قرص گیاهی ومیگان حاوی زنجبیل است
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

بسیاری از افراد ممکن است به دلایل مختلفی مانند ماشین‌زدگی، دریا‌زدگی، شیمی درمانی و یا بارداری دچار حالت تهوع شده باشند. برای رفع این حالت ناخوشایند داروهای زیادی در بازار وجود دارد. یکی از این دسته داروها، قرص ضد تهوع ومیگان است که دارویی کاملا گیاهی بوده و به قرص زنجبیل دینه نیز معروف است. برای آشنایی با این دارو و کسب اطلاعات راجع به احتیاطات مصرف این قرص با دکتر ضحا مرتضوی در مجله سلامت مفید طب همراه باشید.

خواص قرص ومیگان

قرص ومیگان یکی از ترکیبات ضد تهوع گیاهی است که در هر عدد از آن، ۴۷۰ میلی­‌گرم عصاره گیاه زنجبیل وجود دارد. این قرص در پیشگیری از بیماری حرکت (Motion sickness)، دریازدگی، تهوع های صبحگاهی و بارداری، و برخی از دردهای مفاصل در بیماری‌­های التهاب مفاصل قابل استفاده می‌­باشد. طبق مطالعات عصاره زنجبیل در این موارد اثر مناسبی از خود نشان می‌­دهد. بعضاً اثری برابر یا حتی بهتر از اثر برخی از داروهای ضد تهوع و ضد سرگیجه شیمیایی.

قرص ومیگان در کاهش تهوع و التهاب مفاصل مفید است
قرص ومیگان کاملا گیاهی است و در آن از عصاره زنجبیل استفاده شده است

احتیاط مصرف ومیگان

به افراد مبتلا به سنگ صفرا، زخم معده و یا التهاب معده توصیه می‌شود قرص ومیگان را مصرف نکنند. مصرف این قرص در بارداری مشکلی ندارد اما برای کنترل تهوع در بارداری مصرف قرص نباید از دو عدد در روز بیشتر شود.

عوارض قرص ومیگان

در دوزهای درمانی توصیه شده عوارض بخصوصی برای این قرص گزارش نشده است. اما ممکن است برخی از افراد حساس مقداری عوارض ملایم گوارشی را مخصوصا در ابتدای مصرف دارو تجربه کنند.

نحوه مصرف قرص گیاهی ومیگان

نحوه مصرف این قرص در هر یک از موارد مصرفی ذکر شده متفاوت می‌باشد. برای اطلاع از جزئیات هر مورد می‌توانید بروشور محصول را مطالعه فرمایید.

تداخلات دارویی قرص ومیگان

تداخل بخصوصی برای این دارو ذکر نشده است. اما به طور کلی از آنجایی که زنجبیل می‌تواند بر روی روند انعقاد خون اثر بگذارد بهتر است اگر از داروهای ضد انعقاد خون استفاده می­‌کنید قبل از شروع مصرف ومیگان با پزشک خود مشورت کنید.

ویدیو معرفی قرص ومیگان

جمع بندی

در این مقاله درباره قرص ضد تهوع ومیگان و اثرات آن صحبت شد. همچنین عوارض و نحوه مصرف این دارو نیز توضیح داده شد. چنانچه سوالات دیگری پیرامون قرص ومیگان دارید، می‌توانید با ما در سایت داروخانه آنلاین مفید طب به اشتراک بگذارید تا توسط دکتر ضحا مرتضوی به آن‌ها پاسخ داده شود.

خرید قرص ومیگان

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره