تأثیر قرص لیکوفار برای کرونا چقدر است؟

اثر قرص لیکوفار برای کرونا
زمان مطالعه: ۹ دقیقه

به احتمال زیاد با اومیکرون آشنا هستید و می دانید که موج جدیدی از ویروس کرونا با این سویه‌ی جدید در کشورمان شیوع پیدا کرده است. زمستان به خودی خود فصلی پر از ویروس سرماخوردگی و آنفولانزا بود. حال که اومیکرون  هم به آن اضافه شده، بسیاری از ما به دنبال داروهای اثربخش برای بهبود سریع‌تر علائم این بیماری از جمله سرفه خشک، گلودرد و تب می‌گردیم. این همه گیری باعث شد تا ما دوباره به سراغ بررسی تأثیر داروهای گیاهی روی علائم کرونا برویم. این بار نیز قصد داریم اثر قرص لیکوفار برای کرونا را بررسی کنیم.

پس اگر شما هم مثل ما به دنبال یک قرص ضد سرفه گیاهی برای کاهش علائم بیماری خود در زمان ابتلا به کرونا هستید، ادامه‌ی این مطلب از مجله‌ی سلامت مفیدطب را از دست ندهید. در ادامه می گوییم که قرص لیکوفار برای کرونا چقدر اثر دارد؟

قرص لیکوفار چیست و چکار می‌کند؟

قرص لیکوفار یک قرص مکیدنی گیاهی است که توسط شرکت گل دارو تهیه شده و هدف آن نیز بهبود علائم سرماخوردگی، درمان سرفه‌ی خشک و گلو درد است. این دارو کاملاً گیاهی بوده و از ترکیب عصاره‌ی سه گیاه مؤثر و پرخاصیت تهیه شده و با اثر خلط آوری خود، نقش موثری در بهبود سرفه و خشکی گلو ایفا می‌کند.

قرص لیکوفار چیست و چکار می کند؟
قرص لیکوفار یک قرص ضد سرفه گیاهی است که در بهبود سرفه خشک نقش موثری دارد.

همین ویژگی هم باعث شده بسیاری از ما به سراغ قرص لیکوفار برای کرونا برویم. اما آیا این قرص می‌تواند علائم این بیماری را به خوبی سرماخوردگی کاهش دهد؟ در ادامه خواهیم گفت.

خواص قرص لیکوفار برای سرفه و گلودرد

  • بهبود تنگی نفس
  • خلط آور و ضد سرفه
  • ضد التهاب و ضد آلرژی
  • بهبود گلودرد و خشکی گلو
  • کاهش التهاب مجاری تنفسی
  • خاصیت ضد ویروس و ضد باکتری
  • کاهش علائم سرماخوردگی و آنفولانزا
  • ضد سرفه و مؤثر برای بهبود سرفه خشک و برونشیت

خرید سریع قرص لیکوفار

ترکیبات لیکوفار؛ قرص گیاهی ضد سرفه

سه گیاه موثری که بالاتر به آن اشاره کردیم، شامل ریشه شیرین بیان، اسانس اکالیپتوس و فلفل قرمز می‌شوند که در کنار هم باعث اثرگذاری شگفت انگیز این قرص روی سرفه و گلودرد شده‌اند. در ادامه به طور مختصر خواص این گیاهان را بازگو کرده‌ایم.

اثر شیرین بیان در قرص لیکوفار
شیرین بیان با اثر ضد ویروسی و آنتی باکتریال خود فعالیت باکتری‌های عامل گلودرد را مهار می‌کند.

ریشه شیرین بیان

ریشه شیرین بیان مواد موثری همچون گلیسیریزین، تیمول، فنول و کورستین را درون خود دارد که خاصیت ضد التهابی بسیار قوی‌ای دارند و التهاب مجاری تنفسی را به خوبی از بین می‌برند. همچنین این گیاه خواص ضد ویروسی علیه بعضی از ویروس‌ها مانند هرپس سیمپلکس، آنفلوانزا، انترو ویروس، روتا ویروس و خواص ضد باکتری علیه باکتری‌های استافیلوکوک اورئوس، استرپتوکوک پیوژن، که عامل گلودرد هستند، دارد و در مبارزه با گلودرد به خوبی عمل می‌کند.

اکالیپتوس

عصاره‌ی این گیاه سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدان، ضد التهاب و ضد ویروس است که با ریلکس کردن عضلات صاف مجاری تنفسی و خروج موکوس از آن و از بین بردن باکتری‌های بیماری زا، باعث بهبود سرفه و کاهش تحریکات گلو می‌شوند.

اثر فلفل قرمز در قرص لیکوفار
فلفل قرمز خاصیت ضد درد و ضد التهاب داشته و التهاب و درد گلو را برطرف می‌کند.

فلفل قرمز

کاپسیکوم یا فلفل قرمز حاوی ماده موثری به نام کپسایسین است که عملی کردن بیشتر خواص این گیاه بر عهده‌ی آن است. کپسایسین با کاهش احساس درد و اثر ضد التهابی خود، احساس درد گلو را از بین برده و گرفتگی صدا را نیز بهبود می‌دهد.

قرص لیکوفار برای چه بیماری‌ای است؟

قرص لیکوفار در واقع برای بهبود سرفه خشک، گلودرد، کاهش التهاب گلو تهیه شده است. این اثرات برای کاهش علائم سرماخوردگی، آنفولانزا، آلرژی و هرگونه بیماری‌ای که سبب ایجاد سرفه، گلودرد، التهاب و عفونت در مجاری تنفسی فوقانی شود، می‌تواند مؤثر و مفید باشد.

پس لیکوفار فقط برای سرماخوردگی و آنفولانزا نیست؛ بلکه برای سایر بیماری‌هایی که علائمی مشابه علائم این دو بیماری دارند نیز می‌توانیم از این قرص ضد التهاب گلو استفاده کنیم.  در ادامه بیشتر از عملکرد قرص لیکوفار می گوییم.

قرص لیکوفار چه عملکردی دارد؟

ترکیبات قرص ضد سرفه لیکوفار نه تنها به صورت جداگانه اثربخشی بسیار خوبی روی بهبود مشکلات مجاری تنفسی دارند، بلکه در کنار هم با ایجاد افزایی زیستی (اثر سینرژیک)، اثری چند برابر قوی‌تری دارند. به همین دلیل هم عملکرد قرص لیکوفار فراتر از خواص ترکیبات آن است. در ادامه بیشتر با اثرات این قرص ضد سرفه گیاهی آشنا می‌شویم.

قرص لیکوفار برای گلودرد و التهاب گلو

گلودرد یا فارنژیت حاد عامل عفونی و غیر عفونی دارد که در عامل عفونی آن ویروس‌های تنفسی از جمله آدنو ویروس، رینو ویروس، کرونا ویروس و باکتری‌های استرپتوکوک نقش اصلی را بازی می‌کنند. آلرژی، رفلاکس و سیگار کشیدن هم جزو دلایل غیر عفونی گلودرد محسوب می‌شوند.

خواص قرص لیکوفار برای گلودرد
قرص لیکوفار با خاصیت خلط آوری و ضد درد خود گلودرد را بهبود می‌دهد.

فرقی نمی‌کند چه عاملی باعث ایجاد گلودرد و التهاب گلو شده است، قرص لیکوفار با گیاهان موثری که دارد می‌تواند این عارضه را بهبود دهد. ریشه‌ی شیرین بیان موجود در این قرص با کاهش تولید توکسین (سم)، تخریب غشاء باکتری‌ها و مهار جذب و نفوذپذیری ویروس‌ها به سلول‌های سالم، خاصیت ضد ویروسی و ضد باکتریایی خود را اعمال کرده و عفونت گلو را بهبود می‌دهند.

علاوه بر این، فلفل قرمز و اکالیپتوس نیز با خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قوی خود، تولید عوامل التهابی را کاهش می‌دهد و با ریلکس کردن عضلات مجاری تنفسی، درد و التهاب گلو را از بین می‌برند. همچنین این دو گیاه نیز اثر آنتی باکتریال داشته و در عملکرد آنزیم‌های باکتریایی اختلال ایجاد می‌کنند.

در نتیجه شیرین بیان، اکالیپتوس و فلفل قرمز در کنار هم در قرص لیکوفار باعث از بین رفتن اثر باکتری‌ها و ویروس‌های عامل گلودرد می شوند و التهاب گلو را نیز بهبود می‌دهند.

بهبود تنگی نفس و آلرژی با قرص مکیدنی لیکوفار

آلرژی معمولاً با التهاب سینوس‌ها و مجاری تنفسی فوقانی همراه است. تنگی نفس نیز ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شود. اما به هر حال، قرص مکیدنی لیکوفار به خوبی از پس بهبود آن بر می‌آید. زیرا ریشه‌ی شیرین بیان، اکالیپتوس و فلفل قرمز هر سه خواص ضد التهابی دارند.

قرص لیکوفار برای تنگی نفس
خاصیت ضد التهاب اکالیپتوس در قرص لیکوفار در باز کردن مجاری تنفسی، و بهبود تنگی نفس نقش موثری دارد.

این سه گیاه در کنار هم با کاهش تولید سایتوکاین های مؤثر در واکنش‌های آلرژیک، مهار تولید ائوتاکسین و جلوگیری از افزایش ائوزینوفیل ها، افزایش فعالیت سلول‌های T تنظیمی و انبساط عضلات صاف مجاری تنفسی، التهاب را خیلی زود و مؤثر برطرف می‌کنند.

بنابراین فرقی نمی‌کند بخاطر سرماخوردگی دچار تنگی نفس و گرفتگی بینی شده باشیم یا آلرژی یا هر بیماری دیگری؛ در هر صورت قرص لیکوفار به کمک ما می‌آید و گرفتگی صدا و نفس را برطرف می‌کند.

قرص لیکوفار برای سرفه خشک

سرفه خشک در پی خشکی و تحریکات پیاپی گلو و فعالیت ویروس و باکتری در ناحیه‌ی حلق ایجاد می‌شود. بیماری‌های مختلفی سبب بروز سرفه یا برونشیت (التهاب برونش‌ها) می‌شود که ویروس‌ها و باکتری‌های متفاوتی هم در ایجاد آن‌ها نقش دارند. با این حال ترکیبات گیاهی قرص لیکوفار معمولاً روی بیشتر باکتری‌های گرم مثبت و گرم منفی بیماری زا اثر داشته و می‌تواند عوامل سرفه را از بین ببرد.

اثر قرص لیکوفار برای سرفه خشک
قرص لیکوفار با خاصیت خلط آوری و کاهش تحریکات گلو، سرفه خشک را بهبود می‌دهد.

از طرفی حتی اگر ترکیب اکالیپتوس، فلفل قرمز و شیرین بیان نتواند روی باکتری عامل سرفه اثر بگذارد، با کاهش تحریکات گلو و ریلکس کردن و منبسط کردن عضلات مجاری تنفسی با کاهش دفعات سرفه به بهبود آن کمک می‌کند.

تحقیقات روی این سه گیاه نشان داده که می‌توانند با افزایش تعداد سلول‌های T کشنده و تحریک سیستم ایمنی، مقاومت بدن را در برابر ویروس آنفولانزا هرپس سیمپلکس، انترو ویروس و روتا ویروس افزایش دهند و با این کار از بروز علائمی از جمله سرفه‌ی خشک جلوگیری کنند.

قرص لیکوفار برای کرونا چقدر اثر دارد؟

اگر بخش‌های قبل را خوانده باشید، متوجه می‌شوید که قرص لیکوفار بدون در نظر گرفتن عامل بیماری، می‌تواند عوارضی از جمله سرفه خشک، گلودرد، التهاب سینوس‌ها و گرفتگی بینی را به خوبی بهبود دهد. بنابراین این قرص بیشتر برای کاهش علائم استفاده می‌شود.

همه‌ی ما می دانیم که تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر کرونا، بهترین راه مقابله با این ویروس واگیردار است. اما گاهی این راهکار به تنهایی کافی نیست. به خصوص درباره‌ی سویه جدید اومیکرون که همه گیری شدیدتر و سریع‌تری دارد.

خواص قرص لیکوفار برای کرونا
قرص لیکوفار برای کرونا اثر درمانی ندارد؛ اما برای کاهش علائم آن موثر است.

اثر قرص لیکوفار برای کرونا، درمانی نیست. یعنی نمی‌توان انتظار داشت که مصرف این قرص ضد سرفه و ضد التهاب گلو باعث کاهش تکثیر ویروس کرونا شود. با این حال با توجه به مطالبی که بالاتر گفتیم، این داروی گیاهی می‌تواند فارق از علت و نوع بیماری، برای بهبود سرفه‌ی خشک، گلودرد و التهاب سینوس‌ها مؤثر باشد. این اثر قرص لیکوفار برای کرونا در بهبود علائم سویه‌ی اومیکرون، که بیشتر دستگاه تنفس فوقانی را درگیر می‌کند، نقش پررنگ‌تری دارند.

قرص لیکوفار را از اینجا بخرید

در نتیجه می‌توانیم برای کاهش علائم بیماری کوید-۱۹ و کاهش اثر سویه‌ی اومیکرون کرونا، از قرص لیکوفار استفاده کنیم. اما نباید انتظار درمان کامل از این دارو داشته باشیم.

عوارض قرص مکیدنی لیکوفار چیست؟

قرص لیکوفار هم مانند هر داروی گیاهی دیگری عوارض مربوط به سوء مصرف و آلرژی دارد. بنابراین اگر به گیاهان موجود در این قرص ضد التهاب گلو حساسیت نداشته باشیم و آن را طبق دستور مصرف کنیم، عوارضی برای ما نخواهد داشت.

در غیر این صورت، در برخی موارد حساسیت به دارو ممکن است مشکلات گوارشی از قبیل تهوع، اسهال و استفراغ ایجاد کند.

استفاده‌ی طولانی مدت و سر خود از قرص لیکوفار نیز عوارضی از جمله افزایش فشار خون، آدم، مشکلات قلبی، عدم تعادل الکترولیت‌ها و ضعف عضلانی را به دنبال خواهد داشت.

لیکوفار؛ داروی گیاهی ضد سرفه و ضد التهاب گلو

در این متن گفتیم که قرص لیکوفار چطور باعث بهبود سرفه و گلودرد می‌شود و روی چه عوامل بیماری زایی اثرگذار است. با توجه به توضیحاتی که دادیم، اثر قرص لیکوفار برای کرونا تنها در کاهش عوارض آن است. آن هم عوارضی از جمله سرفه خشک، گلودرد و التهاب مجاری تنفسی، که لیکوفار برای درمان آن‌ها تهیه شده. پس نباید از این قرص انتظار درمان بیماری کوید را داشته باشیم؛ حتی در درجات خفیف آن.

بهترین قرص و شربت ضد سرفه گیاهی را از اینجا بخرید

با استفاده از وبسایت یا اپلیکیشن داروخانه آنلاین مفیدطب به راحتی و خیلی سریع می‌توانید برای خرید قرص لیکوفار برای کرونا اقدام کنید. در مفیدطب می‌توانید در کمتر از یک دقیقه سفارش خود را ثبت کنید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن را در منزل خود تحویل بگیرید.

اگر تجربه‌ی استفاده از قرص لیکوفار برای کرونا را دارید، نظر خود را درباره‌ی اثرات این دارو با ما در میان بگذارید. همچنین می‌توانید سؤالات خود را درباره‌ی این محصول از ما بپرسید تا با نظر دکتر داروساز به آن پاسخ دهیم.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط