معجزه زنیان برای لاغری
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

در عصر امروز، یکی از بزرگترین مشکلاتی که بیشتر مردم در جهان با آن روبرو هستند، لاغر شدن است! اما از دست دادن وزن می‌تواند بسیار ساده باشد. یکی از معجون های جادویی که برای کاهش وزن وجود دارد، گیاه زنیان است! در ادامه این مقاله مجله سلامت مفید طب همراه ما باشید تا با معجزه زنیان برای لاغری آشنا شوید.

در ادامه می‌خوانید:

داستان لاغری با زنیان

بله، به ما گفته می‌شود که از یک رژیم‌ غذایی سخت پیروی کنید، مرتباً ورزش کنید و خوب بخوابید. اما باز هم گاهی اوقات به نتایج مطلوب نمی‌رسیم. استرس باعث سخت شدن سناریوی «تلاش برای کاهش وزن» ما می‌شود.

شروتی سریواستاوا (Shruti Srivastava) داستان انگیزشی کاهش وزن خود را در وبسایت SPEAKING TREE نوشت و ما شرط می‌بندیم که با خواندن این داستان شما هم می‌توانید نور را در تونل تاریک پیدا کنید!

او جایی در مورد دختری خوانده بود، دختری که مثل من و شما طبیعی بود و مشکلاتی برای لاغر شدن داشت، به‌عنوان مثال: “او هم نمی‌خواست غذا را رها کند” و “برود و در سالن بدنسازی تمرین کند”. خلاصه، هر کار سختی که برای لاغر شدن لازم به انجام است، برای او جذابیت نداشت.

داستان لاغری با زنیان

بنابراین، او راه خود را امتحان کرد و با کمال تعجب هم سایز و هم وزنش کاهش یافت. در بیشتر افراد چربی سرسختی در اطراف ناحیه شکم تجمع می یابد. با شروع استفاده از زنیان برای لاغری این مشکل نیز حل خواهد شد!

چگونه می‌توان با کمک زنیان وزن کم کرد؟

تمام کاری که باید جهت مصرف زنیان برای لاغری انجام دهید این است:

یک قاشق غذاخوری زنیان را یک شب در آب بخیسانید و صبح روز بعد تمام آن را بجوشانید. دانه‌ها را صاف کرده و آب آن‌ها را با شکم خالی بنوشید و تا یک ساعت از خوردن هر چیزی خودداری کنید. این محلول علاوه بر این‌که هضم، نفخ معده و روده را درمان می‌کند، باعث سوزاندن چربی در اطراف شکم می‌شود. اگر نتایج بهتر و سریع‌تری می‌خواهید، می‌توانید این معجون لاغری را یک ساعت قبل از هر وعده غذایی بنوشید!

فواید بی نظیر زنیان برای لاغری باعث شده است تا از این گیاه در تهیه بسیاری از قرص‌های لاغری گیاهی استفاده شود. هزال یکی از پرفروش‌ترین قرص‌های لاغری ایرانی است که حاوی زنیان بوده و آمار رضایت مصرف‌کنندگان آن بسیار بالا می‌باشد. قرص لاغری هزال بدون عوارض جانبی بوده و علاوه بر زنیان حاوی گیاهان دیگری چون زیره، رازیانه و مرزنجوش نیز می‌باشد.

خرید قرص لاغری هزال حاوی زنیان

زنیان یک گیاه معجزه‌آسا است که فواید دیگری نیز دارد. علاوه بر کمک به کاهش وزن و هضم غذا که در بالا به آن‌ها اشاره شد، در ادامه لیستی از دیگر مزایای زنیان برای سلامتی آماده کرده‌ایم.

قرص لاغری هزال

فواید و خواص زنیان برای سلامتی

زنیان که گاهی با نام‌های انیسون‌بری و زیره وحشی هم شناخته می شود، در طب سنتی دارای طبیعت گرم و خشک است. این گیاه فواید درمانی بسیار زیادی دارد که در ادامه به بررسی برخی از مهم‌ترین آن‌ها خواهیم پرداخت:

۱. زنیان در دوران بارداری

بارداری گاهی اوقات با علائم آزاردهنده‌ای مانند نفخ شکم و یبوست همراه است. مصرف زنیان در این دوره نه تنها این علائم را درمان می‌کند، بلکه موجب تقویت دیواره‌های رحم نیز می‌شود. البته مادران باردار بهتر است قبل از مصرف زنیان با پزشک خود مشورت کنند.

۲. برای احتقان بینی و سرماخوردگی

تیمول موجود در دانه‌های زنیان دارای خواص ضد التهابی، ضد باکتریایی و ضد قارچی است که می‌تواند در رفع احتقان بینی و سرماخوردگی مفید باشد.برای این منظور شما می‌توانید آن را مستقیما مصرف کنید و یا از بخور آن استفاده کنید.

۳. تنظیم دوره‌های قاعدگی با زنیان

زنیان می‌تواند برای زنانی که قاعدگی نامنظم دارند و کسانی که در طول پریودی خونریزی بیش از حد دارند بسیار مفید باشد. ۲ قاشق چایخوری دانه زنیان را در یک کاسه آب خیس کنید و هر روز صبح آن آب را بنوشید تا با مشکلات قاعدگی خداحافظی کنید.

تنظیم دوره‌های قاعدگی با زنیان

۴. تقویت سلامت قلب

زنیان حاوی ترکیبات موثره نیاسین و تیمول است که به تحریک تکانه‌های عصبی و بهبود گردش خون در قلب کمک می‌کند.

۵. درمان درد آرتروز

به‌دلیل خاصیت ضد التهابی، زنیان نه تنها در بهبود آرتروز مفید است، بلکه به تسکین درد آرتروز نیز کمک می‌کند. یک مشت دانه زنیان را در آب خرد کنید تا خمیر درست شود و دو بار در روز روی ناحیه مورد نظر بمالید.

معرفی یک روش آسان برای مصرف زنیان

زنیان را می‌توان به روش‌های مختلفی چون دمنوش، بخور و عرق تهیه کرده و مصرف نمود، اما یک روش سریع و خوشمزه نیز وجود دارد که شما را از مزایای این گیاه بهره‌مند می کند. پاپدی (Papdi) یکی از محبوب‌ترین غذاهای هندی است که به آن سوهان پاپدی هم می‌گویند و طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارد. شما می‌توانید با زنیان پاپدی درست کنید و به منظور لاغری، بهبود قاعدگی و… از آن استفاده کنید.

معرفی یک روش آسان برای مصرف زنیان

دستور العمل سریع پخت پاپدی با زنیان

مواد لازم برای تهیه پاپدی زنیان:

  • ۲ فنجان آرد همه منظوره
  • ۱ قاشق غذاخوری بلغور گندم
  • ۱ قاشق چایخوری نمک
  • ۱/۲ قاشق چایخوری دانه زنیان
  • ۲ قاشق غذاخوری روغن

طرز تهیه به این صورت است:

همه مواد را مخلوط کرده و به صورت خمیر درآورید. از آن گلوله‌های کوچک درست کنید و مقدار کمی روغن روی آن‌ها بمالید. آنها را به مدت ۲۰ دقیقه سرخ کنید تا ترد شوند.

سخن پایانی

یکی از گیاهان دارویی پرکاربرد برای لاغری زنیان است. این گیاه از طریق بهبود فرآیند هضم غذا از تجمع چربی‌ها و بروز چاقی جلوگیری کرده و خواص چربی سوزی نیز دارد. فواید شگفت‌انگیز زنیان تنها محدود به کاهش وزن نیست و از این گیاه می‌توان به منظور تسکین درد آرتروز، بهبود سرماخوردگی، رفع گرفتگی بینی و… نیز استفاده کرد.

شما می‌توانید عصاره گیاه زنیان و فرآورده‌های دارویی حاوی آن را از داروخانه مفید طب تهیه نمایید، تنها کافی است تا به وبسایت مفید طب به آدرس www.mofidteb.com مراجعه کرده و نام زنیان را در میان محصولات جست و جو کنید.

منبع: theAsianparent


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت مجله داروخانه مفیدطب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتیکه مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط