قرص اشتها آور شیکوریدین و طریقه مصرف آن

قرص شیکوریدین دارویی برای افزایش اشتها
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

محصولاتی که به منظور افزایش اشتها و افزایش وزن در بازار دارویی ایران عرضه می‌شوند، شامل مکمل ها و ویتامین‌های مورد نیاز و همچنین محصولات گیاهی می‌باشند که موارد استفاده از آن ها برای بزرگسالان و اطفال متفاوت است. در ادامه این مقاله همراه مجله سلامت مفید طب و دکتر ضحا مرتضوی باشید تا شما را با قرص شیکوریدین یکی از محبوبترین داروهای اشتها آور موجود در بازار آشنا کنیم. در ادامه می‌خوانید:

قرص شیکوریدین چیست و چه افرادی می‌­توانند از آن استفاده کنند؟

یکی از محصولاتی که در افزایش اشتها در بزرگسالان موثر است قرص شیکوریدین نام دارد که به منظور رفع انواع بی‌اشتهایی ناشی از دوران بیماری‌های کوتاه مدت یا بلند مدت مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان مثال افرادی که دوران نقاهت خود را می‌کنند، می‌توانند از شیکوریدین به عنوان یک ترکیب مقوی استفاده کنند و یا افرادی که دچار بیماری‌های صفراوی، کلیوی و کبدی مزمن هستند، می‌توانند تحت نظر پزشک از شیکوریدین استفاده کرده و از آن بهره‌مند شوند. همچنین برای افرادی که به دلیل افزایش سن با گذشت زمان اشتهای خود را از دست داده‌اند، استفاده از شیکوریدین می‌تواند مفید واقع شود. شیکوریدین با داشتن ترکیباتی نظیر کاسنی، شنبلیله و رازیانه می‌تواند برخی از املاح، مواد معدنی و ویتامین‌های مورد نیاز برای افزایش اشتها را نیز تامین نماید.

افزایش اشتها با قرص شیکوریدین

 

مکانیزم و طریقه مصرف قرص شیکوریدین

مکانیزم اثری اصلی ذکر شده برای این قرص به این صورت است که با کاهش قند خون، می­تواند اشتهای شما را افزایش دهد. دستور مصرف آن نیز به این صورت است یک تا دو قرص نیم ساعت قبل از هر وعده‌غذایی میل شود.

احتیاطات و هشدارهای مصرفی شیکوریدین

برای استفاده از شیکوریدین هشدارهایی وجود دارد و بهتر است افرادی که به ترکیبات آن حساسیت دارند، در مصرف آن احتیاط کنند. افرادی که باید برای استفاده از این قرص احتیاط کنند عبارتند از:

  • افرادی که به گیاهان خانواده آستراسه مثل بومادران، بابونه، کنگر فرنگی و دیگر موارد از این قبیل حساسیت دارند، ممکن است به کاسنی موجود در این محصول حساسیت داشته باشند.
  • افرادی که به هویج و کرفس حساسیت دارند، ممکن است به شنبلیله موجود در این محصول نیز حساسیت داشته باشند.
  • افرادی که به سویا و بادام زمینی حساست دارند، ممکن است به رازیانه موجود در این محصول حساسیت داشته باشند.
  • افرادی که قصد دارند جراحی انجام دهند، بهتر است دو هفته قبل از جراحی، مصرف قرص شیکوریدین را با مشورت پزشک قطع نمایند.
  • افرادی که شرایط حساس به هورمون مانند سرطان سینه یا رحم، آندومتریوز یا سندرم کیست تخمدان دارند، بهتر است که در مصرف شیکوریدین احتیاط کنند.

تداخلات دارویی قرص شیکوریدین

برخی از داروها مانند داروهای ضد انعقاد خون، داروهای کاهنده قند خون، داروهای هورمونی، تئوفیلین و سیپروفلوکساسین ممکن است با ترکیبات شیکوریدین تداخل داشته باشند و بهتر است که در صورت استفاده مزمن از این داروها با پزشک یا داروساز خود قبل از مصرف این قرص مشورت کنید.

موارد منع مصرف شیکوریدین

شیکوریدین برای زنان باردار و شیرده منع می‌باشد و مصرف آن برای نیز خردسالان توصیه نمی‌شود.

سخن پایانی

همانطور که در ابتدا اشاره نمودیم شیکوریدین یکی از محبوبترین قرص‌های اشتهاآور در بازار دارویی ایران است و می‌تواند در رفع انواع بی‌اشتهایی ناشی از بیماری‌های بلند مدت و کوتاه مدت مفید واقع شود. اگر سوالی در مورد شیکوریدین و طریقه مصرف آن دارید، می‌توانید در صفحه قرص شیکوریدین دینه در سایت داروخانه آنلاین مفید طب کامنت گذاشته و با ما در میان بگذارید تا به آن ها پاسخ دهیم.

خرید قرص شیکوریدین دینه

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

40 دیدگاه دربارهٔ «قرص اشتها آور شیکوریدین و طریقه مصرف آن»

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام، قطع تدریجی داروی شیکوریدین به این معنا است که چنانچه شما در روز ۳عدد از قرص شیکوردین استفاده می فرمایید مصرف آن را به دو عدد در روز سپس یک عدد در روز و سپس روز درمیان یک عدد و …و سپس قطع نمایید.
      با احترام دکتر داروساز

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      با سلام
      مصرف شیکوریدین برای ۱۶ سال مانعی ندارد. شما میتوانید سه بار در روز هر بار یک یا دو قرص نیم ساعت قبل از غذا (به مدت ۴ الی ۸ هفته مصرف کنید. سپس بتدریج مصرف آن را تا قطع کامل کاهش داده و بعد از چند ماه در صورت نیاز، مجددا به همان صورت مصرف شود.
      با احترام دکتر داروساز

  1. سلام من برای ترک اعتیادم دارم شربت متادون مصرف میکنم.این دارو آیا تداخلی با شربت متادون داره یا نه؟؟؟

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      با سلام
      در رابطه با تداخل لووتیروکسین و شیکوریدین تداخلی ذکر نشده است. با این حال برای احتیاط، زمان مصرف این دو دارو را ۳ ساعت فاصله دهید.

      برای شما آرزوی سلامتی داریم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      کامیلین نام یک محلول غیر خوراکی است که برای رفع التهاب و عفونت مقعد و واژن کاربرد دارد.
      قرص شیکوریدین با افزایش اشتها، به افزایش وزن کمک می کند. شیکوریدین در افرادی که به ترکیبات آن حساسیت دارند، می تواند باعث بروز واکنش های حساسیتی شود. بجز این مورد، شیکوریدین عارضه جانبی دیگری ندارد.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام شیکوریدین با سانستول تداخلی ندارد. افرادی که کیست شکلاتی دارند بهتر است از مصرف شیکوریدین خودداری کنند، چرا که شیکوریدین محتوی رازیانه است که می تواند تاثیر شبه استروژن داشته باشد.
      با احترام دکتر داروساز

  2. با سلام
    دخترم ۶ ساله هست و دکتر متخصص کودکان قرص شکوریدین هر ۸ساعت نصف قرص تجویز کرده، می تونم در آب حل کنم بهش بدم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام نصف کردن قرص شیکوریدین بلامانع است. مصرف این قرص در خردسالان فقط با تجویز پزشک مجاز است.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز شما با هر اقدامی هم که چاق شوید باز هم احتمال برگشت وجود دارد. همه چیز به وضعیت کنترل بیماری تیروئید، کالری دریافتی و کالری مصرفی شما دارد. اگر بیماری تیروئیدتان با به خوبی کنترل کنید و کالری دریافتی از رژیم غذایی را بلا نگه دارید، وزنی که اضافه کردید برنخواهد گشت. در غیر این صورت، کاهش وزن خواهید داشت.
      با احترام دکتر داروساز

  3. با سلام. من برای افزایش اشتها میخوام مصرف کنم قرص رو، روزی یک عدد قبل از هر وعده؟ یا ۲ عدد
    تعداد مصرف قرص به عامل خاصی بستگی داره؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام اینکه قبل از هر وعده غذا یک عدد شیکوریدین میل کنید یا دو عدد، بستگی به ترجیح شخصی شما دارد. اگر میخواهید افزایش اشتهای بیشتری را تجربه کنید، می توانید قبل از هر وعده دو عدد شیکوریدین مصرف کنید.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام شیکوریدین باید سه بار در روز هر بار یک یا دو قرص نیم ساعت قبل از غذا (صبحانه، ناهار، شام) مصرف شود.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام طریقه مصرف قرص شیکوریدین صبح ظهر شب یک یا دو عدد نیم ساعت قبل از غذا همراه نصف لیوان آب می باشد.
      با احترام دکتر داروساز

      1. شاهین دلفان همتی

        سلام وخسته نباشید خدمت خانم دکتر من از قرص قند دیابزید ۸۰ و اکاربوز ۱۰۰ اسنفاده میکنم برای کاهش قند با خوردن شیکوریدین مشکلی برام بوجود نمیاد ممنون میشم راهنمایی بفرمائید

        1. دکتر مهلا دهقانپور

          سلام دوست گرامی، چنانچه قصد استفاده از قرص شیکوریدین به منظور افزایش اشتها را با وجود بیماری دیابت(قند خون) دارید.باید حتما به اثر سینرژی بین قرص شیکوردین و داروهای کنترل قند خون شما(دیابزید و آکاربوز و ..مصرفی شما)توجه کنید.
          به این معنی که قرص شیکوردین می تواند اثر داروهای دیابت شما را تشدید کند ومنجر به کاهش قند خون شما گردد. و بنابراین نیازمند پایش دقیق قند خون حین مصرف و نیز شاید تنظیم دوز داروهای مصرفی شما نیازمند شود.
          با احترام دکتر داروساز

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      با سلام مصرف قرص شیکوریدین در افراد زیر ۱۸ سال توصیه نمی شود. در این سنین می توانید برای افزایش اشتها و تقویت بدن از پودر جنرال تونیک دینه استفاده کنید. پودر جنرال تونیک دینه در طعم های مختلفی عرضه می شود. لینک طعم کاکائویی:

      https://www.mofidteb.com/product/243

      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز در مورد وزن همه چیز به کالری دریافتی و مصرفی بدن شما بستگی دارد. برای افزایش وزن شما باید کالری دریافتی بدن را بالا ببرید و برای حفظ وزن افزایش یافته، باید این کالری را بالا نگه دارید. برای اینکه بتوانید کالری بیشتری دریافت کنید، نیاز به اشتها دارید. قرص شیکوریدین در افزایش این اشتها به شما کمک میکند، اما میزان افزایش وزن یا برگشت آن به وضعیت بالانس کالری دریافتی و مصرفی شما بستگی دارد.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام منعی برای استفاده همزمان شیکوریدین و مکمل مولتی ویتامین وجود ندارد.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام تداخل شناخته شده ای بین شیکوریدین، زینک پلاس و تری فلوئوپرازین وجود ندارد.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام با توجه به اینکه شیکوریدین در بارداری منع مصرف دارد، بهتر است افرادی که برای بارداری تلاش می کنند، از مصرف آن خودداری کنند.
      با احترام، دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیاد دیگری نیز به همراه دارد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره