کرم رژودرم اصل چه ویژگی‌هایی دارد؟

زمان مطالعه: ۸ دقیقه

بدن ما در حالت سلامت، توانایی بالایی در ترمیم زخم های پوستی دارد. با این حال اغلب زخم‌ها بعد از خوب شدن، اثری بر جای می‌گذارند که به آن اِسکار (scar) هم می‌گویند. ممکن است با داشتن این اسکارها راحت نباشیم یا به هر دلیلی (از جمله خارش و التهاب) بخواهیم آن را درمان کنیم. خوشبختانه محصولات موضعی از جمله کرم های اسکار در بازار موجودند تا به ما در این مسیر کمک کنند. یکی از این محصولات که با اثرگذاری ویژه خود، محبوبیت زیادی در بین مصرف کنندگان پیدا کرده است، کرم رژودرم است. در این مقاله از مجله سلامت داروخانه آنلاین مفیدطب ضمن معرفی این کرم اسکار موثر و ترکیبات و خواص آن، توضیح میدهیم که چگونه کرم رژودرم اصل را تشخیص داده و آن را از کجا تهیه کنیم. از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

کرم رژودرم چیست؟

کرم رژودرم یک کرم اسکار مفید برای رفع التهاب اسکارهای پوستی، تسکین خارش، ترمیم پوست و لایه برداری از پوست است.

این محصول، طیف وسیعی از مشکلات پوستی از یک تغییر رنگ ساده تا اسکارهای مختلف را بهبود می‌بخشد. کرم رژودرم همچنین اثرات ضد التهابی متوسطی روی پوست دارد. مکانیسم لایه برداری رژودرم در نوع خود منحصر‌به‌فرد است، در این روش نه تنها التهابی به وجود نمی‌آید بلکه پس از شستشو در نوبت‌های اول استفاده، لطافت محسوسی در پوست ایجاد می‌شود.

این محصول در قالب تیوبی ۵۵ گرمی تولید و عرضه می‌شود.

تولید کننده این کرم محبوب، شرکت توسعه آلفا است. این شرکت از سال ۲۰۱۵ با همکاری شرکت رژولاین در ایتالیا و شرکت رژولاین در ترکیه و تبادل دانش و تکنولوژی به موفقیت های چشمگبری نایل شده است که حاصل این همکاری عرضه ی فرمولاسیون‌ها و پروتکل‌های نوین در جهت کمک به بیماری‌های مزمن بوده است.

ترکیبات کرم رژودرم

کرم اسکار رژودرم محصولی کاملا طبیعی است که حاوی ویتامین E، آلانتوئین و روغن‌های گیاهی می‌باشد. هریک از مواد تشکیل‌دهنده این کرم، نقش مؤثری در ایجاد اثرات منحصر به فرد این محصول دارند که در زیر به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

آلانتوئین

آلانتوئین یکی از ترکیبات اصلی کرم رژودرم است که مطالعات جدید قدرت تأثیر آن را از لحاظ زیر مورد بررسی قرار داده‌اند:

  • ترمیم و بازسازی سلولی: مهم‌ترین اثر آلانتوئین، تاثیر آن در افزایش سرعت تکثیر سلولی است. این اثر باعث می‌شود بافت سالم به سرعت جایگزین بافت آسیب‌دیده و مرده‌ای شود که با روش‌های مختلف از روی زخم برداشته می‌شود. به این ترتیب زخم‌ها، التهاب، خشونت، و ترک‌های موجود در پوست به سرعت ترمیم می‌شوند.
  • تسکین التهاب
  • مرطوب کنندگی
  • از بین بردن لایه شاخی پوست (کراتولیز): در مطالعات آزمایشگاهی اثرات لیز کننده (از‌بین‌برنده) این ماده بر روی پروتئین‌های مختلف از جمله کراتین ثابت شده است. این اثر یکی دیگر از اثرات مهم آلانتوئین است که موجب می‌شود استفاده از آلانتوئین بر پوست بدن به خصوص صورت به نرمی بیشتر پوست انجامد و همچنین ظاهری سلامت برای پوست به ارمغان آورد.
خاصیت مرطوب کنندگی آلانتوئین در رژودرم
آلانتوئین موجود در رژودرم خاصیت مرطوب کنندگی برای پوست دارد.

اسیدهای چرب غیر اشباع (موجود در روغن‌های گیاهی)

این مواد با توجه به ساختمان شیمیایی خود، می‌توانند با تبادل یک الکترون با رادیکال‌های آزاد، رزونانس پایدار ایجاد نمایند و اثر مخرب رادیکال‌های آزاد را کاهش دهند. در تحقیقات اخیر نقش رادیکال‌های آزاد در تشکیل اسکارهای هیپرتروفیک به خوبی نشان داده شده است. به این ترتیب کرم اسکار رژودرم با اثر آنتی‌اکسیدان (ضد رادیکال‌های آزاد) خطر تشکیل اسکارهای هیپرتروفیک و کلوئیدها را پس از ترمیم زخم‌ها کاهش می‌دهد.

ویتامین E

ویتامین E یک آنتی‌اکسیدان شناخته شده است که می‌تواند رادیکال‌های آزاد را پایدار کند بدون آن که خود دچار ناپایداری شود. به این ترتیب، کرم رژودرم با داشتن این ویتامین، می‌تواند آثار مخرب رادیکال‌های آزاد را از بین ببرد.

علاوه بر این، شواهدی نشان می‌دهند ویتامین E از تشکیل اسکارهای هیپرتروفیک پیشگیری می‌کند. همچنین نتایج تحقیقات علمی نشان داده‌اند که استفاده از ویتامین E موجب کاهش قرمزی و اِدِم (تجمع غیرطبیعی آب موجود در پلاسما در فضای میان بافتی، زیر پوست و حفره‌های بدن) ناشی از نور خورشید می‌شود.

ویتامین C

ویتامین C نیز یکی دیگر از آنتی‌اکسیدان‌های شناخته‌شده است که برای حیات پوست ضروری است. این ویتامین محلول در آب همچنین به تنظیم و تحریک ساخت کلاژن و الاستین و کاهش رنگدانه‌سازی در پوست کمک می‌کند. وجود ویتامین C و E در کرم رژودرم کنار یکدیگر موجب تقویت اثر آنها می‌شود، بدین ترتیب که ویتامین C موجب ساخت مجدد ویتامین E و همچنین افزایش اثر آنتی‌اکسیدانی آن می‌شود.

مرطوب‌کننده‌ها

در این کرم از مرطوب کننده‌هایی مانند پروپیلن گلیکول و گلیسرین استفاده شده‌است. تحقیقات نشان داده است که افزایش رطوبت پوست علاوه بر اینکه موجب حفظ زیبایی و شادابی پوست می‌شود، به کاهش التهاب، قرمزی و پرخونی و همچنین تنظیم میزان رسوب کلاژن (در اِسکارها) نیز کمک می‌کند.

لایه‌بردارها

لایه‌بردارهایی که در این کرم وجود دارد (مانند اسید گلیکولیک، اسید سالیسیلیک و اسید لاکتیک) از نوع لایه‌بردارهای طبیعی می‌باشند که استفاده از آن‌ها بر پوست سالم موجب افزایش لطافت و شادابی پوست می‌شود. این ترکیبات همچنین قادر به از بین‌بردن مشکلات سطحی پوست مانند خشکی پوست، پینه و آسیب‌های پوست بر اثر آفتاب می‌باشند.

به علاوه، استفاده از این مواد بر روی اِسکارها موجب از بین رفتن تدریجی آنها می‌شود. مزیت دیگری که این لایه‌بردارها دارند این است که هنگام استفاده از آن‌ها پوسته‌های ظریفی که با چشم قابل مشاهده نیستند جدا شده و در کرم حل می‌شوند؛ سپس این پوسته‌ها هنگام شستشو با آب از روی پوست پاک می‌شوند. همچنین در این روش، لایه‌برداری بدون ایجاد التهاب انجام می‌شود.

بر اساس موارد گفته‌شده، با استفاده از یک کرم رژودرم اصل، می‌توانید چنین تاثیرات ویژه‌ای را تجربه کنید.

خواص رژودرم

به طور کلی این کرم برای موارد زیر می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد:

  •  کاهش آثار زخم، بخیه و سوختگی
  • کاهش اسکار قدیمی و جدید
  • بهبود التهابات پوستی
  • پاکسازی و افزایش لطافت پوست
  • رفع زبری و ضخامت پوست
  • رفع لک‌های سطحی
  • ترمیم جای جوش
  • کنترل خارش پوست
خرید کرم رژودرم اصل
برای دانستن نحوه استفاده و اطلاعات تکمیلی درباره کرم اسکار رژودرم، روی عکس بزنید تا به صفحه محصول در مفیدطب بروید.

کرم رژودرم اصل را چگونه تشخیص دهیم؟

تا اینجای مقاله با ویژگی‌های کرم رژودرم و کاربردهای آن آشنا شدید. در این بخش می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که چگونه کرم رژودرم اصل را خریداری کرده و اصالت آن را تشخیص دهیم تا بتوانیم با خیال راحت، از مزایای فوق‌العاده این محصول بهره‌مند شویم.

خرید از مراجع معتبر

اولین قدم خرید کرم رژودرم اصل، مراجعه به مراکز معتبر است. در واقع خرید از داروخانه‌های معتبر فیزیکی و آنلاین، اصل بودن کرم رژودرم را تضمین می‌کند. از طرف دیگر، تهیه کالاهای مهمی مانند محصولات سلامت محور از فروشگاه‌های اینترنتی یا حضوری که از نشانه‌ای از قابل اطمینان بودن ندارند، توصیه نمی‌شود.

داروخانه آنلاین مفیدطب (دکتر اصیلی) یکی از مراجع معتبر فروش اینترنتی دارو است که سال هاست مورد اعتماد شمار زیادی از مشتریان محترم بوده و تمامی مجوزهای لازم را از سازمان غذا و دارو دریافت کرده است. این داروخانه اینترنتی، دارای اینماد (نماد اعتماد الکترونیکی) است و اصالت کالاهایی را که در آن به فروش می‌رسد، تضمین می‌کند. بنابراین شما می‌توانید با خیال راحت کرم رژودرم اصل را از مفیدطب به صورت اینترنتی تهیه کنید.

خرید کرم رژودرم اصل از مفیدطب

برچسب اصالت کالا

یکی از بهترین راه‌ها برای تشخیص کرم رژودرم اصل، توجه به برچسب اصالت کالا است. این برچسب زردرنگ روی محصول چسبانده می‌شود و از طریق آن می‌توان به اطلاعاتی مثل تاریخ انقضا، اصالت و… مربوط به آن پی برد.

برای ابتدا پوشش خاکستری رنگ را بخراشید. سپس شناسه ۱۶ رقمی را به یکی از این روش‌ها استعلام بگیرید:

  • چک کردن در وبسایت TTAC (تیتک)
  • ارسال پیامک به شماره ۲۰۰۰۸۸۲۲
  • تماس با شماره تلفن گویا ۰۲۱۶۱۸۵

قیمت کرم رژودرم

قیمت مصرف‌کننده محصولات و داروها توسط سازمان غذا و دارو انجام می‌گیرد و پس از تصویب در کل کشور یکسان است. بنابراین اگر کرم رژودرم را در فروشگاهی با تفاوت قیمت زیاد و غیر قابل توجیهی نسبت به قیمت مصوب مشاهده کردید، ممکن است دلیل بر تقلبی بودن کالا باشد و لازم است قبل از خرید، توجه لازم را داشته باشید. جهت اطلاع از قیمت دارو‌ها و محصولات می‌توانید به سایت سامانه تیتک، قسمت استعلام کد رهگیری مراجعه کنید و آخرین قیمت مصوب را مشاهده نمایید.

نکته قابل ذکر این است که گاهی محصولات موجود در فروشگاه‌ها با قیمت قبلی به فروش می‌رسند و قیمت جدید بالاتر است، پس این موضوع لزوما دلیل بر اصل نبودن محصول نیست. به همین خاطر، همواره موارد دیگر را که گفته شد، نیز در نظر بگیرید.

توجه به بافت کرم رژودرم

پس از خریداری محصول و باز کردن آن، قبل از مصرف به بافت کرم توجه کنید. بافت کرم رژودرم اصل که البته در شرایط درستی نگهداری شده باشد، باید یکپارچه به نظر برسد. در غیر این صورت، ممکن است اصل نبوده و یا نگهداری مناسبی نداشته است. در هر حال توصیه نمی‌شود که چنین کرمی را مصرف کنید.

نکات مهم ضمن استفاده از کرم اسکار رژودرم

  • در مورد زخم‌هایی که هنوز ترمیم نشده‌اند، زخم‌های باز، التهاب‌های پوستی و همچنین بافت‌های مخاطی، استفاده از رژودرم ممنوع است.
  • پس از استفاده از رژودرم، صورت و سایر مناطقی که در معرض نور خورشید قرار دارند را توسط لباس، کلاه و یا ترکیبات ضد آفتاب محافظت نمایید.
  • اگر ضایعه در اطراف چشم است لازم است رژودرم با احتیاط مصرف شود.
  • سعی کنید از ورود کرم به چشم جلوگیری کنید. در صورت بروز این مشکل از محلول شستشوی چشم یا آب فراوان برای شستشو استفاده کنید و از مالش چشم بپرهیزید.
  • تا زمانی که اسکار تحلیل نرفته است و از رژودرم استفاده می کنید از شستشوی بدن با آب بسیار سرد یا بسیار گرم پرهیز نمایید؛ چون این کار باعث خارش و مقاوم شدن اسکار می‌شود.

جمع بندی

در این مقاله با کرم رژودرم آشنا شدید و ترکیبات و خواص آن را دانستید. همچنین درباره تشخیص کرم رژودرم اصل و تهیه آن صحبت کردیم. شما میتوانید این کرم را از داروخانه آنلاین مفیدطب تهیه کنید. مفیدطب اصالت کالاهایی را که در آن به فروش می‌رسد، تضمین می‌کند. همچنین برای دانستن نحوه استفاده کرم رژودرم و اطلاعات تکمیلی، می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

خرید کرم رژودرم اصل

سوالات متداول

کدام داروخانه کرم رژودرم دارد؟

شما می‌توانید کرم رژودرم را داروخانه آنلاین مفیدطب (دکتر اصیلی) به صورت اینترنتی و آسان، تهیه کنید.

کرم رژودرم برای چی خوبه؟

از جمله کاربردها و خواص کرم رژودرم می‌توان به کاهش آثار زخم، بخیه و سوختگی، کاهش اسکار قدیمی و جدید، بهبود التهابات پوستی، پاکسازی و افزایش لطافت پوست، رفع زبری و ضخامت پوست، رفع لک‌های سطحی، ترمیم جای جوش و کنترل خارش پوست اشاره کرد.

کرم رژودرم برای جای بخیه هم تاثیر مثبت دارد؟

بله، کرم رژودرم برای کاهش آثار بر جای مانده از زخم از جمله جای بخیه کاربرد دارد.

کرم رژودرم برای جای جوش مفید است؟

بله، کرم رژودرم برای اسکار به جای مانده از جوش نیز مفید است و مصرف درست آن، اثر جوش را کمرنگ می‌کند.

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

2 دیدگاه دربارهٔ «کرم رژودرم اصل چه ویژگی‌هایی دارد؟»

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      سلام دوست گرامی، جعبه و تیوپ کرم رژودرم یک سمت آن ابی و یک سمت آن سفید می باشد.
      با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط