آیا لاغری شکم و پهلو بدون لاغری صورت ممکن است؟

لاغری شکم و پهلو بدون لاغری صورت
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

یکی از مهم‌ترین نگرانی‌هایی که برای افراد در شروع دوره کاهش وزن به وجود می‌آید، تغییرات ظاهری صورتشان است. مطالعات علمی نشان می‌دهد که داروها و ورزش برای لاغری بر روی کل بدن تاثیر می‌گذارند و به طور انتخابی عمل نمی‌کنند. با این حال، نکاتی وجود دارد که رعایتشان به حفظ شادابی صورت و کمتر شدن تاثیر لاغری بر صورت تاثیر دارد. در این مقاله سعی می‌کنیم مجموعه‌ای از تمامی راهکارهای مفید برای لاغری شکم و پهلو بدون لاغری صورت شرح دهیم. با مجله سلامت داروخانه آنلاین مفید طب همراه باشید.

راهکارهای مفید برای لاغری شکم و پهلو بدون لاغری صورت

صورت انسان به طور خارق‌العاده‌ای پیچیده است. لایه‌هایی از چربی زیر پوستی که روی یک سیستم عضلانی پیچیده واقع شده‌اند، بخشی از صورت را تشکیل می‌دهند. این لایه‌ها، ماهیچه‌های اسکلتی متعددی که در ساختار صورت قرار دارند، پوشانده‌اند. لایه‌ی چربی زیر پوستی صورت، نقش مهمی در حالت پری صورت شما دارد. اما هنگام کاهش وزن، این بخش هم مستعد آب شدن است. 

لاغری صورت برای برخی جلوه بدی دارد و هرچند لاغری برای برخی اعتماد به نفس می‌آورد ولی چهره لاغر برای این افراد خوشایند نبوده و راضی  کننده نیست. ما نمی‌توانیم به طور قطع از لاغر شدن صورت در یک رژیم کاهش وزن جلوگیری کنیم، اما می‌توانیم راهکارهایی برای لاغری شکم و پهلو بدون لاغری صورت به شما معرفی کنیم.

۱. نوشیدن آب کافی فراموش نشود!

نوشیدن میزان کافی آب و مایعات در طول روز نکته بسیار مهم در پیروی از یک رژیم کاهش وزن به منظور جلوگیری از لاغر شدن صورت می‌باشد. در صورتی که شما میزان کافی آب و مایعات دریافت کنید، احتمال بروز چین و چروک و خشکی پوست صورتتان بسیار کم خواهد شد. با این کار در حین لاغری شکم و پهلو می‌توانید کمی از لاغری صورت خود جلوگیری کنید.

۲. کاهش وزن باید آهسته اما پیوسته باشد.

عامل دیگری که می‌تواند باعث بروز افتادگی در صورت شود، کاهش وزن سریع است. پایین آوردن وزن باید آرام و در طی زمان باشد، چرا که در صورت بالا بودن سرعت کاهش وزن، به دلیل آزاد شدن حجم زیادی از سموم موجود در بافت چربی آسیب‌های جدی به بدن وارد می‌شود. از جمله این آسیب‌ها می‌توان به افتادگی و تیره شدن پوست صورت اشاره کرد که اکثر افراد از آن واهمه دارند.

میزان استاندارد کاهش وزن طبق دستورالعمل‌های معتبر، در حدود ۲ تا نهایتا ۴ کیلوگرم در ماه است. به طور کلی زمانی کمترین آسیب به بدن وارد می‌شود، که حدود ۱۰% از وزن طی ۶ ماه کم شود.

۳. ورزش را فراموش نکنید.

تمرینات ورزشی و اثرات مثبت آن بر سلامت جسمی و روحی، بحث داغ این روزهای تمام رسانه‌های سلامت است، چرا که ورزش می‌تواند در پیشگیری و درمان بسیاری از مشکلات سلامتی از جمله چاقی موثر واقع شود. موضوع اصلی بحث ما یعنی جلوگیری از لاغری صورت در رژیم نیز از این قاعده مستثنی نیست. حدودا ۱۵۰ دقیقه پیاده‌روی در هفته نه تنها باعث شادابی شما می‌شود، بلکه با رفع تنش از بدن شما، واکنش‌های مخرب در پوست صورت‌تان را متوقف می‌کند.

۴. با سبزیجات آشتی کنید.

این مواد غذایی غنی و ارزشمند که متاسفانه خیلی از افراد علاقه‌ای به مصرف آن ندارند، می‌توانند عوارض کاهش وزن را به حداقل برسانند. داشتن مقادیر زیاد انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی در کنار وجود انواع آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند در حفظ شادابی و لطافت پوست شما موثر باشند. از طرفی سبزیجات با داشتن برخی از انواع ویتامین برای لاغری تاثیر گذار هستند. پایین بودن میزان کالری سبزیجات یکی دیگر از دلایل محبوبیت‌شان در رژیم‌های کاهش وزن می‌باشد. به طوری که اکثر مشاوران تغذیه در تنظیم رژیم غذایی برای مراجعین خود، مصرف سبزیجات را آزاد می‌گذارند.

۵. استرس را سرکوب کنید.

استرس باعث می‌شود هورمونی به اسم کورتیزول در بدن ترشح شود که برای عملکرد مناسب بدن در شرایط خطر مفید و ضروری است. اما وقتی برای مدت طولانی استرس دارید، ترشح کورتیزول بیش از اندازه می‌شود و عادت‌های غذایی را مختل می‌کند. در این مواقع میل‌تان به غذاهای شیرین یا شور بالا می‌رود. این میل شدید به خوراکی‌های شور یا شیرین باعث می‌شود تا سراغ غذاهای ناسالم بروید. 

۶. مقدار کالری دریافتی روزانه را کمتر نکنید.

باید هر روز ۲۰۰۰ (برای بانوان) تا ۲۵۰۰ (برای آقایان) کیلوکالری به طور متوسط دریافت کنید و سعی داشته باشید مقدار کالری دریافتی‌تان از این مقدار کمتر نشود. کاهش این مقدار از انرژی دریافتی روزانه شما، بدن را مجبور به استفاده از ذخایر انرژی خود می‌کند و در نتیجه صورت شما لاغر خواهد شد.

راهکارهای مفید برای لاغری شکم
ما نمی‌توانیم به طور قطع از لاغر شدن صورت در یک رژیم کاهش وزن جلوگیری کنیم، اما می‌توانیم راهکارهایی برای لاغری شکم و پهلو بدون لاغری صورت به شما معرفی کنیم.

اگر بخواهیم صادقانه صحبت کنیم، در رژیم‌های کاهش وزن در هر حالت شما شاهد لاغر شدن صورت خود هستید و نمی‌توان صد در صد لاغری شکم و پهلو بدون لاغری صورت را تجربه کرد. اما با رعایت نکاتی که ذکر شد، می‌توانید میزان این لاغری صورت را به حداقل برسانید.

این نکته را فراموش نکنید که در بحث‌های مرتبط با پیشگیری و درمان، توصیه‌ها برای تمام افراد قطعیت ندارد، به خصوص در رابطه با ظاهر بدن که تحت تاثیر عواملی مثل ژنتیک، پیشینه تغذیه‌ای و استرس است. راه رسیدن به اندامی ایده‌آل، ساده و هموار نیست و مشکلات زیادی دارد. با ورزش و رژیم می‌توان لاغر شد اما زمان زیادی می‌برد. اگر شکمی شل و آویزان داشته باشید این زمان برایتان بیشتر نیز می‌شود.

یکی از بهترین روش‌ها برای کاهش وزن و تسریع لاغری شکم و پهلو، استفاده از قرص های لاغری گیاهی در کنار رژیم و وزش است. در ادامه با قرص لاغری هزال و قرص کارویل آشنا خواهیم شد. 

قرص لاغری گیاهی هزال

قرص لاغری هزال یکی از محبوب‌ترین داروهای گیاهی تولید شده جهت کاهش وزن و و لاغری است که از گیاهان رازیانه، زیره سیاه، زنیان، سداب، مرزنجوش و اشق تهیه شده است. این گیاهان دارویی که اغلب آن‌ها با خواص چربی سوزی و کاهش دهنده وزنی که دارند شناخته می‌شوند، نه تنها به لاغری کمک می‌کنند بلکه به صورت همزمان پاکسازی‌های بسیار مفیدی نیز برای بدن فرد داشته و به حفظ سلامت او کمک می‌کنند.

نحوه عملکرد قرص هزال و مکانیسم اثر آن طبق آزمایش‌های انجام شده به این صورت است که عصاره گیاهان دارویی به کار رفته در تهیه این قرص با کاهش میزان جذب قند، دفع موثر چربی‌ها، کم کردن اشتها و محرک مکانیسم تجزیه چربی‌ها موجب لاغری و رسیدن به تناسب اندام دلخواه می‌شوند. به این ترتیب مصرف روزانه قرص هزال به همراه یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم می‌تواند به طور موثری باعث کاهش وزن اصولی و بدون عوارض گردد.

فواید و اثرات قرص لاغری هزال

از فواید و اثرات قرص لاغری هزال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چربی سوز
  • کاهش وزن
  • کاهش اشتها
  • پاکسازی بدن
  • کاهش جذب قند
  • کاهش کلسترول
  • کاهش تری گلیسرید
  • تقویت کننده معده 

قرص لاغری هزال

قرص لاغری کارویل

قرص کارویل یکی از محصولات شرکت داروسازی حکیم مومن است که از گیاهان کرفس، زیره سبز و چای سبز تهیه شده است. این قرص لاغری گیاهی از طریق دو مکانیسم چربی سوزی و کاهش اشتها به لاغری و تناسب اندام کمک می‌کند و عوارض داروهای شیمیایی را ندارد.

کرفس یکی از اصلی‌ترین ترکیبات تشکیل‌دهنده قرص کارویل است، که حاوی مقادیر زیادی از فیبر‌های سلولزی می‌باشد. با توجه به اینکه دستگاه گوارش ما آنزیمی برای تجزیه این ترکیبات ندارد، فیبرهای سلولزی بدون آنکه به مواد قابل جذب تبدیل شوند از بدن دفع می‌گردند. این مواد توانایی جذب حجم زیادی از آب را دارند که این مسئله به بهبود هضم و دفع سریع‌تر آن‌ها، و در نتیجه کاهش زمان جذب غذا در بدن منجر می‌شود.

در نتیجه این فرآیند، بدن کالری کمی جذب کرده و برای جبران این کمبود کالری، از ذخایر چربی خود استفاده می‌کند. به این ترتیب حجم توده چربی کاهش پیدا کرده و قرص لاغری کارویل حکیم مومن اثربخشی می‌کند. کرفس همچنین حاوی ترکیبی به نام لیمونن است که اثرات ضد اسپاسمی داشته و عوارض ناشی از سوء هاضمه را کاهش می‌دهد. 

کرفس موجود در قرص کارویل
کرفس یکی از اصلی‌ترین ترکیبات تشکیل‌دهنده قرص کارویل است، که حاوی مقادیر زیادی از فیبر‌های سلولزی می‌باشد.

ویژگی‌ها و خواص قرص لاغری کارویل

از ویژگی‌ها و خواص قرص لاغری کارویل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش وزن
  • کاهش اشتها
  • چربی سوز
  • کاملا گیاهی و طبیعی 

قرص کارویل

جمع بندی

یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های افراد در برنامه‌های کاهش وزن، لاغری صورت است. به عبارت دیگر، کمتر کسی پیدا می‌شود که با کوچک‌ترین تغییر در رژیم غذایی و برنامه تمرینی خود در حین تلاش برای لاغری شکم و پهلو دچار لاغری صورت نشده باشد.

بسیاری از اقراد معتقدند که لاغری صورت می‌تواند باعث از بین رفتن زیبایی آن‌ها شود. البته درست است که نداشتن چاقی شکمی به اندازه‌ای در حفظ سلامتی ارزشمند است که لاغر شدن صورت اهمیتی نداشته باشد، ولی در هر صورت این موضوع ممکن است برای خیلی از افراد نگران کننده باشد. با کمک راهکارهایی که در این مقاله ذکر کردیم، می‌توان تا حدودی این دغدغه را برطرف کرد و لاغری شکم و پهلو بدون لاغری صورت را تجربه کرد.

برای خرید بهترین قرص لاغری موجود در داروخانه وارد سایت داروخانه آنلاین مفیدطب شوید. 

بهترین قرص لاغری موجود در داروخانه

سوالات متداول

برای لاغری شکم چه بخوریم؟

داشتن رژیم غذایی سرشار از پروتئین و فیبر محلول و کاهش مصرف کربوهیدرات و چربی به چربی سوزی و لاغری شکم کمک می‌کند. همچنین پرهیز از مصرف الکل به کاهش سریع‌تر چربی شکم کمک می‌نماید.

یک دارو برای رفع اشتهای کاذب چیست؟

قرص هزال یک قرص لاغری گیاهی و دارویی برای رفع اشتهای کاذب است که از طریق مکانیسم‌های مختلفی مانند کاهش جذب قند و رفع اشتهای کاذب به از بین بردن چربی‌های زائد بدن و لاغر شدن کمک می‌کند. مصرف این قرص همچنین باعث بهبود عملکرد روده و معده می‌شود.

کیا با قرص کارویل لاغر شدن؟

میزان کاهش وزن در یک بازه زمانی مشخص برای هر فرد متفاوت است و این تفاوت به میزان فعالیت روزانه و کالری دریافتی در روز بستگی دارد. هرچه در کنار مصرف قرص لاغری کارویل، فعالیت بدنی بیشتر یا رژیم بهتری داشته باشید، مطمئنا بازده بدن در چربی سوزی و کاهش وزن بیشتر خواهد شد.

قرص لاغری کارویل را می‌توان همراه با سایر قرص‌ها مصرف کرد؟

بله، شما می‌توانید برای نتیجه‌گیری سریع‌تر، در کنار این قرص از سایر قرص‌های لاغری گیاهی مانند قرص فلوردو و یا هزال استفاده کنید.

قرص لاغری گیاهی را می‌توان در دوران باراری یا شیردهی مصرف کرد؟

خیر. مصرف این قرص در دوران بارداری و شیردهی به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

قرص لاغری هزال چند کیلو کم میکنه؟

قرص لاغری هزال در کنار رژیم غذایی مناسب، ورزش و سبک زندگی سالم می‌تواند باعث کاهش حدود ۱ کیلوگرم در هر هفته شود. این میزان، سالم‌ترین و طبیعی‌ترین حالت کاهش وزن در اغلب افراد است.

 توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

حتما تا به حال نام پروبیوتیک‌ها و مکمل‌های آن را شنیده‌اید. این باکتری‌های سودمند در درمان مشکلات گوارشی به ویژه اسهال به کار گرفته می‌شوند.

قرص پریوتین چیست

قرص پریوتین چیست؟

ریزش مو و مشکلات پوست و ناخن، از مسائلی است که برای بسیاری از افراد حائز اهمیت بوده و اغلب به دنبال راه‌هایی برای رفع