۵ ترفند شگفت انگیز برای افزایش اشتهای کودکان

راهکارهایی برای افزایش اشتها در کودکان بدغذا
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

احتمالا تا به حال این مشکل برای شما هم پیش آمده که کودک دلبندتان از خوردن غذا فراری باشد یا اینکه مجبور شوید کلک‌های کودکانه‌ای را سوار کنید تا بتوانید به او کمی غذا بدهید. مادران بسیاری مانند شما هستند که به دنبال راهکار برای افزایش اشتهای کودکان خود می‌گردند.

تعداد زیادی از بچه‌ها ممکن است بد غذا باشند و  نمی‌توان آن‌ها را مجبور به خوردن غذایی کرد که دوست ندارند. اما این موضوع در زمان رشد و نمو آن‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد چرا که باید اطمینان پیدا کنیم بدن آنها به مقدار کافی مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت می‌کند. بنابراین چگونه می‌توانید به فرزندانتان کمک کنید تا این عادت بد غذایی خود را کنار بگذارند؟

به شما پیشنهاد می‌دهیم که در ادامه با ما همراه شوید و از ترفندهای زیر برای افزایش میل کودک خود به غذا استفاده کنید.

راهکار برای افزایش اشتهای کودکان

از دادن صبحانه به کودکان غافل نشوید

خوردن صبحانه نه تنها برای بزرگسالان و کسانی که می‌خواهند وزن کم کنند اهمیت دارد بلکه برای کودکان هم به شدت ضروری است، چرا که خوردن صبحانه اشتهای ما را در طول روز تنظیم می‌کند. خوردن یک صبحانه مقوی در ابتدای صبح موجب شروع سوخت و ساز بدن شده و اشتهای کودکان را افزایش می‌دهد. 

صبحانه و اشتهای کودکان

سطح آهن بدنشان را زیر نظر داشته باشید

کمبود آهن موجب کاهش اشتهای کودکان می‌شود. برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که حداقل از هر هشت کودک نوپا یکی از آنها قبل از ۲ سالگی به کم خونی مبتلا می‌شود. کودکان کمتر از ۹ سال روزانه حدود ۷ تا ۱۰ میلی گرم آهن و بالای ۹ سال روزانه حدود ۸ میلی گرم آهن نیاز دارند.

برای اینکه بتوانید آهن مورد نیاز بدن فرزند خود را تامین کنید باید غذاهایی سرشار از آهن مانند اسفناج، تخم مرغ و عدس را در وعده‌های غذایی آنها قرار دهید. برای جذب آهن این غذاها را به همراه مواد غذایی که حاوی ویتامین ث هستند به آنها بدهید.

آب دادن به کودکان قبل از غذا

۳۰ دقیقه قبل از خوردن غذا به آنها آب بدهید

روز فرزندتان را با یک لیوان آب آغاز کنید. در واقع، آنها حتی قبل از نوشیدن شیر نیز باید آب بنوشند. همچنین از آنها بخواهید حداقل سی دقیقه قبل از هر وعده غذایی آب بخورند. این اصول اولیه واقعا به افزایش اشتهای کودکان کمک می‌کند. با توجه به اینکه آب آنزیم‌های گوارشی را فعال می‌کند باعث افزایش اشتها و همچنین هضم غذا می‌شود.

اهمیت روی در بدن کودکان

غذاهای سرشار از روی را به وعده‌های غذایی آنها اضافه کنید

شاید در مورد این موضوع فکر نکرده باشید اما روی یک ماده بسیار مهم است و برای بسیاری از کارکردهای فیزیولوژیکی از جمله تقویت ایمنی، تنظیم عملکرد آنتی اکسیدان‌ها و رشد و نمو بدن ضروری است. کمبود خفیف روی می‌تواند باعث کاهش اشتها، کاهش وزن، اسهال و افزایش آسیب پذیری در برابر عفونت‌ها شود. برای دریافت روی، خوراکی‌هایی مانند تخمه کدو تنبل، آجیل، اسفناج، لوبیا و قارچ را در برنامه غذایی فرزندان خود قرار دهید.

عادتهای-غذایی-کودکان

هر دو ساعت به آنها غذا بدهید

کودکان در طول روز به تمام انرژی خود برای بازی، مطالعه و سرگرمی نیاز دارند. اگر فرزند شما بدغذا باشد یا هیچ گونه تمایلی به خوردن غذا نداشته باشد سعی کنید هر دو ساعت یک بار مقدار خیلی کمی به او غذا بدهید. ممکن است سه وعده غذایی اصلی به آن‌ها کمکی نکند، بنابراین هر دو ساعت به آنها وعده‌های غذایی کمتری بدهید تا اشتهای آن‌ها تحریک شود. بهتر است از میان وعده‌های سبک و آجیل ها استفاده کنید. بادام زمینی به دلیل خاصیت تقویت اشتها و پروتئین سازی می‌تواند گزینه مناسبی به عنوان یکی از این میان وعده ها باشد. 


منبع: food.ndtv

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره