عوارض قرص ردوکسا چیست
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

قرص لاغری ردوکسا نوتراکس یک مکمل حاوی ترکیبات کاملا طبیعی برای کمک به کاهش وزن، کاهش اشتها و کم شدن میل به پرخوری است که توانسته است نظر بسیاری از مصرف کنندگان را به خود جلب کند. همانطور که درباره هر مکمل یا دارویی سوالات زیادی مطرح می‌شود، عوارض قرص ردوکسا نیز مورد سوال است که در این مقاله از مجله سلامت داروخانه آنلاین مفیدطب می‌خواهیم به آن بپردازیم و شما را با این مکمل و مهم‌ترین نکات درباره مصرف آن نیز، بیشتر آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

قرص ردوکسا چیست؟

قبل از پرداختن به عوارض قرص ردوکسا، خوب است کمی با این داروی گیاهی لاغری، آشنا شوید. قرص ردوکسا نوتراکس (Nutrax Reduxa)یک داروی گیاهی حاوی ترکیب مراتریم برگرفته از عصاره دو گیاه (گل اسفرانتوس ایندیکوس و پوسته میوه گارسینیا منگوستاتا) می‌باشد. این قرص گیاهی تاثیر خوبی در کاهش اشتها، کم کردن میل به پرخوری و رفع چاقی افراد دارای اضافه وزن دارد. این اثرات قرص ردوکسا در دو هفته پس از مصرف به طور  قابل توجهی مشاهده می‌گردد. 

لازم به ذکر است که فرم دارویی ردوکسا، کپسول است اما با عنوان «قرص» نیز شناخته می‌شود. از این رو در این مطلب هردوی این واژه‌ها را برای این محصول به کار می‌بریم.

کپسول ردوکسا نوتراکس توسط شرکت لابراتوار پارس حیان تولید شده است و در هر قوطی آن ۶۰ عدد کپسول وجود دارد. با مصرف روزانه ۲ عدد کپسول ردوکسا (دستور توصیه‌شده توسط بروشور محصول)، یک قوطی آن برای مصرف یک ماه کافی است.

خرید قرص ردوکسا نوتراکس

ترکیبات ردوکسا

کپسول ردوکسا نوتراکس حاوی ترکیب مراتریم که از عصاره گل اسفرانتوس ایندیکوس و پوسته میوه گارسینیا منگوستاتا تشکیل می‌شود، می‌باشد.

اسفرانتوس ایندیکوس یک گیاه آروماتیک (معطر) از خانواده کاسنیان است. این گیاه کاربرد درمانی طولانی مدتی در طب سنتی آسیای جنوب شرقی به خصوص آیوروردای هند داشته است. اسفرانتوس ایندیکوس علاوه بر خواصش در کمک به کاهش وزن، جهت کاهش التهاب، بهبود دیابت و پسوزیازیس و بسیاری از مشکلات دیگر مفید شناخته می‌شود.

اسفرانتوس ایندیکوس در ترکیب مراتریم موجود در قرص ردوکسا
عصاره گل های اسفرانتوس ایندیکوس در قرص ردوکسا از قدیم‌الایام به عنوان ضد التهاب و برای لاغری و کاهش وزن کاربرد داشته است.

از طرفی گارسینیا منگوستاتا نیز به طور گسترده در آیورودا کاربرد داشته است. میوه این گیاه به طور عمده برای کاهش وزن و به عنوان یک مکمل لاغری مورد استفاده قرار می‌گیرد، چرا که روی متابولیسم تاثیرگذار است.

گارسینیا منگوستاتا در ترکیب مراتریم موجود در قرص لاغری ردوکسا
عصاره پوسته میوه گارسینیا منگوستاتا یکی از ترکیبات قرص لاغری ردوکسا است که خاصیت افزایش سوخت و ساز را به همراه دارد.

مطالعات بالینی اثبات نموده است که مراتریم موجب دشوار شدن تکثیر سلول‌های چربی، کاهش مقدار چربی جذب‌شده از خون توسط سلول‌های چربی، کمک به سوزاندن چربی ذخیره‌شده در سلول‌های چربی و بهبود متابولیسم چربی می‌گردد. با توجه به این که این ترکیب شناخته‌شده در بخش‌های بعدی مقاله برای بررسی عوارض قرص نوتراکس ردوکسا، لازم است عوارض احتمالی مراتریم را بررسی کنیم چرا که این ماده تنها ترکیب اصلی موجود در قرص ردوکسا است.

قرص ردوکسا برای چیست؟

همانطور که خواندید، ترکیبات قرص ردوکسا فواید مختلفی برای لاغری و کمک به این مسیر به همراه دارند. این ترکیبات از ردوکسا یک قرص کاهش اشتها نیز می‌سازند، چرا که با مصرف این محصول می‌توان از پرخوری یا غذا خوردن بدون نیاز بدن، جلوگیری کرد. ویژگی‌ها و فواید قرص ردوکسا شامل موارد زیر است:

  • کاهش دهنده وزن و کمک به لاغری
  • افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن
  • کاهش جذب چربی از خون
  • کاهش اشتهای کاذب
  • فرآورده طبیعی تنظیم کننده وزن (مراتریم)
  • فاقد سویا، شیر، گندم، گلوتن، تخم مرغ، هرگونه شیرین‌کننده و نگهدارنده

مقدار و طریقه مصرف قرص ردوکسا

روزانه ۲ بار، صبح و شب، هر بار یک عدد کپسول و یا طبق دستور پزشک از کپسول ردوکسا مصرف کنید. ۳۰ دقیقه قبل از غذا با یک لیوان آب میل نمایید. می‌توانید قبل از صبحانه و شام این مکمل را مصرف کنید.

عوارض قرص ردوکسا

عوارض قرص نوتراکس ردوکسا بسیار خفیف و به ندرت دیده می‌شود. این کپسول اگر عوارضی داشته باشد، شامل موارد زیر می‌باشد:

  • سردرد
  • دردهای عضلانی چون درد ران، ساق، قوزک پا
  • درد مفاصل
  • عوارض گوارشی چون رفلاکس‌ معده، کرامپ و نفخ، مدفوع نرم و اسهال، تهوع و استفراغ (به خصوص در افراد دارای معده حساس)

اگر معده حساسی دارید، برای کاهش عوارض قرص ردوکسا مربوط به سیستم گوارش، می‌توانید این دارو را بعد از غذا میل نمایید.

عوارض قرص ردوکسا خفیف و به ندرت بروز میدهد
عوارض قرص نوتراکس ردوکسا بسیار خفیف و به ندرت دیده می‌شود و یکی از آن‌ها عوارض گوارشی است.

در رابطه با عوارض مراتریم که در قرص لاغری ردوکسا موجود است، باید گفت که مصرف این ترکیب به میزان ۸۰۰mg در دو دوز مجزا به صورت روزانه، تا به حال عارضه خاصی به وجود نیاورده است؛ به عبارتی، این ترکیب به نظر می‌رسد که به خوبی تحمل می‌شود و ایمن است. اما در نظر داشته باشید که در رابطه با عوارض احتمالی مصرف بلند مدت داروهای حاوی این ترکیب از جمله ردوکسا نوتراکس، اطلاعاتی در دست نیست.

هشدار مصرف و تداخلات دارویی قرص ردوکسا

جهت جلوگیری از تداخلات دارویی و عوارض قرص ردوکسا که در اثر استفاده نادرست ممکن است بروز پیدا کند، به نکات زیر توجه کنید:

  • مصرف فرآورده در دوران بارداری و شیردهی ممنوع می باشد.
  • مصرف فرآورده در کودکان و نوجوانان زیر ۱۶ سال ممنوع می باشد.
  • مصرف فرآورده دو هفته قبل از جراحی می باید قطع گردد.
  • به دلیل اثر فرآورده در به تاخیر انداختن انعقاد خون و افزایش خطر خونریزی مصرف فرآورده در بیماران با اختلالات خونی زیر نظر پزشک معالج و با احتیاط انجام گیرد.
  • در بیماران با مشکلات کبدی و کلیوی با احتیاط و زیر نظر پزشک مصرف گردد.
  • به دلیل افزایش سطوح خونی تستوسترون در مردان و زنان و تاثیر آن بر نتایج آزمایشی خونی تستوسترون، بایستی در این موارد با پزشک مشورت گردد.
  • با توجه به اینکه برخی ترکیبات موجود در ردوکسا می‌توانند تاثیراتی در سطح تستوسترون ایجاد نمایند، این محصول در افراد مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک بهتر است استفاده نشود.
  • در صورت مصرف فراورده با داروی دیگر و یا در صورت شروع رژیم غذایی یا برنامه ورزشی جدید قبل از مصرف با پزشک مشورت نمایید.
  • مصرف همزمان نوتراکس ردوکسا با داروهای ضد انعقاد و ضد پلاکت چون آسپرین، کلوپیدگرول، دی پیریدامول، هپارین، انوکساپارین، دالتاپارین، تیکلوپیدین، وارفارین و سایر فراورده های تاثیرگذار بر انعقاد خون چون سیر، زنجبیل، جینکو، جینسینگ، بنفشه با احتیاط و زیر نظر پزشک صورت پذیرد.

جمع بندی

در این مقاله با مکمل لاغری گیاهی ردوکسا نوتراکس آشنا شدید. همچنین دانستید که عوارض قرص ردوکسا چیست و در مصرف این دارو چه نکاتی را باید رعایت کنید. شما می‌توانید قرص لاغری ردوکسا نوتراکس را از داروخانه آنلاین مفیدطب به صورت اینترنتی و آسان، تهیه کنید. قیمت قرص نوتراکس ردوکسا در داروخانه مفیدطب، مطابق با قیمت تصویب‌شده توسط سازمان غذا و دارو می‌باشد.

خرید قرص ردوکسا نوتراکس

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط