شربت اتنتالین؛ بهترین شربت افزایش تمرکز کودکان

بهترین شربت افزایش تمرکز کودکان
زمان مطالعه: ۹ دقیقه

همانقدر که رشد جسمی کودک روی کیفیت زندگی فرزند شما تأثیر دارد، رشد ذهنی نیز برای سلامتی او اهمیت دارد. متاسفانه گاهی اوقات به دلایل ارثی، مشکلات ژنتیکی یا حوادثی در زمان بارداری یا زایمان، بخش‌هایی از مغز دچار اختلال می‌شوند و مشکلاتی را برای کودک ایجاد می‌کنند. یکی از این اختلال‌ها، اختلال عدم تمرکز و توجه است که امروزه بیش از ۵% کودکان را به خود درگیر کرده است. این اختلال با نام ADHD یا بیش فعالی هم شناخته می‌شود و تقریباً بیشتر والدین تا حدودی با آن آشنا هستند. کودکان بیش فعال معمولاً دچار عدم تمرکز شدید و بی خوابی هستند و نمی‌توانند روی یک کار به طور طولانی مدت تمرکز کنند. همین موضوع نیز یادگیری را برای آن‌ها به یک چالش تبدیل می‌کند. به همین دلیل والدین برای بهبود بیش فعالی و خواب کودک خود به دنبال دارویی مؤثر و در عین حال کم عارضه هستند.

شرکت‌های دارویی با تحقیق و بررسی روی گیاهان دارویی و استاندارد سازی عصاره آن‌ها، محصولات گیاهی مرغوبی برای کمک به درمان بیش فعالی طراحی و تولید کرده‌اند. شربت اتنتالین یک شربت گیاهی افزایش تمرکز برای کودکان است که بخاطر تأثیر خوبی که داشته، این روزها محبوبیت زیادی پیدا کرده است. از این رو ما این مطلب از مجله سلامت مفیدطب را به معرفی بهترین شربت افزایش تمرکز کودکان اختصاص داده‌ایم.

اگر شما هم کودک مبتلا به AHHD دارید، این مطلب را از دست ندهید.

علائم عدم تمرکز در کودکان (ADHA) چیست؟

قبل از اینکه به علائم اختلال عدم تمرکز در کودکان بپردازیم، بهتر است کمی درباره علت ADHD بگوییم.

دوپامین یکی از مهم‌ترین ترکیبات آلی در مغز و خون است. این ترکیب در مغز نقش یک ماده انتقال دهنده پیام‌های عصبی را بازی می‌کند و باعث افزایش تمرکز، شادی و اشتیاق می‌شود. در خون نیز دوپامین نقش هورمونی دارد و روی ترشح سایر هورمون‌های مهم بدن اثر می‌گذارد. تحقیقات نشان داده که کاهش دوپامین در مغز یکی از اصلی‌ترین دلایل بروز اختلال عدم تمرکز در کودکان است.

با اینکه تاکنون تحقیقات زیادی روی اختلال عدم تمرکز کودکان انجام شده، اما هنوز محققین دلیل مشخصی برای کاهش دوپامین در مغز و بروز این اختلال اعلام نکرده‌اند. البته بیشتر بررسی‌ها نشان می‌دهد که عوامل ژنتیکی و ارثی نقش موثری در بروز ADHD دارد. همین موضوع هم باعث شده بیشتر داروها، از جمله شربت افزایش تمرکز کودکان، بیشتر برای کنترل این اختلال مؤثر باشند؛ زیرا هنوز راه قطعی برای درمان این اختلال ارائه نشده است.

علائم ADHD در کودکان
علائم اختلال تمرکز و توجه (ADHD) در کودکان

علائم ADHD در کودکان

  • استرس و اضطراب زیاد
  • بی قراری و فعالیت جسمی و تحرک زیاد و غیر عادی
  • حرف زدن زیاد
  • قطع کردن صحبت دیگران برای صحبت
  • بی ثباتی و عدم تعادل احساسات و رفتارهای کودک
  • حواس پرتی شدید
  • عدم توانایی تمرکز برای طولانی مدت
  • مشکل در یادگیری دروس
  • تکان دادن مداوم دست و پاها
شربت اتنتالین چیست؟
شربت اتنتالین؛ بهترین شربت افزایش تمرکز کودکان

شربت اتنتالین چیست؟

شرکت داروسازی سیمرغ برای کمک به رفع اختلال تمرکز در کودکان، از تأثیر گیاهان دارویی استفاده کرده و با ترکیب چندتا از بهترین گیاهان مفید برای افزایش تمرکز، دارویی مؤثر تولید کرده است. شربت اتنتالین یک شربت گیاهی برای بیش فعالی است که بخاطر گیاهی بودن عوارض بسیار کمتری نسبت به داروی مشابه خود دارد. به همین دلیل هم برخی از پزشکان متخصص این شربت گیاهی را به عنوان درمان کمکی به همراه سایر داروها برای کنترل و بهبود اختلال ADHD تجویز می‌کنند. در ادامه بیشتر از ویژگی‌ها و موارد مصرف شربت افزایش تمرکز اتنتالین می گوییم.

موارد مصرف شربت انتنالین

  • کنترل اختلال عدم تمرکز و توجه در کودکان
  • افزایش تمرکز
  • کاهش حواس پرتی کودک
  • بهبود تعادل احساسی و رفتاری کودک
  • کنترل و کاهش بی قراری، اضطراب و هیجان زیاد در کودکان بیش فعال
  • کاملاً گیاهی و با کمترین عوارض برای کودکان
  • دارای اثر آرامش بخشی
ترکیبات شربت گیاهی اتنتالین
ترکیبات شربت گیاهی اتنتالین برای افزایش تمرکز کودکان

ترکیبات شربت گیاهی اتنتالین

از آنجا که این شربت افزایش تمرکز برای کودکان بیش فعال تولید شده، کمبودهای احتمالی بدن آن‌ها برای کارکرد صحیح سیستم عصبی نیز در ترکیبات آن لحاظ شده است. در شربت گیاهی اتنتالین، مخلوطی از ۶ عصاره گیاهی همراه با ویتامین B6، منیزیم و فسفر دیده می‌شود. این ترکیبات نه تنها برای افزایش تمرکز بلکه برای افزایش هوش کودک نیز موثرند. از این رو، اتنتالین به عنوان شربت تقویتی برای کودکان بیش فعال نیز استفاده می‌شود. در ادامه شما را با گیاهان دارویی به کار رفته در این شربت بیشتر آشنا می‌کنیم.

رازک

گیاه رازک قرن‌هاست که توسط اطبای طب سنتی برای کاهش استرس به صورت دمنوش توصیه می‌شده است. امروزه نیز تحقیقات انجام شده روی این گیاه، اثرات آرام بخشی آن را اثبات کرده است. این اثر گیاه رازک به خواب باکیفیت‌تر و عمیق‌تر نیز کمک می‌کند.

آکاسیا

آکاسیا موجود در شربت گیاهی اتنتالین نیز برای ایجاد آرامش و کاهش اضطراب در بدن تأثیر بسیار خوبی دارد. جوشانده این گیاه بیشتر برای دردهای عصبی استفاده می‌شود.  علاوه بر این، آکاسیا حاوی فیبرهای پره بیوتیک است که به جذب بهتر مواد مغذی (از جمله ویتامین‌ها و مواد معدنی) کمک می‌کنند.

گل ساعتی

اثر گل ساعتی روی کاهش مشکلات عصبی به قدری است که از آن در بیشتر داروهای ضد افسردگی گیاهی و معجون‌های آرام بخش استفاده می‌شود. تحقیقاتی که روی عصاره این گیاه انجام شده نشان می‌دهد که گل ساعتی نه تنها اثرات آرامبخشی دارد، بلکه استفاده طولانی مدت از آن می‌تواند در بهبود توانایی یادگیری و حافظه نیز مؤثر باشد. به همین دلیل رد پای گل ساعتی در داروی تقویت حافظه کودکان هم یافت می‌شود.

بادرنجبویه

این گیاه سرشار از آنتی اکسیدان های مفید برای سیستم عصبی است. این ترکیبات فعال در عصاره‌ی بادرنجبویه مشکلات گوارشی و قلبی ناشی از اختلالات عصبی و اضطراب را به طور موثری کاهش می‌دهند. اثر خوب بادرنجبویه همراه با گل ساعتی روی کاهش اضطراب باعث شده داروی اتنتالین به یکی از بهترین انواع شربت استرس برای کودکان تبدیل شود.

بهار نارنج

بیشتر ما بهار نارنج را می‌شناسیم و در دمنوش های آرامبخش از آن استفاده کرده‌ایم. این گیاه برای درمان بی خوابی، کاهش دردهای عصبی (دردهای گوارشی) و افزایش اشتها بسیار مؤثر است.

کوشاد

گیاه کوشاد یکی دیگر از ترکیبات شربت اتنتالین برای افزایش تمرکز کودکان است. این گیاه نقش پررنگی در بهبود نشانه‌های افسردگی دارد. همچنین تحقیقات نشان داده که گیاه کوشاد نوسانات احساسی و رفتاری را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

هرچند درمان ADHA و بیش فعالی در کودکان با داروهای گیاهی امکان پذیر نیست؛ اما داروهایی مانند شربت اتنتالین برای افزایش تمرکز کودکان مبتلا به ADHD کمک زیادی می‌کند. همه‌ی این گیاهان باهم و در کنار هم اثرات مثبت زیادی برای بدن دارند و شربت اتنتالین را به یک درمان کمکی قابل اعتماد برای ADHD در کودکان تبدیل کرده است.

شربت اتنتالین برای بیش فعالی چه اثری دارد؟

بسیاری از والدینی که کودک مبتلا به بیش فعالی دارند، بر این باورند که مشکل یادگیری کودک بخاطر هوش و حافطه ی ضعیف اوست. به همین دلیل هم به دنبال شربت برای تقویت حافظه کودکان هستند. اما این باور در اغلب موارد درست نیست. بر خلاف تصور این والدین، کودکان مبتلا به اختلال عدم تمرکز و توجه معمولاً هوش و استعداد زیادی دارند؛ اما نداشتن توانایی تمرکز، یادگیری مهارت‌ها و موضوعات جدید را برای آن‌ها سخت می‌کند. در این مواقع استفاده از یک شربت افزایش تمرکز کودکان با مشورت پزشک می‌تواند مشکل را تا حد زیادی برطرف کند. شربت اتنتالین نیز همین اثر را دارد.

تاثیر شربت اتنتالین برای بیش فعالی
تاثیر شربت اتنتالین برای بهبود بیش فعالی و افزایش تمرکز

تاثیر گیاهان شربت اتنتالین در بهبود بیش فعالی و افزایش تمرکز

آنتی اکسیدان های قوی موجود در گل ساعتی و بادرنجبویه با ایجاد تعادل در عملکرد اعصاب، آرامش را بر بدن حاکم می‌کنند. همچنین آلکالوئیدها و فیتوکمیکال های موجود در گل ساعتی هم بر گیرنده‌های مغز اثر گذاشته و باعث کاهش استرس و اضطراب در مغز می‌شود. ترپن های موجود در بادرنجبویه نیز با عبور از سد خونی مغزی گیرنده‌های ماده‌ی GABA (گاما آمینو بوتیریک اسید) را فعال می‌کند.  این گیرنده ها نقش مهمی در ایجاد حس آرامش و کاهش استرس در مغز دارد.

از طرفی بهار نارنج، آکاسیا و کوشاد نیز به کاهش فشارهای عصبی، بهبود دردهای ناشی از اضطراب و استرس و کاهش بی قراری کمک می‌کنند. در کنار این گیاهان، ترکیبات فعال گیاه رازک نیز در کاهش تحریک پذیری، عدم تمرکز و عصبانیت نقش آفرینی می‌کنند.

خرید سریع شربت اتنتالین

شربت اتنتالین برای چیست؟
بهبود یادگیری با شربت بیش فعالی اتنتالین

تاثیر شربت اتنتالین برای بهبود یادگیری و تمرکز

از طرف دیگر، ویتامین B6 و منیزیم موجود در فرمولاسیون شربت اتنتالین در کنار هم برای فعالیت طبیعی سیستم عصبی و انتقال پیام‌های عصبی نقش مؤثر دارند. ویتامین B6 یا پیریدوکسین در تکامل مغز در کودکان نقش اساسی دارد. علاوه بر این، پیریدوکسین باعث افزایش تولید سروتونین (تنظیم کننده خلق و خو)، نور اپی نفرین (هورمون ضد استرس) و ملاتونین (هورمون خواب و کاهش اضطراب) می‌شود. این ویتامین برای افزایش حافظه کودکان و بزرگسالان هم مؤثر است.

علاوه بر منیزیم، شربت اتنتالین محتوی فسفر نیز هست. میانجی های عصبی برای عملکرد صحیح نیاز به فسفر و منیزیم دارند. مقدار کافی این دو عنصر در بدن کودکان باعث بهبود توانایی شناختی، بهبود یادگیری و بهبود عملکرد مغز می‌شود. علاوه بر این، منیزیم برای کاهش اختلالات رفتاری و تحریک پذیری نیز نقش مهمی دارد.

شربت اتنتالین با این مکانیسم‌ها به افزایش تمرکز کودکان مبتلا به ADHD کمک می‌کند. البته که این دارو در شرایطی به غیر از ADHD نیز، به عنوان شربت تقویت حافظه برای کودکان نیز قابل استفاده است.

نحوه مصرف شربت بیش فعالی اتنتالین

برای اطلاع از میزان مصرف دقیق شربت اتنتالین برای کودک، بهتر است به پزشک مراجعه کنید. نحوه مصرف این دارو با توجه به سن کودک مشخص می‌شود که برای بازه‌های سنی متفاوت به شرح زیر است:

کودکان ۲ تا ۴ سال: روزانه یک قاشق مربا خوری (معادل ۵ میلی لیتر) بعد از صبحانه و ناهار

کودکان بالای ۴ سال: وزانه دو قاشق مربا خوری (معادل ۱۰ میلی لیتر) بعد از صبحانه و ناهار

برای ایجاد تأثیر پایدار دارو، مصرف شربت گیاهی بیش فعالی اتنتالین را به مدت ۱ الی ۲ ماه ادامه دهید.

عوارض شربت اتنتالین در کودکان

در مصرف مطابق دوز و مدت پیشنهادی، عوارض جانبی مشاهده نشده است. با این حال عوارض جانبی گیاهان استفاده شده عبارت است از:
گل ساعتی: سرگیجه، خواب آلودگی، گیجی، عدم تعادل و عدم هماهنگی بین ماهیچه‌ها حین حرکت
بادرنجبویه: استفراغ و حالت تهوع، سرگیجه، درد شکم و خس خس سینه
کوشاد: مشکلات گوارشی و حساسیتی پوستی

هشدارهای مصرفی شربت اتنتالین

  • مصرف این محصول برای کودکان زیر ۲ سال ممنوع است.
  • به دلیل عوارض گوارشی مصرف فرآورده در افراد مبتلا به زخم معده و زخم دوازده توصیه نمی شود.
  • مصرف فرآورده در افرادی که میدازولام یا داروهای دسته MAOI مصرف می کنند ممنوع می باشد.
  • این فرآورده با داروهای سرکوب کننده CNS تداخل دارد؛ در صورت مصرف این داروها با پزشک یا داروساز مشورت کنید.

بهترین شربت افزایش تمرکز برای کودکان را از اینجا بخرید!

در این مطلب سعی کردیم اطلاعات کاملی از بهترین شربت افزایش تمرکز کودکان ایرانی به شما ارائه دهیم. شربت اتنتالین به عنوان محصولی ایرانی، اثرگذاری قابل قبولی برای کنترل اختلال عدم تمرکز در کودکان دارد. البته به یاد داشته باشید که این داروی گیاهی نیز مانند همه‌ی داروهای گیاهی، تنها به عنوان درمان کمکی قابل استفاده است و جایگزین داروهای تجویزی توسط پزشک نخواهد بود.

خرید بهترین دارو برای بهبود بیش فعالی کودک

برای خرید سریع و آسان شربت اتنتالین یا سایر داروهای گیاهی برای بهبود بیش فعالی و خواب کودک، کافی است به اپلیکیشن یا وبسایت داروخانه آنلاین مفیدطب بروید. در مفیدطب می‌توانید این محصول را در کمتر از یک دقیقه سفارش دهید و خیلی زود آن را درب منزل خود تحویل بگیرید.

اگر تجربه‌ای در استفاده از شربت اتنتالین برای افزایش تمرکز کودک خود دارید، آن را از ما دریغ نکنید. همچنین می‌توانید سؤالات خود را درباره این محصول از ما بپرسید. ما سؤالات شما را با نظر دکتر داروساز پاسخ می‌دهیم.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

26 دیدگاه دربارهٔ «شربت اتنتالین؛ بهترین شربت افزایش تمرکز کودکان»

  1. سلام خانم دکتر خوب هستید من پسرم یکم شلوعکار هست الان کلاس اول هست هنگامی که خودم بهش املا میگم تمام درست مینویسه ولی داخل کلاس میره جمعی املا گفته میشه خیلی غلط داره وفکر میکنم حواسش پرته وتمرکز نداره چیکار کنم خیلی نگرانم میتونم از این شربت براش استفاده کنم

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      سلام دوست گرامی، بزرگترین کمک به فرزند شما این است که پیش از تشخیص صحیح دارودرمانی نکنید.
      بنابراین نیاز است قبل مصرف هر شربتی در این زمینه ابتدا به متخصص مراجعه داشته باشید تا علت عدم تمرکز مشخص شود.ممکن است صرفا یک بازیگوشی ساده باشد و یا ممکن است بیش فعالی باشد که نیاز به اقدامات به موقع دارد.
      با احترام دکتر داروساز

  2. سلام وقت بخیر
    پسر من ۶ساله هس خیلی پرخاشگر وشلوغ هس
    ومن براش داروی ایزی فیشو که مال ترکیه هس بنظرتون برای بیش فعالی خوب هست

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      با سلام
      با توجه به اینکه این قرص یه این نام در ایران نیست، از اجزای آن اطلاعی ندارم. ضمنا برای پرخاشگری کودکانی در سن، حتما باید به متخصص اعصاب و روان مراجعه شود تا در صورت تشخیص بیش فعالی داروی مناسب شروع شود. در صورت عدم درمان علایم ایشان ممکن است تشدید و اذیت کننده برای فرد و اطرافیان شود.
      با احترام دکتر داروساز

  3. سلام وقت بخیر
    دختر ما هشت ساله هست
    ،از نوزادی دایما شب ها بیدار میشد
    و الان همچنان شب ها بیقرار میخوابه متاسفانه ، سر کلاس درسش و در کل برای آموزش هر چیزی نمیتونه بنشینه زیاد و دایما می‌خواد صحبت کنه در حدی که تمام معلمین ازش شاکی هستند که نظم کلاس رو بهم میریزه و تمرکز نمیکنه و اصلا گوش نمیکنه و مسیله ایی رو که بهش گوشزد میکنیم فراموش میکنه و یا دقیقا برعکس انجام میده . همین کار باعث شده اکثر آموزش هاش نیمه رها بشه ، اینکه دقیقا جایی باید مراجعه کنم ، ویزیت باید بشه آیا و یا در صورت نیاز داروی خاصی مصرف کنه رو ممکن هست راهنمایی بفرمایید چه کاری باید انجام داد سپاسگزارم 🙏🏻

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام شما باید به یک روانپزشک اطفال مراجعه کنید. ممکن است علائم دختر شما نشان دهنده بیش فعالی باشد، ممکن هم هست که این علائم کرایتریای بیش فعالی را پر نکند و صرفا کودک شما کمی پر انرژی تر از همسالانش باشد. تشخیص این موضوع باید توسط روانپزشک کودک انجام شود. لطفا در این زمینه به توصیه کسی جز روانپزشک اطفال، عمل نکنید.
      با احترام دکتر داروساز 

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام از فواید امگا ۳ در کودکان، تقویت رشد و عملکرد مغز، بهبود مهارت‌های خوانش و ریاضی، و بهبود یادگیری است. بنابراین مصرف امگا ۳ می‌تواند به باهوش تر شدن کودک کمک کند.
      با احترام دکتر داروساز

  4. سلام.پسر من ۸سالش هست.حافظه ی خوبی داره.ولی برای درس اصلا تمرکز نداره.توی کلاس یا خونه زمانی که مطلب درسی میخوایم بهش یاد بدیم فقط میخواد ازش فرار کنه.و اصلا دقت نمیکنه.و سریع یادش میره.خیلی ورجه وورجه میکنه.و همین که درس رو شروع میکنیم کلی صحبت میکنه و دائم از سره درس خوندن بلند میشه میره.
    این موضوع اختلال یاد گیری هست یا بیش فعالی؟
    پیش چه دکتری باید ببرمش؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام برای تشخیص مشکل فرزندتان باید به پزشک متخصص اعصاب و روان که در زمینه اطفال تجربه داشته باشد مراجعه نمایید.
      با احترام دکتر داروساز

  5. سلام
    پسر من ۱۲ سالشه و موقع درس خوندن نمیتونه بیشتر از نیم ساعت آروم بگیره
    سر کلاس هم خوب نمیتونه تمرکز کنه
    میتونه از این شربت استفاده کنه و اگر جوابتون مثبته لطفا بفرمایید چه موقع و چقدر استفاده کنه؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز مصرف شربت اتنتالین بدون تجویز پزشک مجاز نیست.
      با احترام دکتر داروساز

  6. ملیکا سلمانی

    سلام من یک پسر ۱۵ سال و یک دختر ۱۰ سال دارم و هردو در تمرکز یاد گیری خیلی ضعیف هستن و پسرم دکتر گفته پیش فعال داره برای آنها این شربت تعسیر ی هم داره دریادگیر و تمرکز بهشان بعدم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز مصرف شربت اتنتالین نیاز به تجویز پزشک دارد و مصرف آن بدون توصیه پزشک مجاز نیست.
      یکی از محصولات تقویتی بدون نسخه که به بهبود مشکلات تمرکز و یادگیری کمک می کند، امگا ۳ است. امگا ۳ بصورت کپسول مخصوص کودکان و همچنین بصورت شربت در داروخانه آنلاین مفید طب موجود است.
      لینک کپسول کودکان: https://www.mofidteb.com/product/4245
      لینک شربت: https://www.mofidteb.com/product/5871
      با احترام دکتر داروساز

  7. سلام وقتتون بخیر
    دکتر تشخیص داده براى بیش فعالیش یه دوره چند ماهه ریتالین مصرف کرده سنش الان ٩ساله ولى درحال حاضر چند ماهی هست دارو مصرف نمیکنه
    الان که مدرسه میره پرش ذهن داره یعنى وسطه هر موضوعی چیز دیگ اى یادش میاد و شروع میکنه به تعریف کردن بیش از اندازه صحبت میکنه و تمرکز خیلى پایینى داره
    این دارو تاثیر داره مصرفش و اینکه دستوره مصرف واس سن٩سال چطوره
    ممنون 🙏🏽

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام شربت اتنتالین در افزایش تمرکز کودکان موثر است اما این شربت نباید بدون تجویز پزشک مصرف شود. دوز مصرف در سنین بالای ۴ سال، روزی دو بار هر بار ۱۰ سی سی است اما همانطور که گفتم باید پزشک تجویز کند.
      با احترام دکتر داروساز

  8. باسلام این شربت فقط برای یادگیری وتمرکزکودک دردس خوبه البته بیش فعال نیست فقط مطالب رویادمیگیره اما بعدازمدتی فراموش میکنه اما باکلاس چهارم وبدون هیچ کلاس متفرقه ای جمع وتفریق وضرب اعدادبیش از۳ رقم وتا۶رقمی روظهنی وبدونه باطله جواب میده امادراملا دیکته ضعیفه

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام اتنتالین محصولی برای کودکان بیش فعال است و برای سایر کودکان توصیه نمی شود. حتی کودکان بیش فعال هم باید اتنتالین را در صورت تجویز پزشک استفاده کنند.
      برای تقویت مغز و ذهن کودکان، پیشنهاد میکنم از شربت امگا ۳ استفاده کنید. لینک شربت امگا ۳ آپوویتال:
      https://www.mofidteb.com/product/5871
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام شربت اتنتالین برای افزایش تمرکز و بهبود بیش فعالی کودکان مناسب است اما بهتر است بدون مشورت پزشک استفاده نشود.
      با احترام دکتر داروساز

  9. سلام پسر من پیش فعال نیست حرف نمی زنه گفتار درمانی بردمش ولی حافظه کوتاه مدتش تقویت بشه مشکلش حل میشه حالا من این شریت بهش بدم خوبه یا یده؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام شربت اتنتالین تاثیری بر حافظه ندارد و فقط به افزایش تمرکز کمک می کند.
      ضمنا بهتر است بدون اطلاع پزشک فرزندتان دارویی برای ایشان استفاده نکنید.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز آیا شربت اتنتالین را مطابق دستور برای مدت ۱ تا ۲ ماه استفاده کرده اید؟ آیا مشکل فرزند شما توسط پزشک ADHD تشخیص داده شده است؟
      البته میزان اثرگذاری هر دارو در افراد مختلف متفاوت است، ولی گیاهان مورد استفاده در ساخت اتنتالین در افزایش تمرکز کودکان موثر هستند.
      با احترام دکتر داروساز

      1. سلام خسته نباشید من پسرم از نوزادی خیلی گریه میکرد وبیقرار بود الان ۶ سال دارد اروم شده ولی حواس پرته مثلا میگم برو مغازه رب با ماکارانی بگیر یکیشو میگیره یکیشو میگه یادم رفت یا میره مدرسه میگم امروز چیکار کردین میگه یادم نیست اسمه دوساشم فراموش میکنه به نظرتون چیکار کنم و پیشه چه دکتری ببرمش ممنون میشم اگر پاسخ بدین

        1. دکتر مهلا دهقانپور

          باسلام دوست گرامی، به متخصص روان پزشکی کودکان ویا متخصص مغز و اعصاب کودکان مراجعه داشته باشید.
          با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره