بهترین شربت تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان را بشناسید

شربت تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان
زمان مطالعه: ۱۲ دقیقه

سیستم ایمنی کودکان در سال‌های اول زندگی دائماً در حال آماده باش است. زیرا هر روز با یک عامل بیماری زای جدید (ویروس، باکتری، قارچ و…) روبرو می‌شود و باید بتواند از همان ابتدای ورود این عوامل به بدن آن‌ها را شناسایی و متوقف کند. با این حال بازهم بسیاری از ما شاهد بیمار شدن فرزندمان هستیم و سعی داریم با انجام راه‌های مختلف، به تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان خود کمک کنیم. استفاده از مکمل تقویت سیستم ایمنی کودکان یکی از راه‌هایی است که امروزه تقریباً همه‌ی والدین با آن آشنا هستند. بسیاری از پزشکان نیز  استفاده از مکمل تقویت سیستم ایمنی کودکان را به والدین توصیه می کنند.

نکته‌ی مهم در خرید بهترین شربت تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان این است که محصولی انتخاب کنیم که ترکیبات مغذی برای افزایش ایمنی کودک ما را در محتویات خود داشته باشد. اما با توجه به تنوع محصولی که در بازار وجود دارد، انتخاب بهترین محصول کار ساده‌ای نیست. از این رو ما در این مطلب از مجله سلامت مفیدطب می‌خواهیم چندتا از بهترین انواع شربت تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان را به شما معرفی کنیم. پس اگر به دنبال راهی برای تقویت ایمنی فرزند خود هستید، این مطلب را از دست ندهید.

مواد مغذی برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان

برای انتخاب و خرید بهترین شربت تقویت سیستم ایمنی کودکان، قبل از هرچیز باید بدانیم مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز  کودکان برای عملکرد بهتر و قوی‌تر سیستم ایمنی کدامند؟ با اینکه بسیاری از این ترکیبات مغذی در غذاهای متداول ما ایرانی‌ها یافت می‌شود؛ اما بدغذایی و بی اشتهایی در بسیاری از کودکان از دریافت این مواد مغذی به طور طبیعی جلوگیری می‌کند. همین موضوع هم باعث می‌شود ما به عنوان والدین به سراغ راه‌های جایگزین، یعنی شربت تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان، برویم.

مواد مغذی برای تقویت سیستم ایمنی کودکان
سیستم ایمنی کودکان برای عملکرد بهتر به ویتامین‌ها و مواد مغذی نیاز دارد.

سیستم ایمنی بدن ما به دو بخش ذاتی و اکتسابی تقسیم می‌شود. ما با سیستم ایمنی ذاتی به دنیا می‌آییم و تقویت این بخش بیشتر به تغذیه مادر در دوران بارداری و بنیه‌ی ارثی باز می‌گردد. اما بخش اکتسابی را، که در مواجه شدن با عوامل بیماری زا و آنتی ژن‌ها تکامل می‌یابد، می‌توانیم تا زمانی که زنده هستیم تقویت کنیم.

مواد مغذی و ویتامین‌های زیر در تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان نقش اساسی دارند:

ویتامین A:

این ویتامین که در میوه‌ها و سبزیجاتی از جمله زردآلو، سیب زمینی، هویج، کلم پیچ، اسفناج و… دیده می‌شود، نقش موثری در افزایش لنفوسیت‌ها (گلبول‌های سفید مبارز علیه ویروس‌ها) دارد.

ویتامین C:

اسکوربیک اسید یا ویتامین سی معروف‌ترین ویتامین برای تقویت ایمنی است و در مرکبات، گوجه، فلفل دلمه‌ای و… یافت می‌شود. این ویتامین در تشکیل آنتی بادی‌های مبارزه کننده با عفونت‌ها نقش دارد. همچنین ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد روی عملکرد سیستم ایمنی را خنثی می‌کند.

خواص ویتامین دی برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان
ویتامین دی مقاومت بدن در برابر ویروس‌های تنفسی را افزایش می‌دهد.

ویتامین D:

در سیستم ایمنی ما سلول‌های لنفوسیت T و لنفوسیت کشنده طبیعی (NK) مسئول اصلی مبارزه با ویروس‌ها و عوامل سرطانی در بدن هستند. ویتامین D در افزایش تولید لنفوسیت T و در نتیجه تقویت حملات سیستم ایمنی در برابر ویروس‌ها موثر است. همچنین این ویتامین در مبارزه با ویروس‌های تنفسی نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند.

ویتامین E:

گلبول‌های سفید از نوع لفنوسیت کشنده (NK) به طور مستقیم با ویروس‌ها وارد حمله شده و با ترشح آنزیم‌های خاصی، آن‌ها را از بین می‌برند. کمبود ویتامین ای در بدن باعث کمبود این نوع از گلبول‌های سفید شده و بدن را در برابر ویروس‌ها ناتوان می‌کند.

زینک:

این ماده‌ی معدنی در گوشت قرمز، لوبیا، آجیل، غلت کامل، مرغ، غذاهای دریایی و… بیشتر دیده می‌شود. زینک یکی از مهم‌ترین مواد مغذی مورد نیاز بدن است که علاوه بر افزایش قدرت گلبول‌های سفید و افزایش ایمنی بدن، در بسیاری از واکنش‌های حیاتی و مهم بدن نیز نقش دارد. بنابراین  استفاده از بهترین شربت زینک پلاس برای کودکان در افزایش ایمنی آن ها نیز موثر خواهد بود.

امگا۳:

اسیدهای چرب امگا۳ که در روغن ماهی، دانه‌های کتان، کلم بروکسل، گل کلم و… یافت می‌شود، در تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان نقش دارند. این ترکیبات خاصیت آنتی اکسیدانی دارند و از سلول‌های دفاعی بدن محافظت می‌کنند.

فولیک اسید و B12:

ویتامین B9 و B12 هر دو در فرایند بلوغ گلبول‌های سفید و قرمز در مغز استخوان نقش دارند. کمبود این دو ویتامین از گروه B در بدن کودکان نه تنها باعث بروز کم خونی می‌شود، بلکه فرایند بلوغ گلبول‌های سفید خون را نیز دچار مشکل می‌کند. در نتیجه سیستم ایمنی سربازهای ضعیفی خواهد داشت.

سیستم ایمنی بدن کودکان را چطور تقویت کنیم؟

احتمالاً با توجه به عنوان متن انتظار دارید ما در جواب به این سؤال بگوییم « با استفاده از شربت تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان». در صورتی که این جمله آخرین پاسخ ما به این سؤال است. ما به عنوان والدین باید بدانیم که راه‌های طبیعی برای افزایش ایمنی بدن کودکان اولویت و اهمیت بیشتری نسبت به سایر راه‌ها دارد و ابتدا آن‌ها را به کار گیریم. سپس در آخرین مرحله به سراغ خرید شربت برای تقویت سیستم ایمنی کودکان برویم.

راه های افزایش ایمنی بدن کودکان
قبل از خرید شربت برای تقویت سیستم ایمنی کودکان، باید تغذیه سالم و شرایط مطلوبی را برای آن‌ها فراهم کنیم.

انجام راه‌های زیر برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان نقش موثری دارد:

  • داشتن تغذیه سالم (مصرف غذاهایی با ارزش غذایی بالا و حاوی مواد مغذی ضروری برای تقویت ایمنی)
  • استفاده از میوه جات و سبزیجات در برنامه غذایی روزانه
  • ایجاد تنوع در برنامه غذایی هفتگی کودک
  • پرهیز از مصرف میان وعده‌های آماده و چرب، شیرین، شور یا تند
  • طبخ غذا مطابق با سلیقه و ذائقه‌ی کودک
  • فراهم کردن امکان ورزش و بازی در مکان‌های باز
  • پرهیز از قرنطینه کودک برای مریض نشدن! (سیستم ایمنی کودک برای تکامل و قوی شدن به حضور عوامل بیماری زا نیاز دارد)
  • توجه به زمان خواب کودک (خواب کافی برای عملکرد صحیح سیستم ایمنی اهمیت زیادی دارد)

بهترین شربت تقویت سیستم ایمنی کودکان را از اینجا بخرید

بدون انجام این کارها، حتی بهترین شربت مولتی ویتامین مینرال کودکان هم نمی‌تواند برای فرزند ما معجزه کند. اما اگر از انجام این کارها نتیجه‌ی مطلوبی نگرفتیم، می‌توانیم به سراغ بهترین شربت تقویت سیستم ایمنی کودکان برای فرزند خود برویم. البته در مواقع خاصی مانند فصل زمستان یا شرایط پاندمی کرونا پزشکان برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان توصیه‌های دیگری هم دارند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

تقویت سیستم ایمنی کودکان در زمستان

ما پدر و مادرها همیشه در فصل زمستان بیش از پیش نگران بیمار شدن فرزندمان هستیم. البته این امر بسیار طبیعی است؛ زیرا زمستان فصل جولان دادن ویروس‌هاست و حتی خود ما که سیستم ایمنی کامل‌تر و با تجربه‌تری نسبت به کودکان داریم، ممکن است به بیماری‌های شایع این فصل دچار شویم. به همین دلیل در فصل زمستان کودکان نیاز به رسیدگی بیشتری دارند.

برای جلوگیری از ابتلای کودکان به سرماخوردگی، آنفولانزا و سایر بیماری‌های شایع، باید بیشتر برای تقویت سیستم ایمنی آن ها در زمستان وقت بگذاریم و هزینه کنیم.

توصیه هایی برای تقویت سیستم ایمنی کودکان در زمستان
در فصل زمستان باید بیشتر حواسمان به افزایش ایمنی کودکان باشد.

در کنار عمل به توصیه‌هایی مانند قرار دادن غذاهای سرشار از ویتامین C و A از جمله سبزیجات، میوه جات و افزایش مصرف مایعات در برنامه غذایی کودکان، بهتر است از یک شربت تقویت سیستم ایمنی کودکان مانند شربت سندروس نیز کمک بگیریم.

شربت سندروس پلاس زینک نمونه‌ای از یک شربت مولتی ویتامین برای افزایش ایمنی و بهبود اشتهای کودکان است که از بیمار شدن کودکان در فصل زمستان تا حد خوبی جلوگیری می‌کند. این شربت تقریباً تمامی مواد مغذی برای تقویت سیستم ایمنی (از جمله ویتامین A، C، E، B9، B12 و…) را در ترکیبات خود دارد.

شربت زینک سندروس را از اینجا بخرید

تقویت سیستم ایمنی کودکان در برابر کرونا

در ابتدای پاندمی کرونا، درصد بسیار کمی از کودکان دچار این بیماری می‌شدند. این درصد آنقدر کم بود که می‌شد آن را صفر در نظر گرفت. اما با پیشرفته شدن این ویروس و افزایش سرعت انتقال آن در سویه اومیکرون، دیگر کودکان هم از این ویروس چموش در امان نیستند. به همین دلیل این روزها باید بیشتر حواسمان به کودکان باشد تا به کرونا دچار نشوند.

توصیه هایی برای تقویت سیستم ایمنی کودکان در برابر کرونا
کودکان در برابر سویه اومیکرون کرونا مقاوم نیستند. پس باید بدن آن‌ها را در برابر این ویروس تقویت کنیم.

برای جلوگیری از ابتلا به کرونا، پزشکان مصرف ویتامین D و مواد غذایی حاوی این ویتامین را بسیار توصیه می‌کنند. زیرا این ویتامین توانایی بدن برای مبارزه با ویروس‌های تنفسی را افزایش می‌دهد.

شربت زینک دکتر کیدز به عنوان یک شربت تقویت کننده سیستم ایمنی کودکان، علاوه بر تأمین مقدار کافی از ویتامین D3 برای کودکان، سایر ویتامین‌های مؤثر برای پیشگیری از ابتلا به کرونا (ویتامین K2، B12، B9، B1 و C) را نیز دارد. بنابراین می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای تقویت سیستم ایمنی کودکان در برابر کرونا باشد.

شربت زینک دکتر کیدز را از اینجا بخرید

تقویت سیستم ایمنی کودکان در طب سنتی

بسیاری از ما تاکنون از توصیه‌های طب سنتی برای کاهش علائم بیماری‌ها استفاده کرده‌ایم. هرچند در بسیاری موارد توصیه‌های طب سنتی توانایی درمان بیماری را ندارند؛ اما می‌توان برای کاهش علائم بیماری یا حتی جلوگیری از ابتلا به برخی بیماری‌ها از آن‌ها بهره برد.

در طب سنتی ایرانی ما برای تقویت سیستم ایمنی کودکان توصیه‌های زیادی وجود دارد. در میان این توصیه‌ها، بر استفاده از عصاره‌ی تولید شده توسط زنبور عسل (پروپولیس) و میوه آقطی سیاه بارها تاکید شده است.

پروپولیس سرشار از ترکیبات مقوی و مغذی است که علاوه بر افزایش انرژی در کودکان، به ایمنی زایی و تقویت عملکرد سلول‌های دفاعی بدن نیز کمک می‌کند. آقطی سیاه نیز ترکیبات مفیدی دارد که برای افزایش گلبول‌های سفید و افزایش شدت حملات سیستم ایمنی موثرند.

اهمیت این ماده باعث شده از آن برای تولید شربت تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان نیز استفاده شود. محصولاتی که در کنار ریزمغذی‌های ضروری برای ایمنی، این ماده را نیز دارند، گزینه خوبی برای افزایش ایمنی کودکان محسوب می‌شوند.

بسیاری از افراد تصور می کنند داروهای گیاهی و محصولات دارویی سنتی عوارض جانبی ندارند. در حالیکه این محصولات عوارض جانبی خاص خود را دارند؛ مثلا ممکن است ایجاد حساسیت کنند. به همین دلیل بهتر است قبل از اقدام به خرید محصولات سنتی بروشور محصول را بخوانید و با پزشک مشورت کنید.

بهترین شربت برای تقویت سیستم ایمنی کودکان

تا اینجای متن گفتیم که بدن کودکان برای افزایش ایمنی به چه مواد مغذی و ویتامین‌هایی نیاز دارد. همچنین گفتیم که قبل از خرید مکمل تقویت ایمنی، برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان چه کارهایی می‌توانید انجام دهید.

حال، همانطور که در ابتدای متن گفته بودیم، می‌خواهیم چندتا از بهترین محصولات تقویت ایمنی برای کودکان را معرفی کنیم تا از بین آن‌ها بتوانید بهترین شربت برای تقویت سیستم ایمنی کودک خود را انتخاب کنید.

هرکدام از این محصولات با توجه به ترکیباتی که دارد می‌تواند برای فرزند شما بهترین محصول باشد.

شربت ایمونوبری؛ داروی تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان

این محصول در ترکیبات خود یکی از مشهورترین گیاهان مفید برای تقویت سیستم ایمنی را دارد. میوه‌ی گیاه الدربری یا همان آقطی سیاه و ویتامین C دو ماده‌ی تشکیل دهنده‌ی شربت ایمونوبری هستند که در کنار هم به خوبی سیستم ایمنی را تقویت می‌کنند.

شربت ایمونوبری برای افزایش ایمنی کودکان
شربت ایمونوبری با عصاره‌ی میوه الدربری باعث افزایش سلول‌های دفاعی می‌شود.

تحقیقات نشان داده که گیاه آقطی سیاه بدون ایجاد حساسیت و التهاب می‌تواند فعالیت سیستم ایمنی را افزایش دهد و از فعالیت عوامل عفونی و برخی ویروس‌ها (از جمله ویروس آنفولانزا) جلوگیری کند.

خرید سریع شربت ایمونوبری

اگر به دنبال یک شربت گیاهی برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودک خود هستید، این محصول گزینه‌ی خوبی برای شماست.

شربت ایمیونیتی؛ شربت خارجی برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان

شربت ایمیونیتی محصولی از شرکت ویتا فارمد سوئیس است. در ترکیبات این محصول در کنار ویتامین‌ها و املاح ضروری برای تقویت سیستم ایمنی کودکان، از جمله ویتامین‌های A، B1، B2، B6، B7، B12، C، K و D و زینک، عصاره‌ی پروپولیس هم دیده می‌شود.

شربت ایمیونیتی برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان
شربت ایمیونیتی یک شربت مولتی ویتامین مینرال برای کودکان است که در تقویت سیستم ایمنی نقش مهمی دارد.

گفتیم که در توصیه‌های تقویت سیستم ایمنی کودکان در طب سنتی، به مصرف عصاره‌ی پروپولیس تاکید خاصی شده است. امروزه خواص این ماده به صورت علمی هم به اثبات رسیده و همانطور که می‌بینید، شرکت سوئیسی ویتا فارمد این ماده را در کنار ریزمغذی‌های ضروری برای افزایش ایمنی کودکان قرار داده است.

شربت ایمیونیتی را از اینجا بخرید

با ترکیب شدن عصاره‌ی پروپولیس با این ریزمغذی‌های ضروری، یک محصول قوی و اثربخش برای تقویت ایمنی کودکان تولید شدن است که می‌توانیم از اثرات آن برای تقویت بنیه کودک خود بهره ببریم.

شربت مولتی سانستول؛ بهترین مولتی ویتامین برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان

شربت مولتی سانستول پلاس زینک یک مولتی ویتامین کامل برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان است. علاوه بر زینک و ویتامین‌های A، B1، B2، B3، B5، B6، B12، C و D، کلسیم و فولیک اسید نیز در ترکیبات این شربت مولتی ویتامین دیده می‌شود.

شربت مولتی سانستول برای افزایش ایمنی کودکان
شربت مولتی سانستول هرچه برای برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان نیاز است را تامین می‌کند.

فولیک اسید برای کودکانی که دچار کم خونی مگالوبلاستیک هستند بسیار ضروری است و جبران کمبود آن نه تنها برای رفع کم خونی، بلکه برای افزایش تعداد گلبول‌های سفید نیز نقش مهمی ایفا می‌کند. کلسیم نیز علاوه بر تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها، برای انتقال درست پیام‌های عصبی و عملکرد بهتر قلب و ماهیچه‌ها نیز ضروری است.

خرید سریع شربت مولتی سانستول پلاس زینک

شربت مولتی سانستول زینک پلاس، فقط یک شربت تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان نیست. بلکه مصرف آن به تقویت عمومی بدن کودکان و رفع مشکلات رشد و نمو آن‌ها نیز کمک می‌کند.

بهترین شربت تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان را از ما بخواهید

در این متن با راهکارهای تقویت سیستم ایمنی کودکان و مواد مغذی ضروری برای افزایش ایمنی آن‌ها آشنا شدیم. برای اینکه بتوانیم بهترین شربت تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان را برای فرزند خود تهیه کنیم، باید بدانیم که بدن کودکمان چه کمبودهایی دارد و چه ترکیباتی می‌تواند برای او مناسب باشد.

خرید سریع بهترین شربت تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان

محصولاتی که در این مقاله معرفی کردیم، همگی جزو بهترین مکمل‌های تقویتی ایرانی و خارجی برای کودکان هستند که می‌توانید هنگام خرید بهترین شربت برای تقویت ایمنی کودک خود از بین آن‌ها یکی را انتخاب کنید. برای خرید هرکدام از این محصولات یا مقایسه‌ی آن‌ها با هم، کافی است وارد وبسایت یا اپلیکیشن داروخانه آنلاین مفیدطب شوید. در مفیدطب می‌توانید در کمتر از یک دقیقه محصول مورد نظر خود را سفارش دهید.

اگر تا به حال از شربت تقویت سیستم ایمنی کودکان برای فرزند خود استفاده کردید، نظر خود را درباره‌ی اثرات آن با ما در میان بگذارید. همچنین اگر سوالی درباره‌ی این محصولات تقویتی دارید، در بخش نظرات از ما بپرسید تا با نظر دکتر داروساز به آن پاسخ دهیم.

سوالات متداول

برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان چه کنیم؟

برای تقویت سیستم ایمنی کودکان، غذاهایی با ارزش غذایی بالا و حاوی مواد مغذی ضروری برای تقویت ایمنی از جمله میوه ها و سبزیجات را در برنامه غذایی او قرار دهید. همچنین پرهیز از مصرف میان وعده‌های آماده و چرب، شیرین، شور یا تند، ورزش و بازی در مکان‌های باز و مصرف مکمل های تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان در صورت داشتن کمبود غذایی و مواد مغذی لازم، مهم است.

غذاهای مفید برای تقویت سیستم ایمنی کودکان کدامند؟

غذاهای سرشار از ویتامین C و A از جمله سبزیجات برگ دار (مثل اسفناج)، میوه جات (به خصوص مرکبات)، مغزیجات مثل بادام و گردو، هویج، سیر و قارچ از غذاهای مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان هستند. همچنین افزایش مصرف مایعات در برنامه غذایی کودکان به عملکرد سالم سیستم ایمنی آن‌ها کمک می‌کند.

شربت زینک برای تقویت سیستم ایمنی کودکان مفید است؟

زینک یکی از مهم‌ترین مواد مغذی مورد نیاز بدن است که علاوه بر افزایش قدرت گلبول‌های سفید و افزایش ایمنی بدن، در بسیاری از واکنش‌های حیاتی و مهم بدن نیز نقش دارد. بنابراین استفاده از شربت زینک پلاس برای کودکان در افزایش ایمنی آن ها نیز موثر خواهد بود.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

4 دیدگاه دربارهٔ «بهترین شربت تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان را بشناسید»

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      سلام دوست عزیز
      از این که نظر خودتون رو با ما به اشتراک گذاشتید، متشکریم
      با آرزوی سلامتی برای شما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره