خواص قرص پرفکتیل اورجینال
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

قرص پرفکتیل اورجینال ویتابیوتیکس یک مکمل دارای بیش از ۲۰ ماده مغذی است که برای کمک به حفظ سلامت پوست، مو و ناخن توسط متخصصان طراحی شده است. در این مقاله از مجله سلامت مفید طب به معرفی خواص قرص پرفکتیل اورجینال و همچنین ترکیبات و نحوه مصرف آن می‌پردازیم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

خواص قرص پرفکتیل اورجینال

همه ما مایلیم برای سلامتی و ظاهر خود بهترین کار ممکن را انجام دهیم. ویتابیوتیکس خیلی خوب می‌داند چیزی که می‌خوریم، تاثیر زیادی بر سلامتی درونی و ظاهر بیرونی ما دارد. بنابراین قرص پرفکتیل اورجینال توسط یک تیم متخصص برای ایجاد زیبایی از درون فرموله شده است. 

این قرص، مکملی برای روتین روزانه مراقبت از پوست و مو بوده و حاوی بیش از ۲۰ ریزمغذی می‌باشد.

پوست، مو و ناخن‌های ما همه به ویتامین‌ها و مواد معدنی خاصی نیاز دارند. قرص پرفکتیل مواد مغذی را از طریق جریان خون به این قسمت‌ها می‌رساند و به این ترتیب از درون باعث ایجاد زیبایی ظاهری می‌شود.

هر قرص پرفکتیل حاوی ریز مغذی‌هایی از جمله ریبوفلاوین، نیاسین و بیوتین برای کمک به حفظ پوست نرمال و همچنین مواد معدنی سلنیوم و زینک برای کمک به حفظ مو و ناخن‌های طبیعی است.

برخی از خواص قرص پرفکتیل اورجینال (یا مواد مغذی موجود در آن) عبارتند از:

  • بیوتین برای کمک به حفظ پوست طبیعی
  • زینک برای کمک به حفظ موهای طبیعی
  • سلنیوم برای کمک به حفظ مو و ناخن‌های نرمال

ترکیبات قرص پرفکتیل اورجینال

در جدول زیر ترکیبات قرص پرفکتیل اورجینال و مقادیر آن‌ها را مشاهده می‌کنید:

عنوان ماده مغذی مقدار %NRV
ویتامین D  ۵ میکروگرم (۲۰۰ واحد بین‌الملل) ۱۰۰
ویتامین E ۴۰ میلی‌گرم ۳۳۳
ویتامین C ۶۰ میلی‌گرم ۷۵
تیامین (ویتامین B1) ۸ میلی‌گرم ۷۲۷
ریبوفلاوین (ویتامین B2) ۴ میلی‌گرم ۲۸۶
نیاسین (ویتامین B3) ۱۸ میلی‌گرم ۱۱۳
ویتامین B6 ۱۰ میلی‌گرم ۷۱۴
فولیک اسید ۵۰۰ میکروگرم ۲۵۰
ویتامین B12 ۹ میکروگرم ۳۶۰
بیوتین ۴۵ میکروگرم ۹۰
پانتوتنیک اسید ۴۰ میلی‌گرم ۶۶۷
منیزیم ۷۵ میلی‌گرم ۲۰
آهن ۱۲ میلی‌گرم ۸۶
زینک ۱۵ میلی‌گرم ۱۵۰
مس ۱۰۰۰ میکروگرم ۱۰۰
منگنز ۰.۵ میلی‌گرم ۲۵
سلنیوم ۱۰۰ میکروگرم ۱۸۲
کروم ۵۰ میکروگرم ۱۲۵
ید ۲۰۰ میکروگرم ۱۳۳
ال-سیستئین ۱۰ میلی‌گرم
کاروتنوئیدهای ترکیبی طبیعی ۲ میلی‌گرم
عصاره هسته انگور ۱۵ میلی‌گرم

توجه: در ترکیبات این محصول از سویا استفاده شده است که ممکن است برای برخی از افراد حساسیت زا باشد.

قرص پرفکتیل اورجینال:

  • فاقد رنگ مصنوعی و مواد نگهدارنده است.
  • فاقد لاکتوز، مخمر، ژلاتین و گلوتن است.
  • برای گیاهخواران نیز مناسب است.
  • فاقد تست حیوانی است.

نحوه مصرف قرص پرفکتیل اورجینال

روزانه یک عدد قرص پرفکتیل اورجینال همراه با وعده غذایی اصلی خود مصرف کنید. این قرص را با آب یا یک نوشیدنی سرد قورت دهید و آن را نجوید. همچنین حتما آن را با شکم پر مصرف نمایید.

به خاطر داشته باشید که بیشتر از مقدار توصیه شده مصرف نکنید.

این مکمل جامع، جایگزین سایر مولتی ویتامین‌های پرفکتیل است و در صورت مصرف آن، نیازی به استفاده از مولتی ویتامین‌ دیگری وجود ندارد.

شما می‌توانید از قرص پرفکتیل تا هر زمانی که لازم است استفاده کنید. همچنین مصرف این قرص به‌صورت منظم توصیه می‌شود.

مکمل‌های غذایی نباید جایگزین یک رژیم غذایی متعادل و متنوع و سبک زندگی سالم شوند. 

افراد زیر باید قبل از مصرف این محصول (مانند هر مکمل دیگری) با پزشک یا داروساز مشورت کنند:

  • افراد تحت نظر پزشک
  • زنان باردار یا شیرده
  • افراد مبتلا به صرع
  • افراد دچار مشکل تیروئید
  • افراد مبتلا به هموکروماتوز یا بیش آهنی
  • افراد دچار آلرژی غذایی یا آلرژی به هر کدام از ترکیبات این محصول

قرص پرفکتیل اورجینال را در مکانی خشک و زیر ۲۵ درجه و دور از دید و دسترس کودکان نگهداری کنید.

این محصول برای کودکان مناسب نیست.

عوارض قرص پرفکتیل اورجینال

قرص پرفکتیل در صورت مصرف طبق دستور هیچ عارضه جانبی شناخته شده‌ای ندارد. بیشتر از مقدار توصیه شده مصرف نکنید. در صورت مصرف بیش از حد (اوردوز) فورا به پزشک مراجعه کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله از مجله سلامت مفید طب به معرفی خواص قرص پرفکتیل اورجینال و ترکیبات آن پرداختیم. همان‌طور که گفته شد قرص پرفکتیل مکملی حاوی بیش از ۲۰ ماده مغذی است و برای کمک به سلامت و زیبایی پوست، مو و ناخن تولید شده است.

شما می‌توانید برای تهیه قرص پرفکتیل اورجینال ویتابیوتیکس از سایت داروخانه آنلاین مفید طب روی دکمه زیر بزنید:

خرید قرص پرفکتیل اورجینال

سوالات متداول

قرص پرفکتیل اورجینال برای چیست؟

قرص پرفکتیل برای تکمیل برنامه زیبایی روزانه شما توسط متخصصان طراحی شده است. این محصول حاوی بیش از ۲۰ ماده مغذی ضروری از جمله بیوتین برای کمک به حفظ پوست طبیعی به‌علاوه سلنیوم و زینک برای حفظ موها ناخن‌های نرمال است.

قرص پرفکتیل اورجینال برای چه کسانی است؟

قرص پرفکتیل به زنان و مردان از همه سنین برای حفظ سلامتی پوست، مو و ناخن توصیه می‌شود. این محصول جایگزین سایر مکمل‌های مولتی ویتامینی است که مصرف می‌کنید و می‌توانید تا هر زمانی که لازم باشد از آن استفاده نمایید.

آیا می‌توان در دوران بارداری و شیردهی از قرص پرفکتیل اورجینال استفاده کرد؟

توصیه می‌شود در طول بارداری فقط از مولتی ویتامین مخصوص دوران بارداری مانند پرگناکر استفاده کنید. مکمل‌های پرگناکر به‌طور ویژه برای استفاده از قبل از لقاح و در تمام دوران بارداری و همچنین دوران شیردهی تولید شده‌اند.

آیا می‌توان از پرفکتیل همزمان با سایر داروها استفاده کرد؟

به طور کلی می‌توان از قرص پرفکتیل اورجینال در کنار داروها استفاده کرد، زیرا این قرص تنها حاوی مقادیر متوسطی از ویتامین‌ها و مواد معدنی است و فاقد هرگونه دارو یا هورمون می‌باشد. برای دریافت توصیه‌های خاص درباره مصرف همزمان پرفکتیل و داروها، با پزشک یا داروساز مشورت کنید.

نحوه مصرف قرص پرفکتیل به چه صورت است؟

روزانه یک عدد قرص همراه با وعده غذایی اصلی مصرف کنید. این قرص را با آب یا یک نوشیدنی سرد قورت دهید و آن را نجوید. مصرف پرفکتیل همراه با یک وعده غذایی بزرگ باعث جذب حداکثری مواد مغذی آن می‌شود. حتما این قرص را با معده پر مصرف کنید. همچنین همراه آن مقدار کافی مایعات بنوشید تا مطمئن شوید کاملا پایین رفته است. پرفکتیل را با قهوه یا چای مصرف نکنید، زیرا ممکن است باعث شود قرص خیلی زود از بین برود.

در قورت دادن قرص مشکل دارم، چه کار کنم؟

مشکل در قورت دادن قرص یک تجربه کاملا شایع است. ویتابیوتیکس به صورت گسترده در این مورد تحقیق کرده است و توصیه می‌کند پس از جویدن مقداری خوراکی (مثلا موز) و درست قبل از قورت دادن آن، قرص را در دهان خود بگذارید و آن را همراه با غذای جویده شده قورت دهید و سپس مقداری مایعات بنوشید. گلو برای بلعیدن غذای جویده شده بازتر می‌شود و بنابراین قرص آسان‌تر پایین می‌رود. همچنین می‌توان قرص را با مایعات غلیظ تر مانند ماست یا اسموتی قورت داد.

عوارض جانبی قرص پرفکتیل اورجینال چیست؟

قرص پرفکتیل در صورت مصرف طبق دستور هیچ عارضه جانبی شناخته شده‌ای ندارد. بیشتر از مقدار توصیه شده مصرف نکنید. در صورت مصرف بیش از حد (اوردوز) فورا به پزشک مراجعه کنید.

قرص پرفکتیل چه ویتامین هایی دارد؟

مواد مغذی کلیدی موجود در قرص پرفکتیل اورجینال شامل ویتامین E، ویتامین C، فولیک اسید، بیوتین، منیزیم، آهن، زینک و سلنیوم، عصاره هسته انگور و ال سیستئین است. برای مشاهده لیست کامل مواد مغذی این محصول، به قسمت ترکیبات قرص پرفکتیل مراجعه کنید.

چقدر طول می‌کشد تا فواید قرص پرفکتیل برای پوست، مو و ناخن را مشاهده کنیم؟

نتایج در افراد متفاوت است. اما در بیشتر موارد انتظار داریم اثرات مفید ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در این محصول، در طی چند هفته ایجاد شود و نتایج قابل توجه در طی یک تا سه ماه مشاهده شوند. مصرف این محصول به‌صورت منظم توصیه می‌شود. مدت حداکثری برای استفاده از قرص پرفکتیل وجود ندارد.

در قرص پرفکتیل اورجینال، درصد NRV (ارزش غذایی مرجع) برخی از مواد مغذی بیشتر از ۱۰۰% است. آیا مصرف این مقادیر ایمن است؟

مصرف برخی از ویتامین‌ها در حد ده‌ها یا صدها برابر NRV ایمن است، در حالی که برای برخی دیگر سطح ایمن بسیار نزدیک به NRV است. بنابراین هر ویتامین باید به صورت مجزا از نظر بالاترین اندازه ایمن آن بررسی شود. ارزش غذایی مرجع یا NRV، میزانی از ویتامین یا ماده معدنی است که برای پیشگیری از کمبود اساسی آن ماده مغذی در عموم مردم محاسبه شده است. با این حال نشان داده شده بعضی از ویتامین‌ها و مواد معدنی در سطوح بهینه بالاتر از NRV، فوایدی برای برخی از جنبه‌های سلامتی دارند. به همین دلیل است که سطح NRV برخی از مواد مغذی در بعضی از محصولات ویتابیوتیکس بیشتر از ۱۰۰% است. همه محصولات ویتابیوتیکس با استفاده از آخرین تحقیقات تولید شده‌اند و دارای سطح موثری از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند و در عین حال در تولید این محصولات، به حد بالای ایمن رسمی ویتامین‌ها و مواد معدنی توجه شده و از مقادیر بیش از حد آن‌ها پرهیز شده است.

منبع: سایت Vitabiotics


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیاد دیگری نیز به همراه دارد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره