شربت زینک سندروس؛ بهترین شربت مولتی ویتامین برای رشد کودک شما

شربت زینک سندروس برای رشد کودکان
زمان مطالعه: ۱۰ دقیقه

پیشگیری بهتر از درمان است! همه ما این جمله را شنیده‌ایم و به خوبی معنای آن را می دانیم. بیماری‌ها زمانی پدیدار می‌شوند که سیستم ایمنی بدن به اندازه کافی قدرتمند نباشد. این موضوع برای کودکان که سیستم ایمنی ضعیف‌تری دارند از اهمیت بیشتری نیز برخوردار است. وجود یک نیروی کمکی مانند یک داروی تقویت سیستم ایمنی خوب می‌تواند بهترین راه حل برای افزایش مقاومت بدن کود در مقابل انواع بیماری‌ها و عفونت‌های حاد و مزمن باشد. اگر می‌خواهید کودک شما سیستم ایمنی قدرتمندی در مقابل بسیاری از بیماری‌ها داشته باشد، شربت زینک سندروس گزینه ایده آلی خواهد بود.

شربت زینک سندروس یکی از معروف‌ترین و بهترین مکمل‌های موجود در بازار است که بسیاری از خانواده‌ها تأثیر آن را بر تقویت سیستم ایمنی کودک خود تجربه کرده‌اند. به همین دلیل ما قصد داریم در این مطلب از مجله سلامت مفیدطب خواص، نحوه مصرف، میزان اثر بخشی و ویژگی‌های شربت زینک سندروس را بررسی کنیم. اگر تقویت سیستم ایمنی کودک، بهبود رشد جسمانی، تقویت حافظه و یادگیری در کودکان یکی از دغدغه‌های شما است و به دنبال یک شربت مکمل مناسب می‌گردید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

ویژگی‌ها و خواص شربت زینک سندروس چیست؟

  • حاوی ۹ ویتامین ضروری و مواد معدنی مورد نیاز کودکان و نوجوانان
  • بهبود رشد جسمانی کودکان در حال رشد
  • تقویت ذهن، حافظه و قدرت یادگیری
  • کمک به عملکرد بهتر سیستم ایمنی و قدرت دفاعی بدن
  • افزایش مقاومت بدن در مقابل ابتلا به بیماری‌ها و عفونت‌ها
  • بهبود رشد مو و ناخن
  • اشتها آور و افزایش دهنده سوخت و ساز بدن
  • با طعم مطلوب شکلاتی مناسب کودکان

ترکیبات شربت زینک پلاس

ترکیبات شربت زینک سندروس

برند سندروس متعلق به شرکت داروسای فرشته جویان است که در طی بیش از ۱۵ سال فعالیت خود توانسته به یکی از پرفروش‌ترین برندهای تولید کننده انواع مکمل‌های دارویی در ایران تبدیل شود. این شرکت در شربت زینک سندروس از ترکیب ۹ ویتامین ضروری استفاده کرده است که زینک مهم‌ترین آن‌ است. این ترکیبات نقش موثری در تقویت سیستم ایمنی کودکان دارند. از طرفی وجود کلسیم، ویتامین B1، B6، ویتامین C و فولیک اسید در کنار کلسیم هر آنچه برای تقویت استخوان، دندان و خون سازی نیاز است را در اختیار کودکان قرار می‌دهد. ویتامین A، فولیک اسید، بیوتین، B12 و ویتامین E نیز سایر ویتامین‌های به کار رفته شده در ترکیب شربت سندروس را تشکیل می‌دهند. در ادامه بیشتر از خواص مهم ترین ترکیبات شربت زینک سندروس برای رشد قد و وزن کودک می‌گوییم.

زینک

روی یا زینک یک ماده معدنی از دسته میکرومینرال ها است که نقش اساسی در بدن انسان دارد. روی به صورت طبیعی در بدن تولید نمی‌شود باید نیاز روزانه بدن به این ماده معدنی حیاتی را از طریق غذا یا مکمل‌های دارویی تأمین کنیم. زینک روی بیش از ۳۰۰ آنزیم در بدن انسان تأثیر می‌گذارد که نقش‌های مختلفی دارند. اما بدون شک مهم‌ترین ویژگی روی کمک به تقویت سیستم ایمنی است. وجود روی برای عملکرد سلول ایمنی و پاسخ دهی سلولی در مقابل بیماری‌ها ضروری است و کمبود آن باعث ضعف ایمنی بدن می‌شود. حتی برای تسریع بهبود زخم و سوختگی‌ها نیز از روی استفاده می‌شود. شما می‌توانید با مطالعه مقاله فواید زینک برای بدن در مجله مفید طب با اهمیت این ماده معدنی بیشتر آشنا شوید.

کلسیم

کلسیم یکی دیگر از ترکیبات به کار رفته در شربت زینک پلاس سندروس است که نقش حیاتی در بدن انسان‌ها دارد. همانند زینک، کلسیم نیز به طور طبیعی در بدن تولید نمی‌شود و باید از طریق غذا یا مکمل‌های دارویی مانند شربت زینک تأمین شود. کلسیم نقش اساسی در انعقاد خون دارد و باعث تسریع بهبودی زخم‌ها می‌شود. از طرفی این ماده معدنی به سلامت و تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها کمک زیادی می‌کند. کمک به سلامت قلب، تقویت عضلات، تسریع انتقال پیام‌های عصبی، عملکرد صحیح سلول‌های بدن نیز از دیگر خواص کلسیم برای بدن انسان است.

فولیک اسید

در شربت زینک سندروس ۱۵۰ میکروگرم فولیک اسید وجود دارد که قسمت اعظمی از نیازهای بدن به یک ماده معدنی مهم دیگر را تأمین می‌کند. فولیک اسید که با نام ویتامین B9 نیز شناخته می‌شود یکی از ویتامین‌های مؤثر در شکل گیری سلول‌های خونی است. تأمین فولیک اسید مورد نیاز بدن در کنار آهن فرآیند خون سازی در بدن را تسریع می‌کند و با افزایش سلامت سلول‌های خونی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

ویتامین C

تقریباً همه ما با نقش ویتامین C در سلامتی و بهبود سیستم ایمنی بدن آشنا هستیم. این ویتامین درترمیم زخم، جلوگیری از آسیب سلولی، تقویت کلاژن و سلامت پوست، سلامت قلب، تقویت بینایی و جلوگیری از سرماخوردگی و در نهایت جلوگیری از انواع سرطان‌ها نقش بسیار اساسی دارد. ۴۰ میلی گرم ویتامین C موجود در شربت زینک سندروس حدود ۶۶ درصد از نیاز روزانه بدن به این ویتامین ضروری و حیاتی را تأمین می‌کند.

ویتامین‌های شربت زینک سندروس
ویتامین‌های شربت زینک پلاس سندروس

جدول ترکیبات شربت زینک پلاس سندروس

در جدول زیر، همه‌ی ریزمغذی‌های موجود در این شربت مولتی ویتامین را به همراه مقدار آن‌ها مشاهده می‌کنید.

جدول ترکیبات تشکیل‌دهنده (به ازای هر ۵ میلی‌لیتر)

Supplement Facts
Serving size 5ml
*RDA% Amount per serving Nutritional Information
۲۰% ۱۰۰۰IU Vitamin A (Palmitate)
۱۰۰% ۶۰۰IU Vitamin D3
۱۰۰% ۱۴IU Vitamin E
۶۶% ۱mg Vitamin B1
۵۰% ۱mg Vitamin B6
۱۰۰% ۴۰mg Vitamin C
۶۰% ۱۲mcg Biotin
۵۵% ۱mcg Vitamin B12
۱۰۰% ۱۵۰mcg Folic Acid
۱% ۵mg Calcium (Gluconate)
۱۰۰% ۵mg Zinc (Gluconate)
RDA: Recommended Daily Allowance*

شربت زینک سندروس برای چیست؟

با نگاهی به خواص ویتامین‌های موجود در شربت سندروس احتمالاً با تاثیرات این مکمل دارویی فوق العاده برای کودکان آشنا شده‌اید. در ادامه به طور مفصل‌تر در مورد ویژگی‌ها و کاربردهای شربت زینک پلاس سندروس صحبت می‌کنیم تا با عملکرد آن و اهمیت استفاده از این شربت به عنوان یک مکمل کامل آشنا شوید. البته شربت زینک تنهای یکی از انواع شربت سندروس موجود در داروخانه مفید طب است و شما می‌توانید بر حسب نیاز خود گزینه‌های دیگری نیز پیدا کنید.

شربت زینک سندروس برای چیست
شربت زینک سولفات برای تقویت رشد کودکان

شربت زینک سندروس برای کودکان

کودکان و نوجوانان در سن رشد نیاز جدی به تأمین انواع ویتامین‌های ضروری و حیاتی مانند روی، فولیک اسید، ویتامین C، کلسیم و انواع ویتامین گروه B دارند. تأمین این ویتامین‌های ضروری کمک زیادی به بهبود رشد جسمانی، تقویت استخوان‌ها، افزایش قد، اشتها آوری، بهبود حافظه و یادگیری کودکان و نوجوانان می‌کند. شربت زینک سندروس برای کودکان گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود زیرا تمامی ویتامین‌های ضروری و مورد نیاز بدن کودکان و نوجوانان را تأمین می‌کند. از طرفی طعم شکلاتی شربت زینک سندروس مورد علاقه کودکان است و در مقابل مصرف آن مقاومت نخواهند کرد.

خرید سریع شربت سندروس

شربت زینک سندروس برای تقویت سیستم ایمنی

ویتامین‌های موجود در شربت زینک سندروس، هرآنچه برای تقویت سیستم ایمنی نیاز دارید را در اختیار شما قرار می‌دهد. با مصرف این شربت می‌توانید سیستم ایمنی بدن را به شکل قابل توجه و موثری تقویت کنید و مقاومت بدن را در برابر انواع بیماری‌ها افزایش دهید. همچنین مصرف این شربت به کاهش عفونت‌های حاد و مزمن نیز کمک می‌کند و تأثیر بسیار زیادی در بهبود سریع زخم‌ها و سوختگی‌ها دارد. بنابراین اگر به دنبال یک شربت مکمل قدرتمند برای تقویت سیستم ایمنی هستید، شربت زینک سندروس قطعاً می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

شربت زینک سندروس برای چیست
شربت زینک سندروس برای افزایش اشتهای کودکان

شربت سندروس برای چاقی و اشتها آوری

برای کودکان یا حتی بزرگسالانی که کم اشتها و بی علاقه به غذا هستند، شربت سندروس یک گزینه مناسب است. زیرا زینک موجود در این شربت علاوه بر تقویت سیستم ایمنی، یک ماده اشتها آور نیز محسوب می‌شود. با مصرف این شربت علاقه کودکان به غذا بیشتر می‌شود. همچنین سوخت و ساز بدن نیز افزایش پیدا می‌کند که در نتیجه آن اشتهای افراد نیز افزایش پیدا می‌کند. بنابراین بسیاری از خانواده‌ها از شربت سندروس برای چاقی و اشتها آوری نیز استفاده می‌کنند.

طریقه مصرف شربت زینک پلاس سندروس

از آنجایی که کودکان از سنین بسیار پایین تا نوجوانی و حتی افراد بالغ می‌توانند از شربت زینک پلاس سندروس استفاده کنند میزان مصرف این شربت برای هر فرد متفاوت است. معمولاً پزشکان بر اساس شرایط هر فرد میزان مصرف دقیق این مکمل فوق العاده را تعیین می‌کنند. با این حال اگر دستوری از سوی پزشک ارائه نشده است بهتر است کودکان ۲ الی ۶ سال ۱ قاشق مربا خوری در روز، کودکان ۶ الی ۱۲ سال ۲ قاشق مربا خوری در روز و افراد بالای ۱۲ سال ۲ تا ۳ قاشق مرباخوری در روز از شربت زینک پلاس را مصرف نمایند. برای جذب بهتر و جلوگیری از مشکلات گوارشی پزشکان پیشنهاد می‌کنند تا این شربت نیم ساعت پس از غذا مصرف شود.

عوارض شربت زینک سندروس
عوارض شربت زینک سندروس

عوراض شربت زینک سندروس

شربت زینک سندروس یک مکمل دارویی تأیید شده است و به طور کلی عوارض جانبی برای آن ثبت نشده است. در واقع تمامی ویتامین‌های موجود در این شربت از ویتامین‌های ضروری هستند که معمولاً در بدن نیز تولید نمی‌شوند. بنابراین مصرف آن در دوز توصیه شده مشکلی ایجاد نخواهد کرد. با این حال در کودکان و بعضی از افراد بزرگسال ممکن است مشکلات گوارشی به دلیل مصرف ویتامین‌ها همچون ویتامین C ایجاد شود. برای کاهش این عوارض از ملح گلوکونات در شربت زینک استفاده شده است.

پرسش و پاسخ درباره شربت زینک پلاس سندروس

بدون شک شربت زینک سندروس از جمله محبوب‌ترین مکمل‌های تقویت سیستم ایمنی و اشتها آور در بین ایرانیان است. با این حال ممکن است قبل از خرید این مکمل فوق العاده سوالاتی در ذهن شما وجود داشته باشد و با تردیدهایی رو به رو باشید. در ادامه همراه ما باشید تا به پرتکرارترین سوالاتی که در مورد شربت زینک پلاس سندروس از کارشناسان داروخانه مفیدطب پرسیده شده است پاسخ دهیم.

آیا مصرف شربت سندروس در دوران شیردهی ضرر دارد؟

مصرف شربت زینک پلاس سندروس به خانم‌ها در دوران شیردهی توصیه نمی‌شود. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم قبل از مصرف این شرت در دوران شیردهی با پزشک خود مشورت کنید.

زنان باردار می‌توانند شربت سندروس مصرف کنند؟

اکثر ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در شربت زینک پلاس سندروس برای مادر و جنین مفید هستند. حتی بعضی از این ویتامین‌ها به صورت مجزا توسط پزشکان برای بعضی از مادران باردار تجویز می‌شوند. اما به طور کلی مصرف هرگونه مکمل دارویی و غذایی در دوران بارداری باید با مشورت پزشک انجام گیرد. در نتیجه توصیه می‌شود پیش از مصرف این شربت در دوران بارداری حتماً با پزشک خود مشورت کنید و در صورت تأیید، طبق دستور پزشک مصرف نمایید.

شربت زینک سندروس برای افزایش قد
شربت زینک سندروس برای افزایش قد

آیا شربت سندروس باعث افزایش قد می‌شود؟

تأثیر روی در افزایش قد کودکان و نوجوانان تأیید شده است. با توجه به وجود دوز کافی از روی در شربت سندروس، می‌توان از این مکمل برای افزایش قد کودکان استفاده کرد. از طرفی کلسیم موجود در شربت سندروس نیز با کمک به تقویت استخوان‌ها می‌تواند به بلندتر شدن قد کمک کند.

شربت سندروس برای چاقی مفید است؟

شربت زینک سندروس به دلیل وجود ماده زینک که یک اشتها آور و افزایش دهنده سوخت و ساز بدن است، به افزایش وزن در بزرگسالان و کودکان کمک می‌کند. بنابراین از شربت سندروس برای چاقی نیز می‌توان استفاده کرد.

بهترین شربت مولتی ویتامین ایرانی را از اینجا بخرید!

در این مطلب تلاش کردیم شما را با بیشتر با ویژگی‌ها، خواص و عملکرد شربت زینک پلاس سندروس آشنا کنیم. کمپانی سندروس تاکنون محصولات تقویتی متنوعی وارد بازار کرده که همگی از کیفیت بالایی برخوردارند. این شربت هم تاکنون توانسته نگرانی بسیاری از والدین را برای رشد بهتر و تقویت فرزندشان برطرف کند. پس اگر به دنبال یک مولتی ویتامین ایرانی باکیفیت برای کودک خود هستید، در خرید شربت زینک سندروس تردید نکنید.

خرید بهترین داروی تقویت سیستم ایمنی

اگر به دنبال راهی سریع و آسان برای خرید شربت زینک سندروس  یا سایر داروهای تقویت سیستم ایمنی هستید، کافی است وارد اپلیکیشن یا وبسایت داروخانه آنلاین مفیدطب شوید. در مفیدطب می‌توانید از بین برترین برندها، محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید و آن را در کمتر از یک دقیقه سفارش دهید.

اگر تجربه‌ای در استفاده از شربت زینک سندروس دارید، نظرات خود را از ما دریغ نکنید. همچنین شما می‌توانید سؤالات خود را درباره این محصول در بخش نظرات از ما بپرسید. ما سؤالات شما را با مشورت دکتر داروساز پاسخ می‌دهیم.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید. 

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

حتما تا به حال نام پروبیوتیک‌ها و مکمل‌های آن را شنیده‌اید. این باکتری‌های سودمند در درمان مشکلات گوارشی به ویژه اسهال به کار گرفته می‌شوند.

قرص پریوتین چیست

قرص پریوتین چیست؟

ریزش مو و مشکلات پوست و ناخن، از مسائلی است که برای بسیاری از افراد حائز اهمیت بوده و اغلب به دنبال راه‌هایی برای رفع