عوارض قرص اسلیم مکس
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

چاقی و اضافه وزن یکی از مشکلات شایع روز در دنیاست. روش های بسیار متنوعی برای حل این مشکل توصیه میکنند که هر کدام میتواند تنها یک ادعا و یا واقعا کاربردی باشد. در این میان، داروهای گیاهی به دلیل عوارض نسبتا کمتر یا به خاطر بی عارضه بودن، جایگاه ویژه ای را در بین افراد پیدا کرده است. یکی از این داروهای گیاهی لاغری محبوب در ایران، اسلیم مکس قائم دارو است. در این مقاله از مجله سلامت داروخانه آنلاین مفیدطب، به توضیح و تشریح عوارض قرص اسلیم مکس میپردازیم. با ما همراه باشید.

قرص اسلیم مکس چیست؟

قرص اسلیم مکس یک قرص لاغری گیاهی محبوب تولید شده توسط شرکت قائم دارو است. این داروی مفید برای لاغری، حاوی ترکیبات گیاهی است که هر کدام به نحوی بر روی افزایش متابولیسم، کاهش اشتها و کاهش وزن تاثیرات مثبتی می‌گذارد.

شرکت قائم دارو این دارو را در قالب ۳۰ عدد کپسول ۵۰۰ میلی گرمی تولید کرده است که اگر طبق نحوه مصرف توصیه شده مصرف شود، هر بسته آن برای ۱۰ روز کافی میباشد.

در زیر جدول ترکیبات قرص اسلیم مکس به همراه مقدار هر کدام از آن ها را مشاهده میکنید.

عنوان مقدار
عصاره خشک چای سبز ۲۰۰ میلی گرم
دانه گشنیز ۱۰۰ میلی گرم
بذر رازیانه ۱۰۰ میلی گرم
ریشه کاسنی ۱۰۰ میلی گرم

پس از آن که با قرص اسلیم مکس و ترکیبات آن آشنا شدید، در بخش بعد به پاسخ این سوال می‌پردازیم که اسلیم مکس چه عوارضی دارد؟

عوارض قرص اسلیم مکس چیست؟

قرص اسلیم مکس در صورتی که به اندازه دوز توصیه شده مصرف شود، عوارض جانبی خاصی ندارد. اگر چه همواره احتمال وجود حساسیت به گیاهان دارویی در افراد وجود دارد، بنابراین لازم است به این جنبه استفاده از این قرص لاغری محبوب توجه کنید (بخش موارد احتیاط و منع مصرف اسلیم مکس را بخوانید). مثلا یکی از عوارض قرص اسلیم مکس، تحریک گوارشی مثل دل درد، دلپیچه و اسهال است که معمولا در افرادی که معده حساس دارند ممکن است اتفاق بیفتد.

در ادامه دقیقتر به این میپردازیم که هر یک از ترکیبات اسلیم مکس چه عوارضی دارد.

خرید قرص اسلیم مکس

عصاره چای سبز

عصاره چای سبز ایمن محسوب می‌شود و معمولا به خوبی تحمل میشود. اگرچه برخی عوارض ناخواسته در رابطه با این ترکیب موجود در قرص اسلیم مکس گاهاً گزارش شده است. این عوارض احتمالی به این ترتیب است:

  • لرز و بیقراری (به دلیل وجود کافئین)
  • راش های پوستی یا واکنش آلرژیک
  • اسهال و تهوع
  • در موارد بسیار نادر، مسمویت کبدی. طبق تحقیقات، این عارضه اغلب در اثر مصرف عصاره چای سبز با معده خالی اتفاق افتاده است. به همین دلیل هم توصیه می‌شود که با شکم خالی اسلیم مکس را مصرف نکنید.

مصرف عصاره چای سبز به خصوص به دلیل داشتن کافئین نسبتا بالا، برای خانم های باردار توصیه نمی‌شود. بنابراین در صورتی که در دوران بارداری به سر میبرید، از مصرف اسلیم مکس که حاوی این عصاره است، خودداری کنید.

 دانه گشنیز

گشنیز در دوز دارویی، برای بیشتر افراد احتمالا ایمن است. این گیاه در صورتی که به آن حساسیت وجود داشته باشد، میتواند باعث بروز واکنش های آلرژیک شود. علائم چنین واکنش های آلرژیکی شامل آسم، ورم بینی، کهیر یا ورم داخل دهان است.

بذر رازیانه

رازیانه در دوز دارویی احتمالا ایمن است. البته باید دوز مناسب و توصیه شده و به مدت کوتاه مصرف شود؛ به این دلیل که اطلاعات قابل اتکایی درباره مصرف عوارض رازیانه به صورت بلند مدت موجود نیست.

به علاوه، مانند بقیه ترکیبات گیاهی، لازم است از عدم وجود حساسیت خود به رازیانه اطمینان حاصل کنید. اگر به گیاهان دیگر به خصوص هویج، بومادران یا کرفس حساسیت دارید، در مصرف رازیانه احتیاط بیشتری داشته باشید تا در نهایت از بروز عوارض قرص اسلیم مکس جلوگیری کنید.

عوارض نادر رازیانه که در قرص اسلیم مکس وجود دارد، شامل این موارد است:

  • تنگی نفس یا حس سنگینی در قفسه سینه
  • ناراحتی شکمی
  • تهوع و استفراغ
  • تشنج

رازیانه یکی از گیاهانی است که خونریزی قاعدگی را به میزان کمی ممکن است افزایش دهد. البته میزان رازیانه موجود در قرص اسلیم مکس احتمالا به مقداری نیست که چنین تاثیری را در قاعدگی خود مشاهده کنید. با این حال در صورتی که تغییر چشمگیری را در این حوزه تجربه کردید، مصرف این قرص را قطع کرده و برای تشخیص دقیق‌تر به پزشک متخصص مراجعه نمایید.

رازیانه میتواند از طریق شیر مادر به بدن کودک برسد. بنابراین در دوران شیردهی برای جلوگیری از بروز عوارض قرص اسلیم مکس، از مصرف این قرص که حاوی بذر رازیانه است، خودداری کنید.

ریشه کاسنی

مصرف عصاره ریشه کاسنی احتمالا به عنوان دارو و به صورت کوتاه مدت ایمنی است. با این حال عوارض جانبی محدودی ممکن است در اثر مصرف این گیاه رخ دهد از جمله:

  • گاز معده و روده
  • نفخ
  • آروغ

از عوارض مصرف ریشه کاسنی به صورت بلند مدت اطلاعاتی در دست نیست، بنابراین بهتر است در این رابطه احتیاط داشته باشید.

همچنین زنان باردار و شیرده، قبل از مصرف کاسنی باید با پزشک خود مشورت کنند زیرا تحقیقات درباره بی‌خطر بودن آن برای این زنان محدود است.

در صورتی که مصرف اسلیم مکس عوارض جانبی گوارشی برای شما ایجاد کرد، می‌توانید مصرف اسلیم مکس را قطع کرده و بعد از رفع دل درد و اسهال، مجددا آن را به آهستگی (از تعداد کم) شروع کنید. اگر مشکل رفع نشد و یا درد و اسهال غیرقابل تحملی را تجربه کردید، توصیه می‌شود مصرف اسلیم مکس را قطع بکنید.

تداخلات دارویی قرص اسلیم مکس

  • اگر به طور مزمن دارو مصرف می‌کنید، داروهایی چون استروژن‌ها، آنتی‌بیوتیک‌های کینولونی، داروهای چربی، داروهای قلب و اعصاب، داروهای ضد انعقاد خون و داروهای آسم، لازم است تا جهت کاهش تداخلات احتمالی با پزشک یا داروساز مشورت نمایید.
  • اسلیم مکس حاوی گیاه کاسنی است که اثرات کاهش‌دهنده قند خون دارد، به همین دلیل اگر به طور همزمان از داروهای ضد دیابت استفاده می کنید، قند خون خود را کنترل نمایید.
  • اگر به صورت همزمان از فرآورده‌های حاوی گیاهان با خواص ضد انعقاد خون و کاهش‌دهنده قند خون استفاده می‌کنید، به منظور کاهش تداخلات احتمالی با پزشک یا داروساز مشورت نمایید.
  • کافئین موجود در چای سبز و گشنیز موجود در این قرص لاغری ممکن است اثرات افزاینده یا کاهنده بر فشار خون داشته باشند، بنابراین توصیه می‌شود در صورت مصرف همزمان داروهای فشار خون با اسلیم مکس با پزشک مشورت کرده و فشار خون خود را کنترل کنید.
  • استفاده از داروهای جلوگیری از بارداری ممکن است عوارض جانبی چای سبز را تشدید کند.
  • برای کاهش میزان تداخلات احتمالی، مصرف همزمان مکمل‌های کلسیم، آهن، منیزیم، فولیک اسید و کافئین را به پزشک و یا داروساز اطلاع دهید.
  • پروتئین شیر و سویا جذب چای سبز را کاهش می‌دهند.
  • توصیه می‌کنیم ۲ هفته قبل از عمل جراحی مصرف این فرآورده را با مشورت پزشک قطع کنید.
  • جهت جلوگیری از تداخل در نتیجه آزمایش، ۲۴ ساعت قبل از تست استرس دارویی و ۴ ساعت قبل تست‌های ریوی مصرف کپسول اسلیم مکس را قطع کنید.

موارد احتیاط و منع مصرف اسلیم مکس

  • اسلیم مکس در دوران بارداری و شیردهی نباید مصرف شود.
  • مصرف اسلیم مکس در کودکان ممنوع است.
  • در صورتی که از محصولات مکمل بندسازی چون گلوتامین و کراتین استفاده می‌کنید، بهتر است کپسول اسلیم مکس را با فاصله زمانی ۲ ساعته از آن‌ها مصرف نمایید.
  • در صورت بروز علائم زردی، درد شکمی شدید و یا ادرار تیره رنگ مصرف اسلیم مکس را قطع نموده و به پزشک مراجعه کنید.
  • افراد مبتلا به بیماری‌های کبدی، بیماری های اعصاب، پرکاری تیروئید، کم خونی و خون ریزی های شدید، گلوکوم، سندروم روده تحریک پذیر، سابقه مشکلات معدی و حساسیت به کافئین کپسول اسلیم مکس را با احتیاط مصرف کنند.
  • کسانی که به گیاهان خانواده آستراسه/کمپوزیته (مانند کنگر فرنگی، بومادران، بابونه، گل آفتابگردان و…)، کرفس، شوید، جعفری، زیره، قاصدک و هویج آلرژی دارند، ممکن است به صورت مقاطع به کاسنی، رازیانه و گشنیز موجود در این فرآورده نیز حساسیت داشته باشند.

اسلیم مکس چطور مصرف شود؟

قرص اسلیم مکس را روزانه ۳ بار، هر بار یک کپسول به فاصله یک ساعت بعد از هر وعده غذایی مصرف کنید.

اسلیم مکس را از کجا بخرم؟

شما میتوانید اسلیم مکس یا هر قرص لاغری گیاهی دیگری را به راحتی و طی خرید اینترنتی سریع، از داروخانه آنلاین مفیدطب تهیه کرده و در مکان مورد نظرتان تحویل بگیرید.

خرید انواع قرص لاغری

خرید قرص اسلیم مکس

سوالات متداول

آیا قرص اسلیم مکس بر قاعدگی تاثیر دارد؟

گشنیز و رازیانه موجود در قرص اسلیم مکس به دلیل ساختاری که دارند ممکن است بتوانند روی سیکل‌های قاعدگی اثر بگذارد اما این اثر به میزانی نیست که سبب تغییر در سیکل‌های قاعدگی گردد. به علاوه، مقدار به کار رفته از این گیاهان در اسلیم مکس، به اندازه ای نیست که تاثیر خاصی روی قاعدگی بگذارد. با این حال چنانچه احساس کردید با مصرف قرص اسلیم مکس، تغییراتی در قاعدگی ایجاد شده است، مصرف این قرص را قطع کرده و برای تشخیص دقیق‌تر به پزشک متخصص مراجعه نمایید.

ممکن است حساسیت به اسلیم مکس داشته باشیم؟

بله، هر گیاه دارویی پتانسیل ایجاد واکنش های آلرژیک را در افرادی که به آن ها حساسیت دارند، دارد. بنابراین توصیه میشود به ترکیبات این قرص توجه کرده و از عدم حساسیت به آن ها اطمینان حاصل کنید. همچنین اگر پس از مصرف اسلیم مکس دچار عوارض شدیدی شدید، مصرف دارو را کم کم افزایش دهید و در صورتی که این روش اثر نکرد، از مصرف آن خودداری کنید.

اسلیم مکس و فشار خون چه ارتباطی با هم دارند؟

ترکیبات موجود در قرص اسلیم مکس ممکن است تاثیرات کاهش دهنده فشار خون داشته باشد. بنابراین در صورتی که داروهای کاهنده فشار خون مصرف می‌کنید، لازم است در روزهای اول مصرف اسلیم مکس، فشار خون خود را تحت نظر داشته باشید تا از افت فشار خون جلوگیری نمایید.

آیا اسلیم مکس باعث ریزش مو میشود؟

ترکیبات موجود در قرص لاغری اسلیم مکس تاثیری در ریزش مو ندارند. اگرچه پیروی از رژیم‌های غذایی نامناسب لاغری که فاقد ویتامین‌ها، مواد معدنی، پروتئین‌ها و... هستند، می‌توانند باعث ریزش مو شوند.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

4 دیدگاه دربارهٔ «عوارض قرص اسلیم مکس»

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      سلام دوست عزیز
      از این که تجربه‌تون رو با ما به اشتراک گذاشتید، سپاسگزاریم.
      با آرزوی سلامتی برای شما🌺

  1. ضررش بیش از نفعش میباشد
    ۲۴ عدد روزی یکیمصرف کردم . وزن کم نکردم ولی در چند جبهه عوارضی و مشگلاتی بروز کرد .
    بای

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      سلام دوست عزیز
      از این که تجربه خودتون رو با ما به اشتراک گذاشتید، سپاسگزاریم.
      با آرزوی سلامتی برای شما🌺

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره