قرص لیورگل مناسب برای حفظ سلامت کبد
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

متاسفانه امروزه افراد زیادی در جهان از بیماری کبد چرب رنج می‌برند. اما خوشبختانه تاکنون روش‌ها و داروهای زیادی برای مقابله با این عارضه ارائه شده است. یکی از این داروها قرص لیورگل می‌باشد، که با هدف درمان بیماری‌های کبدی و بهبود کبد تولید شده است. امروز همراه با با دکتر ضحا مرتضوی در این مقاله از مجله سلامت مفید طب سعی داریم شما را با این محصول آشنا کنیم.

قرص لیورگل چیست؟

قرص لیورگل قرص روکش­داری است که حاوی عصاره گیاه خار مریم یا سیلی مارین می‌­باشد. این قرص توسط شرکت گل دارو در دو دُز ۷۰mg و ۱۴۰mg تولید می‌­شود. بسته‌های لیورگل، دارای بروشور محصول و ۳۰ عدد قرص هستند که در ۳ بلیستر ۱۰ عددی عرضه می­‌شوند.

خواص قرص لیورگل

لیورگل معمولا برای درمان بیماری‌­های کبدی و به خصوص بیماری‌­های التهابی کبدی استفاده می‌­شود و در برابر آسیب‌های مختلف به کبد نقش محافظتی دارد. همچنین می‌تواند در درمان برخی از مشکلات صفرا نیز موثر واقع شود.

نکته دیگری که بسیاری از پزشکان در نسخه‌­های خود از آن استفاده می‌­کنند، تجویز لیورگل در کنار داروهایی با عارضه‌های کبدی است. مصرف لیورگل همراه با این داروها می­‌تواند از بروز آسیب‌های کبدی جلوگیری کند.

لیورگل در درمان کبد و کیسه صفرا بسیار موثر می‌باشد.
لیورگل دربرابر آسیب‌های مختلف به کبد نقش محافظتی دارد.

طریقه مصرف قرص لیورگل

لیورگل را یا باید به صورتی که پزشک برای شما تجویز کرده است، مصرف کنید. یا می‌توانید آن را با دستور روتین ذکر شده در بروشور (یک قرص روکشدار ۱۴۰ میلی‌گرمی ۳ نوبت در روز یا برای قرص لیورگل ۷۰ میلی گرمی دو عدد قرص ۳ نوبت در روز) استفاده کنید.

خرید قرص لیورگل ۷۰ میلی‌گرمی

لیورگل قبل از غذا مصرف شود یا بعد از غذا؟

از آن جایی که قرص­‌های لیورگل روکشدار می‌­باشند، بهتر است قبل از غذا مصرف شوند. چنانچه برای فرد عارضه گوارشی رخ داد، مصرف لیورگل با معده پر می­‌تواند تاحدی عوارض گوارشی را تحمل پذیرتر کند.

عوارض قرص لیورگل

قرص لیورگل می­‌تواند عوارض خفیف گوارشی و زودگذر داشته باشد، و ممکن است مقداری خاصیت ملینی از خود نشان دهد.

احتیاط مصرف لیورگل در چه کسانی است؟

افرادی که شرایط حساس به هورمون دارند مانند کسانی که دچار کیست های تخمدان و آندومتریوزیس هستند، یا افرادی که به خانواده کاسنی یا آستراسه حساسیت دارند، بهتر است در مصرف لیورگل احتیاط کنند.

مصرف لیورگل در چه کسانی ممنوع است؟

افرادی که انسداد صفراوی دارند یا افرادی که حساسیت شدید به گیاهان هم ­خانواده­ خارمریم دارند، بهتر است این دارو و محصولات حاوی خارمریم را مصرف نکنند.

مصرف لیورگل در بارداری و شیردهی مشکلی ندارد. با این حال بهتر است در این دوران مصرف دارو تحت نظر پزشک باشد.

آیا قرص لیورگل در کودکان قابل استفاده است؟

مطالعات انجام شده بر روی سیلی موری که ماده موثر در لیورگل می‌­باشد نشان می­‌دهد این ماده در کوتاه مدت در کودکان بالای یکسال مشکلی به وجود نمی‌­آورد. با این حال قرص لیورگل را تنها با تشخیص پزشک می‌توانید استفاده کنید و نباید خودسرانه آن را برای اطفال خود استفاده کنید.

قرص لیورگل چه تداخلات دارویی دارد؟

به دلیل اینکه گیاه خارمریم می‌­تواند باعث کاهش قند خون شود، این قرص بیشترین تداخل را با داروهای مرتبط با دیابت دارد. به همین دلیل زمانی که فرد درحال مصرف داروهای دیابت است، ممکن است مقداری دچار افت قند شود که معمولاً قابل پیش بینی و قابل کنترل است.

ویدیو معرفی قرص لیورگل

در این ویدیو می‌توانید توضیحات دکتر مرتضوی راجع به قرص لیورگل را مشاهده کنید:

سخن پایانی

در این مقاله با قرص لیورگل آشنا شدید و درباره تاثیر آن بر کبد و کیسه صفرا صحبت کردیم. همچنین به سوالاتی پیرامون نحوه مصرف و اختلالات این دارو هم پاسخ دادیم. چنانچه سوال دیگری درباره این محصول دارید، می‌توانید سوال خود را در داروخانه آنلاین مفید طب با ما به اشتراک بگذارید تا توسط دکتر مرتضوی به آن پاسخ داده شود.

خرید قرص لیورگل ۱۴۰ میلی‌گرمی

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

40 دیدگاه دربارهٔ «آشنایی با قرص لیورگل و طریقه مصرف آن»

  1. سلام و وقت بخیرببخشیدبنده هیپاتیت سی وکبدچرب گرید۱رودارم چندماه قبل رفتم پیش دکتر متخصص داخلی دکتربرام قرص لیورگل کردوبهم گفت بایدروزی۱عددمصرف کنم،آیاکافیه فقط روزانه ۱عددمصرف کنم یانه بیشر؟ببخشید۱سؤال دیگه هم دارم آیاقرص لیورگل برای لک صورت وریزش مومفیدهست یاخیر؟لطفاراهنمایی بفرمایید،

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام،قرص لیورگل را دقبقا مشابه دستور پزشک خود مصرف کنید و پس از اتمام دوره مصرف مجددا به پزشک مراجعه کنید تا با انجام ازمایش از اثرگذاری قرص و بهبود روند درمان خود مطلع شوید.
      بله چنانچه لک و یا ریزش مو منشا از کبد داشته باشد می تواند اثر گذار باشد. اما چنانچه علت لک و ریزش مو عوامل هورمونی و یا لک ناشی افتاب باشد درمان های دیگری خواهد داشت.
      با احترام دکتر داروساز

  2. سلام خانم دکتر خسته نباشید من کبد چرب دارم و ۳ سال پیش کیسه صفرام سنگ داشت که کلا برداشتن والان کیسه صفرا ندارم میخواستم بدونم که میتونم قرص لیورگل رو مصرف کنم یا نه،ممنون

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام افرادی که جراحی برداشتن کیسه صفرا انجام داده اند، می توانند از لیورگل استفاده کنند و مصرف لیورگل برایشان منع یا احتیاط ندارد.
      با احترام دکتر داروساز 

  3. سلام خانم دکتر. وقتتون بخیر. پسرم کبد چرب گرید ٢داره.پزشک براش لیور گل تجویز کرده. (هر ١٢ساعت)ایا می تونه به همراه مصرف قرص، از شربت فِران که اون هم برای کبد چرب هست روزی سه مرتبه هست استفاده کنه؟؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام در بین محصولات دارای مجوز از سازمان غذا و دارو، شربت فران نداریم. موکدا توصیه می کنم از مصرف این محصول خودداری کنید.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      با سلام.
      بله لیور گل میتواند سطح آنزیم های کبدی را به صورت موثری کاهش دهد. با این حال نیاز است بعد از ۳ ماه استفاده مجددا به پزشک مراجعه فرمایید تا با تکرار آزمایش ها نیاز به ادامه مصرف دارو یا قطع آن بررسی شود.
      با احترام دکتر داروساز

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      با سلام
      طریقه مصرف لیورگل ۱۴۰، روزی سه عدد می باشد. مصرف لیورگل۷۰ روزی سه بار هر بار ۲عدد می باشد . دارو را یک ساعت بعد از وعده ی غذایی استفاده کنید. با توجه به اینکه گرید ۲ هستید حتما با مشورت پزشک شاید درمان دیگری در کنار این دارو لازم باشد. لیورگل تنها درمان کننده کبد چرب نیست، بلکه صرفا محصولی هست که شما می توانید استفاده کنید تا تاثیرگذاری داروهای اصلی مانند داروهای چربی خون در صورت نیاز فرد، بیشتر شود.

      با احترام دکتر داروساز

  4. سلام وقت بخیر
    من کبدچرب گرید ۳ دارم دکتر قرص زینگر روزی ۱ عدد و لیو۵۲ روزی ۱ عدد به مدت سه ماه تجویز کرده. درحال حاضر دکتر خارج از کشور هست آیا بعد از سه ماه میتونم مصرف رو ادامه بدم درصورتی ک بعد از سونو بهبودی حاصل نشود؟ باتشکر

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام در بین داروهایی که در ایران موجود است قرص زینگر نداریم لطفا نام ژنریک دارو را بنویسید.
      مصرف قرص لیو ۵۲ برای مدت بیشتر از سه ماه بلامانع می باشد.
      با احترام دکتر داروساز

  5. درود و مهر بر شما خانم دکتر من ۳۴ سالمه و کردم گرید ۱ هست ،در سینه هام توده و کیست دارم آیا قرص لیورگل برای سینه ضرر دارد؟در ضمن احساس میکنم تخم داده‌ایم درد میکنن؟ آیا باید سونوگرافی انجام بدم؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام لیورگل برای افرادی که در سینه کیست خوش خیم دارند منع یا احتیاط مصرفی ندارد.
      برای تشخیص عامل درد تخمدان باید به پزشک مراجعه کنید ممکن است پزشک برای شما سونوگرافی بنویسد.
      ضمنا برای درمان کبد چرب از رژیم غذایی سالم و ورزش منظم غافل نشوید.
      با احترام دکتر داروساز

  6. با سلام و وقت بخیر ببخشید من کبدم‌ گرید ۳ هست و یک ماه از قرص لیور کینگ استفاده کردم تاثیری نداشت چند روزه قرص لیورگول۱۴۰ رو شروع کردم قرص قوی تر از این دو چی هست چون بیشتر وقت ها از درد زیر دنده به خودم میپیچم دکتر جایی که هستم هم فقط این دو قرص رو تجویز کرد

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز برای درمان کبد چرب این اقدامات باید انجام شود: واکسیناسیون هپاتیت اِی و بی، درمان چربی خون (در صورت ابتلا به چربی خون)، درمان دیابت (در صورت ابتلا به دیابت)، کاهش وزن (با رژیم غذایی و ورزش منظم)، قطع مصرف الکل، مصرف ویتامین ئی. بعد از گذشت ۳ ماه، باید یک تست کبدی بدهید تا بعد بتوانید قضاوت کنید که درمان تاثیر داشته یا نه. در یک ماه تاثیر حاصل نمی شود.
      نکته بعدی اینکه، نه لیورگل و نه لیورکینگ هیچکدام درمان کننده کبد چرب نیستند، بلکه صرفا محصولی هستند که شما می توانید استفاده کنید تا تاثیرگذاری اقدامات فوق، بیشتر شود. اقداماتی که گفتیم در درمان کبد چرب کاملا موثر هستند و هیچ درمان موثرتری از آنها، برای کبد چرب وجود ندارد.
      با توجه به شدت دردی که دارید، بهتر است در اسرع وقت، مجدد به پزشک مراجعه کنید تا هم از لحاظ برخی موارد مجدد بررسی شوید، هم داروهای مورد نیاز برایتان تجویز شود. بهتر است به پزشک متخصص داخلی مراجعه داشته باشید.
      با احترام دکتر داروساز

  7. با سلام و احترام
    تری گیلسرید من حدود ۴۰۰ است و دکتر برام فنوفیبرات ۲۰۰ تجویز کرده است. کبدم هم چرب و گرید ۲ هست. آیا می توانم فنوفیبرات و لیورگل و ویتامین ای رو باهم مصرف کنم یا ضرورتی ندارد و فقط مصرف فنوفیبرات کافیست؟
    ممنون از پاسخگویی و وقت ارزشمندتان

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام استفاده از ویتامین ئی با دوز روزانه ۱۰۰ واحد در شرایط شما مفید است. لیورگل هم با توجه به ترکیباتی که دارد می تواند به کاهش چربی خون کمک کند.
      با توجه به اینکه فنوفیبرات، ویتامین ئی و لیورگل با هم تداخلی ندارند شما می توانید این سه را همراه هم استفاده کنید.
      با احترام دکتر داروساز

  8. سلام وقتتون بخیر باشه من الان نزدیک ۷ ساله درگیر کبد چربم ودرصدشم دو گرید الان دیگه سیروز شد یعنی خیلی بالا رفته به حدی که لکها قوی روی بازوهام شده ایا میتونم روزی دوتا عدد این قرص لیورگل ۱۴۰ رابخورم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز طریقه مصرف لیورگل ۱۴۰، روزی سه عدد می باشد. ضمنا حتما برای درمان زیر نظر پزشک باشید.
      با احترام دکتر داروساز

  9. سلام و خسته نباشید…من کبد چرب گرید ۲ دارم….لیورگل ۱۴۰ تهیه کردم روزی دوتا بعد ناهار و شام میخورم…مشکلی نداره؟ و تا چند وقت استفاده کنم؟) البته مشکلات گوارشی رفلاکس و اسید معده دارم که پنتوپرازول استفاده میکنم..تداخل که ندارن با هم؟ ممنون

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز
      برای کبد چرب گرید ۲ بسته به شرایط پزشک متخصص گوارش ممکن است علاوه بر این دارو داروهای دیگر هم تجویز کنند.
      بهتر است لیورگل ۱۴۰ را مطابق دستور شرکت سازنده، یعنی روزی سه عدد میل کنید. مصرف بهتر است با معده خالی باشد، یعنی قبل از غذا.
      لیورگل تداخلی هم پنتوپرازول ندارد.
      معمولا توصیه می شود لیور گل به مدت دو ماه استفاده شود.
      با احترام دکتر داروساز

  10. با سلام و وقت بخیر
    آیا می‌توان از لیورگل ۱۴۰ به صورت دائمی مصرف کرد
    چون تاثیر خوبی در کاهش آنزیم های کبدی و قند خون من داشته است
    ممنون میشم پاسخ دهید
    با تشکر

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام مصرف لیورگل ۱۴۰ برای مدت طولانی تر از ۶ ماه، باید با مشورت پزشک باشد.
      با احترام دکتر داروساز

  11. سلام دکتر روز بخیر
    بنده ژیلبرت دارم و انزیمهای کبدی ام گاهی اوقات بالا میره و سنگ کیسه صفراهم دارم
    برای کاهش بیلی روبین و کاهش زردی صورت و چشمم میتونم لیورگل مصرف کنم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام لیورگل در سندرم ژیلبرت کاربرد ندارد. لطفا درمان خود را از پزشک پیگیری کنید و از مصرف خودسرانه لیورگل خودداری نمایید.
      با احترام دکتر داروساز

  12. سلام روزتون بخیر
    من خانم ۵۲ ساله هستم که کبد چرب دارم وآنزیمهای کبدیم بالا وچندسال پیش کیسه صفرام رو عمل کردم ودرآوردم میتونم قرص لیورگل مصرف کنم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام همانطور که میدانید لیورگل تاثیر مثبتی در رفع کبد چرب دارد. مصرف این دارو در افرادی که عمل برداشتن کیسه صفرا را انجام داده اند، نه تنها منعی ندارد بلکه مفید هم هست. علت مفید بودن آن این است که گیاه خار مریم که در لیورگل وجود دارد، جریان صفرا را افزایش می دهد و این موضوع می تواند تا حدی تاثیرات نداشتن کیسه صفرا بر هاضمه را جبران کند.
      با احترام دکتر داروساز

  13. سلام عرض ادب کبد بنده چرب هست
    چربی رو۳۶۸هست رفتم پیش دکتر برا کبدم قرص لیورگل ۱۴۰ تجویز کرده
    آیا میتونم روزی یک عدد بخورم
    دستور مصرفش نوشته هر بار یک قرص ۳نوبت در روز مصرف شود

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دستور مصرف لیورگل ۱۴۰، روزی سه عدد است. با مصرف کمتر از این مقدار، تاثیرگذاری مورد انتظار حاصل نخواهد شد.
      با احترام دکتر داروساز

    2. سلام من لیورگل ۵۲برتم تجویز شده روزی ۱عدد..و کیست شکلاتی هم دارم..ایا مصرف این قرص برام ضرری نداره

      1. دکتر نفیسه کیامنش

        با سلام دوست عزیز منظور شما قرص لیو ۵۲ است؟ اگر اینطور است، باید بگویم مورد منع یا احتیاط مصرفی برای استفاده از لیو ۵۲ در کیست های تخمدانی، گزارش نشده است.
        با احترام دکتر داروساز

  14. با سلام و تشکر از شما که وقت میذارید و جواب سوالات بیماران رو میدید

    من کبد چرب گرید ۲ دارم
    قرص لیورگل دکتر واسم تجویز کرده
    روزی سه عدد
    ولی ننوشته ۷۰ باشه یا ۱۴۰

    میخواستم بدونم اگه ۱۴۰ استفاده کنم روزی سه تا مشکلی نداره؟؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام بهتر است روزی سه عدد لیورگل ۱۴۰ استفاده کنید. لیورگل ۷۰ باید روزی ۶ عدد مصرف شود.
      با احترام دکتر داروساز

  15. سلام ممنون از پاسخگویی خوبتون. من خانمی چهل ساله هستم که قند و چربی خونم لب مرز هست ولی داروی خاصی مصرف نمیکنم درضمن آندومتریوز و کیست تخمدان هم دارم میتونم از قرص لیور گل استفاده کنم که همراه رژیم غذایی برای پایین آمدن قندو کلسترول خون. ممنون میشم پاسخ بدید.

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام لیورگل تا حدی به کاهش چربی و قند خون کمک می کند اما نمی تواند جایگزین داروهای ضد چربی یا پایین آورنده قند باشد.
      گیاه خارمریم که در لیورگل موجود است می تواند سبب بدتر شدن اندومتریوز شود و به همین دلیل بهتر است از مصرف آن خودداری کنید.
      با احترام دکتر داروساز

  16. باسلام
    ایا از این محصول برای خاصیت کاهش قند خون برای افراد با احتمال ابتلا به دیابت می توان استفاده کرد؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام، برخی مطالعات نشان می دهند گیاه خار مریم که در لیورگل وجود دارد می تواند قند خون را پایین بیاورد. بر همین اساس، می شود از این خاصیت این گیاه برای کاهش قند خون بهره جست. البته بیماران دیابتی که داروی پایین آورنده قند خون استفاده می کنند باید بدانند لیورگل نمی تواند جایگزین داروهای اصلی آنها باشد.
      با احترام دکتر داروساز

  17. با درود فراوان
    کبد اینجانب چربه وگرید آن ۲ میباشد دکتر قرص لیور گل ۷۰ را برای من تجویز نموده است وهر روز یک عدد بعد از نهار با آب میل می شود سوال من از شما این است که چه مدت باید قرص لیور گل بعد از نهار بخورم از ۱۵ دیماه هر روز دارم مصرف می کنم مدت زمان مصرف این دارو چند ماه است .ممنون می شوم راهنمایی فرمایید با تشکر

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام
      بعد از ۳ ماه استفاده باید مجددا به پزشک مراجعه فرمایید تا با تکرار آزمایش ها نیاز به ادامه مصرف دارو یا قطع آن بررسی شود.
      با احترام، دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره