تأثیر قرص مگنیفورت برای ریزش مو چقدر است؟

تاثیر قرص مگنیفورت برای ریزش مو
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

معمولاً اکثر ما مکمل‌های منیزیم را به مکمل‌های تقویت کننده استخوان و ماهیچه می‌شناسیم. اما مکملی مانند قرص مگنیفورت، که ریزمغذی‌های مهمی در کنار منیزیم در ترکیبات آن دیده می‌شود، تاثیرات مثبت دیگری هم برای بدن دارند. یکی از فواید و تاثیرات مگنیفورت، به عنوان بهترین مکمل منیزیم، که تاکید زیادی روی آن می‌شود، کاهش ریزش مو است. بسیاری از افراد می گویند قرص منیزیم مگنیفورت با توجه به ترکیباتی که دارد می‌تواند در تقویت ریشه موها و کاهش ریزش مو نقش داشته باشد. اما آیا این ادعا اثبات شده است؟ آیا واقعاً قرص مگنیفورت برای ریزش مو تاثیری دارد؟

احتمال برای شما هم پیش آمده که در هنگام خرید مگنیفورت از خود بپرسید: «مکملی که ما آن را بیشتر برای تقویت استخوان‌ها و ماهیچه‌ها می‌خریدیم واقعاً برای ریزش مو هم تأثیر دارد؟» ما در این مطلب از مجله سلامت مفیدطب به زبانی ساده و روان و به طور مفصل به این سؤال پاسخ می‌دهیم.

قرص مگنیفورت چیست؟

قبل از اینکه سراغ تاثیرات قرص این مکمل منیزیم برویم، بهتر است اول بگوییم که مگنیفورت چیست و از کجا آمده و اصلاً برای چی تولید شده است؟

قرص مگنیفورت یکی از پرفروش‌ترین مکمل‌های شرکت فرانسوی هولیستیکا است که در ابتدا برای تقویت استخوان‌ها، کاهش گرفتگی‌های عضلانی و سلامت سیستم عصبی تهیه شده بود. اما ترکیب هوشمندانه‌ای از ریزمغدی ها که در این مکمل منیزیم به کار رفته، خواص دیگری، هم برای این قرص فراهم کرده است.

قرص مگنیفورت برای ریزش مو
مکمل منیزیم مگنیفورت هولیستیکا

در ادامه شما را بیشتر با ترکیبات مگنیفورت و فواید آن‌ها برای بدن آشنا می‌کنیم تا از خواص دیگر این مکمل مطلع شوید و در نهایت هم ببینیم که قرص مگنیفورت برای ریزش مو خوب است یا نه؟

ترکیبات قرص مگنیفورت هولیستیکا و اثرات آن‌ها در بدن

همانطور که گفتیم، شرکت داروسازی هولیستیکا برای تهیه کپسول مگنیفورت از ترکیب هوشمندانه‌ای استفاده کرده که این قرص را به یک مکمل چندکاره تبدیل کرده است. در ادامه با هرکدام از آن‌ها طور جداگانه آشنا می‌شوید.

منیزیم مگنیفورت برای ریزش مو
تاثیر منیزیم در مگنیفورت برای کاهش ریزش مو

نقش منیزیم در مگنیفورت برای ریزش مو

منیزیم صدها نقش مهم و حیاتی در بدن دارد. این عنصر یکی از یون‌های اصلی در انقباضات عضلات صاف (قلب، شش‌ها و…) و عضلات مخطّط (عضلات دست، پا، گردن و…) است و در استخوان سازی و تأمین انرژی برای سلول‌های عضلانی نیز نقش دارد.

علاوه بر این، منیزیم در سنتز پروتئین‌های تشکیل دهنده فولیکول مو نیز شرکت می‌کند. منیزیم کافی در بدن باعث تقویت فولیکول‌های مو و افزایش رشد مو می‌شود. همچنین منیزیم می‌تواند به رویش مجدد موهای از دست رفته نیز کمک کند. منیزیم یکی از عوامل تاثیرگذار در مگنیفورت برای ریزش مو است.

تنظیم فشار خون، بهبود گوارش، کاهش علائم افسردگی، تسکین سردردهای میگرنی، کاهش گرفتگی عضلانی و بهبود سلامت قلب از جمله نقش‌های مهم دیگر منیزیم در بدن است. به همین دلیل قرص مگنیفورت برای میگرن و مشکلات روحی نیز پیشنهاد می شود.

نقش ویتامین B1 برای سلامت اعصاب

ویتامین B1 بیشتر در بهبود عملکرد عصب‌ها و تولید انرژی در بدن نقش دارد. این ویتامین محلول در آب تبدیل کربوهیدرات به انرژی قابل استفاده سلول‌ها (ATP) را در بدن تسهیل می‌کند. در واقع اگر ویتامین B1 نباشد، از غذایی که می‌خوریم انرژی خاصی دریافت نمی‌کنیم.

از دیگر نقش‌های ویتامین ب۱، کمک به عملکرد درست اعصاب است. کمبود این ماده مغذی ممکن است سلامت شناختی، ادراک و حافظه ما را کاهش دهد. همچنین شرکت در فرایند تولید گلبول‌های قرمز، تقویت سلامت قلب و عروق و کاهش اسپاسم‌های عضلانی از دیگر وظایف ویتامین ب۱ در بدن است.

نقش ویتامین B6 در تقویت موها
ویتامین B6؛ موثر برای تقویت موها

نقش ویتامین B6 برای تقویت مو

ب۶ یا پیروکسیدین در فرایند هضم و جذب پروتئین‌ها و اسید آمینه‌های ضروری نقش حیاتی دارد. این پروتئین‌ها در ساختار ساقه مو نقش داشته و باعث ضخیم‌تر شدن تار مو می‌شوند. از طرفی هم B6 برای تولید هموگلوبین و بهبود کم خونی در بدن لازم است. با وجود این ویتامین به اندازه کافی در بدن، خون رسانی به بافت‌ها و فولیکول‌های مو نیز به درستی انجام شده و فولیکول‌ها تقویت می‌شوند. ویتامین B6 باعث شده قرص مگنیفورت برای ریزش مو هم اثرات مثبتی داشته باشد.

از سایر نقش‌های مهم پیروکسیدین در بدن می‌توان به تقویت سیستم ایمنی با تولید پادتن، سلامت پوست، سلامت اعصاب و روان و کاهش دردهای مفصلی و عضلانی اشاره کرد. ویتامین b6 در کنار منیزیم و ویتامین b1 باعث در بهبود بی اشتهایی عصبی و بد غذایی افراد نیز اثرگذار است. البته عده‌ای معتقدند این موضوع باعث می‌شود قرص مگنیفورت برای افزایش وزن اثرگذار باشد. برای اطمینان از این موضوع می‌توانید به مقاله دیگری از مجله سلامت مفیدطب در این لینک مراجعه کنید.

 نقش ویتامین D3 برای سلامت استخوان‌ها

اصلی‌ترین نقش ویتامین D3 در بدن، تنظیم سطح کلسیم و فسفر در بافت استخوانی است. حضور این ویتامین باعث می‌شود ظرفیت بافت استخوانی برای جذب کلسیم بیشتر شده و تراکم استخوان بالا رود.

این ویتامین محلول در چربی در مبارزه با ویروس‌ها و باکتری‌ها نیز نقش دارد و نمی‌گذارد این عوامل باعث بروز بیماری در بدن شوند. تحقیقات زیادی نشان داده است که افرادی که سطح ویتامین D3 بیشتری در بدن دارند، کمتر به بیماری‌های فصلی مانند آنفولانزا و سرماخوردگی مبتلا می‌شوند.

نقش ویتامین K2 در قرص مگنیفورت
نقش ویتامین K2 در کاهش بیماری های قلبی

تأثیر ویتامین K2 بر سلامت قلب و عروق

برای تقویت استخوان‌ها تنها مصرف کلسیم کافی نیست. زیرا مصرف کلسیم به تنهایی نه تنها باعث تقویت استخوان‌ها نمی‌شود، بلکه مقدار زیادی از آن هم در رگ‌ها رسوب می‌کند. ویتامین K2 وظیفه دارد کلسیم‌های سرگردان در بدن را به استخوان‌ها، دندان‌ها و سایر بافت‌هایی که به آن نیاز دارند، هدایت کند و از رسوب کلسیم در رگ‌های اطراف قلب جلوگیری کند.

در نتیجه ویتامین K2 نه تنها به جذب بهینه‌تر کلسیم و تقویت استخوان‌ها در بدن کمک می‌کند، بلکه از بروز بیماری‌های قلبی نیز تا حد زیادی پیشگیری می‌کند.

خرید سریع کپسول مگنیفورت

جدول مواد تشکیل دهنده مگنیفورت

محتویات مقدار در هر کپسول
منیزیم دریایی ۱۵۰mg
ویتامین B1 ۹۹mg
ویتامین B6 ۲۰mg
ویتامین D3 طبیعی ۴۰۰IU
ویتامین K2 ۵۰µg
تاثیر قرص مگنیفورت برای ریزش مو
قرص مگنیفورت؛ موثر در کاهش ریزش مو

قرص مگنیفورت برای ریزش مو خوب است؟

اگر توضیحات بخش قبل را خوانده باشید، به احتمال زیاد پاسخ این سؤال را می‌دانید. در جواب به این سؤال باید بگوییم: «بله». مکمل منیزیم مگنیفورت برای ریزش مو اثرگذار است و می‌تواند باعث کاهش آن شود.

مهم‌ترین عواملی که نقش تقویتی برای ساقه‌های و ریشه‌های مو را در این مکمل منیزیم دارند، منیزیم، ویتامین B1 و B6 هستند. این سه ماده مغذی در کنار هم اکسیژن، انرژی و مواد اولیه مورد نیاز فولیکول‌ها را برای ساخت تار موهایی ضخیم و سالم فراهم می‌کند.

ویتامین B1 با نقشی که در تولید انرژی از مواد غذایی دارد، تغذیه یا همان انرژی مورد نیاز فولیکول‌ها را می‌سازد. این ریزمغذی همراه با ب۶ به تولید هموگلوبین و گلبول قرمز کمک کرده و به طور منظم خونرسانی و اکسیژن رسانی را به ریشه‌های مو انجام می‌دهند.

از طرفی ویتامین B6 با جذب پروتئین‌های ضروری برای فولیکول‌ها، مواد اولیه برای رشد مو را فراهم می‌کند. منیزیم نیز با کمک به سنتز سایر پروتئین‌های ضروری برای ساقه موها، به تشکیل موهایی سالم با رشد طبیعی کمک می‌کند.

همه این فرایندها در کنار هم باعث کاهش ریزش مو شده و ریشه موهای شما را تقویت می‌کند. ویتامین D3 و K2 نیز به طور غیر مستقیم با تأمین اسید چرب مورد نیاز برای فولیکول‌ها در تقویت موها تاثیرگذارند.

قرص منیزیم مگنیفورت در بارداری قابل استفاده است؟

اگر در دوران بارداری یا حتی شیردهی هستید و آزمایشات شما نشان می‌دهد که کمبود منیزیم یا ویتامین D دارید، می‌توانید از قرص مگنیفورت استفاده کنید. اما اگر هنوز از کمبودهای بدن خود مطمئن نیستید، حتماً قبل از مصرف هرگونه مکملی در دوران بارداری با پزشک مشورت کنید.

نحوه مصرف مگنیفورت برای ریزش مو
بهترین زمان مصرف قرص مگنیفورت

بهترین زمان خوردن قرص مگنیفورت

مکمل منیزیم مگنیفورت چون حاوی ویتامین‌های محلول در چربی است، باید پس از غذا مصرف شود. اگر احیاناً پس از مصرف این قرص در این زمان دچار عوارض گوارشی می‌شوید، بهتر است همراه با غذا مگنیفورت را بخورید.

عوارض کپسول مگنیفورت

شاید عجیب باشد که بگوییم کپسول مگنیفورت هیچ عوارضی ندارد. چون معمولاً مکمل‌های منیزیم مقداری عوارض گوارشی دارند. اما از آنجا که این قرص به عنوان یکی از  بهترین مکمل های منیزیم در ایران شناخته می‌شود، می‌توان فهمید که مصرف کنندگان کاملاً از این مکمل رضایت داشتند. دلیل این رضایت هم این است که منیزیم موجود در این مکمل از نوع دریایی بوده و دوز مناسبی از آن در مگنیفورت گنجانده شده تا عوارضی برای شما ایجاد نکند.

بهترین راه خرید قرص مگنیفورت برای ریزش مو

در این متن شما را بیشتر با محتویات قرص مگنیفورت آشنا کردیم و با اطلاعات حاصل از آن به این سؤال که «آیا قرص مگنیفورت برای ریزش مو خوب است؟» پاسخ دادیم. همانطور که دیدید، این مکمل منیزیم می‌تواند در افزایش رشد مو و تقویت تارهای مو مؤثر باشد و همچنان برای کاهش دردهای عضلانی و تقویت استخوان‌ها هم نقش اصلی خود را ایفا کند. اگر دچار کمبود منیزیم هستید، در خرید قرص مگنیفورت شک نکنید زیرا نیازهای بدن شما را به خوبی تأمین می‌کند.

برای خرید مگنیفورت یا سایر مکمل‌های منیزیم کافی است وارد اپلیکیشن یا وبسایت داروخانه آنلاین مفیدطب شوید. در مفیدطب می‌توانید از بین بهترین مکمل‌های منیزیم محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید و در کمترین زمان ممکن آن را درب منزل تحویل بگیرید.

خرید بهترین مکمل‌های منیزیم

اگر تجربه استفاده از مگنیفورت را دارید یا سوالی درباره این مکمل منیزیم ذهنتان را مشغول کرده، آن را با ما در میان بگذارید. ما سؤالات شما را با نظر دکتر داروساز پاسخ می‌دهیم.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره