بررسی تاثیر مکمل های ال آرژنین
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

ال آرژنین یک اسید آمینه ضروری برای سنتز پروتئین‌های مختلف در بدن ما است که به صورت طبیعی در گوشت قرمز، لبنیات و ماهی وجود دارد. در بازار ایران و به طور کلی دنیا، فرآورده‌های بسیاری با مقادیر مختلف از ال آرژنین وجود دارند که در اشکال گوناگون از جمله شربت، قرص یا سافت ژل تهیه شده‌اند. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب خانم دکتر ضحی مرتضوی درمورد انواع مکمل و قرص ال آرژنین‌ و موارد گوناگون مصرف آن‌ها صحبت خواهند کرد. با ما تا همراه باشید.

موارد استفاده ال آرژنین

به صورت کلی در آنژین صدری و فشار خون بالا دارای اثر مثبت و ثابت شده‌ای است. در موارد دیگری مانند پیشگیری از سکته‌های قلبی و بیماری نارسایی مزمن کلیوی مطالعاتی انجام شده و بخاطر داده‌های ضد و نقیض، نتایج خیلی قطعی نیستند.

خرید قرص ال آرژنین ۵۰۰ کارن

ال آرژنین برای زنان

مورد مصرف اصلی که اثر آن ثابت شده است، برای جلوگیری از پره اکلامپسی یا فشار خون بارداری است و شرایط خطرناکی که ممکن است این فشارخون بوجود بیاورد. در موارد دیگر مثل رفع نازایی یا کمک به درمان سندروم پلی کیستیک تخمدان یا افزایش عملکرد و میل جنسی، داده‌ها و شواهد قطعی نیستند و تا زمانی که مطالعات بیشتر انجام گیرد، قابل اعتماد نیستند.

بررسی انواع مکمل های ال آرژنین
مکمل‌های ال-آرژنین دارای مصارف گوناگونی هستند و در اشکال و فرم‌های مختلف در بازار وجود دارند.

ال آرژنین برای مردان

مورد مصرف تایید شده آن که به احتمال زیاد می‌تواند موثر باشد، برای کمک به درمان اختلال نعوظ است که با دوزهای ۲۵۰ میلی‌گرم تا ۱۰۰۰ میلی‌گرم و بالاتر استفاده می‌شود. با این دوزها قرص‌های مختلفی در بازار وجود دارد.

تاثیر ال آرژنین بر فعالیت‌های ورزشی

در مورد اثر آرژنین بر عملکرد ورزشی و توانایی فیزیکی یا باروری آقایان، برخی از مطالعات معتقدند نتایج موثری خواهد داشت، اما هنوز داده‌ها قطعی نیستند.

خرید قرص ال آرژنین ۱۰۰۰ هلث اید

مصرف ال آرژنین در کودکان

استفاده دیگر ال آرژنین به خصوص در فرم شربت آن، برای کمک به رشد قدی و رشد خطی کودکان است. آرژنین می‌تواند هورمون رشد را تحریک کند و سطح آن را تا ۱۰۰ درصد افزایش دهد که میزان قابل توجهی است. با این حال موارد دیگری نیز مثل ورزش و فعالیت بدنی مناسب می‌توانند هورمون رشد را تا ۳۰۰ و حتی ۵۰۰ درصد تحریک کنند.

عوارض و احتیاطات مصرف ال آرژنین

  • در دوزهای توصیه شده آرژنین و دوزهایی که در مطالعات ایمنی استفاده شده، عارضه خاصی نداشته است. فقط شاید مقداری عوارض گوارشی خفیف به خصوص در اوایل مصرف آن ایجاد کند.
  • احتیاط در مصرف آرژنین برای افرادی است که در آینده نزدیک تصمیم به جراحی دارند، اشخاصی که مشکلات کلیوی دارند یا افراد با سابقه سکته قلبی دارند.
  • با این حال به طور کلی لازم است اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید یا بیماری زمینه‌ای دارید، قبل از شروع مصرف محصولات ال آرژنین با داروساز یا پزشک خودتان مشورت کنید.

ویدئو مکمل‌های ال آرژنین

در ویدئوی زیر می‌توانید توضیحات دکتر ضحا مرتضوی درباره انواع مکمل ال آرژنین را مشاهده کنید:

جمع بندی

همانطور که در طول متن خواندید و در ویدئو نیز مشاهده کردید، مکمل‌های ال آرژنین‌ دارای موارد مصرف گوناگون و متنوعی هستند. این مکمل‌ها که به اشکال و فرم‌های متفاوتی در بازار وجود دارند، دارای نحوه استفاده و نکات احتیاطی هستند که جهت آشنایی با تمامی این موارد می‌توانید به سایت داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه کنید.

هر سوال دیگری در مورد محصولات ال آرژنین‌ داشتید، می‌توانید در صفحات آن‌ها ثبت کنید، متخصصین داروساز ما به سوالات شما پاسخ خواهند داد.

خرید انواع مکمل ال آرژنین


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

حتما تا به حال نام پروبیوتیک‌ها و مکمل‌های آن را شنیده‌اید. این باکتری‌های سودمند در درمان مشکلات گوارشی به ویژه اسهال به کار گرفته می‌شوند.

قرص پریوتین چیست

قرص پریوتین چیست؟

ریزش مو و مشکلات پوست و ناخن، از مسائلی است که برای بسیاری از افراد حائز اهمیت بوده و اغلب به دنبال راه‌هایی برای رفع