تأثیر قرص مگنیفورت برای ریزش مو چقدر است؟

تاثیر قرص مگنیفورت برای ریزش مو
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

معمولاً اکثر ما مکمل‌های منیزیم را به مکمل‌های تقویت کننده استخوان و ماهیچه می‌شناسیم. اما مکملی مانند قرص مگنیفورت، که ریزمغذی‌های مهمی در کنار منیزیم در ترکیبات آن دیده می‌شود، تاثیرات مثبت دیگری هم برای بدن دارند. یکی از فواید و تاثیرات مگنیفورت، به عنوان بهترین مکمل منیزیم، که تاکید زیادی روی آن می‌شود، کاهش ریزش مو است. بسیاری از افراد می گویند قرص منیزیم مگنیفورت با توجه به ترکیباتی که دارد می‌تواند در تقویت ریشه موها و کاهش ریزش مو نقش داشته باشد. اما آیا این ادعا اثبات شده است؟ آیا واقعاً قرص مگنیفورت برای ریزش مو تاثیری دارد؟ ما در این مطلب از مجله سلامت مفیدطب به زبانی ساده و روان و به طور مفصل به این سؤال پاسخ می‌دهیم.

ترکیبات قرص مگنیفورت هولیستیکا و اثرات آن‌ بر مو

شرکت داروسازی هولیستیکا برای تهیه کپسول مگنیفورت از ترکیب هوشمندانه‌ای استفاده کرده که این قرص را به یک مکمل چندکاره تبدیل کرده است. در ادامه با هرکدام از آن‌ها طور جداگانه آشنا می‌شوید، تا از خواص این مکمل مطلع شوید و در نهایت هم ببینیم که قرص مگنیفورت برای ریزش مو خوب است یا نه؟

قرص مگنیفورت برای ریزش مو
مکمل منیزیم مگنیفورت هولیستیکا

نقش منیزیم در مگنیفورت برای ریزش مو

منیزیم در سنتز پروتئین‌های تشکیل دهنده فولیکول مو شرکت می‌کند. در واقع وجود منیزیم کافی در بدن باعث تقویت فولیکول‌های مو و افزایش رشد مو می‌شود. همچنین منیزیم می‌تواند به رویش مجدد موهای از دست رفته نیز کمک کند. منیزیم یکی از عوامل تاثیرگذار در مگنیفورت برای ریزش مو است.

نقش ویتامین B1 برای سلامت موها

ویتامین B1 به صورت مستقیم و غیر مستقیم تاثیر زیادی برای سلامت و استحکام موها دارد. این ویتامین برای فرآیند تولید فولیکول ضروری است بنابراین کمبود آن منجر به ریزش مو می‌گردد. همچنین دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که کمبود ویتامین B1 می‌تواند باعث کم اشتهایی و کاهش جذب مواد مغذی از روده شود.

نقش ویتامین B6 برای تقویت مو

ب۶ یا پیروکسیدین در فرایند هضم و جذب پروتئین‌ها و اسید آمینه‌های ضروری نقش حیاتی دارد. این پروتئین‌ها در ساختار ساقه مو نقش داشته و باعث ضخیم‌تر شدن تار مو می‌شوند. از طرفی هم B6 برای تولید هموگلوبین و بهبود کم خونی در بدن لازم است. با وجود این ویتامین به اندازه کافی در بدن، خون رسانی به بافت‌ها و فولیکول‌های مو نیز به درستی انجام شده و فولیکول‌ها تقویت می‌شوند. ویتامین B6 باعث شده قرص مگنیفورت برای ریزش مو هم اثرات مثبتی داشته باشد.

نقش ویتامین D3 برای ریزش مو

ویتامین دی بر بسیاری از جنبه‌های سلامتی بدن ما، به خصوص مکانیسم رشد مو تاثیر می‌گذارد. کمبود این ویتامین در مراحل ابتدایی، می‌تواند باعث ایجاد ریزش موی ناگهانی، نازک شدن مو و کاهش رشد آن شود.

تأثیر ویتامین K2 بر سلامت مو

این ویتامین ممکن است تحویل مواد مغذی به فولیکول‌های مو را افزایش داده و در نتیجه رشد مو را تقویت کرده و ریزش مو را کاهش دهد. ویتامین K2 با کمک پروتئین‌های خاصی که در بدن وجود دارند، به حفظ سلامت استخوان‌ها کمک می‌کند و از کاهش چگالی استخوان‌ها جلوگیری می‌کند.

قرص مگنیفورت برای ریزش مو خوب است؟

اگر توضیحات بخش قبل را خوانده باشید، به احتمال زیاد پاسخ این سؤال را می‌دانید. در جواب به این سؤال باید بگوییم: «بله». مکمل منیزیم مگنیفورت برای ریزش مو اثرگذار است و می‌تواند باعث کاهش آن شود.

خرید سریع کپسول مگنیفورت

تاثیر قرص مگنیفورت برای ریزش مو
قرص مگنیفورت؛ موثر در کاهش ریزش مو

مهم‌ترین عواملی که نقش تقویتی برای ساقه‌های و ریشه‌های مو را در این مکمل منیزیم دارند، منیزیم، ویتامین B1 و B6 هستند. این سه ماده مغذی در کنار هم اکسیژن، انرژی و مواد اولیه مورد نیاز فولیکول‌ها را برای ساخت تار موهایی ضخیم و سالم فراهم می‌کند.

ویتامین B1 با نقشی که در تولید انرژی از مواد غذایی دارد، تغذیه یا همان انرژی مورد نیاز فولیکول‌ها را می‌سازد. این ریزمغذی همراه با ب۶ به تولید هموگلوبین و گلبول قرمز کمک کرده و به طور منظم خونرسانی و اکسیژن رسانی را به ریشه‌های مو انجام می‌دهند.

از طرفی ویتامین B6 با جذب پروتئین‌های ضروری برای فولیکول‌ها، مواد اولیه برای رشد مو را فراهم می‌کند. منیزیم نیز با کمک به سنتز سایر پروتئین‌های ضروری برای ساقه موها، به تشکیل موهایی سالم با رشد طبیعی کمک می‌کند.

همه این فرایندها در کنار هم باعث کاهش ریزش مو شده و ریشه موهای شما را تقویت می‌کند. ویتامین D3 و K2 نیز به طور غیر مستقیم با تأمین اسید چرب مورد نیاز برای فولیکول‌ها در تقویت موها تاثیرگذارند.

قرص مگنیفورت را چطور مصرف کنیم؟

مکمل منیزیم مگنیفورت چون حاوی ویتامین‌های محلول در چربی است، باید پس از غذا مصرف شود. اگر احیاناً پس از مصرف این قرص در این زمان دچار عوارض گوارشی می‌شوید، بهتر است همراه با غذا مگنیفورت را بخورید.

بهترین راه خرید قرص مگنیفورت برای ریزش مو

در این متن شما را بیشتر با محتویات قرص مگنیفورت آشنا کردیم و با اطلاعات حاصل از آن به این سؤال که «آیا قرص مگنیفورت برای ریزش مو خوب است؟» پاسخ دادیم. همانطور که دیدید، این مکمل منیزیم می‌تواند در افزایش رشد مو و تقویت تارهای مو مؤثر باشد و همچنان برای کاهش دردهای عضلانی و تقویت استخوان‌ها هم نقش اصلی خود را ایفا کند. اگر دچار کمبود منیزیم هستید، در خرید قرص مگنیفورت شک نکنید زیرا نیازهای بدن شما را به خوبی تأمین می‌کند.

برای خرید مگنیفورت یا سایر مکمل‌های منیزیم کافی است وارد اپلیکیشن یا وبسایت داروخانه آنلاین مفیدطب شوید. در مفیدطب می‌توانید از بین بهترین مکمل‌های منیزیم محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید و در کمترین زمان ممکن آن را درب منزل تحویل بگیرید.

خرید بهترین مکمل‌های منیزیم

اگر تجربه استفاده از مگنیفورت را دارید یا سوالی درباره این مکمل منیزیم ذهنتان را مشغول کرده، آن را با ما در میان بگذارید. ما سؤالات شما را با نظر دکتر داروساز پاسخ می‌دهیم.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط