معرفی دو شامپوی ضد شپش قوی

شامپوی ضد شپش قوی
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

شپش سمج‌ترین و دردسرسازترین حشره‌ای است که ممکن است به جان موهایمان بیافتد. شاید فکر کنید نیش زنبور یا سایر حشرات دردناک‌تر و مشکل‌سازتر باشد؛ اما شپش با اینکه نیش نمی‌زند، بیشترین آسیب را به موها و پوست سر وارد می‌کند و حتی ممکن است سبب کچلی شود. به همین دلیل هم به محض اینکه اثری از رشک یا همان تخم شپش روی سر خود مشاهده کردید، باید خیلی زود به فکر از بین بردن آن باشید. در غیر این صورت تا مدت‌ها با آن درگیر خواهید بود و به افراد دیگر نیز این معضل بزرگ را منتقل می‌کنید. از آنجا که درمان سریع شپش اهمیت بسیار زیادی دارد، در این مطلب از مجله سلامت مفیدطب می‌خواهیم شما را با دو شامپوی ضد شپش قوی آشنا کنیم تا اگر گرفتار این حشره‌ی سمج و بد قلق شدید، بتوانید خیلی زود از آن خلاص شوید.

شپش یا رشک چطور منتقل می‌شود؟

قدیم‌ترها که بهداشت مو و لباس زیاد جدی گرفته نمی‌شد، شپش‌ها بیشتر از داخل الیاف لباس‌ها و رخت خواب‌ها به موی سر و پوست سر افراد راه پیدا می‌کردند. اما امروزه که رعایت بهداشت مسئله‌ای حل شده در جامعه است، شپش تنها از فرد یا لوازم آلوده در مکان‌های پرتردد (هتل‌ها، خوابگاه‌ها، پادگان و…) انتقال پیدا می‌کند.

راه‌های انتقال شپش و رشک

اگر در شرایط زیر قرار بگیرید ممکن است گرفتار تخم شپش یا خود شپش شوید:

  • تماس نزدیک سر با فرد آلوده (به خصوص در دانش آموزان یا افراد یک خانواده)
  • استفاده مشترک از وسایل شخصی مربوط به مو و سر مانند شانه، برس، روسری و کلاه
  • قرار دادن وسایل شخصی خود در کنار وسایل فرد آلوده به رشک

چرا درمان سریع شپش و رشک اهمیت دارد؟

شپش‌ها به عنوان نوعی انگل خارجی بدن شناخته می‌شوند که برای تغذیه از پوست سر و ساقه‌ی موها استفاده می‌کنند. این حشرات با مکیدن خون از پوست سر و تخم گذاری روی ساقه‌ی موها، بنیان فولیکول‌ها و ساقه‌ی مو را به شدت ضعیف می‌کنند. تا جایی که فرد دچار ریزش موی شدید و حتی کچلی شود.

اهمیت درمان فوری شپش
درمان فوری شپش برای جلوگیری از انتقال آن اهمیت زیادی دارد.

شپش و رشک خیلی سریع و راحت از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود. از طرفی از آنجا که خود فرد آلوده ممکن است تا مدت‌ها متوجه حضور تخم شپش در سر خود نشود، می‌تواند با حضور در مهمانی‌ها و ارتباط نزدیک با دوستان و افراد خانواده یا دادن لوازم شخصی خود به دیگران، تعداد زیادی از افراد را آلوده کند. به همین دلیل درمان سریع شپش سر اهمیت بسیار زیادی دارد.

انواع داروی شپش در داروخانه

خوشبختانه امروزه دیگر کسی با ابتلا به شپش دچار کچلی نمی‌شود؛ زیرا انواع داروی شپش و شامپوی ضد شپش قوی در بازار موجود است و در این مواقع به کمک ما می‌آیند. در ادامه با ما همراه باشید تا ویژگی‌های شامپوی ضد شپش قوی و خوب را بررسی کنیم.

شامپوی ضد شپش قوی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

برخی از شامپوهای ضد شپش قدیمی، معمولاً برای یک بار استفاده مناسب بودند و مصرف بیش از یکبار آن‌ها ضرر و زیان زیادی به موها و پوست سر وارد می‌کرد. علاوه بر این، شامپوی ضد شپش رایجی مانند لیندان برای خانم‌های باردار ایمن نیست؛ زیرا مواد موجود در آن از پوست سر جذب شده و اثرات بدی روی بدن مادر و جنین می‌گذارد.

ویژگی‌های شامپوی ضد شپش قوی
شامپوی ضد شپش خوب باید برای همه افراد، به خصوص زنان باردار، قابل استفاده باشد.

به همین دلیل در سال‌های اخیر شرکت‌های داروسازی به فکر تولید شامپوی ضد شپش ایمن و مؤثر با ترکیبات گیاهی افتادند تا عوارض شامپوی ضد شپش به حداقل برسد.

یک شامپوی ضد شپش قوی باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  • برای همه، به خصوص کودکان و خانم‌های باردار قابل استفاده باشد.
  • موها و پوست سر را بیش از اندازه خشک نکند.
  • خاصیت ضد التهاب و ضد خارش داشته باشد.
  • بتوان از آن بیش از یک بار استفاده کرد.
  • ترکیبات موجود در آن بی خطر باشد.
  • بیشترین تأثیر را روی نابودی تخم شپش داشته باشد و تکثیر شپش را منحل کند.

دو شامپوی ضد شپش قوی برای درمان سریع تخم شپش

در بخش قبل گفتیم که شامپوی ضد شپش قوی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد. حال می‌خواهیم دو محصول محبوب و مؤثر که برای درمان فوری شپش کاربرد دارد را به شما معرفی کنیم.

شامپو ضد شپش سریتا

شرکت آرایشی و بهداشتی سریتا تاکنون محصولات پوست و موی باکیفیت و خوبی وارد بازار کرده که تا حد زیادی هم رضایت مصرف کنندگان را جلب کرده است. شامپو لایس فری سریتا یکی از محصولات مؤثر و قوی این کمپانی است که برای درمان فوری شپش سر کاربرد دارد.

شامپو ضد شپش سریتا
شامپو لایس فری سریتا برای درمان فوری شپش موثر است.

در ترکیبات این محصول مواد موثری همچون روغن اسطوخودوس، آلوئه ورا، پیپرونیل بوتوکساید (۲%) و پیرتروم وجود دارد که در کنار ریشه کن کردن شپش و تخم آن، موها و پوست سر را خشک نمی‌کند و خاصیت ضد التهابی بسیار خوبی هم دارد.

خرید شامپو ضد شپش لایس فری سریتا

محلول ضد شپش نایلیس

محلول ضد شپش نایلیس یکی دیگر از محصولات گیاهی و غیر سمی است که برای درمان شپش به کار می‌آید. نایلیس ایزو پروپیل میریستات، سیکلومتیکون و روغن اکالیپتوس اصلی‌ترین ترکیبات محلول نایلیس را تشکیل می‌دهند. این ترکیبات با از بین بردن پوشش خارجی شپش‌ها، اجازه‌ی تکثیر و تخم ریزی به آن‌ها را نمی‌دهد.

شامپو ضد شپش نایلیس
شامپو ضدشپش نایلیس از تخم ریزی شپش‌ها جلوگیری می‌کند.

از آنجا که شپش‌ها هر ۶ الی ۷ روز تخم ریزی می‌کنند، باید حتماً ۷ روز پس از استفاده، دوباره موهای خود را با این شامپو بشویید تا تخم‌های جدید نیز از بین بروند.

خرید محلول ضد شپش نایلیس

نکات مهم در درمان شپش

ابتدا باید توصیه کنیم که درصورت عدم بهبودی پس از تکمیل دوره درمان حتی پس از مصرف قویترین داروی ضد شپش، به پزشک مراجعه کنید. به دلیل این که گاهی شپش سر مقاومت نشان می‌دهد و مصرف محصولات موضعی دیگر با دوز یا دوره طولانی‌تر لازم است که باید با دستور پزشک باشد.

نظافت ملحفه‌ها، بالش و لباس‌ها نیز لازم است حتما رعایت شود و استفاده از تکنیک‌هایی مانند شانه خیس نیز در کنار مصرف محصولات موضعی توصیه می‌شود. شما می‌توانید برای خرید شانه شپش که دارای دندانه‌های فلزی است، به لینک زیر بروید و خرید اینترنتی راحتی را از مفیدطب تجربه کنید:

برای درمان شپش در دوران بارداری به پزشک مراجعه فرمایید.

بعد از درمان شپش چه کنیم؟

بعد از پیدا کردن شپش، ممکن است فکر کنید که باید کل خانه را ضد عفونی کنید. در صورتی که اغلب انجام این کار لازم نیست. چرا که معمولا در دمای اتاق رشک‌ها به شپش تبدیل نمی‌شوند و شپش‌ها نیز دور از پوست سر مدت زیادی زنده نمی‌مانند. البته توصیه میکنیم این کارها را انجام دهید:

  • زمین و مبل‌ها را به خوبی جارو کنید تا از انتقال آن به دیگر اعضای خانه جلوگیری شود.
  • شانه‌ها، ملحفه‌ها، روبالشی و لباس‌های فرد مبتلا را با دمای ۵۴ درجه به بالا بشویید تا اثری از شپش نماند (چون در بالای این درجه، رشک و شپش از بین میروند.)
  • بهتر است وسایلی مانند شانه را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه بجوشانید.
  • بسیاری از متخصصان توصیه می‌کنند اسباب بازی‌های پارچه‌ای مثل عروسک را که احتمال وجود شپش در آن‌ها هست، در پلاستیک بگذارید، در آن را ببندید و بعد از یک هفته آن را خارج کنید تا اگر شپشی در آن وجود داشت، از بین برود.

مفیدطب؛ سریع‌ترین راه خرید شامپوی ضد شپش قوی

در این مطلب گفتیم که درمان فوری شپش سر چقدر اهمیت دارد و اینکه یک شامپوی ضد شپش قوی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد. در ادامه دو محصول پرکاربرد و مؤثر برای از بین بردن این معضل و حشره‌ی سمج را که جزو انواع قویترین داروی ضد شپش محسوب می‌شوند نیز معرفی کردیم.

اگر می‌خواهید بهترین شامپوی ضد شپش قوی خیلی سریع به دستتان برسد، کافی است وارد وبسایت یا اپلیکیشن داروخانه آنلاین مفیدطب شوید و یکی از محصولات ضد شپش را سفارش دهید. به سرعت می‌توانید سفارش خود را ثبت کنید و آن را در کوتاه‌ترین زمان ممکن در منزل خود دریافت کنید.

در ادامه به سؤالات شما درباره‌ی شامپو ضد شپش پاسخ می‌دهیم.

سؤالات شما درباره شامپو ضد شپش

شامپو ضد شپش لیندان چه عوارضی دارد؟

لیندان یکی از داروهای ضد شپش است که بیشتر در گذشته توصیه می‌شده است. این شامپو ترکیبات سمی برای انسان دارد بنابراین امروزه اغلب جایگزین‌های ایمن‌تر آن کاربرد دارد. از عوارض جانبی لیندان می‌توان به التهاب بینی و گلو بر اثر تنفس آن و اثرات منفی این شامپو روی خون اشاره کرد. به علاوه سمیت عصبی، واکنش‌های پوستی و گاهاً تشنج از عوارض احتمالی مصرف لیندان است.

درمان شپش با نوشابه ممکن است؟

خیر. درمان شپش با نوشابه ممکن نیست؛ زیرا تنها راه از بین رفتن تخم شپش‌ها و خود شپش‌ها از روی موها و پوست سر، از بین رفتن و جلوگیری از تکثیر آن‌ها است. نوشابه ترکیباتی که بتواند پیوند قوی تخم شپش (رشک) با ساقه‌ی موها را از بین ببرد، یا شپش ها را بکشد، ندارد.

درمان فوری شپش در یک شب عملی است؟

خیر. از آنجا که هر ۶ الی ۷ روز یکبار شپش‌ها تخم گذاری می‌کنند، برای درمان کامل شپش سر باید حداقل دو بار با فاصل یک هفته از شامپو ضد شپش قوی استفاده کنید.

قویترین شامپوی ضد شپش را از کجا بخریم؟

برای خرید قویترین شامپوی ضد شپش در کوتاه‌ترین زمان، کافی است وارد داروخانه آنلاین مفیدطب شوید و محصول مورد نظر خود را سفارش دهید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

10 دیدگاه دربارهٔ «معرفی دو شامپوی ضد شپش قوی»

  1. سلام من واسه درمان شپش موهای دخترم سرم ال اس پریم گرفتم،واقعا ۸ ساعت بعد تخم شپش ها هم از بین میرن؟
    اینقدر استرس دارم که هرلحظه ممکنه بیهوش شم
    خودشم کلی گریه کرد و استرس داره بچه🥺

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام سرم ال اس پریم در کمتر از یک دقیقه شپش های بالغ و در ۸ ساعت تخم شپش ها را از بین می برد.
      اصلا جای نگرانی نیست شپش یک بیماری خطرناک یا صعب العلاج نیست.
      یک هفته بعد از مصرف سرم ال اس موهای دخترتان را بررسی کنید؛ اگر شپش یا تخم آن را مشاهده کردید یک بار دیگر مصرف را تکرار نمایید.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز 

  2. سلام من موهام خیلی بلنده و پرپشت، متاسفانه رفیقم شپش داشت و من نمیدونستم و از شونه منم استفاده میکرد الان موهای من یعنی وسط موهام شپش افتاده و من نمیحوتم موهامو کوتاه کنم موهامم سه هفتش ک رنگ دکلره کردم من عاشق موهامم یعنی جونم وصله ب موهام نمیخوام کوتاه کنم، توروخدا یه شامپو خوب عالی قوی برای رفع شپش ک ب موهامم اسیب نزنه معرفی کنیدددد خواهش میکنم کمکم کنید راهنمایی کنید😭😭

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      سلام دوست عزیز اصلا نگران نباشید لزوما نیازی نیست موهایتان را کوتاه کنید. شما اگر محصول ضد شپش را به طریقه صحیح یعنی عینا مثل آنچه در بروشور محصول نوشته استفاده کنید شپش از بین می رود و نیازی به کوتاهی نیست. با توجه به اینکه دو محصول لایس فری و نایلیس در حال حاضر در داروخانه موجود نیستند، توصیه می کنم حضوری به داروخانه نزدیک محل زندگی خود مراجعه کنید و یک عدد شامپو پرمترین تهیه نمایید. سپس شامپو را عینا به روش ذکر شده در بروشور مصرف کنید. ۷ روز بعد هم مجدد مصرف را تکرار کنید. شپش از بین خواهد رفت.
      ​​​​​​​​​​​​​​با احترام دکتر داروساز 

  3. قبل عید شپش گرفتم و دوتا بچه ی کوچیکم.ضمن اینکه نا روزی یبار ووش میگیریم و من حساسم رو لباسشون و بهداشت.تا شپش دیدم هممون کچل کردیم چون اصلا تحمل نداشتم.تازه موهامون دراومده و رشد کرده دوباره درگیر شدیم.نمیدونم چکار کنم.همش استرس دارم شبا کابوس میبینم خسته شدم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      برای درمان شپش باید از محصولات ضد شپش استفاده کنید. حالا بسته به ترجیح خودتان یا تشریف ببرید داروخانه شامپو پرمترین تهیه کنید یا از محصولات ضد شپش گیاهی مثل شامپو لایس فری سفارش بدهید و درب منزل تحویل بگیرید. هر محصولی که تهیه کردید، امروز که مصرف کردید ۷ روز بعد هم دوباره مصرف کنید. شپش از بین می رود.
      با احترام دکتر داروساز

  4. سلام من یک سال پیش شپش داشتم
    بعد موهامو کوتاه کردم شامپوهای مختلفیم زدم
    الان باز انگار شپشا برگشته حتی اینقد میترسیدم ک بهداشتو خیلی رعایت میکردم
    الان نمیدونم ک چطور باز برگشتن
    الان سرم ال اس پریم خریدم بنظرتون تاثیر داره؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام سرم ال اس پریم محصولی مناسب و موثر برای رفع شپش می باشد. حتما بروشور محصول را با دقت مطالعه کنید و روش مصرف را عینا پیاده نمایید.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

  5. ایا شامپو یا محلول لاندالیس ۱٪ موها رو خشک میکند یا به موها اسیبی میرساند؟
    شپش را از بین میبرد و تاثیر زیادی برای از بین رفتن شپش بالغ و رشک دارد؟

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      با سلام دوست عزیز
      ماده موثره لیندالایس، لیندان میباشد که جهت درمان آلودگی ناشی از شپش انسانی گونه کاپیتیس (شپش سر) و فتیروس پوبیس (شپشک زهار) مصرف می‌شود. از طرفی این دارو باید در بیمارانی که به خط اول درمان جواب نمی‌دهند یا داروهای خط اول درمان مانند پرمترین و کروتامیتون را نمی‌توانند تحمل کنند مورد استفاده قرار گیردو جزو خط اول درمان نیست.
      محلول ضد شپش نایلیس یک جایگزین مناسب است که محصول گیاهی و غیر سمی است و عوارضی ندارد.این محلول برای درمان فوری تخم شپش روی سر کارایی بیشتری دارد. ترکیبات این محلول با از بین بردن پوشش خارجی شپش‌ها، اجازه‌ی تکثیر و تخم ریزی به آن‌ها را نمی‌دهد.
      با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط