قرص میکسودین و لاغری چه ارتباطی باهم دارند؟

ارتباط قرص میکسودین و لاغری
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

شاید در نگاه اول این سؤال درباره‌ی قرص میکسودین عجیب به نظر برسد! چون بیشتر ما میکسودین را به عنوان یک قرص مسکن و ضد درد مفاصل می‌شناسیم که ارتباط آن با لاغری دور از ذهن به نظر می‌رسد. اما وقتی به ترکیبات این قرص نگاهی بی اندازیم، متوجه می‌شویم که چرا برخی افراد قبل از خرید میکسودین این سؤال در ذهنشان ایجاد می‌شود. کپسول میکسودین حاوی زردچوبه و زنجبیل است که در قرص‌های لاغری نیز از این دو ترکیب استفاده می‌شود. با دانستن این موضوع احتمالاً حالا شما هم فکر می‌کنید شاید میکسودین برای لاغری هم مؤثر باشد!

از آنجا که پیدا کردن رابطه‌ی بین قرص میکسودین و لاغری برای افراد زیادی سؤال است، ما این مطلب از مجله سلامت مفیدطب را به توضیح درباره‌ی این موضوع اختصاص داده‌ایم. اگر شما هم کنجکاوید که بدانید قرص میکسودین و لاغری چه ارتباطی دارند؟ در ادامه با ما همراه باشید.

ترکیبات میکسودین؛ قرص زنجبیل و زردچوبه برای مفاصل

قرص میکسودین هولیستیکا در ایران توسط شرکت داروسازی آرین سلامت سینا  تولید می‌شود. برای اثرگذاری هرچه بیشتر این داروی ضد درد مفاصل از قویترین داروهای ضد التهاب و ضد درد استفاده شده است. زردچوبه، زنجبیل و فلفل سیاه سه ترکیب اصلی میکسودین هولیستیکا را تشکیل می‌دهند.

هرکدام از این گیاهان ماده موثری دارد که با خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی خود به کاهش ورم و درد مفاصل و کاهش علائم آرتروز و استئوآرتریت کمکی می‌کند. در ادامه بیشتر از خواص این سه گیاه جادویی می گوییم.

زردچوبه:

ماده مؤثره زردچوبه کورکومین است که در دسته‌ی کورکومینوئیدها قرار می‌گیرد. این ماده سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدان قوی است که قادر است التهاب‌های شدید داخل بدن را نیز برطرف کند. از جمله خواص زردچوبه و کورکومین می توان به سرکوب عوامل التهابی در بدن، کاهش دردهای روماتیسمی، کاهش درد آرتروز و حفاظت از سلول‌های کبد در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد اشاره کرد.

قرص میکسودین چیست
ترکیبات قرص میکسودین هولیستیکا

زنجبیل:

جینجرول ماده اصلی و مؤثر زنجبیل است که از آن با مقاصد مختلفی در قرص‌های مسکن و ضد درد یا ضد التهاب استفاده می‌شود. این ماده پر از خاصیت است و نه تنها به کاهش درد مفاصل کمک می‌کند، بلکه برای بهبود کبد چرب و کمک به عملکرد کبد نیز مفید و مؤثر است.

فلفل سیاه:

پپرین یا پایپرین موجود در فلفل سیاه مسئولیت انجام بیشتر خواص این گیاه را به عهده دارد. این ماده که عامل بو و طعم تند فلفل است، در دسته آلکالوئیدها (نوعی از آنتی اکسیدان های قوی) قرار می‌گیرد. پپرین خاصیت ضد التهابی و مسکن بسیار قوی هم دارد و می‌توان برای کاهش دردهای مفصلی روی آن حساب کرد.

فواید قرص میکسودین
خواص مسکن گیاهی میکسودین

خواص قرص میکسودین

  • کمک به عملکرد کبد
  • خاصیت ضد التهاب قوی
  • کاهش ورم و التهاب مفاصل
  • افزایش سلامت مفاصل بدن
  • کاهش دردهای روماتیسمی
  • کاهش دردهای مزمن مفصلی
  • بهبود علائم آرتروز و استئوآرتریت
  • محافظت از سلول‌های کبدی در برابر سموم بدن

قرص میکسودین برای چی خوب است؟

قرص میکسودین برای این تولید شده تا جایگزینی برای داروهای مسکن غیر استروئیدی و ضد التهاب (NSAID) باشد و بدون عوارض درد و التهاب مفاصل را برطرف کند. هرچند این دارو به عنوان یک قرص زردچوبه برای درد مفاصل شناخته می‌شود؛ اما بخاطر ترکیبات موثری که دارد، کاربردهای دیگری هم دارد که در ادامه با آن ها آشنا خواهید شد.

قرص میکسودین برای چیست
قرص زردچوبه میکسودین برای تسکین درد و التهاب مفاصل

قرص زردچوبه میکسودین برای کاهش دردهای مفصلی

تحلیل رفتن غضروف یا آسیب به آن در اثر ضربه، بالا رفتن سن، تغذیه نامناسب یا دلایل دیگر، باعث ساییدگی استخوان‌های مفصل و ایجاد درد و التهاب شدید می‌شود. افرادی که با آرتروز، استئوآرتریت یا آرتروز روماتیسمی درگیرند، به خوبی می‌دانند درد مفصل چقدر می‌تواند آزاردهنده باشد. به خصوص هنگام حرکت کردن یا انجام فعالیت‌های روزانه.

در این شرایط قبلاً توصیه می‌شد که از مسکن‌های شیمیایی غیر استروئیدی (NSAID) ها استفاده شود. البته که استفاده‌ی کم از آن‌ها مشکلی ندارد. اما برای افرادی که دائم با دردهای مفصلی دست و پنجه نرم می‌کنند، مصرف این داروها در طولانی مدت عوارض جدی ایجاد می‌کند. به همین دلیل امروزه پزشکان نیز توصیه می‌کنند از مسکن‌های گیاهی مانند میکسودین برای درد مفاصل استفاده شود.

اثر قرص میکسودین در تسکین درد و التهاب به این صورت است که ماده‌ی پپرین موجود در فلفل سیاه، که خود یک ضد التهاب قوی است، به جذب بهتر کورکومین در بدن کمک می‌کند. این دو ماده با همکاری هم آنزیم‌های مؤثر در ایجاد التهاب از جمله سیکلواکسیژناز و لیپواکسیژناز را سرکوب می‌کنند. در نتیجه التهاب مفصل از بین می‌رود. در کنار این اثر ماده جینجرول نیز با ترکیبات ضد درد خود، روی اعصاب محیطی اثر گذاشته و حساسیت آن‌ها را کاهش می‌دهد. در نتیجه درد نیز تسکین می‌یابد.

قرص میکسودین برای چیست
قرص میکسودین برای کبد چرب

کپسول میکسودین برای حفاظت از کبد

کبد بزرگترین عضو داخلی بدن است که وظیفه‌ی تجزیه چربی‌ها و سم زدایی هر چیزی که می‌خوریم (دارو، غذا، نوشیدنی‌ها و…) را به عهده دارد. تغذیه بد و نامناسب ما ممکن است کبد را برای دفع سموم و متابولیسم چربی‌ها تحت فشار قرار دهد. در این صورت مقداری چربی و برخی سموم وارد سلول‌های کبدی می‌شوند و عملکرد این عضو مهم بدن را دچار اختلال می‌کنند.

ترکیبات آنتی اکسیدان موجود در میکسودین، از ایجاد استرس اکسیداتیو توسط مواد سمی در کبد جلوگیری می‌کند و با افزایش متابولیسم چربی‌ها، به عملکرد بهتر کبد کمک می‌کند. افراد مبتلا به کبد چرب با مصرف این قرص گیاهی می‌توانند از آسیب بیشتر کبد خود جلوگیری کرده و ترمیم آن را سرعت ببخشند.

خرید سریع قرص میکسودین

نحوه مصرف قرص زردچوبه میکسودین

خوشبختانه مسکن گیاهی میکسودین هم برای کودکان و هم بزرگسالان قابل استفاده است. در ادامه میزان مصرف مناسب برای سنین مختلف را برایتان شرح داده‌ایم:

کودکان ۶ تا ۱۲ سال: روزی یک عدد کپسول همراه با وعده اصلی غذا

بزرگسالان بالای ۱۲ سال: روزی یک تا دو عدد کپسول همراه با وعده اصلی غذا

عوارض قرص میکسودین

عوارض قرص میکسودین

این قرص زردچوبه و زنجبیل را اگر به میزان توصیه شده مصرف کنید، عوارضی در بدن شما ایجاد نمی‌کند. اما مصرف بی رویه آن باعث ایجاد مشکلاتی از جمله رفلاکس معده، تحریکات گوارشی، تهوع، اسهال و سر گیجه می‌شود.

حال که با جزئیات اثرگذاری و عملکرد قرص میکسودین آشنا شدید، به سؤال اصلی متن باز می‌گردیم و در ادامه چند سؤال پرتکرار شما درباره این مسکن گیاهی را نیز پاسخ می‌دهیم.

آیا قرص میکسودین باعث لاغری می‌شود؟

اول از همه باید بگوییم مصرف قرص زردچوبه و زنجیبل میکسودین به تنهایی تاثیری در کاهش وزن ندارد. اما اگر از برنامه‌ی مشخصی برای کاهش وزن پیروی می‌کنید، مصرف این قرص می‌تواند تا حدودی به شما کمک کند.

میکسودین بخاطر داشتن آنتی اکسیدان‌های قوی روی متابولیسم چربی‌ها در کبد تأثیر می‌گذارد و در کنار ورزش و فعالیت بدنی، باعث چربی سوزی سریع‌تر می‌شود و روند لاغری را هم سرعت می‌بخشد.

قرص میکسودین برای تقویت سیستم ایمنی اثر دارد؟

هرچند شرکت هولیستیکا این قرص را با هدف تقویت ایمنی بدن تولید نکرده است؛ اما ترکیبات موجود در فلفل سیاه، زردچوبه و به خصوص زنجبیل می‌توانند در افزایش ایمنی بدن مؤثر باشند. اما نمی‌توان به طور قطع گفت که این قرص به تنهایی روی تقویت سیستم ایمنی اثرگذار است.

چه افرادی نباید قرص میکسودین را مصرف کنند؟

درست است که مصرف مسکن‌های گیاهی مانند میکسودین عوارض کمتری نسبت به مصرف داروهای ضد درد شیمیایی دارند، اما مصرف این داروها هم برای برخی افراد ممنوع است. مصرف قرص میکسودین برای افراد با شرایط ممنوع است:

  • مادران باردار و شیرده
  • کودکان زیر ۶ سال
  • افراد مبتلا به سنگ کیسه صفرا (یا با سابقه‌ی ابتلا به آن) یا انسداد مجاری صفرا

نگران نباشید؛ قرص میکسودین و لاغری ارتباطی باهم ندارند!

در این مطلب به ارتباط بین قرص میکسودین و لاغری پاسخ دادیم و شما را بیشتر با نحوه‌ی عملکرد این مسکن گیاهی آشنا کردیم. اگر نگران این هستید که با مصرف قرص زردچوبه میکسودین دچار کاهش وزن شوید، نگران نباشید. زیرا این قرص در حالت عادی اثری روی کاهش وزن ندارد. همانطور که گفتیم میکسودین تنها در صورتی به چربی سوزی و لاغری کمک می‌کند که شما در دوره‌ی کاهش وزن خود باشید و آن را در کنار رژیم لاغری و ورزش روزانه مصرف کنید.

خرید بهترین مسکن و ضد درد گیاهی

برای اینکه بتوانید هرچه سریع‌تر مسکن گیاهی میکسودین را بخرید تا از دردهای مفصلی رها شوید، کافی است به اپلیکیشن یا وبسایت داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه کنید. در مفیدطب می‌توانید در کمتر از یک دقیقه این محصول را سفارش دهید.

اگر نظر یا سوالی درباره کپسول میکسودین و ارتباط آن با لاغری دارید، آن را با ما در میان بگذارید. ما سؤالات شما را با نظر دکتر داروساز پاسخ می‌دهیم.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی و نیز توسط متخصصین ما تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

6 دیدگاه دربارهٔ «قرص میکسودین و لاغری چه ارتباطی باهم دارند؟»

  1. با عرض سلام من زانوی چپم آرتروز داشت حتی پی ار پی هم کردم اما ششش ماه دارم میکسودین مصرف میکنم دردم کلا از بین رفته خیلی داروی مفیدیه هر چه که اینجا گفتین به عینه من روی خودم تاثیرش رو دیدم ممنون از شما 🌹

  2. سلام ممنون از مطالب مفید و آموزنده
    فقط در توضیح زردچوبه،خط اول بجای زردچوبه نوشتید زنجبیل(ماده موثره زردچوبه کورکومین است)با تشکر

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      سلام دوست عزیز
      خوشحالیم که مطلب برایتان مفید بوده
      بسیار سپاسگزاریم از تذکر شما
      با آرزوی سلامتی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره