برای سوزش گلو چه قرصی بخوریم؟

برای سوزش گلو چه قرصی بخوریم؟
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

برای سوزش گلو چه قرصی بخوریم؟ معمولا سوزش گلو پیش درآمد گلو درد است. سوزش گلو ممکن است نشانه ابتلا به عفونت‌های دستگاه تنفس فوقانی مانند کووید و سرماخوردگی باشد. علاوه بر این در بعضی فصل‌های سال، برخی افراد دچار علائم آلرژیکی مانند سوزش گلو می‌شوند. انواع داروی گیاهی و قرص برای سوزش گلو در بازار دارویی ایران موجود است که از تاثیر آن‌ها با کمترین عوارض می‌توان بهره‌مند شد.

می‌خواهیم در مقاله پیش رو از مجله سلامت داروخانه آنلاین مفید طب بررسی کنیم: برای سوزش گلو چه قرصی بخوریم و چه زمانی لازم است به پزشک مراجعه نماییم. همچنین با رایج‌ترین عوامل سوزش گلو آشنا می‌شوید. با ما همراه باشید.

چرا دچار سوزش گلو می‌شویم؟

عوامل متعددی می‌توانند باعث سوزش گلو شوند. در این بخش به بررسی معمول‌ترین دلایل سوزش گلو می‌پردازیم. توجه داشته باشید جهت آگاهی از اینکه برای سوزش گلو چه قرصی بخوریم باید ابتدا عامل این مشکل را تشخیص دهیم.

سوزش گلو با عامل کرونا

اگر سوزش گلو به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ باشد، باید خود را قرنطینه نمایید و در صورت عدم بهبود بعد از ۳ روز به پزشک مراجعه کنید. معمولا سوزش گلو در هنگام ابتلا به کووید با نشانه‌های دیگری مانند موارد زیر همراه است:

  • تب
  • بدن درد
  • ضعف و بی‌حالی
  • آبریزش بینی
  • سرفه
  • گرفتگی بینی
  • و…

شایان ذکر است که با وجود طیف گسترده‌ای از علائم کرونا، باید انتظار نشانه‌های مختلفی از کووید داشته باشیم. بنابراین اگر دچار سوزش گلو شده‌اید و اخیرا در محیط شلوغ حضور داشته یا به بیماران کرونایی برخورده‌اید، ابتلا به کرونا را جز اولین تشخیص‌ها در نظر بگیرید و پروتکل‌های بهداشتی لازم را اجرا نمایید. اگر به کرونا مبتلا شدیم برای سوزش گلو چه قرصی بخوریم؟ بهتر است در این زمینه با پزشک یا داروساز مشورت نمایید. برخی داروهای گیاهی مانند پودر روتارین و قرص لیکوفار به کاهش سوزش گلو ناشی از کرونا و درمان سریع سوزش گلو کمک می‌کنند.

سوزش گلو با عامل حساسیت

با شروع فصل بهار، بسیاری افراد دچار حساسیت‌های فصلی می‌شوند. سوزش گلو هم یکی از رایج‌ترین علائم آلرژیک در فصل بهار است. اگر دچار حساسیت‌های فصلی باشید، غالبا با قرار گرفتن در محیط خارجی یا جایی که درختان و گیاهان وجود دارند، علائم آلرژیک شدت می‌گیرند.

اگر عامل التهاب گلو، حساسیت باشد برای سوزش گلو چه قرصی بخوریم؟ شما می‌توانید از داروهای ضد حساسیت کمک بگیرید. همچنین قرص آلتادین که یکی از قویترین انواع قرص برای سوزش گلو است، با داشتن ترکیبات گیاهی و موثر مثل گیاه ختمی و اسانس نعنا، یکی از بهترین پیشنهاد‌ها برای درمان سوزش گلو در این مواقع است. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر و خرید قرص آلتادین از مفیدطب روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید قرص آلتادین

قرص آلتادین قرص برای سوزش گلو
قرص آلتادین با داشتن ترکیبات گیاهی و موثر مثل گیاه ختمی و اسانس نعنا، یکی از بهترین پیشنهاد‌ها برای درمان سوزش گلو است.

نکته: با توجه به همه گیری کرونا، حتی اگر در گذشته به حساسیت‌های فصلی مبتلا می‌شدید، بهتر است برای اطمینان بیشتر، از همان ابتدای بروز سوزش گلو، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمایید. چنانچه سوزش گلو بیش از ۲ روز ادامه داشت برای بررسی‌های بیشتر به پزشک مراجعه کنید.

سوزش گلو به دلیل عفونت های باکتریایی

در بسیاری موارد، سوزش گلو ناشی از عفونت های باکتریایی است. غالبا زمانی که سوزش گلو به دلیل عفونت باشد، علائم زیر قابل مشاهده هستند:

  • ورم لوزه‌ها
  • بلع همراه با احساس گلو درد
  • قرمز و ملتهب شدن لوزه‌ها
  • گرفتگی صدا
  • بوی بد دهان

اگر دچار عفونت گلو شدیم برای سوزش گلو چه قرصی بخوریم؟ برای درمان عفونت ممکن است به آنتی بیوتیک‌ها نیاز داشته باشید، اما از مصرف خوددسرانه این نوع داروها بپرهیزید. در هنگام عفونت گلو به پزشک مراجعه نمایید تا عامل را به درستی تشخیص دهد و درمان را آغاز نماید. اگر سوزش گلو همراه با سرفه است می‌توانید از انواع شربت ضد سرفه گیاهی هم کمک بگیرید.

سوزش گلو به دلیل سرما خوردگی

عامل شایع دیگری که باعث سوزش گلو می‌شود، سرما خوردگی است. عموما سوزش گلو جز اولین علایم ابتلا به سرماخوردگی بوده، کم کم رو به وخامت می‌رود. این نکته مهم را خاطر نشان می‌شویم که تشخیص سرما خوردگی از کرونا به عهده پزشک است. باید در دوران همه‌ گیری کرونا، تشخیص سرما خوردگی را به پزشک محول کرده و در صورت لزوم تست کووید ۱۹ انجام دهیم.

اگر التهاب گلو به دلیل سرما خوردگی بود، برای درمان سوزش گلو چه قرصی بخوریم؟ می‌توانید پس از مشورت با پزشک یا داروساز، قرص آلتادین تهیه و مصرف نمایید. شما می‌توانید به سهولت چند کلیک، این محصول را از داروخانه اینترنتی مفید طب بخرید.

خرید قرص آلتادین

سایر دلایل سوزش گلو

در بخش‌های قبلی به بیماری‌های رایجی که باعث سوزش گلو می‌شوند، اشاره کردیم. اجازه بدهید در این بخش به سایر عوامل سوزش گلو بپردازیم که ممکن است برای برخی افراد روی بدهد:

  • مصرف دخانیات، عامل مهمی در ایجاد التهاب یا سوزش گلو است.
  • بیماری‌های خطرناکی مانند سرطان حنجره، سرطان مری و… ممکن است با علائمی چون سوزش گلو شروع شوند.
  • رفلاکس معده در برخی افراد موجب سوزش گلو یا گلو درد می‌گردد.
  • در موارد نادر، آفت دهانی یا هرپس در ناحیه گلو، التهاب ایجاد می‌کند که باعث سوزش گلو می‌شود.
  • بیماری پانداس

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

قبلا گفتیم برای سوزش گلو چه قرصی بخوریم و چگونه دلیل انواع سوزش گلو را تشخیص دهیم. حال می خواهیم بدانیم چه زمانی لازم است به پزشک مراجعه کنیم؟ در شرایط زیر، لازم است برای تشخیص و درمان سوزش گلو به پزشک رجوع نمایید:

  • اگر سوزش گلو بیش از ۳ روز ادامه داشته باشد.
  • اگر سوزش گلو همراه با ورم لوزه‌ها، دانه‌های سفید یا قرمز رنگ در ناحیه گلو، تب، سرفه‌های شدید، گرفتگی صدا، کاهش وزن و… باشد.
  • چنانچه سوزش گلو با وجود مصرف دارو بهبود نیابد یا تشدید شود.
  • اگر سابقه بیماری‌هایی مانند سرطان حنجره، سرطان مری و… در خانواده وجود داشته و سوزش گلو به صورت مکرر عود کند یا مزمن شود.
    • در شرایطی که سوزش گلو با بلع دشوار همراه باشد.

چه زمانی برای سوزش گلو قرص بخوریم؟

در بخش‌هایی که راجع به عوامل سوزش گلو صحبت کردیم، گفتیم با توجه به دلیل عارضه، برای سوزش گلو چه قرصی بخوریم. در یک جمع‌بندی می‌توان گفت وقتی سوزش گلو به دلیل سرما خوردگی، حساسیت، آلودگی هوا، خشکی هوا و… باشد مصرف قرص آلتادین و محصولاتی از این دست بلامانع هستند. با این حال همواره تاکید می‌شود جهت درمان اصولی و به موقع، از پزشک یا داروساز راهنمایی بخواهید.

درمان‌های خانگی برای سوزش گلو

قبلا گفتیم برای سوزش گلو چه قرصی بخوریم و چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم. اگر درمان‌های خانگی را ترجیح می‌دهید، می‌توانید از روش‌های زیر برای بهبود سوزش گلو کمک بگیرید.

  • یک لیوان آب گرم را با یک قاشق چایخوری عسل و یک قاشق مرباخوری آبلیمو مخلوط نمایید، هنگام سوزش گلو بنوشید. البته اگر مبتلا به دیابت هستید نمی‌توانید از این راهکار استفاده کنید.
  • اگر سوزش گلو با سرفه همراه است، نوشیدن محلول آب گرم و نشاسته پیشنهاد می‌شود.
  • بخور اکالیپتوس، روش ساده دیگری برای بهبود سوزش گلو و رفع گرفتگی بینی است.
  • چنانچه سوزش گلو به دلیل خشکی یا آلودگی هوا باشد، دستگاه رطوبت ساز یا فیلتر هوا، گزینه مناسبی است.
  • در بسیاری مواقع، مصرف میزان کافی مایعات گرم، در بهبود سوزش گلو موثر واقع می‌گردد.

در آخر

در مطالبی که برای مخاطبان محترم جمع آوری کردیم گفتیم عوامل سوزش گلو چیست، برای سوزش گلو چه قرصی بخوریم و چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم. همچنین خاطر نشان کردیم که با وجود پاندمی کرونا، نباید با سهل انگاری، سوزش گلو را عارضه‌ای کم ‌اهمیت جلوه دهیم. پیشنهاد می‌کنیم برای حفظ سلامت خود و خانواده، منابع معتبر پزشکی را دنبال کرده و برای انجام اقدامات لازم در مواجهه با بیماری‌ها، آماده باشید.

شما می‌توانید انواع داروهای گیاهی برای درمان سریع سوزش گلو را به راحتی از داروخانه آنلاین مشهد مفیدطب به صورت اینترنتی خریداری کنید.

اگر سوزش گلو دارید و نمی‌دانید چه دارویی برای درمان این عارضه مناسب است می‌توانید در بخش نظرات، سوالات خود را مطرح نمایید. متخصصین مفیدطب در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

14 دیدگاه دربارهٔ «برای سوزش گلو چه قرصی بخوریم؟»

  1. سوزش گلوی زیادی دارم دکتر اکتولوکاست داده..خواب به چشمم نمیاد از بس میسوزه ..الان احساس میکنم گوش خانم میسوزه چیکار کنم؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام بهتر است مجدد به پزشک مراجعه کنید گوشهای شما باید معاینه شود و همچنین ممکن است نیاز به مصرف آنتی بیوتیک داشته باشید.
      با احترام دکتر داروساز

  2. سلام من گوشم در اثر سرماخوردگی کیپ شده الان ده روزه اصلا خوب نمیشه چیکار کنم چه دارویی استفاده کنم ؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام بهتر است به پزشک مراجعه کنید ممکن است گوش شما احتیاج به شستشو داشته باشد.
      با احترام دکتر داروساز

  3. مریم سعادتی

    با تشکر ازبرنامه خوبی که گذاشتین میخواستم ببینم گلوم میسوزه چه قرصی مصرف کنم خوب بشم ممنون

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام برای رفع سوزش گلو می توانید از قرص آلتادین استفاده کنید. قرص آلتادین با استفاده از عصاره گل ختمی، به طور موثری گلودرد را درمان می کند. این قرص مکیدنی برای سرفه، خارش گلو، التهاب و سوزش آن نیز بسیار مؤثر است و با مرطوب کردن مجاری تنفسی، به بهبود سریع تر آن کمک می کند.
      لینک خرید اینترنتی:
      https://www.mofidteb.com/product/246
      با احترام دکتر داروساز

    2. سلام و خداقوت
      راجع به هرنوع سوزش گلو گفته شد چه نوع دارویی مصرف بشه جز درمورد سوزش گلو‌ با مصرف دخانیات
      لطفا راهنمایی کنید 🙏🙏🙏

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام برای رفع سوزش گلو می توانید از قرص آلتادین استفاده کنید. قرص آلتادین با استفاده از عصاره گل ختمی، به طور موثری گلودرد را درمان می کند. این قرص مکیدنی برای سرفه، خارش گلو، التهاب و سوزش آن نیز بسیار مؤثر است و با مرطوب کردن مجاری تنفسی، به بهبود سریع تر آن کمک می کند.
      با احترام دکتر داروساز

  4. سلام من. امین دوز چهارم اسپایکوژن زدم
    هیچ مریض هم نبودم
    شب اول بی حالی شب دوم ای و لرز و امروز سوزش شدید گلو به شدت زیادی دارم
    رفتم دکتر برام استامینوفن
    آزیترو مایسبن
    قرص جوشان و یک آمپول دگزا داد الان هفت ساعت گذشته من آرامش از گلوم ندارم برای گلو گایا یا فنزین . راهنماییم کنید

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام، برای رفع درد گلو می توانید از پودر روتارین استفاده کنید. استراحت و مصرف مایعات زیاد توصیه می شود.
      https://www.mofidteb.com/product/257/%D9%BE%D9%88%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D9%88%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%86-10-%D8%B3%D8%A7%D8%B4%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D9%82%D8%A7%D8%A6%D9%85-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%88
      با احترام دکتر داروساز

    2. سلام من قرص لیبروسی وپنتو پرازول مصرف کردم خود سر چون بعضی‌ وقتا درد بعد میفته تو ناحیه سینه وپشتم پارسال به دکتر مراجعه کردم همین قرصارو برام تجویز کرد گفت از معده هستش حالا من دیگه دکتر مراجعه نکردم همین قرصارو دوباره خوردم الان چند روزیه زوشه شدید حلق دارم احساس میکنم چیزی توگلوم در اومده اینو مایعات میخورم راحت احساس میکنم حالا دیگه قضای خشک بخورم بدتر بعد من تو گوگل سرچ کردم راجب قرص پنتو پرازول نوشته بود که این قرص اسید معدرو کاهش میده تا معده اسید کمترتولید کنه وگفت کم شدن اسید معده باعث میشه تا بیشتر در معرض بیماریهای عفونی قرار بگیریم چون اسید معده جلوی مریضیهای عفونی رو تا حدود زیادی میگیره میخواستم نظر شمارو بینم ایا الان من مریض شدم با تشکر

      1. دکتر نفیسه کیامنش

        با سلام مصرف طولانی مدت پنتوپرازول می تواند عوارضی ایجاد کند. به همین دلیل توصیه می شود بیش از دو هفته از این دارو استفاده نکنید، مگر با تجویز پزشک.
        برای تشخیص عامل سوزش گلو، شما باید معاینه شوید. لطفا به پزشک مراجعه کنید.
        با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره