آشنایی با خواص قطره گل سرخ باریج
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

قطره­ خوراکی گل سرخ شرکت باریج اسانس یک محصول گیاهی است که برای دو مصرف افزایش میل جنسی و افسردگی استفاده می‌شود. البته این قطره برای افسردگی­‌های خفیف و متوسط مصرف می‌شود. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب با خواص قطره گل سرخ باریج آشنا خواهیم شد. در این گفتگوی کوتاه با خانم دکتر ضحا مرتضوی، در مورد نحوه مصرف و عوارض قطره گل سرخ صحبت خواهیم کرد.

معرفی محصول

هر جعبه­ قطره گل سرخ باریج حاوی یک بطری اسانس گل محمدی با حجم ۱۵ سی سی است. بروشور محصول هم با توضیحات کامل داخل جعبه گذاشته شده است.

خرید قطره گل سرخ

خواص قطره گل سرخ باریج

سوالی که مطرح می‌شود، این است که از کچا می‌توان از اثر اسانس گل محمدی بر افسردگی یا افزایش میل جنسی اطمینان داشت؟

در واقع ما می‌توانیم به برخی از مطالعات بالینی یا حیوانی استناد کنیم. به عنوان مثال در بعضی از مطالعات حیوانی، اسانس گل محمدی توانسته با اثری مشابه اثر آمفتامین، خلق را بهبود بخشد. این بهبود خلق تا حدی می‌تواند باعث درمان برخی از افسردگی‌های خفیف شود و تا حدی هم می‌تواند مسبب افزایش میل جنسی باشد. با این حال گفته می‌شود که می‌تواند از طریق مکانیسم‌های دیگری نیز به طور مستقیم باعث افزایش میل جنسی گردد.

بهبود افسردگی خفیف با قطره گل سرخ باریج
از جمله ویژگی‌های اصلی قطره گل سرخ باریج بهبود افسردگی خفیف و افزایش میل جنسی است.

از خواص دیگر قطره گل سرخ باریج می‌توان به اثر آن روی پوست اشاره کرد. از آنجایی که اسانس گل محمدی حاوی ویتامین C بسیار بالایی است، پس خاصیت آنتی اکسیدان و ضد آسیب هم دارد. علاوه بر این ویتامین C می‌تواند در ساخت ساختارهایی که برای سلامت پوست اهمیت دارند نقش داشته باشد.

بیشتر بدانید: خواص شگفت انگیز قطره گل سرخ برای پوست

سوالات متداول درباره قطره گل سرخ باریج

در ادامه به برخی از سوالات شما درمورد قطره گل سرخ باریج، نحوه مصرف و عوارض آن پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید.

آیا قطره گل سرخ برای پسرزایی موثر است؟

در طب مدرن مطالعاتی در این زمینه انجام شده که به طور مثال اگر محیط در زمان لقاح قلیایی باشد، احتمال این که آن رویان پسر باشد بیشتر است. اما طب سنتی هم توصیه‌هایی در این مورد دارد و به طور کلی گفته می‌شود که افزایش مصرف گرمی توسط مادر باعث پسر شدن فرزند خواهد شد.

البته قابل ذکر است که جنسیت فرزند فرقی نمی‌کند و در واقع انتظار نمی‌رود امروزه مثل گذشته، مادر و پدر لزوما به پسردار شدن تمایل داشته باشند. در صورتی که فرزند سالمی باشد جای شکر آن بسیار است.

میزان مصرف قطره گل سرخ باریج چقدر است؟

دو بار در روز و هر بار حدود ۱۵ قطره از این محصول را بهتر است همراه با مقداری مایعات مصرف کنید.

تداخل و عوارض قطره گل سرخ چیست؟

عارضه خاصی در دوز درمانی گزارش نشده و به تداخل خاصی هم اشاره نشده است. با این حال این محصول بنا بر مکانیسمی که دارد، ممکن است با داروهای ضد افسردگی دیگر تداخل هم‌افزایی اثر ایجاد کند. بنابراین به طور کلی اگر از هر داروی دیگری به طور مزمن استفاده می‌کتید، بهتر است قبل از مصرف هر مکمل و داروی گیاهی با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید.

برای مشاهده لیست داروهای گیاهی ضد افسردگی و شادی آور روی دکمه زیر بزنید:

داروهای ضد افسردگی

موارد منع مصرف

مصرف آن در کودکان و دوران بارداری ممنوع است. اگر قصد استفاده از این محصول را در دوران شیردهی دارید، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

ویدئوی معرفی قطره گل سرخ

در ویدئوی زیر دکتر ضحا مرتضوی درباره این محصول توضیح می‌دهند:

جمع بندی

در این مقاله مروری بر خواص قطره گل سرخ باریج و موارد مربوط به مصرف آن داشتیم. هر سوال دیگری درمورد این محصول و سایر محصولات گیاهی داشتید می‌توانید در صفحه مربوط به آن در داروخانه آنلاین مفیدطب ثبت کنید، متخصصین داروساز ما به آن‌ها پاسخ خواهند داد.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

18 دیدگاه دربارهٔ «بررسی قطره گل سرخ باریج و خواص آن»

  1. سلام ایا خوردن این قطره یاعث ایجاد کهیر میشه؟۲۵ساله هستم و بچه شیر میدم ،مصرف کردم دستام کهیر زده شدید

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      قطره گل سرخ، مانند سایر داروهای گیاهی، در افرادی که نسبت به ترکیبات آن حساسیت دارند، ایجاد واکنش های حساسیتی مانند کهیر می کند. لطفا از ادامه مصرف خودداری کنید. برای رفع کهیر می توانید از داروخانه نزدیک محل زندگیتان یک پماد کورتون بگیرید و استفاده کنید.
      ​​​​​​​​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

  2. با سلام
    در دفترچه در قسمت تداخلات نوشته شده افزایش احتمالی سطح سرمی استروژنها و قرص های ضد بارداری منظور چیه؟
    من که قرص ضد بارداری مصرف میکنم نباید استفاده کنم ازین قطره؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز در بروشور قطره گل سرخ باریج چنین عبارتی درج نشده است. لطفا بفرمایید که درباره کدام محصول صحبت می کنید.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      با سلام
      بله این دارو برای کودکان منع مصرف دارد و علت آن دقیقا در مطالعات ذکر نشده و حتی سن دقیق مصرف هم بیان نشده است. البته این موارد برای مصرف خوراکی اسانس گل محمدی ذکر شده و مصرف غیر خوراکی آن مثلا برای آروماتراپی کودکان به عنوان آرامبخشی و بهبود خواب آنها، خوب هم هست.
      با احترام دکتر داروساز

  3. تجربه عالی داشتم چندین سال درگیر آریتمی و طپش قلب بودم پزشکان زیادی هم در ایران هم در فرانسه رفتم بارها اکو گرافی کردم داروی سوتالول تجویز شد و باز هم مشکل ادامه داشت ولی با کمال ناباوری خودم با مصرف این قطره الان سه ماه است که قلبم بسیار بهتر شده و اصلا از آن طپشها خبری نیست و دارو را هم کلا قطع کردم امیدوارم پیامم مفید باشد با تشکر 🙏

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام از اینکه تجربه خود را با ما به اشتراک گذاشتید سپاسگزاریم. 
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام قطره گل رخ محتوی اسانس گل محمدی است در حالیکه گلاب عرق این گل است. این دو به دو روش مختلف به دست می آیند و یکسان نیستند. برخی از خواص از جمله اثر ضد باکتری بین قطره گل سرخ و گلاب مشترک است. در مقابل، برخی تاثیرات مانند اثر ضد التهاب و قرمزی گلاب در قطره گل سرخ دیده نمی شود.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      دوست عزیز لطفا برای تشخیص علت اختلال نعوظ، و تجویز درمان مناسب به پزشک متخصص اورولوژی مراجعه نمایید.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام منعی برای استفاده از قطره گل سرخ همراه با چای وجود ندارد.
      با احترام دکتر داروساز

  4. ناهید جعفری

    سلام وقت بخیر خواستم بدونم قطره گل سرخ باریچ تاثیری روی خون نداره چون من کم خونی دارم و یک هفته دیگه یه عمل زیبایی دارم میخوام بدونم مشکلی پیش نیاد با مصرفش مثلا باعث رقیق شد خون نشه ؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام تا کنون رقیق شدن خون یا کند شدن فرآیند انعقاد با قطره گل سرخ گزارش نشده است.
      با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

حتما تا به حال نام پروبیوتیک‌ها و مکمل‌های آن را شنیده‌اید. این باکتری‌های سودمند در درمان مشکلات گوارشی به ویژه اسهال به کار گرفته می‌شوند.

قرص پریوتین چیست

قرص پریوتین چیست؟

ریزش مو و مشکلات پوست و ناخن، از مسائلی است که برای بسیاری از افراد حائز اهمیت بوده و اغلب به دنبال راه‌هایی برای رفع