درمان غلبه بلغم در طب سنتی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه
برای درمان و رفع غلبه بلغم چه باید کرد؟ طب سنتی در واقع یک طب مکمل به صورت فردگرا بوده که ممکن است روش‌های درمان در هر فرد متفاوت باشد. اولین قدم در درمان غلبه بلغم، اصلاح سبک زندگی یا به عبارت دیگر رعایت تعادل ۶ اصل ضروری تعریف شده در طب سنتی است. با مجله سلامت مفید طب و دکتر ضحا مرتضوی همراه باشید تا بهترین راه های رفع بلغم را که در طب سنتی توصیه شده را به اطلاعتان برسانیم.

توصیه‌های طب سنتی برای درمان غلبه بلغم

  • خواب در افرادی که دچار غلبه بلغم هستند بایستی به صورت متعادل باشد چرا که خواب زیاد بخصوص خواب روز می‌تواند میزان بلغم را در آن‌ها زیاد کند.
  • بی‌تحرکی در این گونه افراد مضر است به همین جهت توصیه می‌شود که دو الی سه ساعت بعد از وعده غذایی پیاده‌روی کنند. به عنوان مثال اگر ساعت ۷ یا ۸ شب شام می‌خورید، ساعت ۱۰ شب حدود سی دقیقه به مدت ۵ تا ۷ روز در هفته پیاده‌روی کنید.
  • افراد دارای مزاج بلغم بهتر است وعده غذایی نهار را به مرور زمان کم کنند و صبحانه بخورند و برای عصر یک غذای پخته شده متناسب با مزاج خود میل نمایند.
  • این افراد بهتر است تا یک یا دو ساعت بعد از غذا آب نخورند بخصوص توصیه می‌شود که به هیچ عنوان آب سرد مصرف نکنند.
مصرف کمتر فستفود کمک به درمان غلبه بلغم
  • لبنیات، ترشی، سرکه، غذاهای فرآوری شده، غذاهای آماده و فست فودی از جمله مواد غذایی است که بهتر است آن‌ها را از رژیم غذایی خود حذف کرده و یا میزان مصرف آن‌ها را کم کنند. به طور کلی افرادی که دچار غلبه بلغم هستند بهتر است از غذاهای غلیظ کمتر استفاده کنند.
  • همچنین توصیه می‌شود که این افراد از انواع گوشت‌های لطیف استفاده کنند و مصرف برنج و نشاسته را کم کرده و از مصرف میوه‌های ترش و کال پرهیز کنند.
  • اطریفل صغیر یا ترکیبی به اسم دوای بلغم از جمله ترکیباتی هستند که در متون طب سنتی از آن‌ها برای رفع و درمان غلبه بلغم یاد شده است.

خرید قرص دوای بلغم

  • در بازار دارویی ایران در میان ترکیبات و فراورده‌های گیاهی، برخی از نسخ طب سنتی برای درمان و رفع بلغم به صورت تجاری فرموله شده و قابل استفاده می‌باشند مانند انواع قرص‌ها و انواع شربت‌ها که می‌توانند به تعدیل اخلاط و دفع بلغم کمک کنند.
  • استفاده از انواع میوه‌های نرم و شیرین و انواع گوشت‌های لطیف و مغزیجات می‌تواند برای افراد دارای مزاج بلغم مفید باشد.
  • نخودآب ترکیبی است که استفاده از آن در نسخه‌های طب سنتی به مکرر توصیه می‌شود، می‌تواند برای این افراد اثر قابل توجهی داشته باشد. مصرف فیبرهای غذایی نیز می‌تواند در درمان غلبه بلغم موثر واقع شود.
  • این افراد همچنین می‌توانند از ادویه‌های گرم و انواع دمنوش‌ها مانند دمنوش دارچین و یا دمنوش زنجبیل استفاده کنند.

ویدئوی معرفی راه‌های درمان غلبه بلغم

شما می‌توانید توصیه های خانم دکتر ضحا مرتضوی را در مورد چگونگی درمان غلبه بلغم را در ویدئوی زیر مشاهده کنید:

سخن پایانی

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم اصلاح سبک زندگی می‌تواند تاثیر زیادی در درمان غلبه بلغم داشته باشد. با بهره‌گیری از توصیه‌های طب سنتی می‌توانید غلبه مزاج بلغم را درمان کنید. ترکیبات زیادی در درمان این مزاج موثر هستند که از میان آن‌ها می‌توان به اطریفل صغیر یا ترکیبی به اسم دوای بلغم اشاره نمود. شما می‌توانید سوالات خود را در مورد نحوه مصرف آن‌ها در صفحه این محصولات در داروخانه آنلاین مفیدطب با ما در میان بگذارید تا به آن‌ها پاسخ دهیم.

خرید قرص دوای بلغم

خرید قرص اطریفل صغیر


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیاد دیگری نیز به همراه دارد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره