قرص یونی زینک برای چه سنی مناسب است
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

عنصر زینک یکی از اصلی‌ترین ریزمغذی‌های ضروری برای بدن است. این عنصر مهم در بسیاری از عملکردهای حیاتی بدن نقش دارد. از آن جایی که زینک باید به صورت روزانه توسط بدن دریافت شود و ممکن است نتوانیم از راه غذا (خصوصا در دنیای پرمشغله مدرن) این ماده معدنی را به بدن خود برسانیم، دچار مشکلاتی خواهیم شد. در این صورت لازم است از مکمل های زینک یا زینک پلاس استفاده کنیم. قرص یونی زینک یکی از محبوب‌ترین و بهترین گزینه‌ها در این حوزه است. در این مقاله از مجله سلامت داروخانه آنلاین مفیدطب، قرص یونی زینک را معرفی کرده و خواص آن را می‌گوییم و نیز به این سوال پاسخ می‌دهیم که قرص یونی زینک برای چه سنی مناسب است؟

معرفی قرص یونی زینک

قرص یونی زینک یک مکمل زینک پلاس قوی و محبوب تولید شده تحت لیسانس شرکت لیبرتی سوئیس است. این مکمل علاوه بر زینک، حاوی ویتامین‌های گروه B مانند بیوتین و B12 و ویتامین C است. یونی زینک به تامین زینک و ویتامین‌های گروه B در بدن شما کمک کرده و مصرف آن در افرادی که به خاطر کمبود این مواد مغذی دچار مشکلاتی شده‌اند، بسیار مفید واقع می‌شود.

مشکلاتی که کمبود زینک و برخی از ویتامین‌ها می‌تواند به وجود بیاورد شامل ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن و دچار شدن به سرماخوردگی مکرر، احساس خستگی زیاد، کاهش سلامت مو و ریزش مو، ناخن‌های ناسالم و شکننده و… است. در صورت تجربه چنین مشکلاتی در اثر کمبود این ریزمغذی‌ها، مصرف یونی زینک انتخابی عالی برای شماست.

ترکیبات قرص یونی زینک

یونی زینک حاوی زینک، ویتامین‌های گروه B و ویتامین C است. در جدول ترکیبات یونی زینک به صورت دقیقتر محتویات و مقدار آن‌ها را مشاهده می‌کنید:

عنوان مقدار نیاز روزانه
زینک سولفات ۴۱.۱ میلی گرم *
بیوتین ۱۰۰ میکرو گرم *
فولیک اسید ۵۰۰ میکرو گرم *
ویتامین ب۱ ۱۰ میلی گرم *
ویتامین ب۲ ۱۰ میلی گرم *
ویتامین ب۳ ۳۰ میلی گرم *
ویتامین ب۶ ۳ میلی گرم *
ویتامین ب۱۲ ۱۵ میکرو گرم *
ویتامین ث ۱۵۰ میلی گرم *
کلسیم دی پنتوتنات ۵۰ میلی گرم *

خواص قرص یونی زینک

قرص یونی زینک ترکیبات ویژه‌ای در خود دارد که منجر به داشتن خواص زیادی برای بدن شده است. قبل از این که به سوال قرص یونی زینک برای چه سنی مناسب است بپردازیم، خوب است کمی با مهمترین خواص این قرص آشنا شوید:

یونی زینک برای رشد مو

تاثیر یونی زینک بر مو یکی اهداف اصلی این قرص است. گرچه ریزش مو می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد، اما یکی از شایع‌ترین آن‌ها، کمبود زینک، فولیک اسید و بیوتین است. uni zinc با داشتن هر سه این ترکیبات، به رفع این کمبود کمک میکند.

اگر بدن مقدار کافی از زینک و بیوتین را داشته باشد، هورمون‌های مورد نیاز برای فعال کردن فولیکول‌های مو افزایش یافته و در نهایت به بهبود سلامت مو منجر می‌شود. به علاوه، فولیک اسید به خون‌رسانی بهتر به فولیکول‌ها کمک می‌کند و از این طریق بر داشتن موهای ضخیم تر و سالم تر تاثیر گذار است.

لطفا توجه کنید که مصرف قرص یونی زینک فقط برای درمان ریزش موی افرادی موثر خواهد بود که به دلیل کمبود این مواد مغذی دچار این مشکل شده‌اند.

یونی زینک برای پوست

کاربرد و خاصیت اصلی دیگر یونی زینک فواید آن برای پوست است. کراتین و کلاژن پروتئین‌های مهمی برای سالم ماندن پوست هستند. ویتامین C، بیوتین و فولیک اسید هر سه عواملی هستند که که در تولید کلاژن و کراتین نقش دارند.

به علاوه، ویتامین‌های گروه B ریزمغذی های مهمی در سلامت پوست هستند؛ به عنوان مثال ویتامین B1 آنتی اکسیدانی فوق‌العاده موثر در جلوگیری از چین و چروک است. همچنین ویتامین B6 در بازسازی سلول‌های پوست موثر است. زینک نیز عاملی مهم در بازسازی و ترمیم پوست محسوب می‌شود.

همگی این ریزمغذی‌ها در قرص یونی زینک آن را به مکملی عالی برای پوست تبدیل می‌کنند.

یونی زینک برای استحکام ناخن ها

یونی زینک راه حلی برای ناخن های شکننده شماست. بیوتین یا ویتامین H عضوی از خانواده ویتامین‌های B است که در استحکام ناخن نقش مهمی دارد. از طرفی زینک نیز ماده‌ای مهم در حفظ سلامت و زیبایی ناخن‌ها موثر است. بنابراین، قرص یونی زینک با داشتن این دو ترکیب، برای ناخن‌ها نیز مفید است.

یونی زینک برای تقویت سیستم ایمنی

یونی زینک برای تقویت عملکرد سیستم ایمنی مفید واقع می‌شود، چرا که حاوی ریزمغذی‌هایی مفید برای این سیستم است. زینک و ویتامین C هر دو برای داشتن سیستم ایمنی سالم لازم هستند. بنابراین کمبود آن‌ها، باعث تضعیف ایمنی می‌شود.

خرید قرص یونی زینک

قرص یونی زینک برای چه سنی مناسب است؟

قرص یونی زینک محصولی برای بزرگسالان است. در واقع میزان عنصر زینک در هر قرص یونی زینک، ۱۵ میلی گرم است که این مقدار، از نیاز روزانه کودکان و نوجوانان بیشتر است. به علاوه، معمولا برای رفع نیاز بدن کودکان و نوجوانان، مصرف شربت های زینک یا زینک پلاس را توصیه می‌کنند. البته گاهی اوقات زینک در دوزهای درمانی برای مشکلات و بیماری‌ها در کودکان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد که در این صورت مصرف مکمل‌هایی که تنها حاوی زینک و یا زینک پلاس‌های حاوی ویتامین‌های خاص هستند، مناسب‌تر از قرص یونی زینک می‌باشند، چرا که قرص یونی زینک علاوه بر داشتن زینک بیشتر، ویتامین‌هایی با دوز بیش از نیاز این گروه سنی را داراست.

لازم به ذکر است که میزان زینک موجود در قرص یونی زینک از میزان نیاز روزانه بزرگسالان نیز کمی بیشتر است؛ اما در صورتی که به علت کمبود این ریزمغذی مهم، فرد دچار ریزش مو شده، استحکام ناخن‌های خود را از دست داده است، سیستم ایمنی‌اش ضعیف شده است و… مصرف این دوز برای جبران کمبود زینک حتی می‌تواند ضروری باشد.

به علاوه همانطور که گفته شد، یونی زینک که برخی از افراد آن را بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو می‌دانند، حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری دیگر نیز می‌باشد، که این موضوع یونی زینک را به یک مکمل موی فوق‌العاده تبدیل کرده است.

جمع بندی

در این مقاله با یکی از بهترین قرص‌های زینک پلاس برای درمان ریزش مو و تقویت سیستم ایمنی بدن آشنا شدید. قرص یونی زینک، با ترکیبات خود که با دقت زیادی فرموله شده است، انتخاب خوبی برای افرادی است که به دلیل کمبود ریزمغذی های لازم برای سلامت مو و سیستم ایمنی، دچار مشکلاتی در این زمینه‌ها شده‌اند. همچنین توضیح دادیم که قرص یونی زینک برای چه سنی مناسب است و در چه صورت افراد می‌توانند از آن استفاده کنند.

شما می‌توانید انواع مکمل و قرص روی برای بزرگسالان و کودکان را از داروخانه آنلاین مفیدطب به صورت اینترنتی سفارش داده و در سریعترین زمان ممکن، در محل مورد نظرتان تحویل بگیرید.

خرید انواع قرص روی

سوالات متداول

قرص یونی زینک تا چه مدت مصرف کنیم؟

در صورتی که دچار کمبود زینک شده‌اید، طول دوره مصرف یونی زینک برای شما لازم است توسط پزشک مشخص شود. مصرف خودسرانه این مکمل‌ها در طولانی مدت می‌تواند عوارض جدی چون کمبود مس شود. ضمن توجه به این نکته، یونی زینک برای مصرف روزانه فرموله شده است و مصرف روزانه یا هر چند روز یکبار آن برای افراد عادی مشکلی در پی نخواهد داشت. توصیه می‌کنیم بعد از مدتی (حداکثر ۶ ماه) رژیم غذایی غنی را جایگزین مصرف مداوم یونی زینک کنید.

یونی زینک چه زمانی مصرف شود؟

توصیه می‌شود که قرص یونی زینک را با معده پر مصرف کنید. زمان میل نمودن این قرص می تواند هر زمان از شبانه روز از جمله بعد از صبحانه، ناهار یا شام باشد.

قرص یونی زینک روزی چند عدد مصرف شود؟

روزی یک عدد قرص یونی زینک را بعد یا به همراه وعده غذایی و یک لیوان آب میل نمایید.

  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

6 دیدگاه دربارهٔ «قرص یونی زینک برای چه سنی مناسب است؟»

  1. سلام میشه قرص یونی زینک رونصف کردونصف آن روبه نوجوان ۱۳ ساله باقد۱۶۵ووزن ۴۷دادونصف رومادربخوره؟افرادی که سنگ کلیه دارندمیتونندازاین قرص استفاده کنند؟

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام دوست گرامی، بله می‌توانید و مصرف زینک مشکلی برای سنگ کلیه نخواهد داشت.
      با احترام دکتر داروساز

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      سلام دوست عزیز
      قرص یونی زینک برای تامین زینک و دیگر ریزمغذیهای ضروری در افراد بالای ۱۸ سال مورد استفاده است؛ بنابراین فرد ۱۴ ساله نباید از یونی زینک استفاده کند. برای استفاده از خواص زینک از جمله افزایش اشتها، شما می توانید از شربت سندروس پلاس زینک استفاده کنید
      با آرزوی سلامتی برای شما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره