آیا قرص فیت آیرون چاق کننده است
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

آیا قرص فیت آیرون چاق کننده است و یا تاثیری بر وزن مصرف کنندگان ندارد؟ فیت آیرون مکمل غذایی است که برای تامین آهن بدن کاربرد دارد. در این محصول، یون آهن به همراه چند گیاه دارویی گنجانده شده تا آهن بدن را تامین نماید و در عین حال عوارض جانبی کمتری نسبت به مکمل‌های مشابه داشته باشد.

اگر به فکر تهیه و مصرف قرص فیت آیرون هستید اما اطلاعات کافی راجع به آن ندارید، مقاله پیش رو از مجله سلامت مفید طب را از دست ندهید. می‌خواهیم ببینیم فیت آیرون چاق کننده است یا نه؟ این محصول چه ویژگی‌هایی دارد و… . لطفا ادامه مطلب را دنبال کنید.

قرص فیت آیرون برای چیست؟

قرص فیت آیرون محصولی از شرکت داروسازی نیاک است. قبلا این محصول با نام آیرون پلاس به بازار عرضه می‌شد، به همین دلیل بسیاری از مصرف کنندگان همچنان نام آیرون پلاس را به جای فیت آیرون به کار می‌برند. همچنین ممکن است برخی افراد، قرص فیت آیرون را با نام خبث الحدید یا آیرون فیت بشناسند.

قرص فیت آیرون حاوی یون آهن است همچنین ترکیبات گیاهی هلیله، بلیله، آمله، زنجبیل و تخم شوید نیز جز مواد تشکیل دهنده این محصول هستند. اساسا قرص فیت آیرون برای رفع کمبود آهن تجویز می‌شود، ترکیبات گیاهی موجود در این محصول هم در کاهش عوارض جانبی آهن موثر هستند. همچنین گیاهان دارویی که در ترکیبات قرص فیت آیرون به کار رفته‌اند، باعث افزایش جذب آهن در بدن می‌شوند.

با توجه به همه مواردی اشاره کردیم، می‌توان گفت قرص فیت آیرون مکمل غذایی جهت تامین آهن برای بدن و بهبود کم خونی ناشی از فقر آهن است. در بخش های بعدی بررسی می‌کنیم که آیا قرص فیت آیرون چاق کننده است یا نه. می‌توانید ادامه مطالب را دنبال کنید یا در صورت نیاز همین الان قرص فیت آیرون را بخرید.

خرید قرص فیت آیرون

قرص فیت آیرون چاق کننده است؟

گفتیم قرص فیت آیرون به منظور تامین آهن بدن کاربرد دارد. ترکیبات این محصول، شامل یون آهن، هلیله، بلیله، آمله، زنجبیل و تخم شوید هستند. کالری این مواد تقریبا صفر است، بنابراین مصرف قرص فیت آیرون نمی‌تواند مستقیما باعث افزایش وزن باشد.

آیا قرص فیت آیرون به طور غیر مستقیم چاق کننده است؟ متخصصان بر این باور هستند که مصرف مکمل‌های آهن، نمی‌تواند موجب افزایش وزن گردد. با این حال برخی مصرف کنندگان، ادعا می‌کنند با مصرف قرص آهن شاهد افزایش وزن بوده‌اند. تا به امروز، مدارک و استدلال‌های کافی برای نقش آهن در افزایش وزن در دسترس نیست.

شایان ذکر است که کمبود آهن در بدن (مخصوصا فقر آهن)، باعث ضعف و بی‌حالی شده و تاثیرات منفی متعددی دارد. در مقابل، زمانی که کمبود آهن به واسطه تغذیه مناسب یا مکمل‌های غذایی برطرف گردد، احتمال افزایش اشتها وجود دارد. فراموش نکنید که ترکیباتی مانند آمله و تخم شوید موجود در قرص فیت آیرون نیز می‌توانند اشتها را افزایش دهند.

بدیهی است با افزایش کالری دریافتی، امکان افزایش وزن نیز وجود خواهد داشت. بنابراین شاید مصرف قرص فیت آیرون در برخی افراد، با افزایش اشتها و به دنبال افزایش مصرف غذا، موجب افزایش وزن شود.

آیا به طور کلی قرص آهن چاق میکند؟

در بخش قبلی گفتیم شواهد کافی برای اثبات نقش آهن در افزایش وزن وجود ندارد، اما برخی منابع ذکر کرده اند که برخی از گیاهان موجود در فیت آیرون، از جمله آمله و تخم شوید، ممکن است تا حدی سبب افزایش اشتها بشوند.

نکته مهم این است که گاهی این کمبود آهن است که موجب چاقی می‌شود. در بعضی موارد، کمبود آهن در عملکرد غده تیرویید اختلال ایجاد کرده و به این شکل در برخی افراد، عامل مهمی در افزایش وزن خواهد بود. با این حساب، اگر به کمبود آهن دچار هستید و به خاطر نگرانی از اضافه وزن، از مصرف مکمل‌های آهن منصرف شده‌اید، بهتر است عاقلانه تصمیم بگیرید و زیر نظر پزشک این مشکل را هر چه سریع‌تر برطرف نمایید.

چرا کمبود آهن باعث چاقی می شود ؟ ممکن است در بعضی موارد کمبود آهن باعث ایجاد اختلال در عملکرد غده تیرویید شده و از این طریق موجب افزایش وزن گردد.

عوارض قرص آیرون فیت

در بخش‌های قبلی بررسی کردیم که قرص فیت آیرون چاق کننده است یا نه. با توجه به مطالب بخش‌های قبلی، افزایش وزن جز عوارض قرص فیت آیرون نیست. ترکیبات گیاهی موجود در قرص فیت آیرون، عوارض جانبی آهن را کاهش می دهد. اغلب مصرف کنندگان قرص فیت آیرون، عوارض جانبی خاصی در رابطه با مصرف این محصول گزارش نکرده‌اند.

اگر با مصرف سایر مکمل‌های آهن، دچار یبوست، مشکلات گوارشی و… می‌شدید، می‌توانید با جایگزین کردن قرص فیت آیرون، از شر عوارض جانبی مذکور خلاص شوید. شایان ذکر است هموسیدروز که به اختلال اضافه شدن بیش از نیاز آهن در نتیجه تجمع زیاد هموسیدرین گفته می شود، عارضه مصرف بیش از اندازه همه مکمل های آهن، از جمله قرص فیت آیرون به شمار می‌آید. برای پیشگیری از این مشکل پیش از تهیه و مصرف قرص فیت یرون با پزشک یا داروساز مشورت کنید.

قرص فیت آیرون را از کجا بخریم؟

می‌توانید برای خرید قرص آهن و محصولاتی مانند فیت آیرون به داروخانه‌های معتبر سراسر کشور مراجعه نمایید. داروخانه آنلاین مفید طب امکانی فراهم آورده تا بتوانید به سهولت چند کلیک قرص فیت آیرون را تهیه کنید. برای خرید این محصول یا کسب اطلاعات بیشتر مانند زمان مصرف قرص آیرون پلاس یا تداخل های دارویی، موارد احتیاط و… روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید قرص فیت آیرون

جمع بندی

در پایان این مقاله متوجه شدید که قرص فیت آیرون چاق کننده است یا نه. گفتیم به طور کلی قرص کم خونی که برای تامین آهن مورد نیاز بدن، تجویز می‌شود در اغلب موارد، تاثیری بر وزن مصرف کنندگان ندارد. اگر احساس می‌کنید مطالبی که از خاطرتان گذشت، پاسخگوی پرسش‌های شما نبوده، به بخش نظرات مراجعه کنید و سوالات خود را ثبت نمایید. داروسازان مفید طب در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود.

سوالات متداول

قرص فیت آیرون برای چیست؟

قرص آیرون فیت برای تامین آهن مورد نیاز بدن کاربرد دارد. این محصول برای افرادی که رژیم غذایی غنی از آهن ندارند یا دچار فقر آهن هستند مناسب است.

عوارض قرص آیرون فیت چیست؟

عوارض معمولی که برای سایر قرص‌های آهن گزارش شده (مانند یبوست و مشکلات گوارشی) در رابطه با فیت آیرون وجود ندارد یا شدت کمتری دارد. برای اطلاعات بیشتر با پزشک یا داروساز مشورت کنید

خواص قرص آیرون فیت چیست؟

قرص فیت آیرون حاوی یون آهن و ترکیبات گیاهی مانند هلیله، بلیله، آمله، زنجبیل و تخم شوید است. با مصرف این محصول، آهن مورد نیاز بدن را تامین کرده و در عین حال عوارض جانبی کمتری را تجربه خواهید کرد.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره