دوای بلغم دارویی معجزه آسا برای درمان غلبه بلغم

درمان غلبه بلغم با دوای بلغم
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

هنگامی که مزاج سرد و تر از حالت تعادل خارج می‌شود و بلغم در بدن فرد غلبه پیدا می‌کند، ممکن است در هر اندام علائم و عوارضی را ایجاد کند. نکات بسیاری زیادی وجود دارد که با رعایت آن‌ها و بعد از اصلاح سبک زندگی و نکات مربوط به رژیم غذایی می‌توان این غلبه را درمان نمود. همچنین می‌توان از ترکیباتی به عنوان دوای بلغم استفاده نمود.
با مجله سلامت مفید طب و دکتر ضحا مرتضوی همراه باشید تا بدانید دوای بلغم چیست و با ترکیبات موجود، عوارض و هشدارهای مصرفی این دارو آشنا شوید.

شما می‌توانید مقاله دوای بلغم را از اینجا گوش کنید:

 

علائم غلبه بلغم چیست؟

یکی از شایع‌ترین مشکلاتی که افراد دارای سوء مزاج بلغمی از آن شکایت دارند، مشکلات گوارشی است. با سرد و تر شدن معده، قدرت هاضمه آن تحلیل می‌شود و غذای غلیط در معده باقی مانده و باعث ترش کردن و ایجاد عوارضی مانند بوی بد دهان، آروغ ترش و رفلاکس معده و همچنین نفخ شود.
افزایش وزن و چاقی دور شکم به عبارت دیگر چاقی از نوع چربی، یکی دیگر از عارضه‌های غلبه بلغم است که می‌تواند برای این گونه افراد بسیار آزاردهنده باشد.

ترکیبات موجود در دوای بلغم

همانطور که در ابتدا اشاره نمودیم رغایت برخی از نکات و اصلاح سبک زندگی و نیز استفاده از ترکیبات توصیه شده همچون دوای بلغم می‌تواند به درمان غلبه بلغم کمک کند. دوای بلغم یکی از ترکیباتی است که در طب سنتی استفاده از آن برای درمان غلبه بلغم توصیه شده است. این فرآورده حاوی ۴ گیاه دارویی از جمله آویشن، مستکی، سیاه دانه و زنیان است که به نسبت‌های خاص در عسل خمیر شده و در طی روز مقدار خاصی از آن مصرف می‌شود.
سیاهدانه یکی از ترکیبات موجود در دوای بلغم
گاهی ممکن است تمامی اجزا باید آسیاب شوند و یا سیاهدانه به صورت آسیاب نشده استفاده شود. برخی از شرکت‌ها مانند شرکت داروسازی شفانگر یا شرکت نیاک با ترکیب این ۵ جزء به شکل قرص فرموله شده تا استفاده از دارو را برای مصرف کنندگان آسان شود.

نحوه مصرف دوای بلغم

دستور مصرف هر یک از فرآورده‌های دوای بلغم در بروشور آن ذکر شده است که می‌توانید با توجه به آن از این فراورده ها به منظور دفع بلغم، رفع مشکلات معده و نیز کمک به درمان سرفه به دلیل وجود آویشن، تیمول و کارواکرول استفاده نمایید

عوارض جانبی

عارضه خاصی برای دوزهای توصیه شده این دارو گزارش نشده است.

تداخل دارویی دوای بلغم

تاکنون تداخل دارویی برای این فرآورده گزارش نشده است اما به دلیل وجود زنیان در دوای بلغم بهتر است از مصرف همزمان آن با داروهایی همچون داکسی سایکلین و آمیل تریپتیلین و داروهای دیگر که ممکن است پوست را نسبت نور حساس کند، احتیاط شود.

هشدارهای مصرفی

  • افرادی که شرایط حساس به هورمون مانند کیست رحم، سرطان پستان یا رحم و همچنین اندرومتروزیونیست دارند بهتر است در مصرف دوای بلغم احتیاط کنند.
  • افرادی که قصد انجام انواع جراحی دارند بهتر است دو هفته قبل از جراحی با مشورت پزشک مصرف این دارو را قطع نمایند.
  • افرادی که داروهای سرکوب‌کننده سیستم ایمنی و یا داروهای ضد انعقاد خون مصرف می‌کنند بایستی در مصرف این دارو احتیاط شود.
  • بهترین کار اینست که لیستی از داروهایی که به صورت مزمن مصرف می کنید، تهیه کرده و با پزشک و یا داروساز درمیان گذاشته تا بتوانند در مدیریت تداخل احتمالی دوای بلغم با این داروها به شما کمک کنند.
  • مصرف این دارو در دوران بارداری توصیه نمی‌شود. استفاده از دوای بلغم در دوران شیردهی ممکن است باعث تغییر طعم شیر شود بنابراین بهتر است در این دوران مصرف نشود. مگر آن که پزشک دستور استفاده از آن را به شما بدهد.

ویدئو معرفی داروی گیاهی بلغم زدا 

شما می‌توانید توضیحات کامل خانم دکتر ضحا مرتضوی در مورد این داروی بی‌نظیر را در ویدئوی زیر مشاهده کنید.

سخن پایانی

دوای بلغم ترکیبی از آویشن، زنیان، سیاهدانه، مستکی و عسل می‌باشد که می‌تواند به درمان غلبه بلغم کمک کند. از جمله فرآورده‌های آن می‌توان به قرص بلغم نیاک اشاره نمود که از داروهای گیاهی ضد بلغم پرطرفدار است. همچنین معجون دفع بلغم پی ال ام شف یک داروی دافع بلغم، ضد نفخ و بهبود دهنده هضم غذا است که اثربخشی خوبی دارد. شما می‌توانید سوالات خود در مورد این داروها را در صفحه محصولات ذکر شده، در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب با ما در میان بگذارید تا ما به آن‌ها پاسخ دهیم.

خرید قرص بلغم نیاک

خرید معجون دفع بلغم شفانگر


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

2 دیدگاه دربارهٔ «دوای بلغم دارویی معجزه آسا برای درمان غلبه بلغم»

    1. دکتر ضحا مرتضوی

      با سلام
      بار زبان باید توسط پزشک متخصص طب سنتی معاینه شود چون میتواند علل مختلفی داشته باشد.
      با احترام، مسئول فنی داروخانه (دکتر داروساز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید