معرفی شربت اشتها آور و چاق کننده بزرگسالان

شربت اشتها آور و چاق کننده بزرگسالان
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

بی اشتهایی می‌تواند به دلایل جسمی و ذهنی مختلفی از جمله استرس، افسردگی، مصرف برخی از داروها، عفونت‌های باکتریایی و ویروسی و برخی از بیماری‌های زمینه‌ای ایجاد شود. اگر بی اشتهایی بیش از چند روز طول بکشد می‌تواند باعث کاهش وزن یا سوء‌تغذیه شود. بی اشتهایی برای بسیاری از افراد مخصوصا افرادی که کمبود وزن دارند و به دنبال افزایش وزن و چاقی هستند، می‌تواند آزاردهنده باشد. در این مقاله از مجله سلامت مفید طب به ارائه راه هایی برای کمک به افزایش اشتها می‌پردازیم و پس از آن چند خوراکی چاق کننده را معرفی می‌کنیم. در آخر نیز به معرفی دو شربت اشتها آور و چاق کننده بزرگسالان می‌پردازیم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

راه های افزایش اشتها

اگر دچار بی اشتهایی هستید، می‌توانید روش های زیر را برای کمک به افزایش اشتها امتحان کنید:

وعده‌های غذایی کوچک و مکرر داشته باشید

وقتی دچار بی اشتهایی هستید، ممکن است مصرف سه وعده غذایی کامل برای شما دشوار باشد. بنابراین راه بهتر این است که سه وعده غذایی اصلی خود را به پنج یا شش وعده کوچک‌تر تقسیم کنید.

زمان وعده‌های غذایی خود را برنامه‌ریزی کنید

گرسنگی، افراد را به غذا خوردن ترغیب می‌کند. اما اگر دچار بی اشتهایی باشید و احساس گرسنگی نداشته باشید، نمی‌توانید به اشتهای خود برای یادآوری زمان غذا اتکا کنید. بنابراین سعی کنید وعده‌های غذایی خود را برنامه ریزی کنید و سر ساعت برنامه ریزی شده غذا بخورید.

مغز خود را با استفاده از بشقاب بزرگ‌تر فریب دهید

هنگامی که بی اشتها هستید، دیدن حجم زیادی از غذا داخل بشقاب می‌تواند برای شما ناخوشایند باشد. شما می‌توانید با استفاده از یک بشقاب بزرگ‌تر مغز خود را فریب دهید! با این کار، این‌طور به نظرتان می‌رسد که غذای کمتری می‌خورید.

مغز خود را با استفاده از بشقاب بزرگ‌تر فریب دهید
هنگامی که بی اشتها هستید، دیدن حجم زیادی از غذا داخل بشقاب می‌تواند برای شما ناخوشایند باشد.

وعده صبحانه را حذف نکنید

اگر می‌خواهید اشتهای خود را افزایش دهید و وزن اضافه کنید، باید بدانید که مصرف وعده صبحانه بسیار مهم است.

یک مطالعه مروری، نشان داده است که حذف صبحانه می‌تواند باعث شود که در طول روز کمتر غذا بخورید. علاوه بر این، مصرف صبحانه باعث می‌شود کالری بیشتری در طول روز بسوزانید و این مسئله می‌تواند اشتها را افزایش دهد.

فیبر کمتری مصرف کنید

ثابت شده است که رژیم غذایی پر فیبر باعث افزایش احساس سیری و کاهش کالری دریافتی می‌شود.

اگرچه در یک رژیم غذایی متعادل مصرف غذاهای با فیبر بالا توصیه می‌شود، اما این غذاها می‌توانند هضم را کند نمایند و باعث احساس سیری طولانی‌تر شوند. بنابراین اگر به دنبال افزایش اشتها هستید، شاید تعدیل مقدار فیبر مصرفی به شما کمک کند.

از ادویه‌ها و گیاهان دارویی استفاده کنید

برخی از غذاها می‌توانند هضم غذا را به تاخیر بیندازند و باعث ایجاد نفخ شوند. این مسئله می‌تواند باعث احساس سنگینی معده و کاهش اشتها شود.

برخی از گیاهان و ادویه‌ها که به عنوان ضد نفخ شناخته می‌شوند، می‌توانند به کاهش نفخ کمک کنند و اشتها را بهبود بخشند. این گیاهان و ادویه‌ها همچنین می‌توانند تولید صفرا را تحریک کنند و به این ترتیب به آسان‌تر شدن هضم چربی کمک نمایند.

برخی از این گیاهان ضد نفخ عبارتند از:

  • رازیانه
  • نعناع فلفلی
  • فلفل سیاه
  • گشنیز
  • نعناع
  • زنجبیل
  • دارچین

این گیاهان علاوه بر اینکه به کاهش سنگینی معده کمک می‌کنند، می‌توانند غذای شما را خوش عطر و طعم کنند. این مسئله می‌تواند اشتها را تحریک نماید.

از بعضی از این گیاهان در برخی از انواع شربت اشتها آور و چاق کننده بزرگسالان نیز استفاده می‌شود.

از ادویه ها و گیاهان دارویی استفاده کنید
برخی از گیاهان و ادویه‌ها که به عنوان ضد نفخ شناخته می‌شوند، می‌توانند به کاهش نفخ کمک کنند و اشتها را بهبود بخشند.

بیشتر ورزش کنید

در طول ورزش، بدن کالری می‌سوزاند تا سطح انرژی شما را حفظ کند. فعالیت بدنی می‌تواند اشتها را افزایش دهد تا کالری سوزانده شده جبران شود.

با غذای خود مایعات مصرف نکنید

نوشیدن مایعات در طول وعده غذایی یا قبل از آن، می‌تواند روی اشتها تأثیر منفی بگذارد و باعث شود کمتر غذا بخورید.

در واقع، مطالعات نشان داده‌اند که مصرف آب قبل از غذا می‌تواند کالری دریافتی را کاهش دهد و به کاهش وزن کمک کند.

در ادامه به معرفی تعدادی از خوراکی های چاق کننده می‌پردازیم و بعد از آن دو شربت اشتها آور و چاق کننده بزرگسالان را به شما معرفی می‌کنیم.

غذاهای چاق کننده

تعدادی از غذاهای چاق کننده که می‌توانند به افزایش وزن کمک کنند عبارتند از:

کربوهیدرات‌ها: کربوهیدرات‌ها نوعی ماده مغذی هستند که بدن برای انرژی از آن‌ها استفاده می‌کند. برخی از منابع غذایی کربوهیدرات‌ها که به افزایش وزن کمک می‌کنند عبارتند از:

  • برنج
  • نان کامل
  • غلات کامل
  • میوه خشک
  • شکلات تلخ
  • سیب زمینی
  • ماکارونی
  • ذرت
کربوهیدرات‌ها
کربوهیدرات‌ها نوعی ماده مغذی هستند که بدن برای انرژی از آن‌ها استفاده می‌کند.

پروتئین‌ها: مصرف پروتئین کافی برای همه افراد مهم است، زیرا به رشد و حفظ عضلات کمک می‌کند. دو مورد از منابع خوب پروتئین عبارتند از:

  • ماهی سالمون
  • تخم مرغ

لبنیات: بسیاری از محصولات لبنی پر کالری هستند و همچنین حاوی مواد مغذی مفیدی مانند پروتئین و کلسیم می‌باشند. از جمله این محصولات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شیر
  • ماست
  • پنیر

چربی‌های غیر اشباع: مصرف چربی‌های غیر اشباع در حد اعتدال برای سلامتی مفید است.

مصرف متعادل این چربی‌ها به افزایش کلسترول خوب و کاهش ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی کمک می‌کند. علاوه بر این، این چربی‌ها کالری بسیار بالایی دارند و به همین دلیل می‌توانند مکمل خوبی برای رژیم‌های غذایی افزایش وزن باشند. تعدادی از منابع چربی‌های غیر اشباع عبارتند از:

  • روغن زیتون
  • دانه‌ها و آجیل‌ها
  • آووکادو

مصرف چربی‌های غیر اشباع باید در حد اعتدال باشد. همچنین توجه داشته باشید که برخی از دانه‌ها، آجیل‌ها و همچنین روغن زیتون حاوی مقداری چربی اشباع هم هستند.

معرفی دو شربت اشتها آور و چاق کننده بزرگسالان

تا اینجا به معرفی روش‌هایی برای کمک به افزایش اشتها پرداختیم. همچنین تعدادی از غذاهایی را که می‌توانند به چاقی و افزایش وزن کمک کنند معرفی کردیم.

علاوه بر این‌ها، برخی از انواع قرص و شربت اشتها آور نیز در داروخانه‌ها موجود هستند که برای کمک به افزایش اشتها و چاقی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه به معرفی دو شربت اشتها آور و چاق کننده بزرگسالان می‌پردازیم:

شربت اشتها آور کیمیاگر توس

شربت اشتها آور کیمیاگر توس، یک شربت اشتها آور و چاق کننده بزرگسالان است. 

در تهیه این شربت اشتها آور از عصاره افسنطین، آب به و عسل استفاده شده است که بر اساس نوشته‌های ابو علی سینا و بسیاری دیگر از اطبا از جمله جالینوس، تاثیر بسیاری بر افزایش اشتها دارند.

علاوه بر این، این محصول معده را تقویت می‌کند و اثرات چاق کننده دارد.

شربت اشتهاآور کیمیاگر
شربت اشتها آور کیمیاگر توس، یک شربت اشتها آور و چاق کننده بزرگسالان است. 

در ادامه به بررسی مواد تشکیل دهنده این شربت اشتها آور می‌پردازیم:

افسنطین: از نظر طب سنتی این گیاه، دارای طبع گرم و خشک است، اشتها را افزایش می‌دهد و هضم را آسان می‌کند. ترکیبات تلخ افسنطین ترشحات معده را افزایش می‌دهند و به این ترتیب باعث افزایش اشتها می‌شوند. علاوه بر این، این گیاه برای تقویت معده و روده موثر است و به درمان نفخ و باد شکم نیز کمک می‌کند.

میوه به: میوه به تقویت کننده معده و دستگاه گوارش است. این میوه همچنین در کمک به درمان ورم معده موثر است و برای کمک به هضم غذا نیز مفید می‌باشد. علاوه بر این، میوه به باعث افزایش اشتها نیز می‌شود.

عسل: عسل یک خوراکی مفید برای کمک به درمان بیماری‌های معده از جمله زخم معده می‌باشد. عسل معده را تقویت می‌کند و در افزایش اشتها نیز موثر است.

شما می‌توانید برای مطالعه توضیحات کامل و تهیه این شربت اشتها آور و چاق کننده بزرگسالان از سایت داروخانه آنلاین مفید طب روی دکمه زیر کلیک کنید:

خرید شربت اشتها آور و چاق کننده بزرگسالان

شربت اشتها آور باریج

یکی دیگر از انواع شربت اشتها آور و چاق کننده بزرگسالان، شربت اشتها آور باریج است. 

این محصول در بهبود بی اشتهایی، حالت تهوع و استفراغ اثر قابل توجهی دارد. مصرف این شربت همچنین به تصفیه و پاکسازی خون و دفع سموم بدن و تمیز کردن صفرا کمک می‌کند.

شربت اشتهاآور باریج بزرگسالان
مصرف شربت اشتهاآور باریج به تصفیه و پاکسازی خون و دفع سموم بدن و تمیز کردن صفرا کمک می‌کند.

در ترکیبات این شربت اشتها آور و چاق کننده بزرگسالان از آب انار، عسل و افشرده نعناع استفاده شده است. در ادامه این ترکیبات را به طور خلاصه بررسی می‌کنیم:

آب انار: انار فواید زیادی برای سلامتی بدن دارد. یکی از مهم‌ترین خواص این میوه اثرگذاری در تصفیه و پاکسازی خون است. انار در افزایش ترشح صفرا و پاکسازی آن نیز موثر است. علاوه بر این، در گذشته از آب انار به عنوان یک اشتها آور طبیعی استفاده می‌کردند.

افشرده نعناع: نعناع دارای فواید زیادی برای سلامتی است. از جمله این فواید می‌توان به کمک به بهبود سوهاضمه، بهبود علائم سندرم روده تحریک پذیر (IBS) و درمان برخی از انواع سردرد اشاره کرد. این گیاه همچنین در کاهش حالت تهوع و استفراغ نیز بسیار موثر است و استفاده از آن در شربت اشتها آور باریج باعث شده که این شربت در بهبود تهوع نیز تاثیر مثبتی داشته باشد.

عسل: همان‌طور که در قسمت قبل اشاره کردیم یکی از خواص این خوراکی مفید کمک به افزایش اشتها است. 

شما می‌توانید برای مطالعه توضیحات کامل و تهیه شربت اشتها آور باریج از سایت داروخانه آنلاین مفید طب روی دکمه زیر کلیک کنید:

خرید شربت اشتها آور باریج

جمع‌بندی

در این مقاله از مجله سلامت مفید طب به معرفی راه های افزایش اشتها و غذاهای چاق کننده پرداختیم. همچنین در انتها دو شربت اشتها آور و چاق کننده بزرگسالان را معرفی کردیم. همان‌طور که گفته شد در ترکیبات این شربت‌های اشتها آور بزرگسالان از مواد طبیعی توصیه شده در طب سنتی استفاده شده است.

شما می‌توانید برای تهیه انواع محصولات اشتها آور قوی برای بزرگسالان از سایت داروخانه آنلاین مفید طب روی دکمه زیر کلیک کنید:

خرید انواع مکمل اشتها آور قوی برای بزرگسالان


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط