بهترین شیر خشک برای وزن گیری نوزاد زیر یک سال

بهترین شیر خشک برای وزن گیری نوزاد
زمان مطالعه: ۱۰ دقیقه

بهترین شیر خشک برای وزن گیری نوزاد زیر یک سال باید حاوی تمام ویتامین‌ها، املاح و مواد مغذی مورد نیاز باشد. برخی مشکلات وجود دارند که می‌توانند مانع شیردهی مادر به نوزاد شوند. کم بودن حجم شیر مادر، عدم علاقه نوزاد به شیر مادر، بیمار بودن مادر و… از جمله دلایلی هستند که مانع تغذیه نوزاد از شیر مادر می‌شوند.

بدن نوزاد بسیار حساس است بنابراین مصرف شیر گاو یا سایر شیرها مجاز نیست. تنها انتخاب در این شرایط، تهیه شیر خشک است. مقاله پیش رو از مجله سلامت مفیدطب را به بررسی بهترین شیر خشک برای وزن گیری نوزاد زیر یک سال اختصاص داده‌ایم. لطفا با ما همراه باشید تا نکات مهمی را در این زمینه ذکر کنیم و محصولات برتر در دسته انواع بهترین شیر خشک چاق کننده نوزاد را معرفی نماییم.

تفاوت‌های شیر خشک با شیر مادر

سازمان بهداشت جهانی، همواره شیر مادر را بهترین تغذیه برای نوزادان معرفی می‌کند. البته در شرایط خاص که سلامت مادر یا نوزاد به واسطه مصرف شیر مادر در خطر قرار می‌گیرد، باید جایگزین دیگری (یعنی شیر خشک) را تهیه کرد. شیر مادر حاوی تمام مواد مغذی مورد نیاز برای تکامل رشد نوزاد بوده و به صورت طبیعی به بهترین شکل ممکن فرموله شده است. با این حال شرکت‌های مختلفی، در محیط کاملا بهداشتی و با پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها، شیر خشک مخصوص نوزادان را تولید کرده‌اند که بیشترین شباهت را با شیر مادر داشته باشد.

اگر شرایط خاصی برای سلامت شما یا فرزندتان پیش آمده که دیگر قادر به شیردهی نیستید، جای هیچ نگرانی وجود ندارد. فقط کافی است قد و وزن نوزاد را در مراکز شبکه بهداشت یا نزد پزشک اطفال کنترل کنید و با رعایت اصول مربوطه، تغذیه نوزاد با شیر خشک را ادامه دهید.

شیر خشک دادن به نوزاد
اگر نوزاد به هر دلیلی نمی‌تواند از شیر مادر تغذیه کند، بهترین راه حل استفاده از شیر خشک برای وزن گیری است.

وزن‌گیری نوزاد با شیر خشک بهتر است یا با شیر مادر؟

پیش از این اینکه به پرسش مذکور پاسخ دهیم، نکته مهمی را به خاطر داشته باشید: در شرایط عادی تغذیه نوزاد با شیر مادر بر شیر خشک ارجحیت دارد. اگر پس از بررسی قد و وزن نوزاد و طبق نظر کارشناس یا پزشک، وضعیت نوزاد عادی است، دیگر نیازی به مصرف شیر خشک نیست.

نکته بعد اینکه در زمینه سلامت نوزاد و طبیعی بودن قد و وزن فرزندتان، به نظرات افراد غیر متخصص اهمیت ندهید و فقط بر اساس توصیه‌های پزشک یا کارشناس کودکیاری مرکز بهداشت، عمل کنید.

با توجه به مطالعات و بررسی‌هایی که بر روی شیرخواران انجام شده، می‌توان گفت نوزادانی که با شیر خشک تفذیه می‌شوند، در ۳ تا ۴ ماه نخست، وزن کمتری نسبت به نوزادان با شیر مادر دارند. بعد از ۴ ماهگی، عموما نمودار‌ها تغییر کرده و رشد نوزادان شیر خشکی بیشتر می‌شود. با مقایسه نوزادان در ۱ سالگی، وزن نوزادان شیر خشکی بیشتر از نوزادانی است که با شیر مادر تغذیه شده‌اند. در نهایت وقتی نوزادان هر دو گروه به ۲ سالگی می‌رسند، تفاوت چندانی در وزن آن‌ها مشاهده نمی‌گردد.

این مطالعات و بررسی‌ها بر روی نوزادان در شرایط مشابه و عادی انجام شده است. بنابراین اگر همه چیز به خوبی پیش برود، مصرف شیر خشک در رشد نوزاد خللی ایجاد نخواهد کرد.

علت وزن نگرفتن نوزاد با شیر خشک

با توجه به مطالبی که در بخش قبل گفتیم، شیر خشک در رشد نوزاد خلل ایجاد نمی‌کند و حتی بعد از ۴ ماهگی، میزان وزن گیری نوزاد شیر خشکی، بیشتر از نوزادان با شیر مادر خواهد بود. بنابراین چرا برخی نوزادان با وجود مصرف شیر خشک وزن نمی‌گیرند. در این اولین گام، برای بررسی عوامل وزن نگرفتن نوزاد باید به مرکز بهداشت مراجعه کرده و جدول قد و وزن نوزاد را بررسی نمایید. اگر پایین بودن وزن مورد تایید کارشناس قرار گرفت، بهتر است برای تشخیص علل آن به پزشک متخصص اطفال مراجعه کنید.

ممکن است شیر خشکی که برای نوزاد انتخاب کرده‌اید، چندان مناسب او نباشد. همچنین امکان مشکلات داخلی مانند عارضه‌های گوارشی و… نیز وجود دارد. خونسردی خود را حفظ کنید و تشخیص مشکل و درمان را به پزشک متخصص اطفال بسپارید.

تعیین میزان مصرف شیر خشک در نوزادان

ممکن است برخی مادران، در تعیین میزان شیر خشک برای نوزاد دچار سردرگمی شوند. اگر میزان شیر خشک مصرفی، کمتر از حد استاندارد باشد، نوزاد به اندازه کافی وزن نمی‌گیرد. در عین حال مصرف بیش از حد شیر خشک در نوزادان خوش اشتها، ممکن است باعث بروز چاقی شود که این مورد هم عوارض خاص خود را به همراه می‌آورد.

جدول شیردهی استاندارد مربوط به هر محصول شیر خشک، به شما کمک می‌کند تا میزان شیر خشک مورد نیاز برای نوزاد را بررسی کنید.

نکته: بعد از ۶ ماهگی، باید کم کم غذاهای کمکی برای کودک تهیه و مصرف شود، به همین دلیل مقداری از وزن گیری کودک به نوع و میزان غذای کمکی وابسته خواهد بود.

بهترین شیر خشک برای وزن گیری نوزاد زیر یکسال

گفتیم نوع شیر خشکی که برای نوزاد تهیه و مصرف می‌کنید، اهمیت ویژه‌ای در وزن گیری فرزند دلبندتان دارد. شاید تا به حال عباراتی مانند بهترین شیر خشک چاق کننده نوزاد را در گوگل یا شبکه‌های اجتماعی جستجو کرده باشید. پیشنهاد می‌کنیم در این زمینه از پزشک، داروساز یا کارشناس نوزادان در شبکه بهداشت راهنمایی بخواهید.

بهترین شیر خشک چاق کننده نوزاد
خوب است برای انتخاب بهترین شیر خشک چاق کننده نوزاد خود، از پزشک، داروساز یا کارشناس نوزادان در شبکه بهداشت راهنمایی بخواهید. 

در این بخش ۴ محصول به عنوان بهترین شیر خشک برای وزن گیری نوزاد زیر یک سال معرفی خواهیم کرد. این محصولات در ۲ دسته بندی از بدو تولد تا ۶ ماهگی و از ۶ ماهگی تا ۱۲ ماهگی قرار دارند.

شیر خشک ببلاک ۱ – ویژه نوزادان از بدو تولد تا ۶ ماهگی

شیر خشک ببلاک ۱ محصولی ویژه نوزادان ۰ تا ۶ ماهه است. ببلاک در شرکت میلوپا تولید شده و اطمینان می‌دهد که مواد مغذی لازم برای تغذیه کودک از بدو تولد تا ۶ ماهگی را تامین می‌کند. البته برای حفظ سلامت نوزاد باید دقیقا بر اساس دستورالعمل محصول عمل کرده و تمام توصیه‌های کارشناس کودکیاری در مرکز بهداشت یا پزشک متخصص اطفال را به کار ببرید.

ترکیبات شیر خشک ببلاک ۱ عبارتند از: شیر بدون چربی، روغن های گیاهی، پروتئین وی فاقد املاح معدنی، لاکتوز، گالاکتو-الیگوساکارید، کنستانتره پروتئین وی، مواد معدنی، فروکتو-الیگوساکارید، ویتامین ها، لسیتین سویا، تائورین، کولین کلراید، نوکلئوتیدها، ال-کارنیتین، ال-تیروزین. همچنین شیر خشک ببلاک ۱ با آهن، ویتامین ها، مواد معدنی و امگا ۳ غنی شده است.

برای خرید شیر خشک ببلاک ۱ یا کسب اطلاعاتی مانند اطلاعات تغذیه‌ای، شرایط نگهداری، نحوه مصرف و… روی دکمه زیر کلیک کنید تا به صفحه اختصاصی محصول هدایت شوید.

خرید شیر خشک ببلاک ۱

میزان مصرف شیر خشک ببلاک ۱ برای نوزادان

مقادیر و دفعات تغذیه پیشنهادی در جدول شیر دهی آورده شده است:

جدول شیردهی
سن کودک وزن تقریبی (کیلوگرم) دفعات تغذیه در روز با شیر تعداد پیمانه ها آب (میلی لیتر)
هفته اول و دوم ۲/۵-۳/۵ ۶ ۳ ۹۰
هفته سوم و چهارم ۳/۵-۴ ۶ ۴ ۱۲۰
ماه دوم ۴-۵ ۶ ۵ ۱۵۰
ماه سوم ۵-۶ ۵ ۶ ۱۸۰
ماه چهارم ۶-۶/۵ ۵ ۶ ۱۸۰
ماه پنجم به بعد ۶/۵-… ۴ ۷ ۲۱۰
اندازه پیمانه تقریبا برابر ۴.۶ گرم است.
۱۰۰ میلی لیتر شیر=۳ پیمانه شیر خشک + ۹۰ میلی لیتر آب

شیر خشک آپتامیل ۱ – ویژه نوزادان از بدو تولد تا ۶ ماهگی

محصولی دیگری که برای انتخاب بهترین شیر خشک برای وزن گیری نوزاد زیر یک سال، معرفی می‌کنیم، شیر خشک آپتامیل ۱ ویژه نوزادان از بدو تولد تا ۶ ماهگی است. این محصول در شرکت نوتریشیا تولید شده و ترکیبات آن شامل روغن های گیاهی، املاح آب پنیر (از شیر)، لاکتوز (از شیر)، شیر بدون چربی، گالاکتو-الیگوساکارید (از شیر)، پروتئین آب پنیر غلیظ شده، مواد معدنی، فروکتو، الیگوساکارید، روغن های تک سلولی، روغن ماهی، کلسیم کربنات، تری سدیم سیترات، پتاسیم کلراید، پتاسیم هیدروکساید، ویتامین ها، کولین کلراید، نوکلئوتیدها، ال کارنیتین، ال تریپتوفان هستند.

شیر خشک آپتامیل ۱ با آهن غنی شده و دارای پره بیوتیک، نوکلئوتیدها و اسیدهای چرب غیر اشباع زنجیره بلند است. همچنین این شیر خشک حاوی ایمیونوفورتیس نیز می‌باشد. اگر تمایل به خرید شیر خشک آپتامیل ۱ دارید، می‌توانید روی دکمه زیر کلیک کنید. با کلیک روی این دکمه به صفحه اختصاصی محصول هدایت می‌شوید و اطلاعات دقیق‌تری درباره ترکیبات، اطلاعات تغذیه‌ای و نحوه مصرف این شیر خشک به دست می‌آورید.

خرید شیر خشک آپتامیل ۱

میزان مصرف شیر خشک آپتامیل ۱ برای نوزادان

در جدول راهنمای زیر میزان مصرف توصیه شده شیر خشک آپتامیل را آورده ایم. این مقادیر برای کودکانی است که فقط از شیر خشک استفاده می کنند. در نظر داشته باشید کودک شما ممکن است کمتر یا بیشتر از مقداری که در جدول زیر به عنوان راهنمای عمومی آورده شده است، نیاز داشته باشد. در صورت داشتن هر گونه سوال با پزشک خود مشورت کنید.

طرز تهیه برای هر وعده
سن تقریبی آب (میلی لیتر) تعدادپیمانه (یک پیمانه=۴/۶ گرم) تعداد وعده در روز
از هنگام تولد ۹۰ ۳ ۶
از دو هفتگی ۱۲۰ ۴ ۶
از یک ماهگی ۱۵۰ ۵ ۶
از دو ماهگی ۱۸۰ ۶ ۵
از چهار ماهگی ۲۱۰ ۷ ۴
از پنج ماهگی* ۲۱۰ ۷ ۴
اندازه پیمانه تقریبا برابر ۴.۶ گرم است.
صد میلی لیتر شیر=۳ پیمانه شیر خشک + ۹۰ میلی لیتر آب
*بعد از ۶ ماهگی از شیر خشک آپتامیل ۲ استفاده کنید.

شیر خشک ببلاک ۲ – برای نوزادان ۶ تا ۱۲ ماه

شیر خشک ببلاک ۲ محصولی دیگر از شرکت میلوپا است. این شیر خشک برای نوزادان ۶ ماهه تا ۱ ساله فرموله شده و تمام مواد مغذی مورد نیاز برای رشد فرزند دلبندتان را تامین می‌کند. ترکیبات شیر خشک ببلاک ۲ عبارتند از: شیر بدون چربی، روغن های گیاهی، پروتئین وی فاقد املاح معدنی، لاکتوز، گالاکتو-الیگوساکارید، کنستانتره پروتئین وی، مواد معدنی، فروکتو-الیگوساکارید، ویتامین ها، لسیتین سویا، تائورین، کولین کلراید، نوکلئوتیدها، اینوزیتول ها. همچنین ببلاک ۲ با آهن، پره بیوتیک، اسیدهای چرب امگا ۳، کلسیم، ویتامین D و… غنی شده است.

برای خرید ببلاک ۲ یا کسب اطلاعات دقیق‌تری همچون نحوه مصرف، اطلاعات تغذیه‌ای و ترکیبات و… روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید شیر خشک ببلاک ۲

میزان مصرف شیر خشک ببلاک ۲

مقادیر و دفعات تغذیه پیشنهادی در جدول شیر دهی آورده شده است:

جدول شیردهی
سن کودک تهیه شیشه شیر
دفعات تغذیه در روز
تعداد پیمانه ها آب(میلی لیتر) شیر سایر غذاها
ماه ششم ۷ ۲۱۰ ۵
ماه هفتم به بعد ۷ ۲۱۰ ۳-۴ ۱-۲
اندازه پیمانه تقریبا برابر ۴.۹ گرم است.
۱۰۰ میلی لیتر شیر=۳ پیمانه شیر خشک + ۹۰ میلی لیتر آب
بعد از ۱۲ ماهگی از شیرخشک ببلاک بالای یکسال استفاده شود.

شیر خشک آپتامیل ۲ – برای نوزادان ۶ تا ۱۲ ماه

محصول بعدی که جهت انتخاب بهترین شیر خشک برای وزن گیری نوزاد زیر یک سال معرفی می‌کنیم، شیر خشک آپتامیل ۲ برای نوزادان ۶ تا ۱۲ ماهه است. مصرف این محصول بعد از ۶ ماهگی، در کنار غذای کمکی متعادل، می‌تواند مواد مغذی مورد نیاز برای رشد نوزاد تا ۱ سالگی را تامین کند.

ترکیبات شیر خشک آپتامیل ۲ شامل شیر بدون چربی (شیر رقیق)، روغن های گیاهی، املاح آب پنیر (از شیر)، لاکتوز (از شیر)، گالاکتو- الیگوساکارید (از شیر)، پروتئین آب پنیر غلیظ شده، مواد معدنی، فروکتو الیگوساکارید، روغن های تک سلولی، روغن ماهی، کلسیم کربنات، تری سدیم فسفات، تری سدیم سیترات، پتاسیم هیدروکساید، کلسیم کلراید، ویتامین ها، کولین کلراید، نوکلئوتید هستند. همچنین این محصول فاقد گلوتن بوده و دارای ایمیونوفورتیس است.

اگر قصد خرید شیر خشک آپتامیل ۲ را دارید یا می‌خواهید اطلاعات دقیق‌تری درباره ترکیبات و اطلاعات تغذیه‌ای، نحوه مصرف و… به دست بیاورید. لطفا روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید شیر خشک آپتامیل ۲

میزان مصرف شیر خشک آپتامیل ۲

توجه داشته باشید که کودک شما ممکن است کمتر یا بیشتر از مقداری که در جدول زیر به عنوان راهنمای عمومی آورده شده است، نیاز داشته باشد. در صورت داشتن هر گونه سوال با پزشک خود مشورت کنید.

نکته: به محض رویش اولین دندان های کودک از لیوان مخصوص شیرخواران یا فنجان استفاده شود.

طرز تهیه برای هر وعده
سن تقریبی تهیه شیشه شیر تعداد وعده در روز
آب(میلی لیتر) تعداد پیمانه شیر غذای اصلی
ماه ششم ۲۱۰ ۷ ۵
ماه هفتم به بعد* ۲۱۰ ۷ ۳-۴ ۱-۲
اندازه پیمانه تقریبا برابر ۴.۹ گرم است.
صد میلی لیتر شیر=۳ پیمانه شیر خشک + ۹۰ میلی لیتر آب
*بعد از ۱۲ ماهگی از شیر خشک آپتامیل بالای یک سال استفاده کنید.

اگر فرزند شما با مصرف شیرخشک دچار حساسیت پوستی یا ریفلاکس شود، لازم است با پزشک مشورت و از شیرخشک مخصوص استفاده کنید. همچنین اگر فرزند شما بیماری دارد، انتخاب شیرخشک باید از ابتدا با مشورت پزشک صورت گیرد. 

در آخر

امیدواریم یکی از محصولاتی که جهت انتخاب بهترین شیر خشک برای وزن گیری نوزاد زیر یک سال معرفی کردیم، مورد توجه شما واقع شده باشد. چنانچه عبارتی مانند بهترین شیر خشک چاق کننده نوزاد را جستجو کرده‌اید، بهتر است در کنار فاکتور‌هایی مانند وزن گیری فرزند دلبندتان، به فاکتور‌های دیگر مانند تامین حداکثر مواد مغذی برای سلامت او نیز توجه داشته باشید.

جهت خرید شیر خشک به داروخانه اینترنتی مفید طب مراجعه کنید. اگر پرسشی در زمینه انتخاب یا مصرف شیر خشک برای شما به وجود آمده است، می‌توانید سوال خود را در بخش نظرات ثبت کنید. داروسازان مفید طب در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود.

سوالات متداول

بهترین شیر خشک برای وزن گیری نوزاد یک ساله کدام است؟

بهترین شیر خشک برای وزن گیری نوزاد یک ساله باید دارای تاییدیه‌های لازم از نهاد مربوطه باشد و در کنار غذاهای کمکی، تمام مواد مغذی مورد نیاز برای رشد و سلامت نوزاد را تامین کند.

آیا انتخاب شیر خشک پر چرب برای وزن گیری نوزاد مناسب است؟

اگر فرزند شما، به اندازه کافی وزن نگرفته است پیش از انتخاب هر نوع شیر خشک، ابتدا به پزشک متخصص اطفال مراجعه نمایید تا علل عدم وزن گیری را بررسی نماید.

بهترین شیر خشک چاق کننده نوزاد کدام است؟

بهترین شیر خشک برای نوزاد، علاوه بر افزایش وزن به میزان طبیعی، باید حاوی مواد مغذی ضروری برای تکامل رشد نوزاد باشد. بنابراین فاکتور افزایش وزن به تنهایی، نباید پارامتر شما جهت انتخاب بهترین شیر خشک باشد.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید. 

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

28 دیدگاه دربارهٔ «بهترین شیر خشک برای وزن گیری نوزاد زیر یک سال»

  1. سلام وقت بخیر من دخترم از شیرخشک معمولی ببلاک میخوره ولی وزن زیاد نگرفته
    اگه الان بهش ببلاک پی دی اف بدم مشکلی پیش نمیاد وزن اولیه تولد۲.۶۰۰بود الان۵ماهشه۵.۷۰۰

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام، دوست گرامی به هیچ وجه توصیه نمی گردد شیرخشک های PDFرا جهت افزایش وزن در این بازه سنی به کودک خود دهید.این شیرخشک برای کودکان نارس و کم وزن و در دوره ی خاصی از شرایط وزنی آن ها طراحی و فرمولاسیون شده است و به هیچ عنوان مناسب وزن فعلی کودک شما نیست.
      جهت افزایش وزن در این سن نیاز است به متخصص اطفال مراجعه داشته باشید تا با کمک گرفتن از مکمل های تعذیه ای به افزایش وزن و بهبود رشد کودک خود کمک نمایید.
      استفاده ناصحیح و سرخود از شیرخشک غیر مناسب برای فرزند شما می تواند آسیب های جبران ناپذیری به کلیه او وارد آورد.
      با احترام دکتر داروساز

  2. نفیسه/ محمدی

    سلام وقت بخیر خانم دکتر عزیز
    پسرم دو ماهه است از شیر مادر تغذیه نمیکند و از شیر الفا نمبر ۱ برایش میدهم و یبوست هم داره و وزنش ۵ کیلو است برای یبوست اش شربت لاکتولوز میدهم و میخواهم که پسرم وزن بیگره باید چی کار کنم شیرش را عوض کنم یا خیر؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام وزن ۵ کیلوگرم برای نوزاد دو ماهه مناسب است. مصرف لاکتولوز در شیرخوار دو ماهه فقط در صورت مجاز است که پزشک تجویز کرده باشد.
      با توجه به اینکه شیرخشک ها محتوای کالری مشابهی دارند تغییر شیرخشک معمولا تاثیر قابل توجهی در وزنگیری ندارد.
      با احترام دکتر داروساز 

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام بسیاری از کودکان طعم شیرخشک را به شیر مادر ترجیح می دهند پس احتمال زیادی وجود دارد که فرزند شما شیرخشک را بپسندد و بخورد.
      شماره ۲ هر کدام از برندهای شیرخشک که در حال حاضر در بازار موجود هستند (از جمله آپتامیل، نان، ببلاک و گیگوز) برای شیرخوار ۶ ماهه قابل استفاده هستند. بسیاری از والدین آپتامیل را انتخباب می کنند چرا که آپتامیل نقش مثبتی در تقویت سیستم ایمنی دارد.
      با احترام دکتر داروساز 

  3. سلام نوزاد من ۷ماهه به دنیا اومده دمتر فوق متخصص گفت تا ۹ ماهگی pdf بهش بده وزن دهیش خیلی خوب شد ولی ۹ماهگی ببلاک بهش دادم وزن نگرفت. با آپتامین و نانو بیومیل یبوست میگیره الان چه شیری بهش بدم

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      با سلام
      مشکل یبوست با شیر خشک های کامفورت کمتر است. میتوانید از ببلاک کامفورت استفاده نمایید.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام خیر قطره آدزیر یا آدزوفر خود محتوی ویتامین آ و د کافی هستند. پس وقتی دارید یکی از این دو قطره را می دهید، نیازی نیست دیگر قطره آ+د بدهید.
      قطره آدزوفر برای سن ۶ ماه تا دو سال مناسب است و طریقه مصرف آن روزانه یک سی سی می باشد.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام هر شیرخشک مجازی که مناسب سن کودک باشد و به گوارش کودک هم بسازد، خوب است. برندهای مختلف برتری قابل توجهی بر یکدیگر ندارند.
      با احترام دکتر داروساز

  4. سلام وقت بخیر خانم دکتر عزیز
    بچه ام رفته تو شش ماه از بدو تولد شیر خودم و شیرخشک آپتامیل میخوره چون شیرخودم کم بود ولی وزن گیری خوبی نداشته دور سرشم کم بود برای مراقبت ۶ماهگی بردم، وزنش ۷کیلو بود. چکار کنم وزن گیری خوبی داشته باشه؟ آیا شیرخشک شو عوض کنم یا همینو بدم؟؟ شیر خشک بهتری هست که مناسب این سن باشه و مشکلی پیش نیاد براش؟
    میشه قطره آدزیر که به دوستان دیگه معرفی کردید منم براش استفاده کنم؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید.🙏🏽🙏🏽🌺🌺🌺❤❤

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام شیرخشک ها ارزش غذایی مشابهی دارند. اگر فرزند شما با شیرخشکی که در حال حاضر مصرف میکند ناسازگاری گوارشی ندارد، بهتر است آن را عوض نکنید.
      بعد از اتمام ۶ ماهگی، باید شروع به مصرف شیرخشک آپتامیل ۲ کنید که مخصوص کودکان ۶ تا ۱۲ ماهه است.
      بله شما می توانید برای بهبود رشد و وزن گیری فرزندتان، از قطره آدزیر استفاده کنید. با توجه به اینکه قطره آدزیر فعلا در داروخانه موجود نیست، شما می توانید به جای آن از قطره آدزوفر استفاده کنید که همان ترکیبات و تاثیرات را دارد.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

  5. سلام وقت بخیر بچه من ۱۴روزشه و از روز اول ک بدنیا اومد نان۱ براش گرفتم و روز اول یک قاشق بهش دادم در روز یک الی دوبار بهش میدم هر دفه هم یک قاشق..ایا ضرری دارد یا خیر

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      شیرخشک “ضرر” ندارد ولی ترجیح بر این است که در صورت امکان نوزاد فقط از شیر مادر استفاده کند. اگر نوزاد به هر دلیلی نتواند شیر مادرش را بخورد، یا با شیر مادرش وزن گیری کافی نداشته باشد، می توان از شیرخشک هم استفاده کرد. در غیر این صورت نیازی به استفاده از شیر خشک نیست و بهتر است استفاده نشود.
      با احترام دکتر داروساز

      1. سلام وقت بخیر من دخترم اپتامیل پرونوترا میخوره و بشدت وزن گیریش کمه الان وارد ۹ ماهگیش قده قدش ۷۱ وزنش ۷کیلو ۱۵۰گرم

        1. دکتر نفیسه کیامنش

          با سلام ببینید وزن گیری به کالری بستگی دارد. محتوای کالری شیرخشک های مختلف مشابه هم است. اگر کودک شما نسبت به آپتامیل پرونوترا ۲، حساسیت یا ناسازگاری گوارشی نشان نمی دهد، دلیلی ندارد آن را عوض کنید.
          با توجه به اینکه وزن کودک شما از میانگین کمتر است، می توانید برای وزن گیری و رشد بهتر کودک خود، از قطره آدزوفر کمک بگیرید. این محصول با داشتن ویتامین آ، ویتامین د، زینک و آهن، در تقویت رشد کودکان موثر است. توصیه من مصرف روزانه ۰.۷ میلی لیتر از این قطره است.
          با احترام دکتر داروساز

  6. سلام وقت بخیر
    نوزاد من دو هفته هست به دنیا اومده از شیر خشک اپتامیل استفاده میکنم فرمودین ۶وعده و ۳پیمانه در ۹۰لیتر ، این پیمانه هارو تو ۶وعده تقسیم کنم ؟؟؟ یا چجوری

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام تا قبل از از دو هفتگی، روزی ۶ بار، هر بار ۳ پیمانه شیرخشک را در ۹۰ سی سی آب مخلوط کنید و به نوزاد بدهید.
      از دو هفتگی به بعد، روزی ۶ بار، هر بار ۴ پیمانه شیرخشک را در ۱۲۰ سی سی ـآب حل کنید و بدهید.
      این دستور برای نوزادانی است که فقط شیرخشک استفاده می کنند و شیر مادر را نمیخورند.
      پس از حل کردن در آب،شیرخشک حداکثر تا یک ساعت قابل نگهداری است.
      با احترام دکتر داروساز

  7. سلام خسته مباشید نوزاد من ۶ماه تمام کرده و شیرخشک ببلاک ای ار به علت رفلاکس داده میشد ایا الان میشه شیرخشک عوض کرد و هم برا وزن گیری خوب و رفلاکسش از مارک دیگه شیرخشک داده بشه؟!

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام اگر با مصرف ببلاک ای آر ریفلاکس فرزند شما متوقف شده، با رسیدن به شش ماهگی شما می توانید ببلاک ۲ را امتحان کنید. در صورتیکه با ببلاک ۲ ریفلاکس ایجاد شد، به پزشک مراجعه کنید تا داروی ضد ریفلاکس مناسب تجویز شود.
      با احترام دکتر داروساز

  8. مامان نیهان

    سلام خسته نباشید بچه من شش ماهشه شیر خشک نان میخوره هی وزن اضافه نمیکنه کلا شش و ششصد وزنشه یبوست میگیره اگه میشه یه شیر خشک خیلی خوب بهم معرفی کنید ک یکم چاق بشه

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز شیرخشک ها از نظر تاثیر بر وزن مشابه هم عمل می‌کنند. شما می‌توانید برای تقویت رشد فرزندتان از قطره آدزیر کمک بگیرید. این محصول با داشتن، زینک، آهن، ویتامین آ و ویتامین دی اشتها و رشد کودکان را تقویت می کند. لینک محصول:
      https://www.mofidteb.com/product/2535
      با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره