعم و رنگی که گرفتم همه رو پس داده ولی شربت هایی مثل سرما خوردگی یا سیتریزین اینا رو خیلی راحت میخوره خواستم ببینم طعمش شبیه کدوم دسته از داروهاست مولتی ویتامین ها یا داروهایی مثل سیتریزین یا دیفن هیدرامین؟؟

        1. دکتر نفیسه کیامنش

          با سلام به شخصه این شربت را تست نکرده ام اما معمولا به عنوان شربتی خوش طعم شناخته می شود و کودکان رضایت دارند.
          با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره