بهترین صابون روشن کننده پوست برای انواع پوست‌ها

بهترین صابون روشن کننده پوست
زمان مطالعه: ۹ دقیقه

حتماً تا بحال برایتان پیش آمده که با فرد غریبه‌ای دیدار کنید و سعی کنید سن او را تخمین بزنید؛ اما پس از شنیدن سن واقعی او جا بخورید! دلیل تعجب ما در این موارد این است که ظاهر و به خصوص پوست صورت را یکی از معیارهای اصلی تعیین سن قرار می‌دهیم. بنابراین هرچه پوست صورت جوان‌تر و شاداب‌تر باشد، ما هم جوان‌تر و شاداب‌تر به نظر می‌رسیم. به همین دلیل هم باید به این گوهر گران رسیدگی کنیم تا انسجام و زیبایی خود را از دست ندهد. از آنجا که با بالا رفتن سن و تأثیر آلودگی‌های محیط، پوست صورت رو به تیرگی و لک شدن می‌رود، حفظ درخشندگی پوست و جلوگیری از لک‌های پوستی، بسیار مهم است. برای این کار محصولات زیبایی متنوعی تولید شده که یکی از آن‌ها صابون ضد لک و روشن کننده پوست است.

پن ها و صابون‌های روشن کننده پوست به دلیل استفاده آسانی که دارند، از سایر محصولات سفید کننده پوست محبوب‌تر اند. بسیاری از ما هم هر روز حداقل یک بار پس از یک روز کاری طولانی، برای شستشوی صورت خود از آن‌ها استفاده می‌کنیم. این محبوبیت باعث شده تا ما در این مطلب از مجله سلامت مفیدطب به سراغ معرفی بهترین صابون روشن کننده صورت و به طور کلی بهترین صابون روشن کننده پوست برویم. اما قبل از آن می‌خواهیم کمی بیشتر از اهمیت رسیدگی به پوست برایتان بگوییم.

چرا باید از صابون روشن کننده پوست استفاده کنیم؟

پوست ما هر روز با آلودگی‌ها و عوامل مخرب محیطی زیادی در تماس است. آلودگی هوا، آلودگی دست‌ها (که به صورت خود می‌مالیم)، نور آفتاب، لوازم آرایشی گوناگون، مصرف برخی از داروها و زخم‌های روی پوست همگی عواملی هستند که به راحتی باعث تیره شدن و ایجاد لک روی پوست می‌شوند. پس اگر حواسمان به این عوامل مخرب نباشد، خیلی زود می‌بینیم که سن پوست صورتمان از سن واقعی خودمان هم بیشتر شده!

اهمیت استفاده از صابون روشن کننده پوست
اهمیت استفاده از صابون روشن کننده پوست

در واقع این عوامل مخرب باعث بسته شدن منافذ پوست، کاهش سرعت بازسازی و سنتز سلول‌های جدید، تحریک تولید ملانین، کاهش آب درون بافت پوست و در نتیجه ایجاد لک و چروک روی صورت می‌شوند. ملانین مجموعه‌ای از رنگدانه های طبیعی بدن است که هرچه میزان آن در پوست بیشتر باشد، پوست هم تیره‌تر خواهد بود.

محصولات زیبایی از جمله صابون روشن کننده پوست، میزان سنتز ملانین در بدن را کنترل می‌کند. همچنین این صابون‌ها با رفع آلودگی‌های عمقی پوست صورت و تمیز کردن منافذ آن، تیرگی ناشی از آلودگی را نیز کاهش می‌دهد. در نتیجه مصرف مداوم این نوع صابون، پوستی روشن و بدون لک را به ما هدیه می‌دهد.

صابون سفید کننده پوست
زمان استفاده از صابون ضد لک و سفید کننده پوست

چه افرادی به صابون سفید کننده پوست نیاز دارند؟

اگر توصیه‌های مراقبت از پوست را رعایت کرده باشید، به احتمال زیاد تا حدود ۲۵ یا ۲۶ سالگی، پوست شما نیروی مقاومت خود را در برابر تیرگی، لک و چروک حفظ می‌کند. اما با توجه به شرایط امروز که بیشتر ما شاغل هستیم و هر روز در معرض عوامل مخرب محیطی (آلودگی، آفتاب، داروها، زخم‌ها و…) قرار داریم، با نزدیک شدن به ۳۰ سالگی پوست نیز استحکام و مقاومت خود را از دست می‌دهد. علاوه بر این، با افزایش سن، طبیعت خود بدن هم به تیرگی و لک شدن پوست و ایجاد کک و مک دامن می‌زند. دلیل اصلی آن هم تغییرات هورمونی و تولید بیشتر ملانین است.

با توجه به این توضیحات باید گفت برای داشتن پوستی صاف و روشن باید از همان ابتدای ۳۰ سالگی (شاید هم زودتر) به فکر استفاده از محصولات و صابون روشن کننده پوست باشید. علاوه بر این، افرادی که به هر دلیلی از جمله مصرف برخی داروها، تغییرات هورمونی، افزایش سن، استفاده از لوازم آرایشی نامرغوب و… دچار لک و تیرگی پوست شده‌اند، باید از یک صابون ضد لک و روشن کننده قوی استفاده کنند.

خواص صابون ضد لک و روشن کننده

صابون‌های روشن کننده پوست گیاهی بر اساس ترکیباتی که دارند، ممکن است خواص متفاوتی هم برای پوست صورت داشته باشند. جالب است بدانید که معمولاً عصاره‌های گیاهی به کار رفته در این محصولات، در ترفندهای روشنی پوست با روش‌های خانگی هم دیده می‌شود. اما به دلیل استاندارد شدن عصاره‌های گیاهی در فرایند تولید محصولات گیاهی، پزشکان استفاده از صابون روشن کننده گیاهی را بیشتر توصیه می‌کنند.

بیشتر انواع صابون سفیدکننده و ضد لک موجود در بازار خواص زیر را دارند:

  • کنترل میزان تولید ملانین در پوست
  • خاصیت ضد التهاب برای پوست‌های حساس
  • خاصیت نرم کنندگی
  • پاک کردن آلودگی‌های عمقی
  • کاهش چربی اضافی پوست

معرفی بهترین انواع صابون روشن کننده پوست

حال که به اهمیت جلوگیری از لک شدن و تیرگی پوست پی بردید، نوبت آن رسیده که چندتا از بهترین صابون‌های سفید کننده پوست ایرانی را به شما معرفی کنیم. شاید در ابتدا با خودتان بگویید که صابون روشن کننده صورت خارجی قطعاً تأثیر بهتری دارد و انتخاب بهتری است. اما بهتر است برای تصمیم گیری عجول نباشید. با خواندن ادامه متن متوجه می‌شوید که محصولات ایرانی هم حرفی برای گفتن دارند و انتظارات شما را برآورده می‌کنند.

صابون روشن کننده پوست
صابون روشن کننده پوست گل سیتو

صابون روشن کننده پوست گل سیتو

شرکت گل سیتو یکی از بهترین شرکت‌های دارویی گیاهی در ایران است که محصولات پوستی بسیار محبوبی دارد. صابون روشن کننده پوست گل سیتو یکی از همین محصولات است. این صابون گیاهی به رفع کک و مک، لک‌های دوران بارداری و شفاف‌تر شدن پوست کمک زیادی می‌کند.

عصاره‌ی گیاه آقطی سیاه یا انگور خرس، اصلی‌ترین ترکیب این صابون را تشکیل می‌دهد. در عصاره‌ی این گیاه آنتی اکسیدان هایی وجود دارد که با خاصیت ضد التهاب، نرم کنندگی و ضد قارچ خود از بروز حساسیت‌های پوستی جلوگیری می‌کنند.

خرید سریع صابون روشن کننده گل سیتو

علاوه بر این، ماده مؤثر آربوتین موجود در این گیاه، تولید ملانین در پوست را کاهش می‌دهد. این ماده تاثیری مشابه هیدروکینون را برای روشن کنندگی پوست دارد. با این تفاوت بزرگ که باعث ایجاد حساسیت‌های شدید پوستی نمی‌شود و عوارض هیدروکینون را ندارد. در نتیجه با گذر زمان و استفاده از این صابون سفید کننده، لک‌ها و تیرگی پوست نیز به طور چشمگیری کاهش می‌یابد.

بهترین صابون سفید کننده و ضد لک پوست گیاهی
صابون جوانه گندم؛سفیدکننده قوی پوست

صابون جوانه گندم گل سیتو؛ صابون سفید کننده دائمی پوست

جوانه گندم از آن دسته گیاهانی است که بیشتر ما از خواص شگفت انگیز آن برای پوست شنیده‌ایم و حتی برای جوانسازی پوست خود از آن بهره برده‌ایم. همین اثرگذاری خوب هم باعث شده رد پای عصاره جوانه گندم در بسیاری از محصولات زیبایی دیده شود.

صابون جوانه گندم گل سیتو بهترین محصولی است که برای شفاف سازی پوست با این عصاره گیاهی تهیه شده. زیرا این گیاه سرشار از ویتامین‌های ضروری برای پوست است که از جمله آن‌ها می‌توان به ویتامین‌های A، E، C، D، B6 و B12 اشاره کرد. این ویتامین‌ها خواص آنتی اکسیدانی بسیار قوی دارند و در سنتز کلاژن و الاستین نیز نقش مهمی ایفا می‌کنند.

خرید سریع صابون جوانه گندم گل سیتو

در نتیجه این صابون ضد لک و روشن کننده گیاهی، نه تنها برای رفع لک و تیرگی صورت، بلکه برای جلوگیری از بروز چین و چروک، ویتامینه کردن پوست، افزایش استحکام و الاستیسیته پوست بسیار مؤثر است.

صابون روشن کننده پوست گیاهی
صابون انار؛ صابون لایه بردار و سفیدکننده

صابون انار ان جی؛ بهترین صابون لایه بردار و روشن کننده

از قرن‌ها پیش عصاره‌ی دانه‌های یاقوتی انار برای سفیدکنندگی پوست استفاده می‌شد. بسیاری از اطبای قدیمی شستن صورت با آب انار را برای سفید شدن پوست و رفع لک و چروک‌های صورت توصیه می‌کردند. اما اسیدیته ی زیاد این میوه عوارض زیادی برای افراد ایجاد می‌کرد. در نتیجه شرکت ان جی تصمیم گرفت با استانداردسازی عصاره انار، یک صابون روشن کننده و لایه بردار قوی، یعنی صابون انار، را از آن تولید کند.

خرید سریع صابون انار ان جی

عصاره‌ی انار سرشار از پروتئین‌ها، ویتامین‌های مهم (B2، B1، C)، آنتی اکسیدان های قوی (تانن ها) و عناصر مهمی از جمله کلسیم، فسفر، آهن، و سدیم است. همه‌ی این ریزمغذی‌ها برای کاهش تغییرات هورمونی در بدن و کنترل سنتز ملانین در پوست نقش اساسی دارند. استفاده از این صابون برای کاهش تیرگی و برای روشن شدن پوست بسیار مؤثر است.

بهترین صابون سفید کننده و ضد لک
صابون زینک اکساید؛ بهترین صابون سفید کننده و ضد لک

صابون زینک اکساید؛ بهترین صابون سفید کننده و ضد لک

آخرین صابون روشن کننده و ضد لک ایرانی که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، صابون زینک اکساید گل سیتو است. در ترکیبات این محصول، در کنار زینک اکسید، اسید چرب نارگیل، روغن تالو و لانولین نیز دیده می‌شود. زینک اکسید یک آنتی اکسیدان قوی است که از آن به عنوان ضد آفتاب نیز استفاده می‌شود. زیرا توانایی بالایی در مهار آسیب اشعه‌ی خورشید دارد. همچنین زینک اکسید از ورود آلودگی به منافذ پوست جلوگیری می‌کند و با نفوذ به لایه‌های عمیق پوست، خاصیت آنتی اکسیدان و ضد التهاب خود را اعمال می‌کند.

این صابون از بین برنده لک صورت، برای افرادی که دچار حساسیت‌های پوستی هستند یا با استفاده از صابون دچار التهاب، قرمزی و خارش پوست می‌شوند، بهترین انتخاب است.

خرید سریع صابون زینک اکساید گل سیتو

پوست خود را به حال خودش رها نکنید!

در این متن به شما گفتیم که استفاده از محصولات روشن کننده و ضد لک چه اهمیتی برای پوست دارد و از بین انواع صابون روشن کننده پوست، چندتا از بهترین محصولات ایرانی را که در داروخانه مفیدطب نیز بسیار پرفروش و محبوب بوده‌اند، به شما معرفی کردیم. همه‌ی این گفته‌ها برای این بود که به شما گوشزد کنیم که از سلامت پوست صورت خود غافل نشوید، زیرا خیلی زود متوجه می‌شوید که دیر شده و راه‌های درمان بسیار سخت‌تر و پر هزینه‌تر می‌شود.

خرید بهترین محصولات ضد لک و روشن کننده گیاهی

اگر به دنبال یک راه سریع و آسان برای خرید صابون روشن کننده پوست هستید، کافی است وارد اپلیکیشن یا وبسایت داروخانه آنلاین مفیدطب شوید. در مفیدطب می‌توانید محصول مورد نظر خود را از بین بهترین برندها انتخا کرده و آن را در کمتر از یک دقیقه سفارش دهید.

اگر تجربه‌ی استفاده از هرکدام از این صابون‌های سفید کننده پوست را داشتید، نظرات خود را با ما در میان بگذارید. همچنین اگر سوالی درباره این محصولات دارید، از ما بپرسید. ما سؤالات شما را با نظر دکتر داروساز پاسخ می‌دهیم.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

سوالات متداول

بهترین صابون روشن کننده صورت کدام است؟

صابون روشن‌کننده پوست گل سیتو یکی از محبوب‌ترین صابون‌های روشن‌کننده ایرانی است که به رفع کک و مک، لک‌های دوران بارداری و شفاف‌تر شدن پوست کمک زیادی می‌کند.

صابون روشن کننده پوست چه فوایدی دارد؟

اغلب صابون‌های روشن‌کننده پوست دارای خاصیت کنترل میزان تولید ملانین در پوست، خاصیت ضدالتهاب برای پوست‌های حساس، خاصیت نرم کنندگی، خاصیت پاک‌کنندگی عمیق آلودگی‌ها و کاهش چربی اضافی پوست هستند.

بهترین صابون روشن کننده صورت برای پوست خشک چیست؟

صابون گل سرخ پرنیان یکی از صابون‌های روشن‌کننده پوست مناسب برای پوست‌های خشک است.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره