دانستنی‌هایی در مورد فواید سرکه سیب برای لاغری

دانستی های سرکه سیب برای لاغری
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

سبک زندگی بدون تحرک این روزها باعث شده که بسیاری با موضوع اضافه وزن و چاقی دست به گریبان باشند. در نتیجه شاهد این هستیم که افراد زیادی به دنبال روش‌های بی خطر برای کاهش وزن هستند. استفاده از داروهای شیمیایی عوارض زیادی به همراه دارد و می‌تواند به سایر قسمت‌های بدن آسیب بزند.

اما استفاده از مواد طبیعی به صورت اصولی قطعا می‌تواند تاثیرات بهتری داشته باشد. سرکه سیب همواره به عنوان یکی از بهترین داروهای مناسب برای کاهش وزن و کم کردن اشتها شناخته شده که در طب سنتی ایرانی هم شاهد استفاده از آن هستیم. همچنین این خواص تا حد زیادی توسط آزمایش‌های معتبر پزشکی مورد بررسی قرار گرفته و به همین دلیل است که در محصولات مختلفی از ترکیباتی حاوی سرکه سیب برای لاغری استفاده می‌کنند.

آشنایی با سرکه سیب

قبل از این که به بررسی خواص سرکه سیب برای لاغری بپردازیم، بهتر است ابتدا اطلاعات بیشتر در خصوص این محصول به دست آوریم. برای تهیه سرکه سیب به روش سنتی از فرآیند خاصی پیروی می‌کنند که در ادامه مراحل آن را با هم بررسی می‌کنیم.

آشنایی با سرکه سیب

  • ابتدا سیب‌ها برش داده می‌شود.
  • سپس آنها را با مخمر ترکیب کرده و آن‌ها را درون یک ظرف دربسته قرار می‌دهیم تا قند موجود در سیب تبدیل به الکل گردد.
  • در مرحله بعدی باکتری‌هایی طبیعی بعد از مدتی به ترکیب الکلی سیب اضافه می‌شود که باعث تبدیل الکل به اسید استیک خواهد شد.

در زمان‌های گذشته تولید سرکه سیب به زمان بیشتری نیاز داشت. اما این روزها شاهد این هستیم که با استفاده از روش‌های مدرن، در عرض یک روز سرکه سیب را تولید می‌کنند. ماده اصلی که باعث ترشی سرکه سیب و بوی قوی آن می‌شود اسید استیک است که حدود ۵ تا ۶ درصد این محصولات را تشکیل می‌دهد. 

تاثیرات سرکه سیب برای لاغری

اسید استیک موجود در سرکه سیب به عنوان نوعی خاص از اسید چرب زنجیره کوتاه شناخته می‌شود. وقتی این ماده به درون بدن وارد شود، تبدیل به استات و هیدروژن خواهد شد. به گفته محققان سرکه سیب با چند روش می‌تواند باعث کاهش وزن گردد:

  • بهبود سوخت و ساز بدن

    مصرف سرکه سیب افزایش آنزیم AMPK را به دنبال دارد که باعث کاهش تولید چربی و همچنین چربی سوزی خواهد شد.

  • کاهش میزان انسولین

    اسید استیک موجود در سرکه سیب باعث می‌شود مقدار انسولین موجود در خون نسبت به گلوکاگون کمتر شده و شاهد افزایش استفاده از چربی‌های انباشته باشیم.

  • کاهش قند خون

    استفاده از اسید استیک کمک می‌کند که ماهیچه‌ها و کبد بتوانند بهتر قند موجود در خون را جذب کنند. 

  • کم کردن اشتها با سرکه سیب

    استات که بعد از وارد شدن سرکه سیب به بدن تولید می‌گردد، می‌تواند روی کنترل اشتها در مغز تاثیر گذار باشد و باعث کاهش اشتها گردد.

  • چربی سوزی

     اسید استیک موجود در سرکه سیب به شکل قابل توجهی میزان ژن‌های چربی سوزی را افزایش داده و به این صورت باعث کاهش وزن می‌شود. 

  • کنترل ذخایر چربی

    تجربه استفاده نشان‌دهنده این است که مصرف سرکه سیب به صورت کنترل شده در طولانی مدت باعث کاهش چربی در کبد و چربی‌های شکمی خواهد شد.

چگونه سرکه سیب باعث کاهش اشتها می‌شود؟

مصرف درست سرکه سیب باعث به وجود آمدن احساس پری معده در فرد می‌شود. از سوی دیگر این ماده با کاهش نرخ تخلیه غذا از معده و هضم مواد غذایی، باعث می‌شود در زمان مصرف سرکه سیب به همراه وعده غذایی تا مدت زیادی احساس سیری داشته باشید.

اما نباید فراموش کرد که این ویژگی سرکه سیب برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ می‌تواند مضر باشد. به همین دلیل است که معمولاً افراد متخصص در این عرصه پیشنهاد می‌کنند سرکه‌ سیب همراه با سایر داروهای گیاهی مکمل مصرف شده تا احتمال به وجود آمدن گاستروپارس تا حد بسیار زیادی کاهش یابد. به همین دلیل است که تولید کنندگان در کنار عصاره سرکه سیب، ترکیبات دیگری را نیز قرار داده اند که باعث بهبود عملکرد معده و دستگاه گوارش می‌شود.  

مزایا و خواص سرکه سیب

سرکه سیب علاوه بر کمک به کاهش وزن و لاغری، خواص دیگری نیز دارد که عبارتند از: 

  • پایین آمدن سطح قند خون ناشتا
  • بهتر شدن حساسیت افراد انسولین در زمان مصرف غذاهایی که کربوهیدرات زیادی دارند.
  • کاهش قند و انسولین در خون
  • پایین آوردن فشار خون با کنترل آنزیم‌هایی که مسئولیت انقباض عروق خونی را بر عهده دارند.
  • کاهش سطح کلسترول مضر و تری گلیسیرید در خون
  • کمک به بهبود علائم بیماری سندروم تخمدان پلی کیستیک در زنان
  • دارای خواص ضد ویروس و ضد باکتری قوی

با توجه به مزایای این ماده غذایی مفید، بهتر است استفاده از سرکه سیب برای لاغری و کاهش وزن را به صورت کنترل شده در رژیم غذایی خود، در دستور کار قرار دهید. اما در این میان به هیچ عنوان نباید فراموش کرد که مصرف نادرست سرکه سیب قطعا می‌تواند مضراتی را برای شما به همراه داشته باشد.

مزیا و خواص سرکه سیب

طرز استفاده سرکه سیب برای لاغری

معمولاً شیوه‌های مختلفی برای استفاده از سرکه سیب برای لاغری و افزودن آن به رژیم غذایی پیشنهاد می‌شود. این که کدام یک از این روش‌ها را باید انتخاب کنید بستگی به نوع رژیم غذایی، طبع و سلیقه شما دارد. در ادامه روش‌های معمول استفاده از سرکه سیب را به صورت مختصر بررسی می‌کنیم.

  • استفاده از سرکه سیب برای تهیه ترشیجات
  • ترکیب کردن سرکه سیب با آب و نوشیدن آن دو تا سه نوبت قبل از وعده‌های غذایی
  • ترکیب کردن سرکه سیب و روغن زیتون برای تهیه سس سالاد
  • استفاده از داروهای گیاهی تولید شده که در ترکیبات آنها از سرکه سیب استفاده شده، مانند قرص اسلیم فول که علاوه بر پودر سرکه سیب، حاوی پودر چای سبز و ترکیبات موثر دیگر برای لاغری و کاهش وزن است.

سخن نهایی

مصرف بیش از حد سرکه سیب می‌تواند خطرات زیادی را در طولانی مدت برای مصرف کنندگان این محصولات به وجود بیاورد. مقدار مصرف معقول سرکه سیب در روز معمولاً ۱ تا ۲ قاشق غذا خوری است. مصرف بیش از حد آن همراه با وعده‌های غذایی ممکن است باعث ایجاد حالت تهوع گردد.

از سوی دیگر برخی از افراد ممکن است با طعم و بوی سرکه سیب کنار نیایند. بهترین روش مصرف سرکه سیب برای لاغری توسط این دسته از افراد که کمک می‌کند تا طعم و بوی تند سرکه سیب را متوجه نشوند، استفاده از قرص های حاوی عصاره سرکه سیب مانند قرص سیمو اسلیم می‌باشد.

استفاده از این نوع قرص‌ها کمک می‌کند که به شکلی موثرتر مصرف سرکه سیب را کنترل کنید و از مزایای آن بهره مند شوید. شما می توانید انواع قرص و کپسول های حاوی سرکه سیب را از داروخانه آنلاین مفید طب خریداری کنید.

خرید قرص سیمو اسلیم


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفیدطب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتیکه مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره