قرص میکسودین برای چیست
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

قرص میکسودین برای چیست؟ قرص میکسودین با ترکیبات گیاهی بسیار سودمند در کاهش علایم آرتروز، استئوآریت، کاهش ورم و درد مفاصل، بهبود کبد چرب، محافظت از سلول‌های بدن و… موثر است. از آنجایی که ترکیبات اصلی قرص میکسودین شامل زردچوبه، زنجبیل و فلفل سیاه هستند، فواید بسیاری در مصرف این محصول وجود دارد.

می‌خواهیم در صفحه پیش رو از مجله سلامت مفید طب بدانیم قرص میکسودین برای چیست و به چه افرادی پییشنهاد می‌شود. ترکیبات این قرص بسیار ساده و شناخته شده به نظر می‌رسند اما قطعا تاثیرات شگفت انگیزی دارند. برای آشنایی دقیق‌تر با قرص میکسودین لطفا با ما همراه باشید.

معرفی قرص میکسودین

قرص میکسودین در شرکت داروسازی آرین سلامت سینا تولید می‌گردد. این قرص دارای ترکیبات موثر گیاهی است که برای کاهش درد و التهاب مفاصل، بهبود کبد چرب، کاهش مشکلات گوارش و… کاربرد دارد. ۳ ترکیب اصلی این قرص میکسودین عبارتند از: زردچوبه، فلفل سیاه و زنجبیل. درست است که هدف اصلی از تولید قرص میکسودین، کاهش درد و التهاب مفاصل بوده اما مصرف این قرص، فواید پرشماری برای حفظ سلامتی به ارمغان می‌آورد.

میکسودین برای التهاب مفاصل
هدف اصلی از تولید قرص میکسودین، کاهش درد و التهاب مفاصل بوده اما مصرف این قرص، فواید پرشماری برای حفظ سلامتی به ارمغان می‌آورد.

بر اساس دانسته‌های طب سنتی می‌توان به خواص ترکیبات زردچوبه، فلفل سیاه و زنجبیل اطمینان داشت. با این حال، سه گیاه دارویی مذکور در علم پزشکی مدرن نیز، فواید ثابت شده‌ای دارند. در ادامه مطالب به صورت دقیق‌تر درباره خواص این گیاهان صحبت می‌کنیم. برای خرید آنلاین قرص میکسودین می‌توانید بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید قرص میکسودین

فواید مصرف قرص میکسودین چیست؟

فواید قرص میکسودین برای بدن، به لطف ترکیبات کاملا گیاهی و سودمند این محصول، شامل موارد متعددی است. در بخش‌های قبلی اشاره کردیم که سه گیاه دارویی و شناخته شده یعنی زردچوبه، فلفل سیاه و زنجبیل (خواص دارویی زنجبیل را در این مقاله بخوانید) در قرص میکسودین گنجانده شده‌اند. تقریبا برای پخت تمام غذاهای ایرانی از زردچوبه و فلفل سیاه استفاده می‌کنیم و به اهمیت آن‌ها در عطر و طعم غذا واقف هستیم. با این حال ممکن است اطلاعات دقیقی از فواید این دو ادویه پرکاربرد نداشته باشیم. درباره زنجبیل هم کم و بیش خوانده و شنیده‌ایم.

می‌خواهیم در بخش‌های بعدی به معرفی سه گیاه دارویی مذکور و خواص آن‌ها بپردازیم. مطمئن باشید خواص شگفت انگیز زردچوبه، فلفل سیاه و زنجبیل شما را برای مصرف بیشتر این گیاهان تشویق خواهد کرد. وقتی به خواص این سه ماده پی بردید، متوجه می شوید قرص میکسودین برای چیست و چگونه می‌تواند در سلامتی ما موثر باشد.

زردچوبه در قرص میکسودین برای چیست؟

زردچوبه نوعی آنتی اکسیدان بسیار قوی است. همچنین دارای ماده فعالی به نام کورکومین بوده که تاثیرات شگفت انگیزی در بدن ما ایجاد می‌کند. برای مثال کاهش التهاب، ترمیم سریع‌تر زخم‌ها، بهبود حواس شناختی (قدرت حافظه)، بهبود مقاومت بدن در برابر انسولین در بیماران دیابتی، جلوگیری از سرطان و… تنها بخشی از فواید زردچوبه برای بدن هستند.

زردچوبه در میکسودین
زردچوبه نوعی آنتی اکسیدان بسیار قوی است. همچنین دارای ماده فعالی به نام کورکومین بوده که تاثیرات شگفت انگیزی در بدن ما ایجاد می‌کند.

زردچوبه و کاهش التهاب در بدن

گفتیم قرص میکسودین به هدف بهبود ورم و درد‌های مفاصل تولید شده است. حال می‌خواهیم بدانیم اهمیت زردچوبه در قرص میکسودین برای چیست؟ ماده کورکومین که در زردچوبه است باعث مهار سنتز پروستاگلاندین‌ التهابی شده و اثرات ضدالتهابی در بدن آشکار می‌سازد. به همین دلیل است که زردچوبه در ترکیبات قرص میکسودین گنجانده شده و با خواص ضد التهابی خود به کاهش علائم آرتروز، استئوآریت، روماتیسم و بیماری‌هایی از این دست کمک می‌کند. زردچوبه در ترکیبات بسیاری از انواع داروی گیاهی ضد التهاب وجود دارد.

جالب است بدانید که زردچوبه علاوه بر بیماری‌های التهاب مفاصل، در بهبود سایر بیماری‌هایی که به نوعی با التهاب بدن ارتباط دارند، تاثیر دارد. برای مثال سرطان، سندروم متابولیک و آلزایمر از جمله بیماری‌هایی التهابی هستند. مصرف زردچوبه به بهبود علایم در بیماری‌های مذکور کمک می‌کند. همچنین مصرف این گیاه دارویی، ریسک ابتلا به بیماری‌های التهابی را کاهش می‌دهد.

زردچوبه و سلامت قلب و عروق

شایان ذکر است که کورکومین موجود در زردچوبه عملکرد اندوتلیال یا غشای نازک داخل قلب و عروق خونی را بهبود می‌دهد. این غشا در تنظیم فشار خون نقش اساسی دارد.

زردچوبه و سلامت مغز

ماده فعال زردچوبه می‌تواند فاکتورهای نوروتروفیک مغز را افزایش دهد. این فاکتور‌ها نوعی هورمون هستند که باعث رشد و گسترش شبکه عصبی در مغز می‌شوند. بنابراین مصرف زردچوبه در بهبود عملکدر مغز و سیستم عصبی موثر است.

سلامت مغز
فاکتور‌های نوروتروفیک نوعی هورمون هستند که باعث رشد و گسترش شبکه عصبی در مغز می‌شوند.

فلفل سیاه در قرص میکسودین برای چیست؟

فلفل سیاه حاوی ماده فعال پیپرین است. همین ماده باعث عطر و طعم خاص فلفل سیاه می‌گردد. فلفل سیاه دارای آهن، پتاسیم، کلسیم، منیزیم، زینک، ویتامین A، ویتامین C و… است. ماده فعال فلفل سیاه در بدن به جذب بیشتر و بهتر ویتامین A، ویتامین C، سلنیم و بتاکاروتن کمک می‌کند. می‌خواهیم بدانیم فلفل سیاه در قرص میکسودین برای چیست و چه اهمیتی دارد؟ فلفل سیاه در جذب بیشتر کورکومین (ماده فعال زردچوبه) موثر است. بنابراین فلفل سیاه علاوه بر فواید پرشماری که برای سلامت بدن دارد، می‌تواند در کنار زردچوبه نقش موثرتری داشته باشد. در ادامه بعضی فواید فلفل سیاه را بخوانید.

فلفل سیاه در میکسودین
فلفل سیاه در جذب بیشتر کورکومین (ماده فعال زردچوبه) موثر است.

فلفل سیاه و بهبود گوارش

فلفل سیاه با تحریک جوانه‌ها چشایی باعث افزایش ترشح اسید هیدروکلریک از معده می‌شود که در هضم غذا موثر است. فلفل سیاه با تسهیل گوارش به تسکین دردهای ناشی از کولیک کمک کرده و از یبوست و نفخ نیز جلوگیری می‌کند.

فلفل سیاه و لاغری

لایه خارجی دانه فلفل سیاه محتوی فیتونوترینت‌ها بوده که در شکستن سلول‌های چربی موثر هستند. همچنین فلفل سیاه به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می‌کند. به این ترتیب می توان ارتباطی بین قرص میکسودین و لاغری پیدا کرد زیرا فلفل سیاه در ترکیبات این محصول گنجانده شده است.

فلفل سیاه و دفع سموم

فلفل سیاه دارای خواص ادرار آور و افزایش تعریق است. به همین دلیل می‌تواند در دفع سموم، عفونت و مایعات اضافه از بدن موثر باشد.

فلفل سیاه و مبارزه با التهاب مفاصل

فلفل سیاه با بهبود گردش خون، به درمان دردهای مفصلی (ناشی از گردش خون ضعیف) کمک می‌کند. بنابراین درد و علایم التهاب در مفاصل به واسطه مصرف قرص میکسودین می توانند کاهش پیدا کنند.

نکته: علاوه بر فواید فلفل سیاه که در بخش های قبلی نام بردیم، می‌توان به خواص ضد سرطان، تنظیم فشار خون، جلوگیری از ابتلا به دیابت و… اشاره کرد.

زنجبیل در قرص میکسودین برای چیست؟

زنجبیل از جمله مهم‌ترین گیاهان دارویی در طب سنتی چین است. البته سابقه طولانی از مصرف این گیاه در ایران نیز وجود دارد. زنجبیل دارای خواص ضد التهاب، ضد درد، بهبود گوارش، ضد سرطان و ضد میکروب است. مصرف این گیاه به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند و سوخت و ساز بدن را نیز بهبود می‌دهد.

زنجبیل در میکسودین
مصرف زنجبیل به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند و سوخت و ساز بدن را نیز بهبود می‌دهد.

زنجبیل در قرص میکسودین گنجانده شده تا به واسطه خواص ضد التهاب و ضد درد برای بهبود بیماری‌های آرتروز، روماتیسم، انواع التهابات مفصلی و… موثر باشد. زنجبیل نوعی مسکن ضد درد گیاهی است  اما می‌توان امیدوار بود که با مصرف قرص میکسودین از سایر خواص این گیاه دارویی نیز بهره ببریم.

مصرف قرص میکسودین به چه افرادی پیشنهاد می‌شود؟

در بخش‌هایی از مقاله پیش رو به این نکته اشاره کردیم که قرص میکسودین بیشتر برای کاهش درد و ورم مفاصل در بیماری‌هایی مانند روماتیسم، استئوآریت، آرتروز و … پیشنهاد می‌گردد. بنابراین اگر به یکی از بیماری‌های مذکور مبتلا هستید می‌توانید قرص میکسودین مصرف کنید. توصیه می‌کنیم برای احتیاط بیشتر، پیش از تهیه و مصرف محصول، با پزشک یا داروساز مشورت کنید.

ترکیبات قرص میکسودین شامل مواد موثر زردچوبه، فلفل سیاه و زنجبیل هستند. همان طور که ملاحظه کردید این گیاهان دارویی، خواص شگفت انگیزی در رابطه با درمان و پیشگیری از بیماری‌ها و بهبود عملکرد بدن دارند. بنابراین علاوه بر کاهش درد و ورم مفاصل می‌توانید از قرص میکسودین برای موارد زیر نیز استفاده کنید:

  • بهبود گوارش، جلوگیری از نفخ و یبوست
  • بهبود حافظه و جلوگیری از ابتلا به آلزایمر
  • افزایش سوخت و ساز بدن
  • و…

به این نکته مهم توجه داشته باشید که میزان مصرف قرص میکسودین باید بر اساس دستور پزشک یا داروساز باشد. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر دربار طریقه مصرف قرص میکسودین ، تداخل‌های دارویی، موارد منع مصرف و… می‌توانید روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید قرص میکسودین

در آخر

امیدواریم مطالبی که در اختیار شما قرار دادیم در ارتباط با معرفی قرص میکسودین و خواص ترکیبات آن موثر واقع شده باشد. حتی اگر قصد ندارید قرص میکسودین مصرف کنید، حال اطلاعات دقیق‌تری راجع به فواید فلفل سیاه، زردچوبه و زنجبیل دارید. می‌توانید این گیاهان دارویی را در تهیه غذاها، انواع سالاد، شیرینی‌ها یا دمنوش‌ها به کار ببرید. به این نکته مهم توجه داشته باشید که همواره در مصرف هر نوع ماده غذایی، تعادل را رعایت کنید. حتی زیاده روی در مصرف گیاهان دارویی و ادویه‌ها هم مضرات خاص خود را دارد.

برای تهیه قرص میکسودین یا انواع داروهای ضد التهاب و ضد درد می توانید به داروخانه اینترنتی مفید مراجعه نمایید. همچنین برای کسب اطلاعات دقیق‌تر، در بخش نظرات، سوالات خود را مطرح نمایید تا داروسازان مفید طب در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

حتما تا به حال نام پروبیوتیک‌ها و مکمل‌های آن را شنیده‌اید. این باکتری‌های سودمند در درمان مشکلات گوارشی به ویژه اسهال به کار گرفته می‌شوند.

قرص پریوتین چیست

قرص پریوتین چیست؟

ریزش مو و مشکلات پوست و ناخن، از مسائلی است که برای بسیاری از افراد حائز اهمیت بوده و اغلب به دنبال راه‌هایی برای رفع