با ترکیبات قرص ول من، مولتی ویتامین آقایان آشنا شوید!

ترکیبات قرص ول من
زمان مطالعه: ۱۲ دقیقه

قرص ول من اورجینال ویتابیوتیکس یک مولتی ویتامین محبوب مخصوص آقایان است که توانسته رضایت بسیاری از مصرف کنندگانش را به دست آورد. این مکمل غذایی حاوی ویتامین ها و مواد معدنی ضروری برای بدن بوده و از دیگر مواد مفید و مغذی نیز در ترکیباتش بهره برده است. در این مقاله از مجله سلامت داروخانه آنلاین مفیدطب، ترکیبات قرص ول من ویتابیوتیکس را بررسی میکنیم و خواص هر یک را توضیح میدهیم. با ما همراه باشید.

قرص ول من چیست؟

قرص ول من اورجینال ویتابیوتیکس یکی از محبوب‌ترین مولتی ویتامین های مخصوص آقایان است که در ترکیبات خود علاوه بر ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری برای بدن، از مواد ویژه‌ای مانند آمینو اسیدها، جینسینگ و کوکیوتن بهره برده است. این قرص برای افزایش قوی جنسی مردان مفید بوده و به سلامت عمومی بدن آن ها کمک میکند.

این مولتی ویتامین مخصوص آقایان در ایران و تحت لیسانس شرکت ویتابیوتیکس انگلستان توسط شرکت ویتاآریا تولید شده است. هر بسته قرص ول من ویتابیوتیکس شامل ۳۰ عدد قرص می‌باشد.

خرید قرص ول من اورجینال ویتابیوتیکس

ویژگی ها و فواید قرص ول من

  • فاقد رنگ مصنوعی، مواد نگهدارنده و مخمر
  • کمک به سلامت و تقویت باروری در مردان
  • کمک به بهبود عملکرد طبیعی سیستم ایمنی
  • کاهش خستگی در ورزش و تمرین
  • کمک به سلامت پوست و مو
  • کمک به سلامت عمومی و تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن آقایان

در بخش بعدی بر اساس ترکیبات قرص ول من به طور دقیق‌تر بررسی میکنیم که این مکمل محبوب چه خواصی دارد.

ترکیبات قرص ول من چیست؟

ترکیبات قرص ول من مجموعا شامل ۲۹ ماده مفید و ریزمغذی ضروری می‌باشد. این ترکیبات عبارتند از: حاوی جینسینگ سیبری، کوآنزیم Q10، ال کارنیتین، ال آرژنین، ال متیونین، بیوفلاونوئیدهای مرکبات، پابا (P.A.B.A)، بتاکاروتن، سیلیسیم، ویتامین A، ویتامین D، ویتامین E، ویتامین C، تیامین (ویتامین B1)، ریبوفلاوین (ویتامین B2)، نیاسین (ویتامین B3)، ویتامین B6، فولیک اسید، ویتامین B12، بیوتین، پانتوتنیک اسید (ویتامین B5)، آهن، منیزیم، زینک (روی)، منگنز، مس، کروم، سلنیوم و ید.

جدول ترکیبات قرص ول من اورجینال ویتابیوتیکس را در ادامه مشاهده میکنید.

عنوان مقدار در هر قرص %NRV
عصاره جینسینگ سیبری ۲۰ میلی‌گرم
کوآنزیم Q10 ۲ میلی‌گرم
ال کارنیتین ۳۰ میلی‌گرم
بیوفلاونوئیدهای مرکبات ۱۰ میلی‌گرم
ال آرژنین ۲۰ میلی‌گرم
ال متیونین ۲۰ میلی‌گرم
سیلیسیم (سیلیکون) ۱۰ میلی‌گرم
بتاکاروتن ۲ میلی‌گرم
پابا (P.A.B.A) ۲۰ میلی‌گرم
ویتامین A ۲۵۰۰ واحد بین‌الملل ۹۴
ویتامین D (به صورت ویتامین D3) ۲۰۰ واحد بین‌الملل
ویتامین E ۲۰ میلی‌گرم ۱۶۷
ویتامین C ۶۰ میلی‌گرم ۷۵
تیامین (ویتامین B1) ۱۲ میلی‌گرم ۱۰۹۱
ریبوفلاوین (ویتامین B2) ۵ میلی‌گرم ۳۵۷
نیاسین (ویتامین B3) ۲۰ میلی‌گرم ۱۲۵
ویتامین B6 ۹ میلی‌گرم ۶۴۳
فولیک اسید ۵۰۰ میکروگرم
ویتامین B12 ۹ میکروگرم ۳۶۰
بیوتین ۵۰ میکروگرم ۱۰۰
اسید پانتوتنیک (ویتامین B5) ۱۰ میلی‌گرم ۱۶۷
منیزیم ۵۰ میلی‌گرم
آهن ۶ میلی‌گرم ۴۳
زینک ۱۵ میلی‌گرم ۱۵۰
مس ۱۰۰۰ میکروگرم ۱۰۰
منگنز ۳ میلی‌گرم ۱۵۰
سلنیوم ۱۵۰ میکروگرم ۲۷۳
کروم ۵۰ میکروگرم ۱۲۵
ید ۱۵۰ میکروگرم ۱۰۰

جینسینگ سیبری

عصاره ریشه جینسینگ از مهمترین ترکیبات قرص ول من است. ریشه جینسینگ به اکسیر جوانی مشهور است زیرا سرشار از آنتی اکسیدان و ترکیبات انرژی بخش بوده و برای بهبود قوای جنسی، جسمی و ذهنی (به خصوص حافظه) کاربرد ویژه‌ای دارد. از تاثیرات جینسینگ در بدن می‌توان به تحریک سیستم عصبی مرکزی (CNS) و محافظت از نورون‌ها در برابر اختلالات ناشی از افزایش سن اشاره کرد. این گیاه در افزایش مقاومت بدن در برابر عفونت‌ها تاثیر مثبتی داشته و به بهبود قوای جنسی آقایان (اختلالات نعوظ) کمک می‌کند.

در ترکیبات قرص ول من به میزان ۲۰ میلی‌گرم عصاره جینسینگ سیبری وجود دارد.

ال آرژنین

ال آرژینین یک آمینو اسید بسیار مهم برای بدن است. اگر چه این ماده به طور طبیعی در بدن تولید می‌شود، در برخی از شرایط مانند بیماری‌های خاص، تروما یا سنین رشد جزو مواد ضروری برای بدن محسوب می‌شود.

این ماده، برای توسعه سلول‌های T که نقش کلیدی در سیستم ایمنی بدن ایفا می‌کنند، لازم است. ال آرژنین همچنین به بهبود خون‌رسانی به بافت‌های تناسلی کمک کرده و در افزایش توانایی جنسی مردان موثر است. به علاوه، ال آرژنین در فرایندهای مربوط به رگ های خونی، تنظیم فشار خون و عضله سازی نقش دارد.

در ترکیبات قرص ولمن ویتابیوتیکس ۲۰ میلی‌گرم ال آرژنین در نظر گرفته شده است تا خواص این آمینو اسید مفید را برای بدن آقایان به همراه آورد.

ال کارنیتین

ال کارنیتین آمینو اسید دیگری است که توسط بدن تولید می‌شود و نیز در غذاها و ترکیبات مکمل‌هایی مانند قرص ول من وجود دارد. طبق برخی از تحقیقات این آمینو اسید خواص ویژه‌ای برای بدن دارد؛ از جمله کاهش وزن و بهبود عملکرد مغز. ال کارنیتین در سوخت و ساز و انتقال لیپیدها نقش داشته و به تولید انرژی از طریق سوزاندن چربی‌ها کمک می‌کند.

در هر قرص ول من به مقدار ۳۰ میلی‌گرم آمینو اسید ال کارنیتین موجود است.

ال متیونین

ال متیونین آمینو اسیدی ضروری برای بدن است. این ماده نقش مهمی در متابولیسم و سم زدایی بدن دارد. ال متیونین همچنین برای رشد بافت‌ها و جذب زینک (روی) و سلنیوم نقش کلیدی دارد.

برای بهره‌مندی آقایان از این آمینو اسید مهم، در ترکیبات قرص ول من به اندازه ۲۰ میلی‌گرم ال متیونین به ازای هر قرص وجود دارد.

کوآنزیم کیوتن (Q10)

کوآنزیم کیوتن که به کو کیوتن نیز شناخته می‌شود، یکی از موادی است که می‌تواند در سلامت و تقویت قوای جنسی مردان و قدرت باروری آن‌ها نقش موثری داشته باشد. این ماده یک آنتی اکسیدان داخل سلولی است که اغلب سلول‌های بدن می‌توانند آن را بسازند. همچنین کو کیوتن را می‌توان از منابع غذایی نیز بدست آورد. به طور کلی با بالا رفتن سن، میزان تولید اندوژن کوآنزیم کیوتن کاهش می‌یابد بنابراین باید از منابع غذایی حاوی این ماده یا مکمل‌های آن بیشتر استفاده شود.

کیوتن می‌تواند با شرکت در ساختار زنجیره انتقال الکترون اسپرم‌ها به عنوان عاملی جهت تامین انرژی مورد نیاز برای حرکت آن‌ها موثر عمل کند. گرچه در نظر داشته باشید به طور کلی تاثیر قرص ول من بر اسپرم از طریق کو کیوتن زیاد قابل توجه نیست؛ به دلیل این که در هر قرص ولمن اورجینال ویتابیوتیکس ۲ میلی‌گرم کوآنزیم Q10 در نظر گرفته شده است و این دوز برای این تاثیر، نسبتا پایین محسوب می‌شود. (البته قرص ولمن از راه‌های دیگر بر اسپرم تاثیرگذار است.)

کوآنزیم Q10 همچنین در حفظ سلامت سیستم قلب و عروق و پوست و مو، کاهش درد عضلانی و نیز بهبود علائم افسردگی نیز نقش دارد.

بیوفلاونوئیدها

بیوفلاونوئیدها که به ویتامین P هم معروف هستند (گرچه ویتامین محسوب نمی‌شود و اصطلاحاً به آن ویتامین می‌گویند) ترکیبات آنتی اکسیدان بسیار قوی هستند و در بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات وجود دارند. این ترکیبات به همراه ویتامین C به افزایش گردش خون کمک می‌کنند و در نهایت به نعوظ راحت تر در مردان، تقویت میل جنسی آن‌ها و در طول زمان به تجربه هیجانات جنسی بیشتر می‌انجامد. بیوفلاونوئیدها به سلامت قلب و عروق نیز کمک می‌کنند.

هر قرص ولمن حاوی ۱۰ میلی‌گرم از این ترکیبات است.

پابا (P.A.B.A)

پابا که با عنوان ویتامین B10 نیز شناخته می‌شود (گرچه این ماده از لحاظ علمی یک ویتامین نیست) ترکیبی است که در برخی از غذاها وجود دارد و بدن نیز می‌تواند با استفاده از باکتری خاصی در روده‌ها، آن را سنتز کند. این ماده در ساخت فولیک اسید یا ویتامین B9 نقش دارد. البته میزان فولیک اسید ساخته شده با استفاده از پابا، برای بدن کافی نیست. از خواص دیگر پابا در قالب مکمل، می توان به فوایدش برای پوست و مو اشاره کرد.

در قرص ول من ویتابیوتیکس ۲۰ میلی‌گرم پابا در نظر گرفته شده است.

بتاکاروتن

بتاکاروتن (beta carotene، β-carotene) نوعی آنتی اکسیدان است که از بدن در برابر رادیکال های آزاد محافظت می‌کند. این ماده به خصوص برای محافظت از پروستات در مردان در مقابله با سرطان مفید است. بتاکاروتن برای سلامت پوست، ریه و چشم ها تاثیرات مثبتی دارد.

قرص ول من حاوی ۲ میلی‌گرم در ترکیبات هر قرص خود می‌باشد.

خرید قرص ول من اورجینال

سیلیسیم (Silicon)

سیلیسیم یک ماده معدنی است که برخی تحقیقات نشان داده‌اند برای سلامت بافت‌های ناخن، مو، استخوان و پوست مهم میباشد. در واقع سیلیسیم برای سنتز الاستین و کلاژن لازم است. برخی بر این باورند که این ریزمغذی برای بدن ضروری است، اما از آن جا که کمبود آن کمتر اتفاق می‌افتد (عنصر رایجی است) نمی‌توان به راحتی ضروری بودنش را اثبات کرد. به هر حال خواص سیلیسیم برای بدن غیر قابل چشم پوشی است.

در ترکیبات قرص ول من ویتابیوتیکس به ازای هر قرص ۱۰ میلی‌گرم سیلیسیم وجود دارد.

آهن

آهن به عنوان یکی از مهمترین عنصرهای ضروری برای بدن شناخته شده است. این ماده معدنی، در ساخت هموگلوبین و میوگلوبین، انتقال اکسیژن به بخش‌های مختلف بدن به خصوص ماهیچه‌ها، تقویت سیستم ایمنی و بهبود اشتها (خصوصا هنگامی که فرد دچار کمبود آهن باشد) نقش دارد. حضور آهن در بدن همچنین برای بسیاری از آنزیم‌ها مهم است.

در هر قرص ولمن ۶ میلی‌گرم آهن وجود دارد.

زینک

زینک یا روی از مهم‌ترین عناصری است که هر فرد در تمام عمر خود به آن نیاز دارد. این ماده معدنی ضروری، برای تقویت سیستم ایمنی، حفظ شادابی پوست و انرژی بدن و داشتن استخوان‌های قوی بسیار مهم است.

روی همچنین برای تقویت عملکرد اعصاب مفید است و برای تولید مثل اهمیت بالایی دارد.

در هر قرص ول من ۱۵ میلی‌گرم زینک در نظر گرفته شده است.

منیزیم

منیزیم نقش‌های متعددی در بدن به عهده دارد. این ماده معدنی ضروری، به عنوان مثال، به ضربان قلب، عملکرد عصب و ماهیچه و استحکام استخوان‌ها کمک می‌کند.

۵۰ میلی‌گرم منیزیم در هر قرص ولمن اورجینال وجود دارد.

مس

مس به بدن در فرآوری آهن کمک می‌کند. این ماده معدنی مهم، برای سلامت سیستم ایمنی بدن نیز لازم است.

در ترکیبات هر قرص از مکمل ول من، ۱۰۰۰ میکروگرم مس وجود دارد.

منگنز

منگنز ماده معدنی ضروری دیگری است که به شکل‌گیری استخوان‌ها و ساخت برخی آنزیم‌ها کمک می‌کند. این ماده برای عملکرد سالم مغز و سیستم عصبی لازم است.

۳ میلی‌گرم منگنز در هر قرص ول من وجود دارد.

سلنیوم

سلنیوم سلول‌ها را از آسیب محافظت می‌کند. این ریزمغذی ضروری همچنین به کنترل هورمون تیروئید کمک می‌کند. سلنیوم در تقویت اسپرم ها و قدرت باروری مردان نیز مفید است.

۱۵۰ میکروگرم سلنیوم در ترکیبات قرص ولمن به ازای هر قرص وجود دارد.

کروم

کروم یک ماده معدنی است که به کنترل سطوح قند خون کمک می‌کند. این ریزمغذی همچنین در تنظیم متابولیسم کربوهیدرات و لیپیدها در بدن نقش دارد.

در هر قرص ول من ۵۰ میکروگرم کروم در نظر گرفته شده است.

ید

ید ماده‌ای ضروری برای بدن است که به تولید هورمون‌های تیروئید کمک می‌کند. هورمون تیروکسین تولید شده توسط غده تیروئید برای رشد استخوان‌ها و اعصاب لازم است و به متابولیسم چربی و کربوهیدرات نقش دارد.

مکمل مولتی ویتامین ولمن ۱۵۰ میکروگرم ید در هر قرص خود دارد.

ویتامین‌های گروه B

  • تیامین (ویتامین B1): ویتامین B1 به بدن برای پردازش کربوهیدرات‌ها و برخی از پروتئین‌ها کمک می‌کند. (۱۲ میلی‌گرم)
  • ریبوفلاوین (ویتامین B2): ویتامین B2 به تبدیل غذا به انرژی کمک می‌کند. همچنین به تولید گلبول‌های قرمز کمک می‌نماید. (۵ میلی‌گرم)
  • نیاسین (ویتامین B3): ویتامین B3 به هضم غذا و ساخت کلسترول کمک می‌کند. (۲۰ میلی‌گرم)
  • اسید پانتوتنیک (ویتامین B5): ویتامین B5 به تبدیل کربوهیدرات‌ها، پروتئین و چربی به انرژی کمک می‌کند. (۱۰ میلی‌گرم)
  • فولیک اسید: به جلوگیری از نواقص مادرزادی کمک می‌کند. برای سلامتی قلب و تکامل سلول (cell development) مهم است. (۵۰۰ میکروگرم)
  • ویتامین B6: ویتامین B6 به متابولیسم و سیستم ایمنی کمک می‌کند و همچنین به توسعه مغز نوزادان کمک می‌نماید. (۹ میلی‌گرم)
  • ویتامین B12: به بدن برای ساخت گلبول‌های قرمز کمک می‌کند. (۹ میکروگرم)
  • بیوتین: ویتامین B7 به بدن برای تولید چربی‌ها، پروتئین و دیگر چیزهای مورد نیاز سلول‌ها کمک می‌کند. حضور بیوتین در کنار ویتامین‌های گروه B به جلوگیری از ریزش مو کمک می‌کند. (۵۰ میکروگرم)

ویتامین C

آسکوربیک اسید یا ویتامین C یک آنتی‌اکسیدان بسیار قوی است که در ساخت پروتئین کلاژن و الاستین (پروتئین‌های ضروری برای حفظ ساختار پوست و کاهش چروک)، تکمیل رگ‌های خونی و ترمیم بافت‌های بدن نقش مهم دارد. ویتامین C همچنین به حفاظت از سلول‌ها در برابر آسیب کمک می‌کند و سیستم ایمنی را تقویت می‌نماید.

۶۰ میلی‌گرم ویتامین C در هر قرص ول من وجود دارد.

ویتامین A

ویتامین A برای حفظ ساختار پوست صورت، کاهش چین و چروک‌ها، حساسیت‌های پوستی و داشتن پوست سر و موهای سالم مفید بوده و برای تقویت بینایی هم مؤثر است. این ویتامین محلول در چربی، مورد نیاز برای سیستم ایمنی بدن و تولید مثل نیز می‌باشد.

۲۵۰۰ واحد بین‌الملل ویتامین A در ترکیبات هر قرص ول من وجود دارد.

ویتامین E

ویتامین E یک آنتی‌اکسیدان طبیعی است و آسیب رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کند. در واقع این ویتامین به حفاظت از سلول‌ها در برابر آسیب کمک می‌کند. همچنین در تشکیل گلبول‌های قرمز و تقویت قوای جنسی به خصوص در مردان نیز شرکت دارد.

۲۰ میلی‌گرم ویتامین E در هر قرص ولمن ویتابیوتیکس موجود است.

ویتامین D

ویتامین D برای جذب بهتر کلسیم توسط استخوان‌ها و افزایش تراکم آن‌ها نقش مهمی دارد. همچنین مقدار کافی این ویتامین به کاهش روند افزایش وزن و رفع اسپاسم‌های عضلانی کمک می‌کند.

این ویتامین مورد نیاز برای  ماهیچه ها، سیستم ایمنی، و ارتباط بین مغز و بقیه بدن نیز مهم است.

در ترکیبات قرص ول من به میزان ۲۰۰ واحد بین‌الملل به ازای هر قرص وجود دارد.

خرید قرص ول من اورجینال ویتابیوتیکس

نحوه مصرف قرص ول من

حال که ترکیبات قرص ول من ویتابیوتیکس را بررسی کردیم خوب است با نحوه مصرف این مکمل مولتی ویتامین شگفت انگیز آشنا شوید. طریقه مصرف قرص ول من روزانه ۱ عدد قرص همراه با وعده غذایی اصلی و یک لیوان آب است. توجه کنید که ول من نباید با معده خالی مصرف شود.

نکات مهم و احتیاطات مصرف قرص ول من به این صورت است:

  • در صورت ابتلا به صرع، اختلالات تیروئید، هموکروماتوز، آلرژی به مواد غذایی و یا اجزای تشکیل دهنده فرآورده و در صورت استفاده از سایر داروها، قبل از مصرف با پزشک یا داروساز مشورت نمایید.
  • مصرف این فرآورده در کودکان مجاز نیست.
  • قرص ول من را بیشتر از مقدار توصیه شده مصرف نکنید.

جمع بندی

در این مقاله ترکیبات قرص ول من را بررسی کردیم و خواص هر یک برای بدن را توضیح دادیم. این مکمل مولتی ویتامین علاوه بر داشتن ویتامین ها و مواد معدنی ضروری برای بدن، حاوی مواد مفید دیگری مانند جینسینگ، آنتی اکسیدان ها و آمینو اسیدها در ترکیبات خود میباشد.

شما میتوانید برای تهیه قرص ول من و دیگر انواع بهترین مولتی ویتامین خارجی برای مردان (تحت لیسانس) به داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه کنید. پس از ثبت آسان سفارش خود، بسته تان را در محل مورد نظر تحویل بگیرید.

خرید انواع مولتی ویتامین مخصوص آقایان

سوالات متداول

تاثیر قرص ول من بر اسپرم چگونه است؟

مواد معدنی از جمله سلنیوم، زینک، منیزیم، آهن، مس، منگنز و کروم نقش پررنگی در مراحل مختلف تولید اسپرم دارند؛ در واقع کمبود آن‌ها می‌تواند سبب ناباروری شود. به علاوه، عصاره جنسینگ هم با تنظیم سیستم عصبی و هورمونی، به بهبود عملکرد جنسی و افزایش تولید اسپرم کمک ویژه‌ای می‌کند. از طرف دیگر، آمینواسیدها علاوه بر بهبود کیفیت اسپرم سبب ارتقا عملکرد جنسی مردان می‌شوند. قرص ول من اورجینال با داشتن همه این ترکیبات مفید، تاثیر خوبی در تقویت اسپرم ها در مردان داشته و برای قدرت باروری آن‌ها موثر است. محصول دیگری که به صورت تخصصی جهت حفظ سلامت عمومی و عملکرد طبیعی سیستم باروری توسط ویتابیوتیکس تولید شده است، قرص ول من کانسپشن است که این محصول نیز از طریق داروخانه آنلاین مفیدطب قابل تهیه می‌باشد.

زمان مصرف قرص ول من چه موقع است؟

قرص ولمن باید همراه با وعده غذایی اصلی مصرف شود. به دلیل وجود عصاره ریشه جینسینگ در این محصول و برای جلوگیری از تاثیر انرژی زایی این ماده بر کیفیت خواب، توصیه می‌شود با فاصله از زمان خواب مصرف شود.

قرص ول من برای چه سنی مناسب است؟

قرص ول من ویتابیوتیکس مولتی ویتامینی است که برای مردان بالای ۱۸ سال قابل استفاده است.

قرص ولمن برای خانمها قابل استفاده است؟

قرص ولمن اورجینال ویتابیوتیکس مولتی ویتامینی مخصوص آقایان است. در واقع دوز ترکیبات قرص ولمن مناسب خانمها نیست. برای تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن خانم ها، محصول دیگری با نام قرص ول وومن اورجینال تولید شده است که در داروخانه آنلاین مفیدطب نیز موجود می‌باشد.

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

حتما تا به حال نام پروبیوتیک‌ها و مکمل‌های آن را شنیده‌اید. این باکتری‌های سودمند در درمان مشکلات گوارشی به ویژه اسهال به کار گرفته می‌شوند.

قرص پریوتین چیست

قرص پریوتین چیست؟

ریزش مو و مشکلات پوست و ناخن، از مسائلی است که برای بسیاری از افراد حائز اهمیت بوده و اغلب به دنبال راه‌هایی برای رفع